Aihe: System Of A Down
1 2 3 4 582 83 84 85 8699 100 101 102 103
greshgurt
06.04.2006 02:38:03 (muokattu 06.04.2006 02:38:29)
Se eka levyhän on... no, aika huono. Aikaisemmin olen sitä häveliäisyyttäni sanonut vain my least favouriteksi, joka vain kaivannee enemmän kuuntelua, mutta... se on vaan outo ja huono(hko). Tälläkään hetkellä mielessäni ei ole mitään muistikuvaan kyseiseltä levyltä. Ei siitä vaan jää mitään mieleen.

Jos noita nyt pitäisi ruveta järjestelemään, niin Mezmerize/Hypnotize on ykkönen. En nyt niitä sen kummemmin lähtisi keskenään vertailemaan, olen omaksunut ne yhdeksi paketiksi ja olkoon niin. Sanotaan nyt ainakin että molemmat loistavia, omillaankin.

Toxicity on mahtava albumi (sija kaks), mutta sittenkin mieleeni hieman liian epätasainen. Siellä välissä on niitä vähän mitäänsanomattomampia pomppuhevi-rykäytyksiä, ei niin meikän mieleen. Steal this album!1 on minulle aika mitäänsanomaton tekele, kokoelma epätasaisuuksia, joita ei oikeastaan mikään tunnu yhdistävän. No on siinä pari aika hyvääkin.

Se eka levy... no, kyllä sitä kuunnellessakin välillä tulee kiva fiilis. Pitäisi kai pakottaa itseni siitäkin tykkäämään.

Edit: niin ja joo. tuo Lonely Dayn video. Aivan loistava.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
Katjuska
06.04.2006 07:46:39
On kyllä vähän turha video. Biisi hyvä mutta video on vähän niinkuin.. ei kiinnostava.

No niih... Makuasioista ei liene sovi kiistellä. =) Kai tuo Lonely Dayn videon erilaisuus selittyy osittain sillä, että ohjaaja on eri jannu kuin aiemmin.
ydinaukio
06.04.2006 10:53:01
Se eka levyhän on... no, aika huono.

Vika ei ole levyssä vaan sinussa.
kyuss
06.04.2006 20:25:32
Vika ei ole levyssä vaan sinussa.

Vika ei ole minussa. Minä olen sinussa.
Tunttone
06.04.2006 21:20:36
Congratulations, you are now officially tr00.

piilovittuilua?
Tunttone
06.04.2006 21:23:05
Congratulations, you are now officially tr00.

piilovittuiluako?
Toveri
06.04.2006 21:33:24

piilovittuiluako?

Mielestäni aika avointa ja näkyvää.
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Torrao
06.04.2006 21:50:38
Mun mielestä soad on yliarvostettu täysin. Oikeastaan bändi tuo mitään uutta, senpä takia ihmetyttää miten suureks paisunut tämä soad ilmiö
Jusso90
06.04.2006 22:07:49
Oikeastaan bändi tuo mitään uutta

Öö.. Miten niin ei tuo mitään uutta? Sanos kaikki bändit mitkä soittaa samanlaista musiikkia.
Torrao
06.04.2006 22:21:20
esim faith no moren king for a day.....
Von Blåmberg
06.04.2006 22:29:25
Oon tosissaan yrittänyt tykätä mezmerize/hypnotizesta, mutta en vaan voi sietää Malakianin laulua. Joissakin harvoissa kohdissa se toimii, mutta yleisesti ottaen pilaa fiiliksen täysin. Harmi, että Tankianin tasoinen laulaja on jäänyt noin pieneen rooliin bändissä.

Muutenkin muu bändi on jäänyt vähän liikaa Malakianin varjoon. Turruttavan kuuloista, kun joka kohdassa on Daronin laulu ja kitara ihan pinnassa. Hyviä biisejä mies kyllä tekee, mutta saisi antaa muillekin bändin jäsenille vähän enemmän tilaa. Vai onko tässä kyse siitä, että niitä muita ei musisointi enää kiinnosta?
"Since when did mediocrity and banality become a good thing....? I want my children to listen to people who FUCKIN' ROCK!!!!!!"
nikomati
06.04.2006 22:38:54

Oon tosissaan yrittänyt tykätä mezmerize/hypnotizesta, mutta en vaan voi sietää Malakianin laulua. Joissakin harvoissa kohdissa se toimii, mutta yleisesti ottaen pilaa fiiliksen täysin. Harmi, että Tankianin tasoinen laulaja on jäänyt noin pieneen rooliin bändissä.

Muutenkin muu bändi on jäänyt vähän liikaa Malakianin varjoon. Turruttavan kuuloista, kun joka kohdassa on Daronin laulu ja kitara ihan pinnassa. Hyviä biisejä mies kyllä tekee, mutta saisi antaa muillekin bändin jäsenille vähän enemmän tilaa. Vai onko tässä kyse siitä, että niitä muita ei musisointi enää kiinnosta?

itseäni ei kyllä malakianin maakumiset haittaa. pikemminkin tuovat vain kaivattua lisäulottuvuutta jo muutoinkin hienoon musiikkiin.
koskaan ei voi olla liian gei.
aarghto
06.04.2006 23:29:49

No eihän noissa nyt ole edes kovinkaan paljon samaa. Varhainen SOAD oli suorempaa jytkettä, mitä FNM ei missään vaiheessa ole ollut. Uusi systemin materiaali saattaa olla ehkä vähän lähempänä kun se on musiikillisesti ja äänimaailmaltaan monipuolisempaa.

