Aihe: "nü metal/metalcore..jne"
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1019 20 21 22 23
Otsegolation
20.05.2006 12:07:11

oho tulipa hiljaasta
The Meizzzzz----> http:/determined.urli.net
Otsegolation
20.05.2006 12:10:40

mitäs mieltä ootte Static-x:ästä
Ronsto
20.05.2006 12:12:25

mitäs mieltä ootte Static-x:ästä

Kova bändi. Omalaatuista ainakin. Wayne Staticin vokalisointi on mahtavaa.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
Otsegolation
20.05.2006 12:13:33

Jep. Mut siitä lähti sellanen potku ja melodisuus ku Tripp Eisen potkittiin sen sekaantumisensa takia
Ronsto
20.05.2006 12:41:08

As I Lay Dying - Forever siinä on kova piisi.
south_of_heaven
20.05.2006 14:06:34
siis niinku niitte suosio laski sen takii ku "oikee hevi" tuli uudelleen suosioon. Ja Korn sai jotain nu metal vaikutteita follow the leader levyllä ku fred durstin piti mennä häröilemään jotain räppiä siihen levylle:)

mä oon ilmeisesti kirkkaasti missannu kaiken "oikeen hevin" mainstream-suosion
itki south_of_heaven
south_of_heaven
20.05.2006 14:17:34
suurin osa bändeistä hävis 2000-luvun vaihtees tai muutama vuos sen jälkee. Ainut jonka mä lasken nu metalliks mitä mä kuuntelen on toi slipknot sen dj:n takia =)

dj nyt ei ole se ainoa nu-metalliksi leimaava ominaisuus knotissa. Eikä muussakaan nu-metallissa. SOADin lokeroisin nu-metalliksi, vaikka siinä ei olekaan djtä tai räppiä(tietääkseni)
Ei se räppääminenkään ole mikään ainoa asia mikä tekee nu-metalliksi. Senhän nyt kuulee vaikka mistä, kuten gaysti laulavasta(esim. samaan tyyliin kuin Slipknotin "Wait and Bleedin" alussa)/koko ajan itkevään tyyliin laulavasta liideristä, rakenteesta, ja lyriikoista(esim. 'vähäx mun elämä on perseestä' tms. vaikka bändin jäsenillä ei ole oikeasti ongelmia. Saman tyyliset lyriikat ovat ominaisia myös emo-tyylisessä musiikissa)
itki south_of_heaven
Otsegolation
20.05.2006 16:13:53

dj nyt ei ole se ainoa nu-metalliksi leimaava ominaisuus knotissa. Eikä muussakaan nu-metallissa. SOADin lokeroisin nu-metalliksi, vaikka siinä ei olekaan djtä tai räppiä(tietääkseni)
Ei se räppääminenkään ole mikään ainoa asia mikä tekee nu-metalliksi. Senhän nyt kuulee vaikka mistä, kuten gaysti laulavasta(esim. samaan tyyliin kuin Slipknotin "Wait and Bleedin" alussa)/koko ajan itkevään tyyliin laulavasta liideristä, rakenteesta, ja lyriikoista(esim. 'vähäx mun elämä on perseestä' tms. vaikka bändin jäsenillä ei ole oikeasti ongelmia. Saman tyyliset lyriikat ovat ominaisia myös emo-tyylisessä musiikissa)

öhöm korjaisisin vähän. kerroppas kuinka daron malakian voi tehdä nu metallia jos on julkisesti ilmoittanut vihaavansa koko genreä
Otsegolation
20.05.2006 16:15:08

As I Lay Dying - Forever siinä on kova piisi.

