Twist 25.11.2005 18:39:28 | |
---|
Ei voi olla totta.. Menin keittiöön tuossa äsken missä äitini pistin keskustelun aikaseks: Äiti: Mitä musiikkia sä oikeen kuuntelet? Minä: No musiikkia? Ä: Mitä musiikkia? M: System of a Downia.. Ä: Täähän on hyvää musiikkia M: *leuka loksahtaa pois sijoiltaan* Että mä olin sen verran kovalla volyymila kuunnellu tätä Hypnoa että.. Ja hän kun kuuli Lonely Day ja Soldier Side niin hän jopa piti siitä!?!?? Ensimmäistä kertaa voin olla ylpeä mutsistani ;) "Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P. |
Ziggy Bubba 25.11.2005 19:06:14 | |
---|
Kuuntelen juuri Mezeä ja Hypnoa yhteen pötköön ekaa kertaa... Toimii, vaikka syy kahteen levyyn jakamiseen käykin hyvin selväksi: SOAD:in lyhyitä ja ytimekkäitä biisejä ei ole ihan ideaalia kuunnella 23:a peräkkäin. Vähän sama kun kuuntelisi kaksi Slayerin levyä putkeen. Tämän mittaisiin levyihin ovat erikoistuneet eri bändit.. The Mars Volta ja Tool tulee ekana mieleen. Näistä ensiksi mainittu täytti muuten viimeisimpänsä aika turhanpäiväisellä hälyllä. Loistavien biisien väliin tungettu kokonaisuuteen sopimatonta noisea... Noin Mezmerizen mitallinen. Toivottavasti Tool ei seuraavallaan mene tähän mukaan. SOAD nyt ei ainakaan :) Vähän ajauduin aiheen ulkopuolelle, sorry. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Rattata 25.11.2005 19:12:31 | |
---|
Noniin, nyt vois jo nimetä suosikkibiisejä. Attack Kill Rock'n Roll Stealing Society Tentative Vicinity of Obscenity Lonely Day Ei paremmuusjärjestystä, mutta nuo ovat tehneet suurimman vaikutuksen tässä vaiheessa. Varsinkin Kill rock'n roll ja Steling society iskevät meikäläiseen aivan täysin. blaa blaa blaa THV-klubi #8 |
kouranka 25.11.2005 20:21:20 | |
---|
U-Fig on loistava! Kunnon räivimistä. Nyt herkutellaa! |
Deino 25.11.2005 20:22:11 | |
---|
Saatanan CDON voisi jo toimittaa levyn postilaatikkooni! Perkele! |
kouranka 25.11.2005 20:32:01 | |
---|
Saatanan CDON voisi jo toimittaa levyn postilaatikkooni! Bua, ois vaa kannattua hakea paikallisesta UG-kaupasta heti keskiviikkona :) Nyt herkutellaa! |
Ziggy Bubba 25.11.2005 20:47:47 | |
---|
Bua, ois vaa kannattua hakea paikallisesta UG-kaupasta heti keskiviikkona :) Mä haen aina kaikki "tärkeät" julkaisut (Steal This Album, Mezmerize, tämä, Frances the Mute, Hail To the Thief, Pro Evolution Soccer 5...) varmuuden vuoksi ihan jalkapelillä kaupasta. Saapahan ainakin levyn ajallaan. Ja siinä on oma ehta fiiliksensä kun zekkailee sitä levyn booklettia sun muita dösässä malttamattomana matkalla himaan :) Täytyy tässä vaiheessa mainita että tämä Hypnotize on kolahtanut viimeisten päivien aikana paljon lujempaa kuin Mezmerize aikoinaan.. Taitaa olla jopa parempi levy. Saa nähdä miten pitkään tämä kestää kuuntelua. Aikamoisen vakuuttava kokonaisuus. Holy Mountains ja Soldier Side on tällä hetkellä ihan parasta SOADia ikinä. Varsinkin jälkimmäinen aiheuttaa mulle järkyttäviä tunnekuohuja... www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Rattata 25.11.2005 20:54:50 | |
---|
Bua, ois vaa kannattua hakea paikallisesta UG-kaupasta heti keskiviikkona :) Näinpä. Ja lisäksi on hyvä tukea paikallista levykauppaa. Sen takia käytän nykyään cdonia lähinnä hyvissä tajouksissa. blaa blaa blaa THV-klubi #8 |
Deino 25.11.2005 20:57:06 | |
---|
Ja lisäksi on hyvä tukea paikallista levykauppaa. Paikallinen? Lähin levykauppa on jossain 40 kilometrin päässä kun tänne saatanan korpeen muutettiin. Perkele! |
Vasenniplaaja 25.11.2005 22:15:01 | |
---|
U-Fig on loistava! Kunnon räivimistä. Kyllä! Luukutin eilen IHAN TÄYSII tätä biisiä. Ensimmäistä kertaa voin olla ylpeä mutsistani ;) Heh, mun mutsi on fanittanut Soadia aina siitä asti kun ostin Toxicityn armon vuonna 2003. Jumalauta, sehän kuunteli Prison songiakin het ensimmäisenä tukka heiluen. Vaikka muuten on ihan David Bowie -fani. Isänkin mielestä System on parasta raskaampaa musaa, eli kotiasiat on kunnossa ja vesi on kiva elementti. Minä: "Voi vittu, meidän kaikki biisit menee C:stä!"
