Henri Henri Olavi 30.07.2025 21:55:27 | |
---|
Paranoid on varmaan Black Sabbathin paskin biisi. En usko että kellään on erimielisyyttä tämän suhteen. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
PHS666 30.07.2025 22:05:39 | |
---|
Henri Henri Olavi: Paranoid on varmaan Black Sabbathin paskin biisi. En usko että kellään on erimielisyyttä tämän suhteen. Am I Going Insane (Radio) on melko paska piisi. Paranoidissa on sentään ihan ookoo riffi. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Voitto Ankka 30.07.2025 22:09:43 | |
---|
PHS666: Am I Going Insane (Radio) on melko paska piisi. Paranoidissa on sentään ihan ookoo riffi. Kyllä mäkin näistä kahdesta kallistun Am I Going Insane (Radio):n puolelle. Rasittava renkutus ja 1,5 minuuttia pidempi kuin Paranoid. j. I know, for I told me so. |
PHS666 30.07.2025 22:16:31 | |
---|
Olen kyllä useinkin miettinyt että mitä jos ne olisivat vaivautuneet tai jos olisi ollut aikaa tehdä joku parempi piisi Paranoidin tilalle, kuinka helvetin hyvä se albumi olisi sitten ollut. Vähän ikävää kun albumin nimikkopiisi on heikoin kohta jonka voi ihan hyvin skipata. Ja vaikka olisi jättänyt kokonaan pois niin ei se nyt liian lyhyt olisi ollut albumiksi siltikään. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Henri Henri Olavi 30.07.2025 22:20:02 | |
---|
PHS666: Olen kyllä useinkin miettinyt että mitä jos ne olisivat vaivautuneet tai jos olisi ollut aikaa tehdä joku parempi piisi Paranoidin tilalle, kuinka helvetin hyvä se albumi olisi sitten ollut. Vähän ikävää kun albumin nimikkopiisi on heikoin kohta jonka voi ihan hyvin skipata. Ja vaikka olisi jättänyt kokonaan pois niin ei se nyt liian lyhyt olisi ollut albumiksi siltikään. Joo siis ilman Paranoidia ja Iron Mania tuo olisi täydellinen levy. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
PHS666 30.07.2025 22:21:21 | |
---|
Henri Henri Olavi: Joo siis ilman Paranoidia ja Iron Mania tuo olisi täydellinen levy. Iron Man on kova kappale, sitä ei saa jättää pois. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Henri Henri Olavi 30.07.2025 22:25:50 | |
---|
PHS666: Iron Man on kova kappale, sitä ei saa jättää pois. Bändin toiseksi paskin biisi. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
PHS666 30.07.2025 22:30:55 | |
---|
Henri Henri Olavi: Bändin toiseksi paskin biisi. Nyt taas pitää rajoittaa höpöjuttujen kanssa ettei tarvitse painella varoitusta. Iron Manin riffi on pölhö ja laulumelodia on yhtä pölhö mutta onhan siinä aivan helevetin groovaava tempon vaihdos ja kitarasoolo, tai parikin kitarasooloa oikeastaan. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Henri Henri Olavi 30.07.2025 22:40:22 | |
---|
PHS666: Nyt taas pitää rajoittaa höpöjuttujen kanssa ettei tarvitse painella varoitusta. Iron Manin riffi on pölhö ja laulumelodia on yhtä pölhö mutta onhan siinä aivan helevetin groovaava tempon vaihdos ja kitarasoolo, tai parikin kitarasooloa oikeastaan. En minä edes harkitse tällaisen höpökirjoituksen kohdalla varoituksen painamista, koska olette oikeassa sanoessanne "Iron Manin riffi on pölhö ja laulumelodia on yhtä pölhö". I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
PHS666 30.07.2025 22:43:30 | |
---|
Henri Henri Olavi: En minä edes harkitse tällaisen höpökirjoituksen kohdalla varoituksen painamista, koska olette oikeassa sanoessanne "Iron Manin riffi on pölhö ja laulumelodia on yhtä pölhö". Mutta piisejähän voi myös kuunnella kitarasoolojen takia, tai sen takia miten erinomaisen groovaavasti Bill ja Geezer soittaa sen temponvaihdoksen ennen kuin kitarasoolo lähtee sekä sama homma toisknpäin sen jälkeen. Ei lähtisi jos olisi soitettu klikkiin. Toki kappaleen sanoitus on myös sopivan pöhkö mitä on pakko arvostaa. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Henri Henri Olavi 30.07.2025 22:46:04 | |
---|
PHS666: Mutta piisejähän voi myös kuunnella kitarasoolojen takia, tai sen takia miten erinomaisen groovaavasti Bill ja Geezer soittaa sen temponvaihdoksen ennen kuin kitarasoolo lähtee sekä sama homma toisknpäin sen jälkeen. Ei lähtisi jos olisi soitettu klikkiin. Toki kappaleen sanoitus on myös sopivan pöhkö mitä on pakko arvostaa. Siinä biisissä se tempon vaihdos on ainoa seikka, jota voin sietää. Se ei silti riitä. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
PHS666 30.07.2025 22:47:34 | |
---|
