Aihe: Opeth-diggareille
1 2 3 4 550 51 52 53 54122 123 124 125 126
absentmind
15.05.2006 21:04:15 (muokattu 15.05.2006 21:06:55)
Tai Åken rumpukonetta.

Ei kai se ny iso karvane mies huijjaa

Kyl se demoissa kuulostaa paskakin soitto paremmalta ja ennen kaikkea luonnollisemmalta ku joku kasa sampleja.

edit:
jaa, no joo, onhan se nyt kätevämpää tietenkin rumpukoneella. mielelläni silti kuulosin miehen kannutusta.
Shitmanek
15.05.2006 21:04:17 (muokattu 15.05.2006 21:04:31)
DING DING DIDI KA-DING DING DI

Joo ja sitten se toinen jota on varsinkin MAYH:lla ja Still Lifella :) En ole vielä päättänyt kumpi on parempi.

aaaaaaaaaah. no se nähdään ens levyllä :D
Nuo demonauhat olisi hauska saada käsiinsä niin saisi kuulla Åken löysää rummutusta.

Eikös hän rumpukoneella ne tee?

E: Yarr, myöhässä.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
KoRn88.
15.05.2006 21:41:20
Nyt muuten herää kysymys että kumpi, Åkerfeldt vai Lopez, on tehnyt ne "Opeth-peruskompit"? Moni varmasti tietää mitä noilla tarkoitan :)

Tuo "DING DING DIDI KA-DING DING DI" -komppihan on afro-cuban 6/8-osa komppi nimeltään, että ei se kyllä oikeastaan mikään opeth-peruskomppi ole vaikka Opeth sitä paljon käyttääkin. Afro-amerikkalainen rytmikuvio siis. Sehän on juuri tuo viimeinen nuotitettu kuvio tässä: http://pertout.customer.netspace.net.au/lsixeightrhythms.htm

metallia Kemistä: UNIC
Shitmanek
16.05.2006 14:35:19
Tuo "DING DING DIDI KA-DING DING DI" -komppihan on afro-cuban 6/8-osa komppi nimeltään, että ei se kyllä oikeastaan mikään opeth-peruskomppi ole vaikka Opeth sitä paljon käyttääkin. Afro-amerikkalainen rytmikuvio siis. Sehän on juuri tuo viimeinen nuotitettu kuvio tässä: http://pertout.customer.netspace.net.au/lsixeightrhythms.htm

No mutta siitä on hauska käyttää sitä nimeä ;)
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
KoRn88.
16.05.2006 18:26:23
No mutta siitä on hauska käyttää sitä nimeä ;)

No joo, kyllähän tuota komppia melko paljon Opethissa käytetään, että kyllähän sitä periaatteessa voi Opeth-peruskompiksi kutsua. :)

metallia Kemistä: UNIC
LexaR
16.05.2006 19:06:50
Oon huomannu et Åke ottaa aika helposti herneet nokkaan, esimerkiks sillon ku Opeth siirty RRlle ja ihmiset kelas et toivottavasti nää ei ny hyppää mainstreamin puolelle... toisaalt ohan tommonen etukäteen arvostelu ärsyttävää, mut periaattees luulis et ku noin perkeleen hyvää musiikkii tekee ni muiden mielipiteet on suht mitättömiä
You live and you learn. At any rate, you live.
SuvantoJ-
16.05.2006 20:49:09 (muokattu 16.05.2006 20:51:34)
..., mut periaattees luulis et ku noin perkeleen hyvää musiikkii tekee ni muiden mielipiteet on suht mitättömiä

Mieti itseäsi tuolta kannalta, minua ainakin vituttaisi kun tietää itse tehneesä harkitun ja "hyvän" päätöksen, mutta anonyymi nettivalittajayhteisö on aina marmattamassa, miten on tehty huono valinta ja myyty itsensä vaikkei tuo joukko itse tietäisi asiasta yhtään mitään.
Blessed are the cheesemakers - Salon Seudun Bändit
gorgonoidi
16.05.2006 21:45:34