Rumpalimme: "Mut eihän se haittaa kun meillä on vasta kaks biisiä." |
Fortune 25.11.2005 23:01:48 | |
---|
Paikallinen? Lähin levykauppa on jossain 40 kilometrin päässä kun tänne saatanan korpeen muutettiin. Boo-hoo. Nimim. "Aikanaan 20 vuotta 100 kilometrin päässä levykaupasta" Nykyihmiset ovat liian kärsimättömiä, kyllähän hyvää levyä voi odottaa vaikka vuoden. Look behind you, a three-necked guitar! |
KoRn88. 26.11.2005 00:17:28 | |
---|
Näinpä. Ja lisäksi on hyvä tukea paikallista levykauppaa. Sen takia käytän nykyään cdonia lähinnä hyvissä tajouksissa. Voi kun Kemissäkin olisi levykauppa, mutta ei. No joo, mutta aiheeseen. Itselle kolahti tuo Hypnotize jo ihan parin ensimmäisen kuuntelukerran aikana kunnolla, jonka takia vähän pelottaakin, että mahtaakohan kestää kuuntelua. Mezmerize ei nimittäin minulla oikein kestänyt. Parhaita biisejä on vaikea lähteä nimeämään, koska kaikki ovat hyviä. Paitsi mielestäni Hypnotize on levyn ylivoimaisesti huonoin biisi. Ei vaan iske yhtään. Ajattelenko vaan omiani vai miten minusta tuntuu, että progeilut on tällä levyllä jätetty hieman vähemmälle? Toisaalta en kyllä levyä ole vielä kovin montaa kertaa edes ehtinyt kuuntelemaan. |
Exhausted 26.11.2005 02:48:56 | |
---|
Boo-hoo. Nimim. "Aikanaan 20 vuotta 100 kilometrin päässä levykaupasta"
Sama, paitsi 19 vuotta ja 60 km. Voisi myös lisätä että nimim. "muistan ajan ennenkö levyjä sai ladattua intternetistä" :) Kärsivällisyys on hyve. |
Tupuna 26.11.2005 16:56:40 | |
---|
Mahtava levy tämäkin. En ymmärrä, miten joku bändi voi vaan tehdä kaksi levyä putkeen aivan täydellisen hyviä ja iskeviä biisejä. Suosikkini: Hypnotize (tuleeko mieleen Aerials? Mulle tulee!), U-fig, Vicinity of obscenity. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Lego 26.11.2005 16:58:29 | |
---|
Perskele kun toimii kaljanjuonnin yhteydessä tämä Mezmerize/Hypnotize-kokonaisuus, loistavaa fiilistä kyllä luo. Top3 tältä Hypnolta mielestäni on 'Attack', 'Stealing Society' ja 'Lonely Day'. Muutkaan ei huonoja ole, hieman vain vaikeammin avautuvia. Hyvää paskaa! |
FatSam 26.11.2005 17:15:58 | |
---|
Rouva osti tänään synttärilahjaksi. Äsken sitä kinusin, mutta en saanut vielä. Anthraxin dvd:n sentään luovutti. Veikkaan pitäväni. Suuresti. Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy. |
Juugeli 26.11.2005 17:32:41 | |
---|
Tuonpas vähän vaihtoehtoista näkökulmaa hehkutukseenne... Kyllä tämä nyt aika pahasti Mezmerizen jalkoihin jää mun mielestä, mitä nyt kolmen päivän kuuntelun jälkeen voi sanoa. Yhtään suurempaa päänräjäyttäjää levyltä ei löydy, mitä sentään Mezmerizella oli levy lähes täynnä. Ja useassa biisissä Malakianin laulu ei tunnu lähellekään niin perustellulta kuin Mezellä. Kokonaisuutena jää vain ihan hyväksi. Raita raidalta-tuomio: 1. Attack Perushyvää mättöä. Ei kuitenkaan lopulta mikään erikoinen biisi. 2. Dreaming Säkeistöstä tulee aika vahvasti Jet Pilot mieleen. Kertsin melodia myös aika perus SoaD-kauraa, ihan ok biisi. 