Aihe: Kaikkien aikojen sairaimman lauluäänen omaava hlö?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
kiss
13.10.2005 08:36:19
Antti Tuisku
on se pienikin nyrkki vaikea kaivaa hampaiden välistä pois
Necromuru
13.10.2005 14:09:47

Kyllä mä sanon Devin Townsendin. Varsinkin SYLin riveissä ihan sairaita juttuja.

TJEU: SYL - Love?

Kuulostaa muuten välillä aika hassulta Vain Sex & Religionillakin kun oikein intoutuu.
Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha!
Oan
14.10.2005 18:52:57
King Diamondilla on aika sairas ääni. Kova jätkä muutenkin. Kinkku on kunkku.

Kinkku on tosiaan Kunkku tälläkin saralla. Kingihän on pirun monipuolinen laulaja, ja nimenomaan se hyppäily herkästä kauneudesta mieltä repivään hulluuteen vetää pisteet kotiin. Onhan niitä epäinhimillisiä korisijoita vaikka kuinka, mutta Kingin laulussa on rutkasti enemmän tunnetta.
'Dead Again'in "I hear an orchestra.." -kohdan innoittamana tätä kirjoitan. Saatana soikoon, mikä ääni..!
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
Super-Jari
14.10.2005 18:53:58
Kuulostaa muuten välillä aika hassulta Vain Sex & Religionillakin kun oikein intoutuu.

Pig.
lxi
14.10.2005 18:56:11
Pig.

Sepä se. Ja äijä oli, mitä, 19 vee?
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Iscariah
14.10.2005 18:57:07
Kinkku on tosiaan Kunkku tälläkin saralla. Kingihän on pirun monipuolinen laulaja, ja nimenomaan se hyppäily herkästä kauneudesta mieltä repivään hulluuteen vetää pisteet kotiin. Onhan niitä epäinhimillisiä korisijoita vaikka kuinka, mutta Kingin laulussa on rutkasti enemmän tunnetta.
'Dead Again'in "I hear an orchestra.." -kohdan innoittamana tätä kirjoitan. Saatana soikoon, mikä ääni..!

Kinkulla on muistaakseni seitsemän tai kahdeksan oktaavin ääniala. samankaltaista ääntelyä päästelee behemothin laulaja ekalla levyllä sekä ihsahn in the nightside eclipsella. kummia sällejä täytyy myöntää
lxi
14.10.2005 18:58:22
Kinkulla on muistaakseni seitsemän tai kahdeksan oktaavin ääniala.

Joo joo ja Keinonen nousee haudastaan.
Super-Jari
14.10.2005 19:01:35

Onhan tuo ihan mahdollista jos on vaikka kosketinsoitin. Mutta Keinonen ei nouse.
Iscariah
14.10.2005 19:01:44

uskomatonta mutta totta. itse on herra myöntänyt. en tarkkaa lukua muista mutta jotain 6-8 oktaavin äänialoista puhutaan. hieno mies
Super-Jari
14.10.2005 19:03:16
uskomatonta mutta totta. itse on herra myöntänyt. en tarkkaa lukua muista mutta jotain 6-8 oktaavin äänialoista puhutaan. hieno mies

Hoho. Mulla on muuten puolimetrinen kyrpä.
lxi
14.10.2005 19:04:19

Uskomatonta ja siksi epätotta. Jos onkin Pedersenin akan poika tällaista luikuria lasketellut niin hyvin se näköjään eräisiin uppoaa.
Iscariah
14.10.2005 19:06:02
Uskomatonta ja siksi epätotta. Jos onkin Pedersenin akan poika tällaista luikuria lasketellut niin hyvin se näköjään eräisiin uppoaa.

believe what you wanna believe son
Super-Jari
14.10.2005 19:06:15

Mikä lienee ennätys äänialassa?

Lasketaanko muuten falsetti varsinaisesti äänialaksi? Minä en tiedä tästä asiasta mitään. Kyssäri voi siis olla hölömö.
Iscariah
14.10.2005 19:08:54
falsetti on juuri sitä. no joo ehkä ei kingillä ihan kahdeksaa oktaavia ole niin paljon kuin haluaisinkin uskoa. vissiin korkeimman naisen äänialan on joku saanut siihen kahdeksaan venytettyä. voi kinkulla olla joku kuusi. upeaa laulua kumminkin
lxi
14.10.2005 19:12:49
believe what you wanna believe son

Tämä taisi olla itsellesi...

Mikä lienee ennätys äänialassa?

Se on vähän auki. Guinnessin ennätyskirjan joissain painoksissa on mainittu pari henkilöä, joiden ääniala kuulemma kattoi koko pianon koskettimiston (!), mutta niistä äänistä osa oli "käyttökelvottomia". Kuitenkaan noitakaan ei kaikissa painoksissa ole, enkä ole näistä laulajistakaan sen kummemmin juuri kuullut, joten en tiedä sanoa.

Yma Sumacin (http://www.spaceagepop.com/sumac.htm) viisi oktaavia on jo poikkeuksellinen ääniala.

Ivan Rebroffin ääniala on 4½ oktaavia, tuossa pari samplea: http://home.san.rr.com/vanpelt92117/home.htm . Voitte ihan vapaasti kuvitella siihen vielä muutaman oktaavin lisää... kuulostaako realistiselta?

Lasketaanko muuten falsetti varsinaisesti äänialaksi? Minä en tiedä tästä asiasta mitään. Kyssäri voi siis olla hölömö.

Perinteinen lauluopetus ei taida laskea sitä äänialaan, kun sitä ei ilmeisesti klassisella puolella käytetä. Mutta minäkään en tästä paljon tiedä.
Iscariah
14.10.2005 19:16:55
hyväksytään hyväksi perusteluksi. mutta hyvin se king vetää ja korkealta edelleen oli miten oli
Super-Jari
14.10.2005 19:25:04
Ivan Rebroffin ääniala on 4½ oktaavia, tuossa pari samplea: http://home.san.rr.com/vanpelt92117/home.htm . Voitte ihan vapaasti kuvitella siihen vielä muutaman oktaavin lisää... kuulostaako realistiselta?

Alimmat äänet oli ihan göötä jo. Ei se edes laskenu oikeen. Korkealle mentäessä hajosin täysin. Pilli oli piste iin päälle.
Oan
14.10.2005 20:17:47
Ivan Rebroffin ääniala on 4½ oktaavia, tuossa pari samplea: http://home.san.rr.com/vanpelt92117/home.htm .

Hoho. Onkohan Iivana harkinnut dm-projekteja, kuulostaa aika veikeältä tuo matala veto :P
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
pehko
15.10.2005 11:06:26

Devin Townsend, varsinkin SYL:in tuotannossa.

np: SYL - Shitstorm
"We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005
jjhjelt
16.10.2005 20:16:26

Dave Mustainen ääni on kyllä aika sairaan kuuloinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)