Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 549 50 51 52 53122 123 124 125 126
masterhat
29.07.2009 14:55:51
kiitos kaikille vinkeistä, oon tässä nyt noita linkitettyjä bändejä tarkastellut ja ihan hyvää kamaa.

Mutta tiedättekös mitä, alan ehkä tulemaan vanhaksi tai jotain, koska loppupeleissä kuuntelin Thom Yorken (radiohead) akkari-liven ehkä noin 5 kertaa yön aikana läpi, ja sain ihan hullut kiksit siitä. Mutta yritetään nyt vielä löytää jotain sytyttävää uusista bläkkis tuttvuuksista, mutta voi olla että mulle riittää noi mun vanhat 10 levyllistä bläkkiä, joita sit nostalogia buusteissa yms. fiilareissa sit kuunnellaan läpi ajoittain.

Hassua.
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Påskägg
29.07.2009 17:18:51
Oon kuunnellu viime aikoina Hammer - Shoax-plättyä kerran jos toisenkin.
Osaa ees sanoa mitä siinä on tunnelman lisäksi, se on vaan vitun hyvä.
RETRIBUTION!
thaav
29.07.2009 23:56:30
masterhat: Mutta tiedättekös mitä, alan ehkä tulemaan vanhaksi tai jotain, koska loppupeleissä kuuntelin Thom Yorken (radiohead) akkari-liven ehkä noin 5 kertaa yön aikana läpi, ja sain ihan hullut kiksit siitä.

Ei se väärin ole. Radiohead on parempaa kuin 98% kuulemastani blackista.
"Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone.
marke-
01.08.2009 01:47:56
Jos Radiohead ja Thom Yorke koskettaa, niin ehkä kannattaa pysyäkkin kaukana siitä 98% black metallista, ellei jopa 100%.
-

Funeral Mist toki lienee parhaimpia aktiivisa BM bändejä tällä hetkellä.
Disheartenment
McNulty
01.08.2009 02:08:23
masterhat: kiitos kaikille vinkeistä, oon tässä nyt noita linkitettyjä bändejä tarkastellut ja ihan hyvää kamaa.

Mutta tiedättekös mitä, alan ehkä tulemaan vanhaksi tai jotain, koska loppupeleissä kuuntelin Thom Yorken (radiohead) akkari-liven ehkä noin 5 kertaa yön aikana läpi, ja sain ihan hullut kiksit siitä. Mutta yritetään nyt vielä löytää jotain sytyttävää uusista bläkkis tuttvuuksista, mutta voi olla että mulle riittää noi mun vanhat 10 levyllistä bläkkiä, joita sit nostalogia buusteissa yms. fiilareissa sit kuunnellaan läpi ajoittain.

Hassua.

Kokeileppa vaikka sellaistaa orkesteria kuin Nagelfar (Saksasta, ei siis se ruotsalainen Naglfar). Samoin Abigorin Nachthymnen, Opus IV ja Supreme Immortal Art kannattaa pyöräyttää levylautasella tai mp3-soittimessa. Myös Deathspell Omegalla on ollut fiilistelevämpää ja "kokeellisempaa" kamaa, jota myös suosittelen levylautaselle.

Itse kulutin oikeastaan koko 90-luvun black metallin (ja metallimusiikin yleensä) parissa, mutta nykyään levylautasella pyörii jos jonkinlainen musiikki... Panterasta Pausiniin ja Mobystä Augustus Pabloon. Silti nuo kaksi bändiä, Abigor ja Nagelfar pyörähtävät levylautasella suht säännöllisin väliajoin. Niistä vain saan jotain uutta joka kerta irti...
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Grave
02.08.2009 16:10:05

Tämmönen ruotsalainen yhdenmiehen ambient-BM bändi kuin Lustre on ainakin itselle viime aikoina putoillut kovastikin, mitä tunnelmalliseen black metalliin tulee:

http://www.myspace.com/lustresweden

On omasta mielestäni yksi kovimpia uusia tuttavuuksia mitä tommoseen minimalistiseen fiilistelyosastoon tulee.
no se .. näin ja nii. on muutki. ehh totaniin ää se asia on mutta mä teen, itse asioita, oli se sitten öö.. negatiivista, ynnämuuta niin.. se tekee siitä sen.
masterhat
05.08.2009 02:47:49
kiittii boneC (lausutaan bouncii)! ainakin tuo abigorin shadowlord ottaa heti otteeseen, jotain tällästä etinkin. tosin yks biisi on yks biisi, mutta odotukset on korkealla. Just melodoita mun makuun, eikä tarkoituksetonta rymistelyä!
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Hippoman
05.08.2009 08:35:34
Heroin: Jos Radiohead ja Thom Yorke koskettaa, niin ehkä kannattaa pysyäkkin kaukana siitä 98% black metallista, ellei jopa 100%.
-

Funeral Mist toki lienee parhaimpia aktiivisa BM bändejä tällä hetkellä.

Jaa, vasta eilen tuli postissa taas Hornan levyä. Valtaosa Radioheadin pitkäsoitoista sekä Yorken kokoelmakin löytyy. Myös mm. Beherit, Burzum, Blut Aus Nord, Deathspell Omega ynnä muuta black metal -nimet uppoavat. Onko minussa vikaa?
Nyt vituttaa taas ihan helvetisti
marke-
05.08.2009 11:17:18
Hippoman: Jaa, vasta eilen tuli postissa taas Hornan levyä. Valtaosa Radioheadin pitkäsoitoista sekä Yorken kokoelmakin löytyy. Myös mm. Beherit, Burzum, Blut Aus Nord, Deathspell Omega ynnä muuta black metal -nimet uppoavat. Onko minussa vikaa?

