Carpenter 13.07.2007 20:33:32 (muokattu 13.07.2007 20:34:00) | |
---|
Mulle termi White Metal on vaan erikoinen synonyymi kristilliselle metallille, koska ei se white ole oikeasti musiikilliselta ja harvoin sanoitustunnelmiltakaan sen valkoisempaa kuin black. Olen aina miettinyt, kuuluvatko sanoitukset genremäärittelyyn? Minusta eivät kuulu. Toki jollekkin genreille on kohtuullisen yleisiä sanoituksien aiheita, mutta eihän pelkkä sanoitus muuta vaikka thrash-biisiä johonkin muuhun genreen. Laulutyyli on tietenkin eri asia. Joten miksei esimerkiksi kristillinen Crimson Moonlight olisi black metallia? Tässä pari klippiä: http://www.crimsonmoonlight.com/cm/music.html Basisti on lyömäsoitin. |
Super-Jari 13.07.2007 20:42:16 | |
---|
Olen aina miettinyt, kuuluvatko sanoitukset genremäärittelyyn? Minusta eivät kuulu. Black metallin kohdalla olet miettinyt sitten väärin. |
ANtTIKRISTUS 13.07.2007 22:36:15 (muokattu 13.07.2007 22:42:47) | |
---|
Black metallin kohdalla olet miettinyt sitten väärin. Minkälaiset sanoitukset sitten ovat black metalia? Sun pitää sanoa tarkka vastaus, kun menit tommosen postin tekemään :) E: Tai oikeastaan aika huono/vaikea kysymys... mutta jos jossain black metalille erittäin tyypillisen kuuloisessa musiikissa käsitellään jotain ei-epäkristillisiä (no onko tämäkään määritelmä black metalille?) aiheita, niin eikö se sitten ole black metalia ? Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
Super-Jari 13.07.2007 23:38:23 | |
---|
Minkälaiset sanoitukset sitten ovat black metalia? Sun pitää sanoa tarkka vastaus, kun menit tommosen postin tekemään :) E: Tai oikeastaan aika huono/vaikea kysymys... mutta jos jossain black metalille erittäin tyypillisen kuuloisessa musiikissa käsitellään jotain ei-epäkristillisiä (no onko tämäkään määritelmä black metalille?) aiheita, niin eikö se sitten ole black metalia ? Se on veteen piirretty viiva, mutta sillä erolla että se viiva on täysin selkeä ja sen huomaa jos sen näkee. |
ANtTIKRISTUS 14.07.2007 16:25:52 | |
---|
Se on veteen piirretty viiva, mutta sillä erolla että se viiva on täysin selkeä ja sen huomaa jos sen näkee. En hyväksy vastaustasi. Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
Super-Jari 14.07.2007 16:46:44 | |
---|
En hyväksy vastaustasi. Mainio juttu. |
Seljanmarja 14.07.2007 17:57:41 | |
---|
Mä en tosiaankaa tiedä paljoo mistää mitää, omasta mielestäni sanotukset vaikuttaa ainakin pikkasen genreen, mut pääasiassa se, miltä bändi kuullostaa. Ehkei black metal-bändi oo black metal-bändi, ellei ne laula tyylii saatanasta, mut toisaalta kristillinen yhtä raskasta jne. soittava bändi voi olla black metalii, itse olen tässä tapauksessa tutustunut termiin unblack metal.. |
MetalMil 16.07.2007 05:42:04 | |
---|
No Black Metallissa on kyse yhdestä asiasta ja se asia on satanismi. Over and out. näin se vain menee. On sitten paljon bändejä joita virheellisesti kutsutaan black metalliksi vaikka eivät sitä olekaan. Oikea termi on yleensä esimerkiksi melodic death tai jos nyt haluaa alkuperäisen termin pitää niin vaikka semi-black metal :) |
miccomalliton 16.07.2007 05:53:01 | |
---|
No Black Metallissa on kyse yhdestä asiasta ja se asia on satanismi. Over and out. näin se vain menee. On sitten paljon bändejä joita virheellisesti kutsutaan black metalliksi vaikka eivät sitä olekaan. Oikea termi on yleensä esimerkiksi melodic death tai jos nyt haluaa alkuperäisen termin pitää niin vaikka semi-black metal :) No tässä nyt on kaikki päin persettä. Mist of the Spiritual Dimension |
Manuel Pyrhullo 16.07.2007 06:18:15 | |
---|
|
Sarko 16.07.2007 11:31:18 | |
---|
Koska nyt mentiin aiheesta lammikkoon, eli black metaliin, niin sellainen pätevä Britanniassa kehitetty yleistermi Black Metalin musiikilliselle puolelle on Norsecore. Kannattaa käyttää jos ei pysty yhtymään ilkeiden pingviinimiesten mielipiteisiin Black Metallista puhtaana anti-kristillisen propagandan ja aatteen levityskanavana, esim. Immortal sanoitustensa puolelta menisi kevyesti Norsecore otsikon alle. Tsäpätitsäijjää |
marke- 16.07.2007 16:14:01 | |
---|
Black Metal FAQ http://pwnt.co.uk/bm/ "What is black metal? Black metal is a primarily underground branch of heavy metal music that developed during the early 80s, peaked during the early-to-mid 90s, and persists to this day. " Mä en ihan allekirjoita noita juttuja tossa FAQissa. Black Metal on nykypäivänä ennenkaikkea elämänkatsomus ja ideologia. Se mitä se oli alunperin, ei ole mitään väliä - kaikki kehittyy. Mun mielestä Black Metal ei todellakaan ole ensisijaisesti musiikkia.. Gospel ja Black Metal ei ole kolikon kääntöpuolia lähimainkaan, mutta nykyään esimerkiksi tietyn tyylin BM bändeistä voi löytää hyvinkin "vakavaa" sanomaa; esim. Watain. Se FAQissa oli tosiaan hyvää, että selvensi Judeo-Kristillisen näkemyksen täyden kuulumattomuuden Black Metalliin - Joku kun esim. päätti luulla Crimson Moonlightia Black Metalliksi Rakkaus |
salmivaara 16.07.2007 21:54:21 | |
---|
Koska nyt mentiin aiheesta lammikkoon, eli black metaliin, niin sellainen pätevä Britanniassa kehitetty yleistermi Black Metalin musiikilliselle puolelle on Norsecore. Kannattaa käyttää jos ei pysty yhtymään ilkeiden pingviinimiesten mielipiteisiin Black Metallista puhtaana anti-kristillisen propagandan ja aatteen levityskanavana, esim. Immortal sanoitustensa puolelta menisi kevyesti Norsecore otsikon alle. No ei nyt ihan näinkään. Against the grain |
Super-Jari 16.07.2007 22:00:38 | |
---|
No ei nyt ihan näinkään. Norsecore on kyllä hyvä sana. Siitä tajuaa kyllä missä mennään. |
salmivaara 17.07.2007 19:08:00 | |
---|
Norsecore on kyllä hyvä sana. Siitä tajuaa kyllä missä mennään. Jep. Jep. Mut ei se ihan sitä ole mitä ylhäällä annettiin ymmärtää loooosl. Against the grain |
Tohtori Tonus 17.07.2007 19:17:25 | |
---|
Norsecore on kyllä hyvä sana. Siitä tajuaa kyllä missä mennään. Eli siis onko musiikki, joka kuulostaa ulkoisesti black metalilta (mutta jonka sanoitukset ovat jotain aivan muuta) norsecorea? "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14 |
salmivaara 17.07.2007 19:25:07 | |
---|
Against the grain |