3. Kill Rock 'n Roll Malakianin vokaalit säkeistöissä toimisi paremmin, jos ne tulis jotenki sekopäisemmin. Vähän vaisuksi jää nyt ja väliosakin ärsyttää hiukan, muuten hyvä biisi. 4. Hypnotize Levyn parhaimmistoa kaikessa yksinkertaisuudessaan. 5. Stealing Society Ihan hyvä biisi tämäkin. Ehkä Tankianin laulu toimisi paremmin "looking for a mother that will get me high"-kohdissa. 6. Tentative Sad Statuen pikkuveli. Säkeistöt toimii välttävästi, mutta bridge ja kertsi hyviä. 7. U-Fig Jotenkin tästä jää sellainen "tämä on jo kuultu" fiilis. 8. Holy Mountains Tämä on taas Aerialsin pikkuveli. Ei myöskään yhtä hyvä kuin isobroidi, mutta ei varsinaisesti huonokaan. 9. Vicinity of Obscenity Ehkä sekopäisintä SoaDia koskaan, hyvässä sekä pahassa. Levyn parhaimmistoon tämäkin nousee, jonka suurin syy on ehdottomasti (ensimmäisellä kerralla todella hauskan yllätyksen tuottava) disco-kertsi. 10. She's Like Heroin Tässä laulussa Malakianin laulu ärsyttää ehdottomasti eniten. Selling ass for heroin-kohta miellyttää korvaa, jota ei juuri mikään muu sitten teekään. 11. Lonely Day Mitähän helvettiä Malakian on tätä tehdessään oikein ajatellut?! Tankian on aina ollut sanoittamisessa vähän kryptisempi kuin Malakian, mutta kyllä tämä on pohjanoteeraus herralta. Ei toimi edes parodiana, kun sävellyksenäkin kappale on tylsä. 12. Soldier Side Loistava ja koskettava lopetus levylle. Ja levyjen rankkaus tällä hetkellä menisi näin: 1. Mezmerize 2. System of a Down/Toxicity 3. Steal This Album!/Hypnotize Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8
Pastilli? |
Vasenniplaaja 26.11.2005 17:55:49 | |
---|
Totta on, että Mezmerizen elinikä vaikutti ensimmäisillä kuunteluilla varsin lyhyeltä. Kolahti äkkiä ja sitten unohtuu pian. Itse huomasin kuitenkin äskettäin, että eihän se nyt ole ollenkaan sillä tavalla: parin kuukauden tauon jälkeen Mezmerize potki jälleen perseelle niin että tuntuu! Kuka tietää, ehkä biisejä jää pitemmillä aikaväleillä jopa "kaipaamaan" samalla tavalla kuin Toxicityllä? Ainakin Hypnotizen toivon nousevan uudestaan suosikiksi, tällä hetkellä se nimittäin kolahtaa paraikaa pelottavan lujaa. Aika näyttää. 1. Toxicity/System of a Down 2. Hypnotize/Mezmerize 3. Steal this Album! Minä: "Voi vittu, meidän kaikki biisit menee C:stä!"
Rumpalimme: "Mut eihän se haittaa kun meillä on vasta kaks biisiä." |
Exhausted 26.11.2005 18:00:59 (muokattu 26.11.2005 18:02:07) | |
---|
Kaikki SOAD levyt on olleet minulle aika lyhytkestoisia. Ensin sitä on innoissaan että tää on maailman parasta, ja soittaa joka paikassa ja sitten kaikki kaveritkin soittaa sitä ja sitten kyllästyy. Tai kyllä vieläkin pystyy laittamaan minkä tahansa noista levyistä soimaan ja se on hyvää kuultavaa, mutta ei sellaista mitä tekee mieli laittaa usein soimaan. Top 5: 1.Mezmerize 2.Toxicity 3.Hypnotize 4.System of a Down 5.Steal This Album |
Lego 26.11.2005 18:02:15 | |
---|
'Steal this Albumia' en ottaisi mukaan 'rankkaukseen' kun se kerran on ylijäämälevy mutta sieltäkin kyllä löytyy hetkensä. Vaikka turhaa täytettäkin on. Toxicity on kyllä parasta mitä SOAD on koskaan tehnyt. |