Aihe: Stam1na
1 2 3 4 564 65 66 67 68122 123 124 125 126
aivokuolio
08.01.2008 16:10:28
Stam1nan uusi albumi Raja julkaistaan 13.2. eli oikeastaan jo ihan kohta. Saapa nähdä mihin suuntaan Lemin hullut ovat nyt suunnistamassa. Meikälle molemmat pitkäsoitot ovat maistuneet todella hyvin vaikka ovatkin keskenään hyvinkin erilaisia. Rajoja kuulemma taas vähän levitellään, ja sehän passaa.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=15031
Antti1997
08.01.2008 16:13:37
Ei kyl osaa yhtään odottaa mitä sieltä tulee. Mielestäni edellistä levyä hypetettiin etukäteen aivan liian paljon, ja ainakaan itseeni se ei ole ikinä oikein kolahtanut. Pari hyvää biisiä toki silläkin.

Tosin debyytin jälkeen oli, ja on, erittäin vaikea laittaa paremmaksi.
Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven.
gorgonoidi
08.01.2008 16:31:42 (muokattu 08.01.2008 16:34:07)

Debyytti oli hiton loistava. UKK oli vielä tiukempi ja bändin oma saundi kehittyi huikeasti. Jos tämä vielä tekee saman, niin on sitten on minun on myönnettävä, että tässä on yksi Suomen kovimpia metalli yhtyeitä koskaan, minulle nääs.
Kolmas kerta toden sanoo.

Edit: Ja jos on vielä monipuolisempaa niinkuin Hyrde lupailee, niin sehän on vain hiton hyvä. Innolla odottelen. Tuskin petyn, mutta saa nähä.
Painajaismainen
08.01.2008 16:38:27
Ilmestyy tasan kuukausi ennen synttäreitäni. :) Mitähän Hullut Lemiläiset ovat saaneet treenikämpällä aikaiseksi? Mietityttää tämä sävellystahti, kiertuetta kiertueen perään, missä välissä biisien tekoa ja treenausta? Toivottavasti tämä ei näy sävellystyössä. Mutta toisaalta tekiväthän ne UKK:kin...
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
phf
08.01.2008 16:52:55
"Levynä Raja on nopeampaa, hitaampaa, raskaampaa, kevyempää eli musiikillista äärirajojen levittelyä on ohjelmassa, lupailee Hyyrynen."

Just joo.. ei tosiaankaan tiedä mitä odottaa.
Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
KanZuu
08.01.2008 17:26:30
Voisin kuvitella, ettei sieltä nyt niin kovin erilaista huttua ole tulossa, mitä porukat täälläkin vaikuttaa odottavan. Pidän kummastakin levystä ja varsinkin ilmestyessä olen molempia kuunnellut innolla, kuitenkaan niiden ero ei mielestäni ole kauhean suuri. Soundit ja tuotantojälki ovat mielestäni olleet ratkaisevia erottajia levyillä. Jos nyt biiseihin jotain tuotannolista eroa kolmannella tuleekin, niin varmasti perusfiilis on sama.. Toivoisin tulevalta ehkä enemmän popkoukkuja, jotka jo UKK:lla lisääntyivät. Merestä maalle, Likaisen parketin tai Vapaan maan kertsit olivat jo erittäin mieleenjääviä. Stam1na voisi lisätä tuollaista melodisuutta mitä Lemin poikien takataskuista tuntuu löytyvän.

Kuitenkin lausahdukset mitä UKK:sta olen kuullut, tyyliin "Heviprogea tai vuoden kulmikkaimpia albumeja" ovat vahvaa liioittelua. Taustalla kuitenkin on se perushevijunttaus. Viisi laukausta päähän varmasti toimii hyvin livenä, mutta mielestäni se on levyn suorin kappale ja sitä linjaa en toivo Stam1nan jatkavan.
Antti1997
08.01.2008 17:38:05
Viisi laukausta päähän varmasti toimii hyvin livenä, mutta mielestäni se on levyn suorin kappale ja sitä linjaa en toivo Stam1nan jatkavan.

Itse olen täysin päinvastaista mieltä. :-)
Nimenomaan tätä lisää!

Olen niin yksinkertainen ihminen, että pidän yksinkertaisista biiseistä ja rakenteista.
Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven.
gorgonoidi
08.01.2008 17:46:09

Soundit ja tuotantojälki ovat mielestäni olleet ratkaisevia erottajia levyillä.

Johtuuko sitten saundeista, mutta minusta UKK:lla on täysin erilainen fiilis kuin debyytillä. Toivon, että Rajakin poikkeaisi samalla tavalla fiilikseltään kahdesta aiemmasta.
KanZuu
08.01.2008 17:51:06
Itse olen täysin päinvastaista mieltä. :-)
Nimenomaan tätä lisää!

Olen niin yksinkertainen ihminen, että pidän yksinkertaisista biiseistä ja rakenteista.

