Krice 23.04.2015 22:36:53 | |
---|
|
Decadetroll 23.04.2015 23:17:21 (muokattu 23.04.2015 23:24:35) | |
---|
Krice: Aika jännä kitara Jarilla tuossa. Ei varmaan ole mikään normaali Jem, vaan custom? Olennaisena seikkana kiinnitin huomiota volumepotikan oikeaan sijaintiin. https://www.youtube.com/watch?v=S4fIpPmXemg Näyttäis oleva tavan valkonen jem, johon on vaihdettu eri väriset rautaosat ja custom pleksi, jossa kiinni valkoiset emg:n aktiivit tai sitten valkoiset kuoret vaan mikkien päällä. Ja volumepotikka eri kohdassa kuin vakiopleksissä. Tai sitten valot hämää tuota hardiksen väriä. Floikan tilalle näemmä laitettu evertunen talla. Ruma ratkaisu, kun alta näkyy nuo jemin lionclaw-jyrsinnät. On muuten puuduttava biisi tämä. No, täytynee ensin odottaa ja kuunnella levyversio (heh heh...) ennen kuin tuomitsee. Eihän sitä tiedä mitä kaikkea tuossa biisissä kuuluisi kuulua, kun laatu on edelleen kännykkäkameratasoa. Tällä laadulla ei tosiaan hirveästi riemunkiljahduksia aiheuta. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
Krice 24.04.2015 09:54:32 | |
---|
Decadetroll: jossa kiinni valkoiset emg:n aktiivit tai sitten valkoiset kuoret vaan mikkien päällä. Valkoiset emg:t on herrasmiehen valinta. Kappale kuulostaa hyvältä, vähän sellainen meditatiivisempi. |
Burn 24.04.2015 10:59:57 (muokattu 24.04.2015 13:51:19) | |
---|
Decadetroll: Näyttäis oleva tavan valkonen jem, johon on vaihdettu eri väriset rautaosat ja custom pleksi, jossa kiinni valkoiset emg:n aktiivit tai sitten valkoiset kuoret vaan mikkien päällä. Ja volumepotikka eri kohdassa kuin vakiopleksissä. Tai sitten valot hämää tuota hardiksen väriä. Floikan tilalle näemmä laitettu evertunen talla. Ruma ratkaisu, kun alta näkyy nuo jemin lionclaw-jyrsinnät. https://www.facebook.com/photo.php? … 6oe%3D55E15F47&size=2048%2C1153 Tuolla tarkemmat speksit. Eipä tuossa enää kauheasti samaa ole, paitsi kahva ja otelauta. Melko mauttoman näköinen jopa. Myös Mäenpään PGM:ää on modattu melko kovalla kädellä: https://www.facebook.com/photo.php? … 6oe%3D559FC75D&size=2048%2C1152 |
Decadetroll 24.04.2015 12:03:49 (muokattu 24.04.2015 12:05:10) | |
---|
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
vvaltsu 24.04.2015 15:50:04 | |
---|
PGM:ssä ohennettu kaula? Juuh elikkäs. :DDD Fuck me, girls. And groupies. And boys: I'm not homo. - Remu Aaltonen |
Dirtyh 24.04.2015 16:26:16 | |
---|
Ja joku 200 fanipoikaa on meisselit pystyssä kehumassa miten kaunis juuri tuo kitara on. Jotenkaan ei vaan osaa samaistua tuollaiseen mielettömään fanittamiseen. Mä ooonkin kyyninen mulkku. |
Rahkoi 24.04.2015 17:52:58 | |
---|
En ole fanipoika, mutta onhan toi nimenomaan *kaunis* kitara, ainakin omaan silmään. Toisaalta, mä en ole kitaristi, joten katson sitä ihan täysin esteettisesti, enkä kitara-hifistelijän silmin (missä ei toki mitään vikaa ole). "What could be more important than your family, Richard?!"
