Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 564 65 66 67 68196 197 198 199 200
Jucciz
10.09.2013 03:15:25
arppah8: http://www.youtube.com/watch?v=6h2h4zIhwuM

Muksut/teinit versioivat Pull me underia.

Ekaa kertaa jaksoin kuunnella tämän biisin loppuun asti - ennen kaikkea siksi, että tällä kertaa laulaja oli erinomainen. Kiitos tästä linkistä!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
bedlam
10.09.2013 06:21:48 (muokattu 10.09.2013 10:00:20)

Tonski: Tähän on pakko sanoa pari sanaa.. ihan oma vaatimaton mielipiteeni. Voisin leikellä tosta biisistä soittolistalleni välin 0:10-1:19; aivan alun turhat ääniefektit veke, tuo eka osio kuulosti oikeesti pitkästä aikaa semmoselta kamalta, joka tällä bändillä joskus on onnistunu itellä tunteita herättämään. Haikean kuulonen, sopivan simppeli balladi, sitä ehti jo toivomaan parasta. Haluisin tietää mitä tuossa 1:19 oikeesti tapahtu. Rauhallinen ja hienon kuulonen, hyvin sovitettu balladi muuttuu levottomaksi progemössöksi, minkä kruunas synasoolo. Ihan kuin Wait for Sleep ois käännetty ekan kertsin jälkeen 19/16-tahtiin ja fryygiseen dominanttiin.

Ikäväkseni ei toiminu mulle kokonaisuutena. Haluisin ihan oikeasti kuulla ton biisin kokonaisena niin, et se noudattelis ekaa osiota. Enpä minä niitä toisaalta oo säveltämässä:D

Nyt en kyllä ihan hoksaa? Tuossa 1.19 tapahtuu se, että sama laulusäe alkaa kertsin jälkeen taas uudelleen, mutta siinä tulee mukaan rummut ja lisää kitaraa. Mun korvaa tuo "progemössö" ei nyt tavoita, täähän on ihan peruspoppibiisi. Säkeistö, kertsi, säkeistö, kertsi, soolo, kertsi. Koko biisi menee jopa samassa tahtilajissakin. Oishan ton toki voinut tehdä paljon simppelimmin ja ilman särökitaroitakin, mutta sellasia balladejahan tällä bändillä on ollut käytännössä joka levyllä. Mun mielestä oikein mukavan värikäs sovitus, mitä nyt se synasoolo tosiaan aivan ylimääräinen.

Mut näitä pieniä melodiakoukkuja kun bändi osaisi enemmänkin käyttää. Tästähän jää päähän soimaan tuo kertsin viimeinen lause, toki sekin melodia on kuultu jo miljoona kertaa aiemminkin, mutta silti. Sen eka sinkun kertsi olisi kaivannut samanlaista koukkua.
http://www.petrilampela.net
Vainaja
10.09.2013 09:33:22

Jos jossain voice kidsissä olis joku joka vetäis samallalailla kun toi laulajatyttönen niin huhhuh..
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
fadetoblack_
10.09.2013 10:57:58
Saipahan The Enemy Insiden kertosäkeen pois päästä soimasta....nyt soi Along for the Ride......Ei DT saa huonoa kappaletta aikaseks. Hyvä niin
Ali
10.09.2013 11:42:16

Olipas tylsä biisi. Pikakelailuksi meni.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
arppah8
10.09.2013 12:53:17 (muokattu 10.09.2013 13:02:10)

Jucciz: Ekaa kertaa jaksoin kuunnella tämän biisin loppuun asti - ennen kaikkea siksi, että tällä kertaa laulaja oli erinomainen. Kiitos tästä linkistä!

Ollos hyvä! Hyvin veti tyttönen kyllä, tuli itsellekin hyvä mieli tuosta.

Miusta kyllä LaBrie veti I&Wllä ihan saatanan hyvin, samoin Marquee-livellä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Tonski
10.09.2013 13:54:29

bedlam: Nyt en kyllä ihan hoksaa? Tuossa 1.19 tapahtuu se, että sama laulusäe alkaa kertsin jälkeen taas uudelleen, mutta siinä tulee mukaan rummut ja lisää kitaraa.

Poikkeuksellisen nokkelaa :) Ei siinä mitään jos se iskee, parempi vaan, mutta mulle henkilökohtasesti tuo käännös oli liian brutaali ja pilas muuten hempeän balladimaisen alkubiisin tunnelman. Biisi meni ns. tukkoon. Peace out..
Ali
10.09.2013 14:57:02 (muokattu 10.09.2013 14:58:01)

arppah8: Miusta kyllä LaBrie veti I&Wllä ihan saatanan hyvin, samoin Marquee-livellä.

Tiedä sitten, kuinka hyvin oikeasti laulanut:

Are there any overdubs on DT's live albums?
Yes, there have been a few fix-ups on DT's live albums over the years, although MP has tried to stay away from the studio as much as possible since Live at the Marquee.

