Ziggy Bubba 15.10.2011 12:01:50 (muokattu 15.10.2011 12:03:38) | |
---|
KTR: Thickening on yks mun lempparibiisejä levyltä. Sen instrumentaali-intron jälkeen kun tempo vähän vaihtuu ja lähtee laulu käyntiin, niin kylmät väreet. Mun mielestä biisi lässähtää just pahimmin tossa kohtaa, jotenkin osat ei vaan sovi yhteen. Taitavat yrittää tossa vähän samanlaista yllärikäännettä mitä mm. Last Baronissa kuultiin, mutta äh. Ja se biisin alku on aivan irrallinen muusta biisistä, eikä siinä mitään kovin tuoretta kuulla bändiltä. E: Se intro siis kasvaa kohti jotain isoa, mitä tämä laiska länkytyssäkeistö ei musta ole mitenkään. |
Röntgen-Jeesus 15.10.2011 17:42:02 (muokattu 15.10.2011 18:20:41) | |
---|
No nyt lienee aika pienoisen analysoinnin kun on tullut kuunneltua pari viikkoa tätä kiekkoa hyvin tiheään tahtiin. Otetaanpa biisi biisiltä: 1. Black Tongue Loistava levyn avaus, kovia riffejä ja ennen kaikkea kovaa vokalisointia. Yksi suosikeistani ehdottomasti. 2. Curl of the burl Keskinkertaisuutta keskinkertaisimmillaan. Kiinnostavia asioita ja vähemmän kiinnostavia asioita. Ihan jees. 3. Blasteroid Loistava rykäisy. Säkeistön ja kertsin välinen kontrasti on oikein mehukas. Tekee mieli juoda verta. 4. Stargasm Yksi levyn kohokohdista. Mielleyhtymiä mm. Kingston Walliin. 5. Octopus has no friends Väliin jälleen vähän heikompi veto. Ei missään nimessä huono, muut biisit jättävät tämän varjoonsa. 6. All the heavy lifting Mahtavat lyriikat, mahtavat vokaalit, mahtavia riffeja, mahtavuutta koko biisi! 7. The Hunter En ole keksinyt tästä vielä oikein mitään muuta hyvää sanottavaa kuin lyriikat. Boring. 8. Dry bone valley Paljon tulee QOTSA mieleen varsinkin Dailorin vokaaleista. Kitarasoolo on oikein muikea ja biisi muutenkin oikein kiva. 9. Thickening Ei oikein missään vaiheessa lähde sellaiseen nousukiitoon mitä odottaisi. Vähän niin kuin bensa olisi lopussa. Jäähdyttelyä. 10. Creature lives Helvetin hieno biisi! (Starkasmia, ystävät hyvät). Mitä tama biisi tekee tällä tai millään levyllä yleensäkään? Hups, tapahtui virhe- fiilistä aistittavissa. 11. Bedazzled fingernails Sopiva biisi joka suhteessa. Ilmava fiilis. Tykkään kovasti. 12. The sparrow Aivan loistava lopetusbiisi, yksi levyn huippuhetkiä (ei tosin pärjää Pendulous skinille). Kaiken kaikkiaan levy on erinomainen, jos pelkät lempparibiisit lasketaan, niin kyseessähän on likipitäen täydellisyyttä lähestyvä levy. Mukaan on ikävä kyllä sattunut muutamia heikompiakin hetkiä mutta niistä huolimatta antaisin arvosanan 8. Blood Mountainin jälkeen bändin toiseksi paras levy. edit: niin onhan se Spectrelight myös helvetin tiukka biisi myöskin :) Rob Halford on homo. |
Ziggy Bubba 15.10.2011 19:03:32 (muokattu 15.10.2011 19:08:04) | |
---|
tox3:Blood Mountainin jälkeen bändin toiseksi paras levy. "Omissa kirjoissa" kolme edeltävää menee tällä hetkellä Hunterin edelle. Tuon trion kärki vaihtelee sitten ihan fiiliksen mukaan, kaikki kolme ovat vaan niin kovia. Eli ei ole yhtään häpeä olla bändin 4. paras levy :) Ei muuten jää Remissionkaan kauas taakse. Raskaudessaan mahtavaa, vaikkakin miinuksena levy on hilppasen, siis ihan hilppasen, monotoninen ajoittain. Se kulmikas ärrimurrimeno ei vaan joka kohassa ole paras ratkaisu musta tolla lätyllä. Ois muuten ollut kova kun olisi ollut Scott Kelly laulamassa tuon levyn, huh. Miehen vaikutus kyllä kuuluu vahvasti. Itelle muuten yhä toimii tuo Creature Lives ihan oikeasti. Tossa on tehty jotain ihan uutta, eikä se tunnu väkinäiseltä tai teennäiseltä. Tuo biisi vaan soljuu todella hienosti eteenpäin, hienon simppeli (vaihteeksi) sovitus bändiltä. |
Terry Pantheras 15.10.2011 22:15:30 | |
---|
tox3: 10. Creature lives Helvetin hieno biisi! (Starkasmia, ystävät hyvät). Mitä tama biisi tekee tällä tai millään levyllä yleensäkään? Hups, tapahtui virhe- fiilistä aistittavissa. Tuohan on ihan mahtava tuulahdus siinä jytkeen siimeksessä ja siinhän on vieläpä huikea ja mitä ihanin melodia! :) |
Rhapa 15.10.2011 22:21:55 | |