Kyllähän tuon kappaleen tahtiin on mainio moshata :D

Suomalaiset muusikot ovat sitten viimeistään nyt löytäneet kadonneen itsetuntonsa, mutta sen seurauksena on menty mielestäni ehkä jo liian egoistisiksi. Stam1nan tai Nightwishin tai melkein minkä vaan metallibändin kommentit uusista levyistä kun vaikuttavat olevan nykyää juuri tätä "Monimutkaisempia mutta yksinkertaisimpia biisejä joissa on rankkuutta ja melodiaa ja paras levymme koskaan!"
Eihän noita kommentteja vakavasti pidä ottaa, mutta esim toi Hyrden (?) kommentti uudesta levystä laittoi kyllä hymyilemään :P
Kirjoitus virhe
09.01.2008 10:09:10 (muokattu 09.01.2008 10:09:33)
Ainakin sokea hullu kuulosti aika varmalta stam1nalta, ja olisi voinut löytyä hyvin ukk:lta. Vaikka kuitenkin onnistui kuulostamaan jollain kierolla tavalla tuoreelta. Pitää rauhakseen kassella niin ei tule slaakeja taikka pettymyksiä.
Juum
Wailey
09.01.2008 11:22:42

Parit early-demo biisit oon kuullu tältä levyltä ja oli selkeästi parasta Stam1naa ikinä.
|| devilhorn.org || zombideathmetal.com || myspace.com/luciferiankaos ||
DieGr
09.01.2008 14:29:29
Mitä? Nyt jo? Ainiin... Sen voi melkein luvata itsellen, ettei sieltä nyt ainakaa kymmentä raitaa silkkaa sontaa tule. Oli sitten kuinka hidasta, nopeaa tai keskitempoista vaan...
Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä.
Closure
10.01.2008 21:23:43
Aikoinaan stam1nan demot himotteli sairaasti. Eka lätty tuli haettua polttavan tuoreena heti kaupan auetessa ja se soi hyvinkin aktiivisesti melkein vuoden. Toka levy lässähti käsiin. Ehkä odotin liikaa tai jotain muuta. Hyvä levy, mutta ei kestäny soittimessa.
Uutta odotellessa.
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
jigsore
11.01.2008 17:05:42 (muokattu 11.01.2008 17:10:54)

Kansi: http://www.levykauppax.fi/cover/normal/2/27/27869.jpg

Biisit:
1. Hammasratas
2. Susi-ihminen
3. Muistipalapelit
4. Vartijaton
5. Voima vastaan viha
6. Lääke
7. Kädet vasten lasia
8. Luova hulluus
9. Muuri
10. Murtumispiste

http://www.levykauppax.fi/artist/Stam1na/Raja/27869/
SPEDELOIKKA!
gorgonoidi
11.01.2008 17:11:06

Ei ole Sokea hullu sitten siellä.
Eikä liioin Tässä on aseeni (vai eikös joku semmonen ollut?).
Kansi on tylsä, mutta odotan levyä vesi kielellä.
Veppis
11.01.2008 17:17:14
Ei ole Sokea hullu sitten siellä.
Eikä liioin Tässä on aseeni (vai eikös joku semmonen ollut?).
Kansi on tylsä, mutta odotan levyä vesi kielellä.

Kotisivujen kommenteista:
Elä huoli, biisi on mukana ja tottelee nimeä Luova hulluus.
Särky on buranan puutetta ja väsymys kahvin vajausta
gorgonoidi
11.01.2008 17:18:55

Kotisivujen kommenteista:
Elä huoli, biisi on mukana ja tottelee nimeä Luova hulluus.

Kappas. No käyhän se noinkin.
phf
11.01.2008 21:12:59
Onko toi muka nyt lopullinen levyn kansi? Aika tyhmää ottaa vanha logo kanteen. Siis kaikkihan käytää vanhaa logoa mutta oisivat nyt edes vähän muokkailleet :P Kun mietin niin tosiaan monella bändillä todella samanlaiset kannet mutta tämä jotenki erityisesti herätti ajatuksia.
Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
ramionparas
11.01.2008 23:14:29

niin kauan kun levy on vain hyvä, niin mun puolesta kannessa voi olla vaikka hyrden perse..musiikin takia noita kuitenkiin ostetaan, ei kansien..
http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
mungiisi
11.01.2008 23:37:10
Onko toi muka nyt lopullinen levyn kansi? Aika tyhmää ottaa vanha logo kanteen. Siis kaikkihan käytää vanhaa logoa mutta oisivat nyt edes vähän muokkailleet :P Kun mietin niin tosiaan monella bändillä todella samanlaiset kannet mutta tämä jotenki erityisesti herätti ajatuksia.

Ite olin kanssa vähän kyllästynyt kanteen. Varsinkin kun mukaan tuotiin vielä vanha logo... Yksinkertainen on tyylikästä, mutta jotenkin tuo kansi ei vaan säväyttänyt. UKK:lla on todella upeat kannet mielestäni.

Musiikkia odotellessa.
Destroy Erase Improve
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)