HeavyMachinery 19.09.2006 15:55:02 | |
---|
Hyvä levy, mutta jää kyllä LFDGDnille ja Viva Emptinessille. sanoisin että jää vielä LFDGD:ille mutta pesee Vivan mennen tullen.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Daemon 21.09.2006 14:32:51 | |
---|
Brave Murder Day, Discouraged Ones ja Last Fair Deal Gone Down ovat hienoja levyjä.Tonight s decisionia en siedä yhtään jostain ihmeen syystä, paitsi "Black Session" on hyvä biisi."Viva Emptiness"illä on hetkensä ja uusi on ihan kuunneltavaa myös ja ammattimaisesti tuotettu pläty.Myös Diabolical Masquerade on hauska tuttavuus.Viimeisintä levyä olen metsästänyt eläintarhan kanssa.Someday. |
cadabra 01.11.2006 10:43:45 | |
---|
Just löysin tän bändin ja oon nyt vähän aikaa sitä kuunellu. Mahtavia biisejä on vaikka kuin monta vaikka ite pääasiallisesti raskaampaa kuuntelen. Lyriikat on mun mielestä todella hyviä ainakin uuemmassa tuotannossa mitä oon kuunnellu. Päteviä biisejä siinä mielessä että niitä ei heti välttämättä sisäistä mut niitä pitää todella kuunnella. Muutenki erottuu niin hyvin muusta massasta. Vähän ihmeellisiä biisejä välissä mutta ne vaan johtuu ymmärryksen puutteesta :P Onkos tässä ollu sama laulaja alusta asti? Melkosen raju vaihtelu äänessä ollu jos on. Basisti Oulusta tsekkaa meikäläisen wanted ilmotus! |
Milkop 01.11.2006 10:55:13 | |
---|
Onkos tässä ollu sama laulaja alusta asti? Melkosen raju vaihtelu äänessä ollu jos on. Jep. Jonas Renkse ja Anders Nyström perusti bändin 91, muistaakseni. |
jigsore 01.11.2006 12:00:22 | |
---|
Jep. Jonas Renkse ja Anders Nyström perusti bändin 91, muistaakseni. Brave Murder Dayllä & Sounds of Decay -minicdllä vokaalipuolen hoitaa Mikael Åkerfeldt. jo nyt on saatana |
Blasphemer 01.11.2006 13:21:14 | |
---|
Brave Murder Dayllä & Sounds of Decay -minicdllä vokaalipuolen hoitaa Mikael Åkerfeldt. No ilmankos ei Brave Murder Day ole toiminut. "You sense my presence here Like the fear of cancer"
Darkthrone - The Cult of Goliath |
gorgonoidi 01.11.2006 13:24:55 | |
---|
No ilmankos ei Brave Murder Day ole toiminut. Ihme heppu :) |
Grave 23.11.2006 11:44:49 | |
---|
Kannattaa kyllä hankkia se Brave Murder Day ilman muuta. Brave Murder Day on minusta tunnelmaltaan ja intensiteetiltään yksi onnistuneimmista levyistä doomahtavan deathin lajissa. Kappaleisiin on onnistuttu ahtamaan ääretöntä ahdistusta ja melankoliaa. Vuoroin suoraviivaista, karua kitaravallien lanausta ja Åkerfeldtin aidosti ahdistuneen kuuloista korinaa, sekä vuoroin kauniita melodisia kitarasuvantoja ja ajoittaisia Renksen hauraita puhtaita vokaaleja, kaikkea juuri oikeassa suhteessa. Biiseissä ei tule yhtään tylsää kohtaa, sillä niissä tapahtuu jatkuvasti jotain, mikä kasvattaa tunnelmaa ja mielenkiintoa. Katatonian vanha materiaali on yleisesti ottaen turhan vähälle huomiolle jäänyttä. Blakheim on alusta asti osannut kirjoittaa aivan loistavia biisejä, joissa on tosi vahva tunnelataus. Omia Katatonian ehdottomia suosikkilevyjä ovatkin kaikki LP:t ja EP:t Jhva Elohim Meth:sta aina Discouraged Onesiin. Myös Renksen ja Normanin sivuprojektin October Tiden levyt on uponneet tosi kovaa. KUOLEMA KAIKILLE!!! (...paitsi mulle.) |
