Aihe: Ulver
1 2 3 4 57 8 9 10 1120 21 22 23 24
jigsore
18.06.2008 01:35:20

Uutta Ulverin materiaalia, Princen biisistä Thieves tehty cover-versio:

http://www.myspace.com/ulver1

Siistin kuuloista, alkuperäinen viisu ei vaan ole tuttu..

btw, Ulver-taskumatti (62€): http://www.jester-records.com/flask.php
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Kikolaa
06.07.2008 19:46:26
http://www.jester-records.com/ulver/ulver.html

Viimeisestä kappaleesta päätellen vaikuttaa siltä että pojat rupeavat pian työstämään jotain uutta materiaalia.
One O'Clock Jump
Closure
27.07.2008 01:16:59
http://www.jester-records.com/ulver/ulver.html

Viimeisestä kappaleesta päätellen vaikuttaa siltä että pojat rupeavat pian työstämään jotain uutta materiaalia.

Sellaiseen elokuvaan ainakin kuin "Empire Me: New Worlds Are Happening!"
Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila
author
17.09.2008 01:05:08 (muokattu 17.09.2008 01:11:11)
Iskee toisinaan erittäin kovaa. Blood inside ja Perdition City löytyvät hyllystä. Seuraavana hankinta listalla ainakin shadows of the sun.

Edit. Perdition City muuten toimi eräänlaisena johdatuksena koneellisempaan musiikkiin. Joskus se vaan toimii.
"These go to eleven."
Kikolaa
17.09.2008 14:10:00
Edit. Perdition City muuten toimi eräänlaisena johdatuksena koneellisempaan musiikkiin. Joskus se vaan toimii.
Melko sama mulla. Perdition Cityn kautta tajusin, kuinka nerokasta kamaa on konepuolellakin.
One O'Clock Jump
slipkorn
17.09.2008 17:23:23 (muokattu 17.09.2008 18:05:14)
Melko sama mulla. Perdition Cityn kautta tajusin, kuinka nerokasta kamaa on konepuolellakin.

Kuten myös. "The Future Sound of Music" on muuten maailmankaikkeuden hienoimpia biisejä.

Toivottavasti ottavat seuraavalla levyllä pientä irtiottoa Shadows of the Sunin rauhallisuudesta, vaikka se aika hyvä levy onkin.

E: Outo sanamuoto korjattu.
Torniojaws
17.09.2008 17:51:52

Shadows of the Sunin rauhallisuudesta, vaikka se aika hyvä levy onkin.

Sehän on täydellinen joululevy. Melkein jo näkee kuinka ulkona on mustaa, lunta satelee hiljakseen ja joulufiilikset :D
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 11,99 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
McNulty
17.09.2008 19:49:17
Kyllä miulle ponnahduslauta koneellisempaan ja kokeellisempaan kamaan oli selkeästi Ulverin Themes ja Arcturuksen La Masq... ja tokihan Metamorphosis EP sitten Ulverilta se viimeinen niitti. Nykyään kuuntelen sujuvasti muutakin konemusaa, vaan en tosin mitään eurohumppaa ja transsikuraa :)
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
ubik
17.09.2008 20:01:21
miu mielest ulver jumahti sen william blake levyn jälkeen toho jummittelu meininkii mut kait se o maku ja mieliala kysymys et mikä uppoo milloki mut itelle ei o kolahtanu juur mitekää sen decade in machines remix levyn jälkeen
Punisher
18.09.2008 22:55:41