"... Ssssssssssssci-ence?" |
vvaltsu 24.04.2015 17:54:28 | |
---|
Dirtyh: Ja joku 200 fanipoikaa on meisselit pystyssä kehumassa miten kaunis juuri tuo kitara on. Jotenkaan ei vaan osaa samaistua tuollaiseen mielettömään fanittamiseen. Mä ooonkin kyyninen mulkku. Vähän niinku kaikki muutkin suomalaiset, elä hättäile. Ommuuten jännä kun noissa Latinalaisen Amerikan ja Etelä-Euroopan asukeissa on toi fanipoikuus aikalailla verissä. Suurin osa ihmisistä, jotka fanittaa näitä kitarasankareita ehdottomasti, on jommalta kummalta alueelta kotoisin. Fuck me, girls. And groupies. And boys: I'm not homo. - Remu Aaltonen |
benny 24.04.2015 18:10:56 | |
---|
shitfuck inc. |
Fantasmic 24.04.2015 19:26:22 | |
---|
vvaltsu: Vähän niinku kaikki muutkin suomalaiset, elä hättäile. Ommuuten jännä kun noissa Latinalaisen Amerikan ja Etelä-Euroopan asukeissa on toi fanipoikuus aikalailla verissä. Suurin osa ihmisistä, jotka fanittaa näitä kitarasankareita ehdottomasti, on jommalta kummalta alueelta kotoisin. "It must be such an honor to work on his axe's" "It must be such an honor to lick his tiny balls" |
TTV 24.04.2015 19:49:45 | |
---|
Fantasmic: "It must be such an honor to work on his axe's" "It must be such an honor to lick his tiny balls" EverTana Axe "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Dirtyh 24.04.2015 19:50:04 | |
---|
Rahkoi: En ole fanipoika, mutta onhan toi nimenomaan *kaunis* kitara, ainakin omaan silmään. Toisaalta, mä en ole kitaristi, joten katson sitä ihan täysin esteettisesti, enkä kitara-hifistelijän silmin (missä ei toki mitään vikaa ole). Musta toi on todella hirveän näköinen mutta se ei ole nyt pointti. Mua ei lakkaa hämmästyttämästä se kuinka kiihkolla jotkut tuonnekkin nyt kommentoivat kitaran ulkonäköä. Ja ihan vain siksi että se on Mäenpään kitara. Jos se olisi mun kitara niin yksikään noista ei pitäisi sitä kauniina vaikka kuvan näkisivätkin. |
Decadetroll 24.04.2015 20:13:14 | |
---|
Rahkoi: En ole fanipoika, mutta onhan toi nimenomaan *kaunis* kitara, ainakin omaan silmään. Toisaalta, mä en ole kitaristi, joten katson sitä ihan täysin esteettisesti, enkä kitara-hifistelijän silmin (missä ei toki mitään vikaa ole). Juu, alkuperäisessä ulkokuosissaan nuo onkin kauniita kitaroita. Vaikka eihän niitä modauksia nyt ulkonäön perusteella yleensä tehdäkkään, ainakaan noin perusteellisia siis. Jescarit, evertune edgen tilalle, tonen poisto ja kaulan ohennus. Ymmärrän sinänsä nuo modit, kaippa ne on oleellisia Jarille. En itse tekisi moista muutostyötä jos mulla ois jem tai pgm. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
TTV 24.04.2015 20:18:54 | |
---|
Decadetroll: Juu, alkuperäisessä ulkokuosissaan nuo onkin kauniita kitaroita. Vaikka eihän niitä modauksia nyt ulkonäön perusteella yleensä tehdäkkään, ainakaan noin perusteellisia siis. Jescarit, evertune edgen tilalle, tonen poisto ja kaulan ohennus. Ymmärrän sinänsä nuo modit, kaippa ne on oleellisia Jarille. En itse tekisi moista muutostyötä jos mulla ois jem tai pgm. Näillä modeilla ollaan taas pari vuotta lähempänä Time II:sta ;-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
benny 24.04.2015 21:19:42 | |
---|