MaD PiAnIsT 29.12.2006 22:45:03 | |
---|
Onkohan Katatonialta DVD:tä tulossa koskaan? Tekisi mieli saada jostain live meininkiä. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
slowdive 29.12.2006 23:27:18 | |
---|
Onkohan Katatonialta DVD:tä tulossa koskaan? Tekisi mieli saada jostain live meininkiä. Niin, _meinigistähän_ tämä bändi nimenomaan tunnetaan :/ Joo, se virallisena live-DVD:nä julkaistavaksi Puola-keikkahan ei tainnut bändiä 100% tyydyttää, joten se tuli siinä "Black Sessions" -lootassa sitten kylkiäisenä. Silloin oli puhetta että se varsinainen DVD tehdäänkin sitten ihan rahalla ja vaivalla, mutta mikä lie tilanne. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
Ziggy Bubba 30.12.2006 03:18:39 (muokattu 30.12.2006 03:19:41) | |
---|
Olisin luullut että Katatonia on yksi niistä takkuvarmoista tykittäjistä, jotka tunkevat mun "top-of-the-stuff" -listaan vuoden lopulla, mutta ei. Uusimmainen heiltä on lopulta yllättävän väsynyt ja Viva Emptinessiä toistava. Toinen kenestä luulin olevani jopa varma, on Tool (ISO esikuva nyky-Katatonialle). Ajat muuttuu.. :) Kärkeen meni (ei yllätä ketään), Mastodon ja levynsä Blood Mountain. Toisena tulee Convergen No Heroes... Kolmanneksi yltää sentään svedu-petteri, eli Raised Fist ja uusimmaisensa Sound Of The Republic. E: sori tämä vuoden lopun listailu :) www.mikseri.net/sigkk My musique |
lethus1 30.12.2006 13:35:03 | |
---|
Olisin luullut että Katatonia on yksi niistä takkuvarmoista tykittäjistä, jotka tunkevat mun "top-of-the-stuff" -listaan vuoden lopulla, mutta ei. Uusimmainen heiltä on lopulta yllättävän väsynyt ja Viva Emptinessiä toistava. Toinen kenestä luulin olevani jopa varma, on Tool (ISO esikuva nyky-Katatonialle). Ajat muuttuu.. :) Väärä mielipide. Aluksi olin samaa mieltä. Nykyään Katatonian paras levy kevyesti. Last Fair Deal jää epätasaisuutensa vuoksi kauas. IMO. Viva on hirvittävä sillisalaatti. Imo. Tonight Decision kokonaisuutena uusimman kanssa parhaat. Imo.... Vompatti. |
carnation 30.12.2006 15:06:24 | |
---|
Väärä mielipide. Aluksi olin samaa mieltä. Nykyään Katatonian paras levy kevyesti. Last Fair Deal jää epätasaisuutensa vuoksi kauas. IMO. Viva on hirvittävä sillisalaatti. Imo. Tonight Decision kokonaisuutena uusimman kanssa parhaat. Imo.... Imo. Mielipiteet menee aika lailla ristiin, sillä minun mielestäni Viva ja Last Fair Deal ovat kevyesti Katatonian parhaat levyt. Tonight's Decision on ihan kelpo, mutta aivan liiiiian tasapaksu ja laahaava, jotenkin innoton levy. Vaikkei Katatonia nyt mitään iloista musaa koskaan ole ollutkaan. Discouraged Ones on vielä huonompi. Tämä uusin levy oli pettymys, joten siinä mielessä olen sikki-sixin kanssa samaa mieltä. Ei vaan kolahda niin ei kolahda, vaikka miten päin kuuntelee. Alkupettymys oli suuri, kun juuri mitään ei jäänyt päähän siitä levystä. Toki se on parantunut useammalla kuuntelulla, mutta sellaiseksi kolmen tähden levyksi se jää. Kirjastosta olen lainannut pari kertaa ja kuunnellut, mutta omaksi en ostaisi. Valitettavasti. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Ziggy Bubba 30.12.2006 16:55:33 | |