Kyllä System of a Down kaiken suosionsa on ansainnut. Mahtava bändi. Mahtavaa musiikkia.
..ja helli samalla kiveksiäni
Torrao
06.04.2006 23:32:11
mun mielestä ei tosiaankaan mahtavaa, muistan ku ekan kerran kuulin orkesteria ja monet hehkutti. Ekana tuli mieleen että haloo tää ei ole tosiaankaan mitään uutta, itseasiassa aika laimeasti esitettyä vieläpä. Mutta kaippa juuri sen laimeuden takia se vetoa massoihin.
petrutsi
06.04.2006 23:39:42
Mun mielestä soad on yliarvostettu täysin. Oikeastaan bändi tuo mitään uutta, senpä takia ihmetyttää miten suureks paisunut tämä soad ilmiö

En sano mitään siihen, että onko se tuonut jotain uutta (tai sanon, aika originaalia minun korvaan, etenkin noin paisuneeksi ilmiöksi), mutta onko sinusta yleensäkään se listameininki kauhean omaperäistä tai uuttatuovaa? Tai kun avaat vaikkapa MTV:n niin onko siellä mitään muuta kuin yliarvostettua-juttua? Ei minusta.
Te voitte tutuun tapaanne jatkaa. Minä minne tahansa teen matkaa, minne ei normaalien soimaukset soi, missä epänormaali olla voi.
Torrao
06.04.2006 23:50:00
no on se siinä mielessä että 90-luvun alussa esim tuo mainitsemani faith no more teki sitä paljon tyylikkäämmin kuin esim soad, sen jälkeen on tullut bändejä mitkä myös tehnyt musiikillisesti mielenkiintoisemmin ton musan. Mut soad on sopiva tähän aikaan, monille siinä on jotain uutta, mutta jos on seurannut rokkia pidempään niin ei juuri yhtään mitään uutta. Faith no moresta vieläkin viritetympi versio mr bungle, on ekasta levystä lähtien ollut ihan eri sfääreissä kuin esim soad. Kuunteleppa esim bunglen disco volante tai california. Soad kuulostaa noiden jälkeen köyhältä
petrutsi
07.04.2006 00:25:17
Juu on kyllä molemmat bändit tuttuja. Mutta yritän yleensä välttää kauheata vertailua eri artistien välillä koska kaikilla usein on kuitenkin se oma juttunsa. Ja kyllä minä ainakin tämän kolmikon kesken nään aika paljon erilaisuuksia. Mutta mielipiteensä kullakin. :)
Te voitte tutuun tapaanne jatkaa. Minä minne tahansa teen matkaa, minne ei normaalien soimaukset soi, missä epänormaali olla voi.
aarghto
07.04.2006 13:01:18 (muokattu 07.04.2006 13:04:35)

no on se siinä mielessä että 90-luvun alussa esim tuo mainitsemani faith no more teki sitä paljon tyylikkäämmin kuin esim soad, sen jälkeen on tullut bändejä mitkä myös tehnyt musiikillisesti mielenkiintoisemmin ton musan. Mut soad on sopiva tähän aikaan, monille siinä on jotain uutta, mutta jos on seurannut rokkia pidempään niin ei juuri yhtään mitään uutta. Faith no moresta vieläkin viritetympi versio mr bungle, on ekasta levystä lähtien ollut ihan eri sfääreissä kuin esim soad. Kuunteleppa esim bunglen disco volante tai california. Soad kuulostaa noiden jälkeen köyhältä

Älä nyt tule tähän topicciin noita sotkemaan. Itsekin pidän kyllä FNM:stä ja Bunglesta paljon enemmän kuin Soadista mutta ei se liity tähän mitenkään. Valtaväestölle musiikinkuluttajista esim. Bunglen häröily menee _vähän_ yli.

Miten System of a Downin musiikki on laimeasti esitettyä? Mikään bändi ei saa saada suurta kaupallista menestystä tai siitä tulee automaattisesti paska ja yliarvostettu.

e:typoja
..ja helli samalla kiveksiäni
ten
07.04.2006 13:26:48

Olkoon nyt provo tai ei. Tartun silti!

No onhan SOADissa ollut viitteitä tuonne Faith No Moren suuntaan ihan alusta asti, mutta ei se minun mielestäni huono juttu ole. Eikä SOAD nyt ole läheskään yksi yhteen Faith No Moren kanssa. Sitäpaitsi eihän koko Faith No Morea ole ollut olemassa enää pitkään aikaan. Hyvä juttuhan tuo on, että joku täyttää sen aukon minkä bändi jätti.

Onhan SOADia verrattu jo moneen otteeseen Faith No Moreen. Itse mieltäisin SOADin 2000-luvun Faith No Moreksi, siltikin omalla tavallaan ja omanlaistaan musiikkia tekevät.

Mielelläni kuulisin muita yhtyeitä joita sulla on heittää esimerkeiksi.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
greshgurt
07.04.2006 18:21:59
Itse en kyllä juurikaan edes näe yhtäläisyyksiä SOADin ja FNM:n välillä. Tai ehkä utuisesti näe, mutten juurikaan kuule.

System of a Down on sitäpaitsi mielestäni erittäin omaperäistä musiikkia, ainakin tällä hetkellä. Enpä juuri osaa mihinkään muuhun sitä vertailla.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)