Itse näkisin, että Ulver on kautta uransa tehnyt tietynlaisia ääriaskelia. Siksi porukan levyt ovatkin kautta linjan erilaisia ja täten myös vertailukelvottomia keskenään. Alkuun lähdettiin vähän folkimmalla ilmaisulla liikkeelle, joka riisuttiin bändisoittimista ja puettiin salonkikelpoisempaan muotoon Kveldssangerilla. Tästä seurasi brutaali irtiotto pehmeään ulostuloon Nattens Madrigalin muodossa, joka onkin melkoista audioväkivaltaa niin musiikillisessa kuin tuotannollisessakin mielessä. Nattens Madrigal edustaakin minun mielestäni eräänlaista black metallin huipentumaa (olematta minun kirjoissani kuitenkaan paras bm-levytys) siinä mielessä, kuinka pitkälle black metallin nihilistisyys, kylmäkiskoisuus ja asenteellinen takapajuisuus voi ylipäätään mennä. Themes from William Blake's "A Marriage of Heaven & Hell" on ehkä vähiten minun mieleeni istunut Ulver-levytys, massiivisuudestaan johtuen vaikeimmin hahmoteltava kokonaisuus. Tässä vaiheessa yhtyeen diskografiaan alkoi putkahtelemaan EP-muotoisia julkaisuja, jotka minusta jäävät täysin irrallisiksi ja Ulverista puhuttaessa hyvin pintapuolisiksi nauhoitteiksi isojen palasien rinnalla. Perdition City, jota itse pidän henkilökohtaisesti yhtenä maailman parhaimmista levyistä, on Ulverin ehdottomasti tunnelmallisin levytys. Kun laittaa kuulokkeet korville, silmät kiinni ja valot pimeäksi, voi kirjaimellisesti kokea tuon kadotuskaupungin öiset viettelykset, vaarat ja käytännössä lähes kaiken siltä väliltä. Kyseinen albumi on Ulverin mittakaavassa ehkä yksityiskohtaisin, sillä tunnelmaan vaikuttavien, liki huomaamattomien yksityiskohtien määrä on lähes loputon. Perdition Cityn jälkeen siirryttiin elokuvamusiikin maisemiin, ja minusta tuntuu, että sekä Lyckantropen Themes että Svidd Neger jäävät molemmat vähän jälkeen potentiaalistaan ilman liikkuvaa kuvaa (vaikka toisaalta, olihan Perdition Citykin suunniteltu alunperin elokuvan soundtrackiksi). Soundtrack-julkaisujen jälkeen Ulver päätti tehdä musiikillisesti mahdollisimman täyteenahdetun ja musiikiltaan ehdottoman albumin. Blood Inside on myös erittäin, erittäin vaikeasti lähestyttävä albumi erityisen heikon tarttumapintansa takia, liian paljon tapahtuu liian lyhyessä ajassa. Tätä levyä suosittelen ihmisille Ulverin levyistä viimeisenä (kyllä, vasta Nattens Madrigalin jälkeen). Vastaavasti Blood Insiden jälkeen Ulver halusi tehdä vastapainoksi minimalistisen levyn, ja Shadows of the Sun onnistuu tässä loistavasti: pelkistettyjä, eteerisiä, ilmavia, utuisia ja sulosointuisia kappaleita loputtomana virtana tarjoileva levy sopisi vaikka täydelliseksi joutsenlauluksi yhtyeen uralle. Toivon mukaan nämä norjalaissankarit jaksavat kuitenkin vielä työstää uutta musiikkia, liian paljon menisi upeaa musiikkia sivu korvien.
Abysmalia - täyspitkä "Portals to Psychotic Inertia" saatavilla The Groundista hintaan 8e!
jigsore
19.09.2008 00:59:30

^ Hyvä kirjoitus!
Mun mielestä vaan nuo EP:t ovat lähes kauttaaltaan mainiota tavaraa ja eivätkä edes niin irrallisia muusta tuotannosta. Silence Teaches You How to Sing ja Silencing the Singing ovat tunnelmaltaan hyvin paljon Perdition Cityn kaltaisia ja nuo EP:t niputtava Teachings In Silence on oikeastaan mun suosikki-U-levyjä, vaikka kappaleista aika paljon tyhjäkäyntiäkin löytyy. Tunnelma on tosin jopa painostavampi kuin Perdition Cityllä.

A Quick Fix of Melancholy on vuorostaan oivallinen johdatus Blood Insiden maailmaan, Garmin laulun ja sellaisen hämärän svengin ansiosta. Silti tämä on William Blaken kanssa niitä levyjä, joihin en ole päässyt vielä kunnolla sisään.

Metamorphosis jää vähän outolinnuksi, tosin löytyyhän sieltä Perdition Cityn kaupungista esimakua antava Limbo Central (Theme From Perdition City). Kokonaisuutena levy on aika hajanainen, Of Wolves & Vibrancyn voi helposti kuvitella soivan jossain tanssiklubissa ja lopetusbiisi on taas Ulveria minimalistisimmillaan.

Mielenkiinnolla odotan tulevaa materiaalia, tämän bändin tapauksessa ei voi koskaan tietää mitä sieltä tulee ja hyvä niin.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Punisher
19.09.2008 01:13:35

Mun mielestä vaan nuo EP:t ovat lähes kauttaaltaan mainiota tavaraa ja eivätkä edes niin irrallisia muusta tuotannosta.

Tarkoitinkin, että ne eivät muodosta minun korvissani niin massiivista ja viimeisen päälle viilattua kokonaisuutta kuin täyspitkät albumit. Olet oikeassa siinä, että ne toimivat ikäänkuin siirtymäkappaleina aikakaudesta toiselle, tällaisiksi varmaan tarkoitettukin kun sisällytetyt kappaleet eivät olisi täyspitkille levyille tunnelmansa/muun elementin vuoksi sopeutuneet.

