Aihe: Katatonia
1 2 3 4 5 6 7 8 929 30 31 32 33
simperi
18.03.2006 12:12:22
Kerrassaan loistavan mahtavan upean hieno levy tuo uusin.
"Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon)
Kitarajeesus
30.03.2006 15:01:50
Voi luoja kuinka hyvä levy tuo olikin. Toisella kuuntelulla alkoi avautumaan. Loistavia kertsejä, lyriikkaa ja hienoja tunnelmia. Miltei Last fair deal gone downin tasoa..
Olipa kerran mies joka ei kunnioittanut Uusista. Ei ole enää.
Milkop
30.03.2006 16:41:54

Miltei Last fair deal gone downin tasoa..

Paree kevyesti imo. Vivan kanssa aika tasoissa, ellei jopa parempi. In The White on uskomaton kipale.
Sorrow
31.03.2006 10:11:30
On kyllä loistava levy. Ei ihan heti auennut, mutta useammalla kuuntelulla kyllä. Katatonia ei kyllä koskaan ole pettänyt...
Kitarajeesus
31.03.2006 16:48:33
Paree kevyesti imo. Vivan kanssa aika tasoissa, ellei jopa parempi. In The White on uskomaton kipale.

No mulle kato toi Viva ei niin kovin iskenyt. Rakenteellisesti monimuotoisempi, progeileva ote ei sinänsä ollut yhtään huono juttu mutta kyllähän näiden muiden levyjen biisimateriaali on ihan toista luokkaa.
Olipa kerran mies joka ei kunnioittanut Uusista. Ei ole enää.
kyuss
12.04.2006 17:39:52
Onko mua kusetettu, vai kuulostavatko Katatonia ja Opeth oikeasti jostain kohtaa toisiltansa? Alleviivaan, että oon kuullu vain Viva Emptiness-levyn Katatonialta.
KoRn88.
12.04.2006 17:49:41
Onko mua kusetettu, vai kuulostavatko Katatonia ja Opeth oikeasti jostain kohtaa toisiltansa? Alleviivaan, että oon kuullu vain Viva Emptiness-levyn Katatonialta.

Mielestäni Opethin Damnation on verrattavissa tuohon Katatoniaan jos nyt pitää jotain yhtäläisyyksiä etsiä. Muilta levyiltä ei kyllä paljon löydy muuta kuin yksittäisiä samankaltaisia kohtia joissakin kappaleista.

metallia Kemistä: UNIC
Sorrow
12.04.2006 21:27:46 (muokattu 12.04.2006 21:28:16)

Minun mielestä niissä on paikoin hieman samaa tunnelmaa ja lauloihan Opethin Mikael Åkerfeldt Katatonian "Brave Murder Day"-levyllä.
nakedzen
17.04.2006 21:48:20
Tietääkö muuten kukaan millä Matampin nupeilla poijaat vetelevät, ovatko ihan custom-pelejä vai sarjatuotantoa? Nyt kun niitä suomestakin saa ja Viva Emptinessin kitarasoundit kutittavat korvaa mukavasti.
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä
Emplate
19.04.2006 08:58:23

Upea levy. Taattua Katatonia laatua. My twin, July ja In the white ovat muun muassa aivan loistavia kipaleita.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
hpe
19.04.2006 13:25:38
Taidan olla aikamoisessa vähemmistössä kun ei tuo katatonian uusin tuotos kolahda sitten millään. Bändistä olen tykännyt brave murder daystä lähtien, mutta johonkin se tunnelma, mitä pidin bändin tavaramerkkinä on kadonnut kahden viimeisen levyn myötä ja korvattu yhä vaan teknisemällä meiningillä. Ja jos vastaavaa meininkiä haluan kuunnella, niin pistän kyllä enemmin soittimeen vaikka Toolia. Lisäksi Renkseä en ole koskaan pitänyt kovinkaan erikoisena laulaja, tosin se ei ole aikaisemmin häirinnyt, mutta tällä uudella levyllä kyllä. Välillä pistää miettimään, että toinen laulaja voisi hoitaa tämän homman paljon paremmin. Noh, onhan se ihan ok levy, mutta..

Tämä tietty vain minun mielipide. Valitusta, mutta perusteltua semmoista :)
P2
19.04.2006 15:00:08
Taidan olla aikamoisessa vähemmistössä kun ei tuo katatonian uusin tuotos kolahda sitten millään. Noh, onhan se ihan ok levy, mutta..

Et ole yksin. Uudessa Suessa oli mielestäni todella osuva arvostelu uudesta levystä.
epeli
20.04.2006 00:00:49

mun mielestä opethin in my time of need vois ihan hyvin olla katatonian biisi.
Death before dishonor.... ....bukkake before all!!!!
Bacchus
20.04.2006 16:25:00
Pikkuhiljaa alkanut levy avautua. Last Fair...ja Viva Emptiness on vielä omassa rankingissa edellä, mutta kärkisijoista on seuraamassa kilpailua.;)
carnation
27.04.2006 16:23:02
No niin, nyt olen itsekin kerennyt kuuntelemaan tätä The Great Cold Distancea. Ei tämä huono ole, mutta ei erityisen innostava tai loistavakaan. Melko tasainen (tasapaksu?) levy. My Twin nousee selkeästi muusta massasta esiin albumin "hittinä" ja onhan siinä Rustedin kertosäkeessäkin yritystä. Muuten melodiamaailma kuulostaa minun korviini aika hahmottomalta. Renksen melankolisen tasapaksu ja laahaava laulu on olennainen osa Katatoniaa, mutta jotain sävyjä ja irtiottoja kaipailisin ehkä enemmän. Sinne tänne on ripoteltu ihan tarttuvia runttausriffejä, että musiikki kuulostaisi enemmän metallilta tjtn., mutta ei tämä kappalemateriaaliltaan yllä parin aikaisemman Katatonia-levyn tasolle millään.