Decadetroll: En itse tekisi moista muutostyötä jos mulla ois jem tai pgm. Varsinkin, kun PGM on Ibanezin mallistossa se kitara, minkä kaula on yleensä tavan Wizardia paksumpi / leveämpi. Kuulostaa hyvin tyhmältä ottaa paksumpi kaulanen kitara, että sitä kaulaa voi sitten työstää ohuemmaksi. Ehkä Jari vaan tykkää ottaa jonku ison starban signaturen, raiskata sen haluamakseen ja postata facebookkiin "HAHA, TEIN SUN KITARASTA PAREMMAN!!1". Ilmeisesti se Evertune on palanen taivasta maan päällä. TTV: Näillä modeilla ollaan taas pari vuotta lähempänä Time II:sta ;-) Oiskohan noilla muutamalla tonnilla mitä pistänyt Evertuneen rahaa saanut tehtyä vaikka yhen tai kahden raidan johonki Time II:n biisiin. shitfuck inc. |
TTV 24.04.2015 21:24:33 | |
---|
benny: Oiskohan noilla muutamalla tonnilla mitä pistänyt Evertuneen rahaa saanut tehtyä vaikka yhen tai kahden raidan johonki Time II:n biisiin. Tai vaikka ostanu Muuntosähköltä erotusmuuntajan, niin ois saanu Axen häiriöt kuriin. Ei vais, hyvähän se on että nyt on kunnon kitarat käytössä, ääninäytteitä odotellaan ... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
tiukkapipo 25.04.2015 00:37:18 | |
---|
Tämä keskustelu on ihan parhautta. Toivottavasti Mäenpää tajuaa tulla tänne lukemaan ja ottamaan opikseen kuinka kitaraa säädetään ja soitetaan. "Hei fatsi mä opetan sua naimaan!" "Hei fatsi, vähänks noloo kattoo sua - siis facepalm OMG!" |
Decadetroll 25.04.2015 08:42:26 | |
---|
tiukkapipo: Tämä keskustelu on ihan parhautta. Toivottavasti Mäenpää tajuaa tulla tänne lukemaan ja ottamaan opikseen kuinka kitaraa säädetään ja soitetaan. "Hei fatsi mä opetan sua naimaan!" "Hei fatsi, vähänks noloo kattoo sua - siis facepalm OMG!" On jännää tämä keskustelu, kun ei mielipiteitä saa sanoa edes kitaran ulkonäöstä. Paitsi siis jos ylistää maasta taivaaseen... I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
tiukkapipo 25.04.2015 18:49:42 | |
---|
Decadetroll: On jännää tämä keskustelu, kun ei mielipiteitä saa sanoa edes kitaran ulkonäöstä. Paitsi siis jos ylistää maasta taivaaseen... Saa mielipiteitä sanoa! Ei tämä nyt ole niin vakavaa... Ja kai täällä saa vähän herättää keskustelukin. Sekin on hauska piirre, että jos ei liity muiden mukana potkimaan jotain henkilöä, niin sitten pidetään fanina. Mutta on tätä hauska seurata, facebook-kommenteista voi lukea lattarien silmitöntä fanittamista ja täältä "kriittistä journalismia". Ja tuosta "kritiikistä" tulee joskus mieleen Aisopoksen tarinat: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kettu_ja_pihlajanmarjat Asioilla on puolensa. Jos katsoo Nightwishin New Yorkin tai Euroopan-keikkojen videoita ja sitten vaikkapa Sonata Arctican Chilen keikkavideoita, niin tulee mieleen että miksi ostaa kallis lippu ja mennä keikalle kädet puuskassa tekemään kriittisiä havaintoja. Omaa hyvinvointiaan voisi lisätä löysäämällä joskus omaa pipoaan (tsekkaa nimimerkkini) ja ottamalla mallia lattarien heittäytymisestä. Mutta ei onneksi ole toisaalta mikään pakko tehdä niin. Tämä netissä usein ilmenevä kateellinen ja ivaava keskustelukulttuuri rinnastetaan kritiikiksi, mutta henkilöön kohdistuva iva on mielestäni yhtä kunnioitettavaa kuin työpaikka- tai koulukiusaaminen. Kieli poskessa heitetty läppä voi itsestä tuntua harmittomalta, mutta voisi joskus miettiä miltä se tuntuu ivan kohteeksi joutuvasta taitelijasta. Taitavista muusikoistakin moni on varmaan pohjimmiltaan introvertteja, eikä netistä luettu pilkka uskoakseni helpota esiintymistä tai luomistyötä. Kitaroihin liittyen: noinkohan Wintersunin tyyppien tarvitsee itse maksaa täyttä hintaa Evertunesta? Kovasti tuntuvat olevan innoissaan tekniikasta. |