Minun nähdäkseni näillä EP-julkaisuilla on omat helmensä ollut jokaisella.
"Metamorphosis" -> "Gnosis"
"Silence Teaches You How to Sing" -> "Darling, Didn't We Kill You"
"A Quick Fix of Melancholy" -> "Little Blue Birds"
Abysmalia - täyspitkä "Portals to Psychotic Inertia" saatavilla The Groundista hintaan 8e!
SomethingWild
19.09.2008 14:16:03
Jeps, jostakin pitäis aloittaa tuo Ulverin kuuntelu. Millä siis aloittaa? Perdition City kenties? Ja mistäs noita kannattaisi alkaa metsästämään?
Ei oleee!
Nuages
19.09.2008 14:23:09 (muokattu 19.09.2008 14:26:19)
Jeps, jostakin pitäis aloittaa tuo Ulverin kuuntelu. Millä siis aloittaa? Perdition City kenties? Ja mistäs noita kannattaisi alkaa metsästämään?

Perdition City on loistava levy ja sopii erinomaisesti ensimmäiseksi Ulver-ostokseksi. Myös itse tutustuin Ulveriin tuon levyn kautta. Levykaupoista löytyy kyllä Ulveria, ei ole mitään underground-kamaa.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
valtse
19.09.2008 14:29:32
Ainoastaan Bergtatt ja Perdition City ovat kunnolla tuttuja. Kummatkin ovat omalla tavallaan hienoja levyjä. Varsinkin I Troldskog Faren Vild ja jo täällä aikaisemmin mainittu The Future Sound of Music ovat kyllä ihan käsittämättömän upeita biisejä.

Nattens Madrigaliakin olen joskus jonkun verran kuullut, mutta ainakin silloin sen soundit oli minulle melkeinpä liikaa. Pitäisi testata uudestaan kunnolla.

Mihis näistä uudemmista kannattaisi tutustua Perdition Cityn jälkeen seuraavaksi?
Life is a clay urn on the mantle.
Nuages
19.09.2008 14:32:19 (muokattu 19.09.2008 14:32:38)
Mihis näistä uudemmista kannattaisi tutustua Perdition Cityn jälkeen seuraavaksi?

Shadows of the Sun on ainakin hemmetin hyvä ja helposti lähestyttävä albumi, joten se voisi olla hyvä ehdokas.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Kikolaa
19.09.2008 15:28:16
Shadows of the Sun on ainakin hemmetin hyvä ja helposti lähestyttävä albumi, joten se voisi olla hyvä ehdokas.

Tai jos piti Perdition Cityn elektronisesta tyylistä, Blake albumi olisi hyvä vaihtoehto.
One O'Clock Jump
Ozzyneito
19.09.2008 16:55:49

Olen tutustunut lähinnä Blood Insideen ja Shadows Of The Suniin. Ensimmäisen olen kuunnellut kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla säikähdin viimeisen kappaleen yllättävää mättöosiota niin paljon, etten uskaltanut kuunnella hetkeen. Joka tapauksessa molemmat kuuntelut ovat luvanneet aivan hirvittävän paljon. Shadows of the Sun on enemmän perustapaus, joka sattuu sisältämään parhaan Black Sabbath -coverin koskaan. Sääli, että Solitude ei muuten sovi levyn ilmeeseen. Like Music sisältää yhden maailman siisteimmistä sointuvaihdoista.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
ubik
19.09.2008 19:37:51 (muokattu 19.09.2008 19:43:40)
mutta miksauksellisesti ja äänimaailmojen rakentelussa ehdottomia mestareita, niin ja kyllä pistää miettimään miksi Ulver edelleenkin yhdistetään hevi osaston bändeihin??
riimu
19.09.2008 20:02:48 (muokattu 19.09.2008 20:04:42)
mutta miksauksellisesti ja äänimaailmojen rakentelussa ehdottomia mestareita, niin ja kyllä pistää miettimään miksi Ulver edelleenkin yhdistetään hevi osaston bändeihin??

Varmaan siksi miksi Tenhinkin levyt löytyy monesti metallihyllystä. Tuollainen melankolinen meteli on iskenyt lähinnä hevikansaan ja tietty varmaan suurin osa jengistä on Ulverinkin löytänyt sen metallilevyjen kautta.

Muutenkin levykauppojen helpompi laittaa orkesterin tuotanto samaan osioon. Ulveria kun saisi metsästää metallihyllystä, kansanmusiikkihyllystä, electrohyllystä jne.

Jotenkin alitajuisesti itsekkin aina Ulverin yhdistän ekana black metalliin, vaikka koneellisempaa tuotantoa löytyy paljon enemmän.
Don't ask me about Grim Fandango.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)