Oon huomannu et Åke ottaa aika helposti herneet nokkaan, esimerkiks sillon ku Opeth siirty RRlle ja ihmiset kelas et toivottavasti nää ei ny hyppää mainstreamin puolelle... toisaalt ohan tommonen etukäteen arvostelu ärsyttävää, mut periaattees luulis et ku noin perkeleen hyvää musiikkii tekee ni muiden mielipiteet on suht mitättömiä

Åke on kyllä aika omituinen mies, mutta samalla todella lahjakas. Outo heppu joka tapauksessa. Mitenköhän niin on päässyt käymään että bändissä on kaksi Martinia ja yksi Martin tuli vielä toisen Martinin tilalle. Sekin on aika outoa.
LexaR
16.05.2006 22:16:08 (muokattu 16.05.2006 23:07:49)
Mieti itseäsi tuolta kannalta, minua ainakin vituttaisi kun tietää itse tehneesä harkitun ja "hyvän" päätöksen, mutta anonyymi nettivalittajayhteisö on aina marmattamassa, miten on tehty huono valinta ja myyty itsensä vaikkei tuo joukko itse tietäisi asiasta yhtään mitään.

juujuu, mut luulis et ei tarvii välittää ku nimenomaan itte tietää paremmin. Musiikkihan tässä ratkasee et paskaa saa jauhaa netissä nii paljon ku haluu mut se mitä levylle on tungettuna silti ratkasee. Kyl tost silti vähän "äkkipikasen" kuvan saa, mut samapa se nii kauan ku näin jumalattoman hyvää musaa tekee. Ohan Devykin kliinisesti hullu :)

E:

I mean, how can you listen to Still Life, Blackwater, Deliverance and Damnation and fucking Ghost Reveries and say it’s nothing new?? I mean that aint right!! Unless you’re a fucking genius coming up with wicked symphonies that transcend every fucking style of music there is, then you have to admit that Opeth is fairly groundbreaking for whatever metal scene that
- Ruthless Reviews

I lost interest in the metal scene some time ago. I still love music and I’m always looking for great bands but the metal scene I think is as fucking shallow and predictable and non-creative as the fucking bling-bling hip hop scene.
- Ruthless Reviews

"I've been called everything, badly insulted, but I tell you this one is what gets me the most upset. So, you call us sell-outs?? FUCK YOU!!!"
-Opeth.com

Tota mä meinaan :D aika tiukkasananen jätkä
Cocktus
16.05.2006 22:38:52

juujuu, mut luulis et ei tarvii välittää ku nimenomaan itte tietää paremmin. Musiikkihan tässä ratkasee et paskaa saa jauhaa netissä nii paljon ku haluu mut se mitä levylle on tungettuna silti ratkasee. Kyl tost silti vähän "äkkipikasen" kuvan saa, mut samapa se nii kauan ku näin jumalattoman hyvää musaa tekee. Ohan Devykin kliinisesti hullu :)

No niin no, kyllä mua itteeni ainakin vituttaa kun osaan jonkun asian hemmetin hyvin ja sit siihen viereen tulee joku märkäkorva neuvomaan miten homma pitäisi tehdä.
Kääpiö!
PomppoK
17.05.2006 02:09:35

Pitäisi kai Åken vielä erikseen postata Opeth.comiin, että eräät ovat ilmeisesti olleet herran itsensä kanssa naimisissakin vuosia.
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death "
LexaR
17.05.2006 02:33:44
Pitäisi kai Åken vielä erikseen postata Opeth.comiin, että eräät ovat ilmeisesti olleet herran itsensä kanssa naimisissakin vuosia.

Sanoin miltä asiat musta vaikuttaa, en miten ne on.
gorgonoidi
17.05.2006 08:57:03

Åke tuppaa kiroilemaan tiuhaan tahtiin, mutta karismaattinen hän ainakin on.
Sir Jöpötin
17.05.2006 09:19:57
Tun kova jätkä ja saatanan kova bändi. Siis kertakaikkiaan. Ei henmentti.
Meikä musiikkikaupassa: Mää otan nuita Ernie Ballin Power Slinkyjä. Myyjä: Mikä se on näistä? Meikä: Se violetti paketti. Myyjä: Mää oon muuten värisokea. Meikä: No sehän on hyvä homma! Kuolemattomia lausahduksia...
gorgonoidi
17.05.2006 09:32:06

Tun kova jätkä ja saatanan kova bändi. Siis kertakaikkiaan. Ei henmentti.