Henri Henri Olavi: Siinä biisissä se tempon vaihdos on ainoa seikka, jota voin sietää. Se ei silti riitä. No ymmärrän sen. Ei se ole Sabbathin eikä edes sen levyn parhaita piisejä. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Regalis Apertura 31.07.2025 09:32:26 (muokattu 31.07.2025 09:35:00) | |
---|
PHS666: Olen kyllä useinkin miettinyt että mitä jos ne olisivat vaivautuneet tai jos olisi ollut aikaa tehdä joku parempi piisi Paranoidin tilalle, kuinka helvetin hyvä se albumi olisi sitten ollut. Vähän ikävää kun albumin nimikkopiisi on heikoin kohta jonka voi ihan hyvin skipata. Ja vaikka olisi jättänyt kokonaan pois niin ei se nyt liian lyhyt olisi ollut albumiksi siltikään. No itseäni Paranoid ei häiritse ollenkaan vaikka olikin sellainen "täytebiisi" kun oli vielä tilaa levyllä yhdelle biisille. Ikään kuin Sabbathin "Get On" (jos vertaus sallitaan). Ehkä Iommi olisi voinut tehdä jopa huonommankin rykäisyn tilalle? Nyt kävikin noin ja loppu olikin historiaa... PS. Muutenkin taitaa olla eka kerta tällä foorumilla kun luen näin paljon dissausta em. biisistä... Ei ole ainakaan moniin vuosiin sattunut silmiin tätä. Miksiköhän juuri nyt tuli? Ozzyn kuoleman takia? |
Henri Henri Olavi 31.07.2025 10:34:35 | |
---|
Regalis Apertura: Ikään kuin Sabbathin "Get On" (jos vertaus sallitaan). Eikös Hurriganesiin vertaaminen ole pahinta mahdollista dissausta? I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
sinep70 31.07.2025 12:06:18 | |
---|
Ite olen aina tykännyt Paranoidista. Lyhyt, simppeli, kiva riffi ja kitaristille hyvä sormien lämmittelybiisi. |
mpekkanen 31.07.2025 12:11:20 | |
---|
Henri Henri Olavi: Eikös Hurriganesiin vertaaminen ole pahinta mahdollista dissausta? Tätä en kyllä ymmärrä. Jotain Roadrunneria kun kuuntelee, niin eihän sen parempaa rockbändiä voi olla. Soundit, soitto, rytmi jne kaikki toimii ja biisitkin on hyviä. |
Regalis Apertura 31.07.2025 12:52:53 (muokattu 31.07.2025 18:03:50) | |
---|
Henri Henri Olavi: Eikös Hurriganesiin vertaaminen ole pahinta mahdollista dissausta? Unohdin mainita että en siis tarkoittanut verrata jotenkin musiikillisesti noita keskenään vaan niiden kontekstia viimeisinä biiseinä että saataisi levyn aikakapasiteetti täyteen noin yleensäkin... Pahoitteluni. |
bedlam 31.07.2025 22:13:21 (muokattu 31.07.2025 22:14:10) | |
---|
Olin varmaan 14-vuotias kun kavereiden kans soiteltiin autotallissa ja joku ehdotti että soitetaan Iron Man. En tajunnut musiikista silloin mitään mutta muistan ajatelleeni että tämä on typerin mahdollinen kitarariffi. Mutta myöhemmin olen huomannut että ne minun korvaan typerimmät biisit on monesti niitä bändien suosituimpia, joten ehkä se olen minä joka on väärässä. Mutta tosta Am I Going Insane -biisistä, Sabbathillahan on paljonkin biisejä joista kuuluu selkeästi Beatles-vaikutteet, tämä yksi niistä. Veikkaan että moni Sabbathia rakastava inhoaa Beatlesia, vaikka yhtäläisyyksiä on paljonkin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
vanha_pieru 31.07.2025 23:41:44 | |
---|
bedlam: Olin varmaan 14-vuotias kun kavereiden kans soiteltiin autotallissa ja joku ehdotti että soitetaan Iron Man. En tajunnut musiikista silloin mitään mutta muistan ajatelleeni että tämä on typerin mahdollinen kitarariffi. Mutta myöhemmin olen huomannut että ne minun korvaan typerimmät biisit on monesti niitä bändien suosituimpia, joten ehkä se olen minä joka on väärässä. Katos, joku muukin kokee asiat samalla tavalla! Myös mulle Paranoid ja Iron Man on pikemminkin Sapatin huonoimpien kuin parhaiden kappaleiden joukossa. Suunnilleen samaa voisin sanoa mm. Deep Purplen Smoke on the Waterista ja Black Nightista, Uriah Heepin Easy Livin'gistä, Rainbow'n Man on the Silver Mountainista, Jethro Tullin Locomotive Breathista ja Led Zeppelinin Whole Lotta Lovesta. Kaikki yhtyeidensä tunnetuimpia kappaleita, mutta mun mielestä yksinkertaisuudessaan tylsiä. Osittain kyse on tietenkin myös siitä, että ne on puhkikuluneiksi asti kuultuja ja soitettuja, mutta myös siitä, että kaipaan musiikilta muutakin kuin simppeliä kitarariffejä. Toisekseen paljon, paljon parempia riffejäkin noiden yhtyeiden tuotannosta löytyy vaikka millä mitalla. |
vanha_pieru 01.08.2025 00:06:00 | |
---|
Paranoidista huomauttaisin vielä, että sehän ei edes kerro vainoharhaisuudesta (paranoid = vainoharhainen), vaan masennuksesta. Kappaleen nimen kuuluisi siis olla Depressed. Vaikeita toki rockmuusikoille nuo psykologiset termit ja äidinkielensä sanat. |