![]() 01.12.2006 01:14:41 | |
---|---|
Annoin bändille mahdollisuuden ja kuuntelin mm. tota uutta levyä lähes väkisin mut kun ei aukea niin ei aukea.. Tarkoituksena ei siis ollut mollata bändiä. Silti vähän hämää tuo mahdoton hypetys et vuoden levy jne jne.. Vähän samoilla linjoilla itsekkin olen. Jos Blood Mountainia pitäisi kuvailla yhdellä sanalla, niin se olisi vaikea. Varsinkin parin ekan kuuntelun jälkeen mulla tuli sellainen what the fuck? -ilmiö. Tavaraa pusketaan joka soittimesta niin maan perkeleesti, että heikkohermoisempi ei meinaa pysyä oikein kärryillä. Jostain arvostelusta luin (mahd. Imperiumista), että Blood Mountainilla kyllä pusketaan paljon sitä tavaraa sortumatta kuitenkaan ylisoittoon. Tästä mä olen kyllä vähän eri mieltä, sillä etenkin rumpuja paukutetaan aika väsymättä. Noh, tästäkin asiasta voi olla tietenkin montaa mieltä, mutta tiettyä rennompaa/rauhallisempaa otetta mä jäin ainakin osittain kaipaamaan. Instrumenttien hallinta ainakin näillä jätkillä hoituu moitteetta. Levyn soundeista voisi vielä mainita, että ne ovat musta hienoa kuunneltavaa (tästäkin voi olla montaa mieltä). Mulla ainakin tuli aika nostalgisia tunnelmia soundeista, niin tummat ja rouheat ne olivat. Hyvä homma, että Mastodon viitsii vielä nykyaikana kokeilla hieman erilaista ratkaisua, sillä nykyään levyjen soundit ovat vähän kuin.. mitehän sen sanoisi, miksattu silleen kirkkaasti ja epäluontevan kuuloiseksi. En osaa tarkemmin selittää, mutta kaipa joku ymmärtää mitä ajan takaa. Vielä ei Blood Mountain ole mulle mitään ylijumalallisia fiiliksiä tarjonnut, mutta enemmän kuuntelun myötä se mahd. avautuu paremmin. Levyllä on tällä hetkellä pari Ok biisiä, mutta mitään kummempia hittejä en ole vielä ainakaan hoksannut. Monta, monta levyä olen vuosien aikana ensin lytännyt, mutta jälkeenpäin onkin mieli muuttunut. Saa nähdä, miten tämän levyn kanssa käy. Parasta mitä housut jalassa voi tehdä on kakkaaminen. | |
![]() 01.12.2006 16:47:14 | |
Levyn soundeista voisi vielä mainita, että ne ovat musta hienoa kuunneltavaa (tästäkin voi olla montaa mieltä). Mulla ainakin tuli aika nostalgisia tunnelmia soundeista, niin tummat ja rouheat ne olivat. Hyvä homma, että Mastodon viitsii vielä nykyaikana kokeilla hieman erilaista ratkaisua, sillä nykyään levyjen soundit ovat vähän kuin.. mitehän sen sanoisi, miksattu silleen kirkkaasti ja epäluontevan kuuloiseksi. En osaa tarkemmin selittää, mutta kaipa joku ymmärtää mitä ajan takaa. Ymmärrän täysin. Ja täysin samaa mieltä. Saundit on erittäin hyvät BM:llä. Niissä on ilmaa ja fiilistä, mitä ei voi todellakaan sanoa suurimmasta osasta muista uusista jenkkimetalli/rock levyistä. Vielä ei Blood Mountain ole mulle mitään ylijumalallisia fiiliksiä tarjonnut, mutta enemmän kuuntelun myötä se mahd. avautuu paremmin. Levyllä on tällä hetkellä pari Ok biisiä, mutta mitään kummempia hittejä en ole vielä ainakaan hoksannut. Monta, monta levyä olen vuosien aikana ensin lytännyt, mutta jälkeenpäin onkin mieli muuttunut. Saa nähdä, miten tämän levyn kanssa käy. No eihän Blood Mountain mitään mieltälaajentavaa ultimaattista hekumaa sekunnista toiseen ole. Ompahan vaan pirun kova rock-levy. Seksi | |
![]() 01.12.2006 17:29:11 | |
No eihän Blood Mountain mitään mieltälaajentavaa ultimaattista hekumaa sekunnista toiseen ole. Ompahan vaan pirun kova rock-levy. Jep, just näin. Monesti tuo kova "hypetys" voi kääntyä myös itseään vastaan - levy ei pääsekään yllättämään ja odotukset on turhan korkealla. Monasti juuri nuo parhaat levyt iskevätkin vasta sen tutustumisperioidin jälkeen. Ja tosissaan iskevätkin :) Veikkaan että monille jotka eivät ole Mastodonia aiemmin kuulleet, tuo BM on alkuun aika haastava pala purtavaksi. Saattaa jäädä se tutustuminen alkuunsa. www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 02.12.2006 02:56:58 | |