Nytkö vasta huomasit??
kyuss
17.05.2006 10:13:44
Nytkö vasta huomasit??

Harmi ku m.netissä ei voi antaa miinuksia.
gorgonoidi
17.05.2006 15:16:03

Harmi ku m.netissä ei voi antaa miinuksia.

Oon miettiny ihan samaa vaikka mun kommentille sen olisit antamassakin. Jos näin olisi niin jotkut jakelisivat niitä aika tiuhaan tahtiin ihan muuten vaan. Niitä olisi helpompi antaa kuin plussia.
Sir Jöpötin
17.05.2006 15:20:27
Nytkö vasta huomasit??

Itse asiassa huomasin sen tuossa syksystä kun olin perehtynyt Ghost Reveriesiin hieman lähemmin. Kysymyksesihän oli täysin turha, mutta niin oli periaatteessa tuo minun alkuperäinen kommenttinikin, joten ;)
Meikä musiikkikaupassa: Mää otan nuita Ernie Ballin Power Slinkyjä. Myyjä: Mikä se on näistä? Meikä: Se violetti paketti. Myyjä: Mää oon muuten värisokea. Meikä: No sehän on hyvä homma! Kuolemattomia lausahduksia...
gorgonoidi
17.05.2006 15:28:07 (muokattu 17.05.2006 15:29:15)

Itse asiassa huomasin sen tuossa syksystä kun olin perehtynyt Ghost Reveriesiin hieman lähemmin. Kysymyksesihän oli täysin turha, mutta niin oli periaatteessa tuo minun alkuperäinen kommenttinikin, joten ;)

Nykyään täällä kysytään liikaa aivan turhia ja taitaa olla että minäkin kuulun siihen porukkaan joka niitä kyselee :D
Ny ollaan taas siirtymäs offtopicin puolelle joten kysyisin että onko tuosta Åken, Wilsonin ja Portnoy projektista mitään tietoa että milloin he olisivat kyseistä projektia työstämässä?

E: Ei muuten ollut turha tuo alkuperäinen kommenttisi. Ainahan nekin asiat pitää todeta.
Sir Jöpötin
17.05.2006 15:44:18
Nykyään täällä kysytään liikaa aivan turhia ja taitaa olla että minäkin kuulun siihen porukkaan joka niitä kyselee :D
Ny ollaan taas siirtymäs offtopicin puolelle joten kysyisin että onko tuosta Åken, Wilsonin ja Portnoy projektista mitään tietoa että milloin he olisivat kyseistä projektia työstämässä?

E: Ei muuten ollut turha tuo alkuperäinen kommenttisi. Ainahan nekin asiat pitää todeta.

Joo, näinhän se tahtoo olla nykyään :|

Mutta tuosta projektista sen verran, että Dream Theaterin kiertue loppui tuossa huhtikuun alussa, joten Portnoy olisi nyt vapaa ainakin hetken. Itse kyllä odotan suuria tältä projektilta, onhan siinä kuitenkin kahden maailman parhaan bändin johtajat ja sitten vielä Wilsonin äitin poika, joka ei ole aivan turha jätkä hänkään.

Mites tuo Opethin kiertue, ovatko pitäneet taukoa vai paahtaneet ihan putkeen koko syksyn ja kevään? Mietin tässä vain sitä mahdollisuutta, että pojat olisivat jo jotain värkkäilleet keskenään, jos aikaa on ollut. Mahdollisuus tuon levyn tekemiseen on suurin varmasti syksyllä, kun Opeth lopettaa kiertueensa (?) ja Dream Theater on saanut uuden levyn nauhoitettua (?). Emmä tiiä kyl mitään, kuhan tässä lämpimikseni turisen : )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)