Itse en pidä As I lay Dyingistä ku se on jesse bändi mutta ompahan oma mielipide vaan
dictatorsh*t
20.05.2006 16:28:08
öhöm korjaisisin vähän. kerroppas kuinka daron malakian voi tehdä nu metallia jos on julkisesti ilmoittanut vihaavansa koko genreä

Ethän tuossa korjannut yhtään mitään. Ja AILD on mainio.
Otsegolation
20.05.2006 16:32:53

Ethän tuossa korjannut yhtään mitään. Ja AILD on mainio.
VOI OLLA mutta ihmettelen että kuinka joku kehtaa edes laittaa SOADIN nu metalliin
dictatorsh*t
20.05.2006 17:35:24
VOI OLLA mutta ihmettelen että kuinka joku kehtaa edes laittaa SOADIN nu metalliin

No sitähän se on. Mitä sitä turhaan vinkumaan.
Ronsto
20.05.2006 18:35:39

Itse en pidä As I lay Dyingistä ku se on jesse bändi mutta ompahan oma mielipide vaan

Mikä on jesse bändi?
Ronsto
20.05.2006 18:37:31

Mulle on ihan sama mihin genreen joku luokittelee sen musiikin mitä minä kuuntelen. Jos jonkun mielestä vaikkapa Soulfly on nupopmetalfolkpomppua niin olkoon.
morb
20.05.2006 18:43:21 (muokattu 20.05.2006 18:45:45)

Ja sehän vaikuttaa soundiin niin sattanasti. Taidat olla melkonen nillittäjä.

E: selvennyksenä ylempään että jesse bändi on yhdyssanavirheisesti kirjoitettu termi kristilliselle orkesterille, aildin tapauksessa tämä ei kuitekaan tarkoita gospelia, eikä edes selvästi hengellisiä lyriikoita.
"Kun katsoo ihmiskunnan historiaa, on vaikea olla tulematta siihen johtopäätökseen, että ihmisen täytyy olla täysin mielenvikainen. Niin todellisuudessa onkin."
south_of_heaven
20.05.2006 18:48:28

Mä en nyt tiiä mikä pyhäinhäväistys sulle on että jotain sun kuuntelemaas bändiä kutsutaan nu-metalliksi. Mulla ei ole SOADia vastaan mitään, niillä on jopa yksi hyvä biisi.
itki south_of_heaven
Twist
20.05.2006 23:56:04

Eikös Wayne ole 40v tai jottai? Kova lauluääni on kyl äijäl..
Oops, I twisted again...
JivE
21.05.2006 10:52:39

Vanhana nu metallistina tulen tanne antamaan mielipiteeni asioihin.

System of a downia en millaan alkaisi niputtamaan nu metalliksi. Ensimmainen levy tietysti ilmestyi nu metal aikakaudella, mutta toxicitylta ja sen jalkeisilta, en kylla millaan loyda mitaan nu metallia.

Limp Bizkitin miellan kylla nu metalliksi, ja se onkin oikeen hyva esimerkki nu metal yhtyeesta.

Slipknot on aina mielestani ollut rankemaa ja monimutkaisempaa, kuin tyypilliset nu metal bandit. Wait and bleedissa saattaa ollaa kliinisti laulettu kertsi, mutta eipa tyypillisessa nu metallissa nakuta tuplabasarit siihen tahtiin.

Korn on minulle kylla pienoinen kysymysmerkki silla sita en endes nu metal kaudellani kuunnellut. Kai Korn yleisesti mielletaan sinne nu metallin puolelle ja varmasti onkin ainakin osin totta.

Static X sen verran, etta Tripp Eisenia ei potkittu bandista vaan kaveri taisi joutua vankilaan, kun oli kainyt jotain alaikaista tyttoa kopasemassa.
south_of_heaven
21.05.2006 16:12:58
Mun mielestä SOADin Chop Suey-biisissä on tiettyjä nu-metal vaikutteita, mutta se on kuitenkin vitun hyvä biisi.
itki south_of_heaven
Roitto
21.05.2006 16:50:21
Miten muuten määrittelette nu-metallin?
Onko se sitä että siinä on jonkinlaista rap vaikutetta? Sittenhän RATM on nu-metallia. Vai onko se perkussiivinen soittotyyli kitaroissa vai mikä ihme?
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)