Kyllä tuossa Mastodonin uudemmassa levyssä on ihan helvetin kirkkaat ja selvät soundit siihen yleiseen stoner/sludge/doom - genreen verrattuna mistä luulen bändin alunperin ponnistavan... Liian kirkkaat, mutta luulen poikien vain oppineen oikeasti soittamaan. | |
![]() 06.12.2006 16:02:17 | |
Soundin kriitikoiden vuoden metallialbumi: Blood Mountain Eipä ole hirveä yllätys, mutta sinänsä hassua että levy ei ole tosiaan edes käväissyt albumilistan Top40:ssä... Mistä mahtaa johtua - ettei olisi suomalainen heavy-väki hilppasen konservativista? :) Bändillä voisi olla ystäviä myös "altsumman" musan diggareissa, mutta taitaa bändi olla heidän silmissä taas turhan metallia... www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 05.01.2007 10:58:53 (muokattu 05.01.2007 11:05:54) | |
Näyttääpä pojat tehneen uuden musiikkivideon. Hyvin Mastodon -mainen, viimesen minuutin animaatiot on komeita. http://youtube.com/watch?v=VQo9bwQ2rQc To talk without thinking is to shoot without aiming | |
![]() 05.01.2007 13:05:29 | |
Näyttääpä pojat tehneen uuden musiikkivideon. Hyvin Mastodon -mainen, viimesen minuutin animaatiot on komeita. http://youtube.com/watch?v=VQo9bwQ2rQc Siiis eikös tämä ole jo aika vanha? Itse olen ainakin nähnyt jo Headbangers Ballista ja youtubessa aikaisemminkin. | |
![]() 05.01.2007 13:42:44 | |
Siiis eikös tämä ole jo aika vanha? Itse olen ainakin nähnyt jo Headbangers Ballista ja youtubessa aikaisemminkin. Eilen se sinne näköjään on vasta lisätty. To talk without thinking is to shoot without aiming | |
![]() 05.01.2007 17:10:10 | |
Sääh, nyt vasta ostin tämän levyn, potkii kyllä ihan mahottomasti. | |
![]() 05.01.2007 17:57:30 | |
Eilen se sinne näköjään on vasta lisätty. Kyllä sitä useampi versio löytyy. | |
![]() 05.01.2007 18:36:43 | |
Joululahjaksi sain ja tällä viikolla on ruvennut avautumaan pikkuhiljaa. Aivan tajuttoman kova levy! Ensin tämä kuulosti hieman itsetarkoitukselliselta kikkailulta hurjan nopeaan surinaan ja kohkaamiseen sotkettuna mutta nyt rupeaa palaset loksahtelemaan. Ensimmäisestä biisistä tuonne Colony Of Birchmeniin asti on nyt pikkuhiljaa ruvennut selviämään, loppulevyä vielä enemmän kuunteluun. Vokaaleista tykkään tässä erityisesti. On se kai pakko tuo Leviathankin ostaa hyllyyn piakkoin. Erityisen hienoja hetkiä levyllä on The Wolf Is Loose, Sleeping Giant, Circle Of Cysquatchin alkuriffi ja Colony of Birchmen, varsinkin sen loppurymistely. Hauska biisi soittaa muutenkin. Tämä viesti ei nostanut ketjun informaatioarvoa mihinkään mutta menköön nyt silti. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 | |
![]() 10.01.2007 13:11:48 | |
http://www.warnerreprise.com/mastodongame/ Atlanta progressive metallers MASTODON have just released the "Blood Mountain" game, where you can collect diamonds to get pieces of a key to gain entrance to "Blood Mountain." Keep an eye out for the special cheat codes that you can enter in the game. They're available on MASTODON flyers that are being handed out across the country. Nobody looks good in brown lipstick. | |
![]() 10.01.2007 13:14:48 | |
Heheh, aika raju peli. ding-dong | |
![]() 10.01.2007 16:16:00 | |
No voe hele.. :D | |
![]() 10.01.2007 17:40:13 | |
Paras idea ikinä. | |
![]() 14.01.2007 19:35:52 | |
Blood Mountain on pirun kova levy! Leviathna levykin on kova! Iron Tuskissa on mahtava riffi | |
![]() 16.01.2007 15:27:00 | |
Kuuntelen tätä levyä nyt ekaa kertaa ja vaikuttaa siltä että tämä pitää ostaa ehdottomasti. Josh Homme ilmeisesti vierailee tällä levyllä (vähäsen) ja se on sinänsä sopivaa sillä jollain tapaa tässä on samaa fiilistä kuin QOTSA:n musassa, tosin rankempana versiona. Hienoa musaa. | |
![]() 16.01.2007 16:04:06 | |
Kuuntelen tätä levyä nyt ekaa kertaa ja vaikuttaa siltä että tämä pitää ostaa ehdottomasti. Josh Homme ilmeisesti vierailee tällä levyllä (vähäsen) ja se on sinänsä sopivaa sillä jollain tapaa tässä on samaa fiilistä kuin QOTSA:n musassa, tosin rankempana versiona. Hienoa musaa. Se on colony of birchmenissä , kovin vetää Kaikki käy kunhan se ei ole huonoa musiikkia. | |