Heitto oli lähinnä läppä. Eli ei nyt välttämättä tarvitse käydä vasaroimaan kiukulla Yorken teoksia. Oot varmaan ihan normaali, älä huoli.
-

Aiheeseen palatakseni: http://www.youtube.com/watch?v=QmopsOREXu0
Disheartenment
Walker
05.08.2009 11:41:35
Melodiat voi olla kivoja, mut se laulu ei uppoo yhtään, ehkä ainut asia mikä pitää erossa. En oikein tykkää jos laulu on sellasta örinää/vastaavaa.
Ei skulaa ni ei skulaa.
Kulkunen
05.08.2009 11:57:26 (muokattu 05.08.2009 11:58:38)
Walker: Melodiat voi olla kivoja, mut se laulu ei uppoo yhtään, ehkä ainut asia mikä pitää erossa. En oikein tykkää jos laulu on sellasta örinää/vastaavaa.

Mayhemilla on todella hyvää puhdasta laulua joissakin biiseissä, esimerkiksi tässä De Mysteriis Dom Sathanas -biisissä: http://open.spotify.com/track/5B9GcL6FCi3Bv8uiuG2bnl

E: Linkki Spotify-rajoittuneille: http://www.youtube.com/watch?v=K96U9RyfDE4

N. kohdasta 1:18 eteenpäin.
The downward spiral never ends.
thaav
05.08.2009 13:19:54
Walker: Melodiat voi olla kivoja, mut se laulu ei uppoo yhtään, ehkä ainut asia mikä pitää erossa. En oikein tykkää jos laulu on sellasta örinää/vastaavaa.

Eli siis sulle ei uppoa black metal vaan Dragonforce.
"Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone.
Hippoman
05.08.2009 13:56:49
thaav: Eli siis sulle ei uppoa black metal vaan Dragonforce.

Höhöö, aika hyvä. Ja Heroin: vittuilu on aina hyvästä. Se pitää mielen virkeänä ja suolen tyhjänä.

Aiheesta: tällä hetkellä parasta black metalia minulle edustaa jo aiemmin mainitakseni Horna. On se vaan kova, etenkin viimevuotinen Sanojesi äärelle
Nyt vituttaa taas ihan helvetisti
Walker
05.08.2009 16:06:05
thaav: Eli siis sulle ei uppoa black metal vaan Dragonforce.

Ei nyt välttämättä mitään kiljumista, mutta ei örinäkään oikein iske.
Ei skulaa ni ei skulaa.
Chimera
05.08.2009 19:04:42
Olen hieman pyörähtänyt blackmetal.fi -sivustolla ja tullut siihen tulokseen, ettei mitään black metalia olekaan. Heti jos henkilö Y sanoo, että yhtye X on sitä, se ei enää ole, koska true unholy 666 evil kvlt scenestatus katoaa ja vieläpä varsinkin silloin, jos kyseisestä yhtyeestä alkaa pitää sen musiikillisen ulosannin vuoksi joku muukin kuin tämä alkuperäinen henkilö Y itse.

Pidän musiikista, jota useimmat luokittelee black metaliksi (ja niin itsekin), mutta liekö tätä soveliasta sanoa ääneen, koska en ole ideologisesti touhussa niin vakavasti mukana. Yhtään kirkkoa ei ole kärähtänyt, vaikka uskontoja yleisesti vastustankin ja kristitytkin ovat perheenjäseniä myöten pysyneet hengissä.
Se on ihan hyvä :: THV-klubi #25 (ps. sääh)
Lapaluu
05.08.2009 21:20:37
Kulkunen: Mayhemilla on todella hyvää puhdasta laulua joissakin biiseissä, esimerkiksi tässä De Mysteriis Dom Sathanas -biisissä

Tämähän oli vitsi? Sarkasmia? Olihan...?
Kinkkua kaikille!
Super-Jari
05.08.2009 21:59:35
Lapaluu: Tämähän oli vitsi? Sarkasmia? Olihan...?

Jos siinä on maalitaulu ja siihen ammutaan niin... niin.
Peltsi88
06.08.2009 16:15:16
Chimera: Olen hieman pyörähtänyt blackmetal.fi -sivustolla ja tullut siihen tulokseen, ettei mitään black metalia olekaan. Heti jos henkilö Y sanoo, että yhtye X on sitä, se ei enää ole, koska true unholy 666 evil kvlt scenestatus katoaa ja vieläpä varsinkin silloin, jos kyseisestä yhtyeestä alkaa pitää sen musiikillisen ulosannin vuoksi joku muukin kuin tämä alkuperäinen henkilö Y itse.

Pidän musiikista, jota useimmat luokittelee black metaliksi (ja niin itsekin), mutta liekö tätä soveliasta sanoa ääneen, koska en ole ideologisesti touhussa niin vakavasti mukana. Yhtään kirkkoa ei ole kärähtänyt, vaikka uskontoja yleisesti vastustankin ja kristitytkin ovat perheenjäseniä myöten pysyneet hengissä.

Suosittelen kyseistä sivustoa, vaikka varmaan suurimmalle osalle tätä topikkia lukevista se onkin jo entuudestaan tuttu. Misantropiaa ja lihapiirakkaa, nam nam.

Tämähän oli vitsi? Sarkasmia? Olihan...?

Tuskin.
Credence
06.08.2009 16:49:20
Hoho, mustat miehet vääntää metallia, kun näkis vain.
jäyjäy giv mii ö fakin plääst jäy
Kulkunen
06.08.2009 17:18:23
Peltsi88: Tuskin.

Annetaan vinkki: oli.
The downward spiral never ends.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)