LATM: A significant chunk of the vocals were overdubbed, as well as some of the guitars.

http://faq.dtnorway.com/question?questionid=1061
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Vessajono
10.09.2013 15:00:40
fadetoblack_: Saipahan The Enemy Insiden kertosäkeen pois päästä soimasta....nyt soi Along for the Ride......Ei DT saa huonoa kappaletta aikaseks. Hyvä niin

Ai ei vai? Mites The Best of Times ja Just Let Me Breathe?
Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN?
Randomizer
10.09.2013 15:02:05
Kitaroille ja rummuille on saatu miksattua mukavan kuuloiset soundit. Kappale itsessään melko tavanomainen DT-balladi jota pilaa parhaansa mukaan Rudess. Sanat tuntus olevan perussiirappia. Eka sinkku paljon parempi.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
arppah8
10.09.2013 15:11:30 (muokattu 10.09.2013 15:19:09)

Ali: Tiedä sitten, kuinka hyvin oikeasti laulanut:

http://faq.dtnorway.com/question?questionid=1061

Olinkin jo laittaa että "livellä" (tuttua juttua noi Marqueen laulufiksaukset) mutta that's beside the point. Jamesin vokaalit kuulostavat joka tapauksessa tuolla lätyllä helvetin hyvältä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
pehko
10.09.2013 16:03:21

no mitäs fidduam...eihän nyt ton ikäsellä tytöllä voi olla tuollanen ääni. eissss. hyvä kyl.
Kurkkuviipale
10.09.2013 16:52:29

Ei vissiin pitäs alkaa taas juttelemaan täällä, mutta mua tyhmänä kiinnostaa, että antavatko älykkäät ihmiset "tyhmemmille" vaivautuneita katseita heidän musiikkimieltymystensä takia? Kuulostaa epämielyttävältä. Yleensä älykkäästä ihmisestä tulee itelle mieleen ettei heitä genren lisäksi varsinaisesti kiinnosta muiden ihmisten mielipteiden arvosteleminen järkiseikoin. Ehkä olen erehtynyt.

Sergei Fallinen: Yleisesti lähinnä tarkoitan ns älykkäitä ihmisiä. Harvaa heistä kiinnostaa mitä genreä joku artisti on. Progepiirit lienee ihan yhtä naurettavia kuin DT:tä diggaavien teinihevareidenkin piirit, joten niitä kohtaan ei alemmuutta tarvi tuntea.
Orkesterini Oceill
Anti-Social
10.09.2013 18:53:13
Niinno oiskohan tuo lainaamasi kirjoittaja itse sieltä tyhmimmästä päästä
fadetoblack_
10.09.2013 19:19:51
Vessajono: Ai ei vai? Mites The Best of Times ja Just Let Me Breathe?

Tarkotin enemmän näitä tulevia kappaleita, en usko että siellä seassa ois joku huono.
Edellinen vähän heikompi kappale on I walk beside you ja sen jälkeen kaikki ollet minun korvaan hyviä, ja osa loistavia. Ja Best of Timesin outro tekee kappaleesta loistavan. Ja FII kokonaisuudessaan korkeintaan kohtalainen.
-Hexa-
10.09.2013 22:26:39
Vessajono: Ai ei vai? Mites The Best of Times ja Just Let Me Breathe?

No mikä nuissa on nyt niin basagaa? vai onko ne liian juustoa tr00 rednekeille?
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Vessajono
10.09.2013 23:30:01
-Hexa-: No mikä nuissa on nyt niin basagaa? vai onko ne liian juustoa tr00 rednekeille?

The Best of Times on kieltämättä varmaankin bändin juustoisin biisi. Todella korni teksti ja sävellyskin on ihan silkkaa Bryan Adamsia. Just Let Me Breathe taas on vaan niin täydellisen joutava täytebiisi että ei mitään rajaa.
bedlam
11.09.2013 09:33:28

Just let me breathe on miljoona kertaa parempi kuin samalta levyltä löytyvä Burning my Soul.
http://www.petrilampela.net
Vessajono
11.09.2013 12:31:59
bedlam: Just let me breathe on miljoona kertaa parempi kuin samalta levyltä löytyvä Burning my Soul.

En muuten edes muistanut Burning My Soulia, joten tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että sekin on tosiaan ilmeisen joutava biisi. Ei se silti niin huono ole kuin Just Let Me Breathe.

Mitä niitä FII:n demoja oon kuunnellut niin en kyllä voi lakata ihmettelemästä, että sinne otettiin esim. tuo mainittu parivaljakko ja jätettiin vaikkapa sellainen biisi kuin Raise the Knife hyllylle.
Tuomas
11.09.2013 12:45:02

Vessajono: En muuten edes muistanut Burning My Soulia, joten tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että sekin on tosiaan ilmeisen joutava biisi. Ei se silti niin huono ole kuin Just Let Me Breathe.

Rupesin oikein miettimään, että minkä biisien sävelkulkuja edes muistin suorilta FII:ltä.

New Millennium, Peruvian Skies, Hell's Kitchen, Lines in the Sand. Näistä kolme jälkimmäistä ovat mielestäni aidosti kovia kipaleita. Ensimmäisen muistaa koska se on ensimmäinen biisi levyllä.

Just Let Me Breathesta en muista oikein muuta kuin sen "shannon hoon and kurt cobain" -lainin. Burning My Soulista muistan että siinä on joku bassoalku.

Oliko siellä levyllä muitakin kappaleita?
Liian ilkeä hipiksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)