Tällaiset ovat ajatukset noin viiden kuuntelukerran jälkeen. Antaisin The Great Cold Distancelle kolme tähteä viidestä. Eiköhän tätä vielä tule kuitenkin kuunneltua.
"See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)

Osta levy
GhostOfTheSun
28.04.2006 02:23:08
Njaah njaah,

hyvä keikka mielestäni. Katatonia oli jopa yllättävän kova livenä verrattuna odotuksiini. Biisilista oli näin jälkikäteen ajatellen mitä mainioin eikä oikeastaan yhtään selkeää toivomusta jäänyt taskuun. Loistava keikka kaiken kaikkiaan.

Kerrottakoon tosin niille rockpoliiseille, jotka eivät paikalle päässeet, että muutamia soitto/lauluvirheitä tuli, ja välillä varsinkin Renkse lauleskeli melko omiaan.

Niille rockpoliiseille, jotka paikalle vaivautuivat: keikasta toiseen ei voi kuin ihmetellä sitä, mikä pakko sinne eturiviin on änkeä, jos keikka ei kiinnosta kiviäkään. Oli jälleen kerran uskomattoman huvittavaa, kun ensimmäiset viisi riviä katselevat keikkaa tylsistyneen näköisinä, ja taaempana meno on huomattavasti parempi. Siinä sitten taas seisoskeltiin ja näytettiin hapanta naama, kun joku saattoi jopa musiikista innostua. Siellä ylhäällä olisi jälleen kerran ollut hyviä paikkoja teille. Melkein hävetti, kun Renkse kehui tunnelmaa... Jos näen teidät Ilosaaressa, vedän teitä hyppypotkulla naamaan.
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine" - Refused are fucking dead
W4R
28.04.2006 10:38:35
Tämänpäivän Keskisuomalaisessa on muuten sivun kokoinen juttu Katatoniasta. :o
Prog'n'Roll!
Matjardo
28.04.2006 16:59:03
Tämänpäivän Keskisuomalaisessa on muuten sivun kokoinen juttu Katatoniasta. :o

Niin oli, mutta eipä se juurikaan kummoisempi ollut.
Mutta, tänään illalla tuonna Lutakkoon Katatoniaa katsastamaan! Jes, tulee varmasti hieno keikka. Ja mitä tuohon uuteen levyyn tulee, niin ei voi muuta sanoa ko että aivan saatanan hyvä levy! Ollut kuuntelussa ilmestymisestään asti ja se kun vain paranee joka kuuntelu kerralla.
Two beers or not two beers?
Heartwood
28.04.2006 19:22:30
Niille rockpoliiseille, jotka paikalle vaivautuivat: keikasta toiseen ei voi kuin ihmetellä sitä, mikä pakko sinne eturiviin on änkeä, jos keikka ei kiinnosta kiviäkään. Oli jälleen kerran uskomattoman huvittavaa, kun ensimmäiset viisi riviä katselevat keikkaa tylsistyneen näköisinä, ja taaempana meno on huomattavasti parempi. Siinä sitten taas seisoskeltiin ja näytettiin hapanta naama, kun joku saattoi jopa musiikista innostua. Siellä ylhäällä olisi jälleen kerran ollut hyviä paikkoja teille. Melkein hävetti, kun Renkse kehui tunnelmaa... Jos näen teidät Ilosaaressa, vedän teitä hyppypotkulla naamaan.

No voi itku.

Minkä ihmeen takia ne eturivin paikat on jonkinlaisella epäpyhällä yksinoikeudella varattu riehuville ja moshaaville yksilöille? Kyllä sinne minun mielestäni saa mennä, vaikka olisikin niin epärock että kuuntelisi esitystä paikallaan seisten.

Tosin en itse kyllä eteen menisi, koko ajan saisi olla hätistelemässä takaa päälle hyppiviä vatipäitä syrjemmälle. Miksauspöydän luona se paras paikka on.

Ja selvennykseksi sen verran, että en ko. keikalla ollut.
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
GhostOfTheSun
28.04.2006 19:43:24
Ja selvennykseksi sen verran, että en ko. keikalla ollut.

Kiitos, että valaisit minua silti.

Olet idiootti. Selvennykseksi sanon, että en tunne sinua. :)

Ei vaan, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta en jaksa lähteä tästä jälleen kerran vääntämään.

P.S. Vedän teitä kaikkia hyppypotkulla naamaan :)
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine" - Refused are fucking dead
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)