![]() 19.01.2007 12:39:00 | |
Mulle tämä Blood Mountain on käsittämättömän vaikea levy. Mistään ei saa otetta vaikka kuinka kuuntelee, ei riffin riffiä saatika sitten melodiaa jää mieleen levyn kuuntelemisen jälkeen. Laulajan ääni ei mielestäni ole mikään maailman parhain tai mieleenjäävin. Soundit ja tyylikkäät biisin nimet ovat tosin kohdallaan. Liikaa tavaraa ja venkoilua noin muuten. Kolme tähteä viidestä Blood Mountainille. Ehkä joskus vuoden päästä kun liika pöly on laskeutunut, niin saattaa aueta tämä levy ihan eri tavalla. Nyt tämä on vähän sellaista, kuin yrittäisi imeä pillillä jauhelihaa. Wikipediassa on muuten jänniä juttuja tästä Blood Mountainin tarinasta: Story Notes: * The main character is in search of the Crystal Skull which he hopes to place at the top of Blood Mountain. * In an interview with bassist Troy Sanders it was revealed that a Cysquatch is "a one-eyed Sasquatch that can see into the future." * In an interview with bassist Troy Sanders it was revealed that in "The Siberian Divide" the main character is "caught in a blizzard where he becomes frostbitten and frozen and he's starving and starts to hallucinate. Then this snow queen appears before him and tells him it's OK to start eating his own flesh. And then he starts to do that. Then an aurora borealis appears, and he thinks it's God, and it starts affecting this crystal skull he's been toting up the mountain, and it starts to warm his body. That, coupled with the knowledge of the aurora borealis being God, gives him the strength to start to carry on again." http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_Mountain_%28album%29 Hullua tavaraa. "Yllättäen Koivusalon huomaa vaeltaneen samoille sielun pimeän puolen poluille kuin David Cronenberg Spiderissa tai Roman Polanski Vuokralaisessa."
(Kalteva torni -arvostelu, Iltalehti) | |
![]() 19.01.2007 12:59:48 | |
Mulle tämä Blood Mountain on käsittämättömän vaikea levy. Mistään ei saa otetta vaikka kuinka kuuntelee, ei riffin riffiä saatika sitten melodiaa jää mieleen levyn kuuntelemisen jälkeen. Laulajan ääni ei mielestäni ole mikään maailman parhain tai mieleenjäävin. Soundit ja tyylikkäät biisin nimet ovat tosin kohdallaan. Liikaa tavaraa ja venkoilua noin muuten. Kolme tähteä viidestä Blood Mountainille. Ehkä joskus vuoden päästä kun liika pöly on laskeutunut, niin saattaa aueta tämä levy ihan eri tavalla. Nyt tämä on vähän sellaista, kuin yrittäisi imeä pillillä jauhelihaa. Meikäläisellä oli noin kuukausi sitten melkeinpä yks yhteen tuo oma mielipide, joka lukee tuolla sivun ylälaidassa. Nyttemmin mielipide on mulla muuttunut, mutta siihen on vaikuttanut pari seikkaa. Ensinnäkin, mulla oli helvetinmoiset ennakko-odotukset tätä levyä kohtaan ja se saattoi koitua osittain kohtaloksikkin, sillä eihän tältä levyltä välittynyt heti mitään eargasmia vaikka tätä odotinkin. Kuuntelin aika monen monta kertaa vähän silleen pakkosyöttämällä tätä lättyä, mutta kun ei niin ei! Loppupeleissä tilanteen pelasti sitten asenteen muuttuminen tätä levyä kohtaan ja sen kuunteleminen ns. "omilla ehdoilla", ihan kaikessa rauhassa. Kyllä sieltä ne hienot sävellykset ja ideat kuitenkin löytyy. Vielä tätä en kympin levyksi rankkais, mutta huomattavasti korkeammalle mitä esin kuukausi sitten. Ja tästä paljon puhutusta ylisoitto-mielipiteestäkään mä en nyt vaan pääse mihinkään. Kyllä tää levy jäi musta kaipaan niitä "ei niin kikkailevia" kohtia. Summarum summarum; hyvä levy, johon ei kannata kohdistaa älyttömiä ennakkohypejä. Vaatii aikaa ja keskittymistä, ei kuitenkaan kovin väkinäistä. Parasta mitä housut jalassa voi tehdä on kakkaaminen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)