---|
Väärä mielipide. Aluksi olin samaa mieltä. Nykyään Katatonian paras levy kevyesti. Last Fair Deal jää epätasaisuutensa vuoksi kauas. IMO. Viva on hirvittävä sillisalaatti. Imo. Tonight Decision kokonaisuutena uusimman kanssa parhaat. Imo.... Suorastaan valheelta haiskahtava "mielipide", sen verran väärässä olet ;) Kattellaan jos ja kun Katatonia julkaisee joskus kokoelmaa, tuolta uusimmalta en usko montaa iskusävelmää siihen löytyvän. Kyllä ne teargasit, evidencet ja ghostofthesunit löytyy muilta levyiltä. Soundit kuulosti aluksi todella hyviltä ja massiivisilta, nyttemmin kliinisyys ja hengettömyys on ruvennut häiritsemään. Mutta mukava kuulla että jollekin maistuu. www.mikseri.net/sigkk My musique |
lethus1 30.12.2006 22:33:03 | |
---|
Suorastaan valheelta haiskahtava "mielipide", sen verran väärässä olet ;) Tsähäähäh .. ok ok. Mielipiteitä nämä kai, en keksi enää millä inttää vastaan... ;( Kyllä ne teargasit, evidencet ja ghostofthesunit löytyy muilta levyiltä. Ymmärrän. Luettelit Katatonian parhaimmistoa. Noiden rinnalle on noussut uudelta kevyesti (tavallaan minulle ghostofthesunin serkku) Leaders, Soil´s Song, Increased, July, Rusted, In the White.... Jonkun mielestä Increased ja Rusted oli levyn huonoimpia biisejä. En jumalauta käsitä, muttei kai tarviikkaan. Ehdottomia helmiä molemmat. IMO... Entä My Twin.... No mutta. Mikä on paras levy -kiistely on aina yhtä gay hommaa. Ehkä siksi jaksan jauhaa kun mielestäni TGCD kolahti henk. koht. niin tajuttomasti alkutahmeiden jälkeen. Tärkeiden asioiden puolestahan sitä pitää taistella, ei turhien. Vompatti. |
MaD PiAnIsT 30.12.2006 22:56:02 | |
---|
In the white. Parasta Katatoniaa. Ikinä. Turha sanoa siihen enää yhtään mitään. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
Master of Disguise 31.12.2006 02:07:41 | |
---|
Muita levyjä Katatonialta en omista kuin Brave Murder Dayn, joka kuulostaa oikein menevältä. Eipä muuta. |
carnation 31.12.2006 13:31:10 (muokattu 31.12.2006 13:32:31) | |
---|
In the white. Parasta Katatoniaa. Ikinä. Turha sanoa siihen enää yhtään mitään. Jotain vikaa siinä biisissä on, kun en edes muista miten se menee. Aika kehno ja väsynyt kappale mielestäni. Mun pitäis haalia jostain käsiini tuo Brave Murder Day, ihan vain Åkerfeldtinkin vuoksi. Ja siksi, että kosketus tuohon varhaiseen doom/death-katatoniaan on jäänyt melko vähäiseksi. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Galdor 31.12.2006 13:41:05 | |
---|
Ainoa Katatonian levy, jolla on pelkkiä hyviä kappaleita on Brave Murder Day. Uudemmalta tuotannolta löytyy melko paljon täytebiisejä. Suosikki levyni ovat kuitenkin tuo juuri mainittu BMD, Discouraged ones ja TGCD. |
Skebameizi 31.12.2006 14:25:52 | |
---|
LFDGD>TGCD>Viva :) www.neverend-hq.net |