---|
Itselle tuo creature lives osui ja uppos todella hyvin. Ehkä sen vuoksi, että bändin suhteen ei ole minkäänlaisia ennakko-odotuksia tai edellislevyjen painolastia, mikä ohjailisi mieltä suuntaan taikka toiseen. Diggaan tällä hetkelleä kaikista kappaleista. |
Kulkunen 16.10.2011 00:20:29 | |
---|
Hyvä levy, olisi vieläkin parempi jos nimikkobiisi ja Creature Lives olisi jätetty pois. |
AnonHero 16.10.2011 00:21:31 | |
---|
Kulkunen: Hyvä levy, olisi vieläkin parempi jos nimikkobiisi ja Creature Lives olisi jätetty pois. Levyn parhaat biisit? |
Kulkunen 16.10.2011 00:23:29 | |
---|
AnonHero: Levyn parhaat biisit? En tykkää sitten yhtään. Yleensä tulee skipattua nuo biisit kokonaan, jossei nyt töissä taustalla satu soimaan. |
arsu 16.10.2011 08:35:59 | |
---|
Mä tykkään tästä Creature Lives-veisusta oikeen helvetisti. Loistava lisä levylle. Thickening on ainoa biisi mikä tulee skipattua. All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed. |
Röntgen-Jeesus 16.10.2011 10:44:01 | |
---|
AnonHero: Levyn parhaat biisit? Creature Lives on noussut ainakin omissa kirjoissani yhtyeen huonoimmaksi biisiksi. Kovan vastuksen tarjosivat nämä Jonah Hex-biisit. Mutta eniveis, onko bändi vetänyt näitä uusia biisejä livenä vielä missään, olisi todella mielenkiintoista kuultavaa varmasti. Rob Halford on homo. |
Muovinen 16.10.2011 20:31:01 | |
---|
Jännän korostuneesti tulee keskustelussa edelleen esiin se, miten jokaisella levyn raidalla on oma hc-diggarinsa ja -inhoajansa. Ehkä parhaana esimerkkinä tuo Creature Lives, jonka diggaajiin en itse kuulu. Levyn keskivaihe on tosiaan vähän ongelmallinen. Moni biisi alkaa ihan samallalailla hillittömin tomarifillein ja biisit hieman sekoittuvat toisiinsa. Silti kyseessä on tosi kova levy ja Mastodon rules ok! |
bedlam 18.10.2011 17:54:46 (muokattu 18.10.2011 17:59:47) | |
---|
Tulihan se levy vihdoin. Oli kyllä isoin kuori, missä mulle on cd-levy toimitettu, öpaut 60x80cm. http://www.petrified-eye.net |
Pantse 18.10.2011 19:31:28 | |
---|
bedlam: Tulihan se levy vihdoin. Oli kyllä isoin kuori, missä mulle on cd-levy toimitettu, öpaut 60x80cm. Mulle kai tuo tuli jo kaksi viikkoa sitten, jenkeistä tilasin. Hieman kyllä yllätyin, kun näin paketin koon. Hienohan tuo hologrammijuliste on, ei vaan tahdo pysyä mun seinällä. Eilen tipahti seinältä alas, minkä seurauksena julisteen reinasta lohkesi palanen. Hiemanko pisti vituttamaan. Pitäisi pistää tuo kehyksiin, niin pysyisi varmasti seinällä. Live slow, die old. |
Herrah 18.10.2011 21:39:28 | |
---|
Mulle ei ole vieläkään tullut, play.comista tilasin pari päivää ennen julkaisupäivää.. Muita levyjä mitä on sen jälkeen tullut tilattua on jo tippunut luukusta, mutta sen päivän tilauksia (Mastodon, Pure Reason Revolution, Arcade Fire, Van Der Graaf Generator) ei yhtäkään. harmittaa :( |
bedlam 18.10.2011 21:46:07 (muokattu 18.10.2011 21:53:58) | |
---|
Pantse: Mulle kai tuo tuli jo kaksi viikkoa sitten, jenkeistä tilasin. Hieman kyllä yllätyin, kun näin paketin koon. Hienohan tuo hologrammijuliste on, ei vaan tahdo pysyä mun seinällä. Eilen tipahti seinältä alas, minkä seurauksena julisteen reinasta lohkesi palanen. Hiemanko pisti vituttamaan. Pitäisi pistää tuo kehyksiin, niin pysyisi varmasti seinällä. Täytyy korjata, että ei tuo mikään hologrammi suinkaan ole, mutta hieno kyllä. Ois pitäny arvata, että nopeempaa tulee suoraan Jenkeistä tilaamalla. Ei vissiin olisi jäänyt tulliinkaan sitten lopulta... http://www.petrified-eye.net |
RainingRedPaint 18.10.2011 22:16:57 | |
---|
Ei jäänyt mulla ainakaan. Ja tuli tuossa jo viime viikolla. |
hjukke 18.10.2011 22:57:03 | |
---|
Mun mielestä esmes blasteroid on kyllä turhempi kuin creature. |
Exhausted 19.10.2011 07:45:25 | |
---|
hjukke: Mun mielestä esmes blasteroid on kyllä turhempi kuin creature. Samaa mieltä. Blasteroid on mun mielestä levyn heikoimmasta päästä |
AnonHero 19.10.2011 12:51:52 | |
---|
|
RainingRedPaint 19.10.2011 13:49:53 | |
---|
|