Lapaluu 14.12.2004 15:12:10 | |
---|
En juurikaan pidä Dimmun vanhemmasta materiaalista, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta(Spellbound, Mourning Palace), Mutta jonkinlaisessa mielenhäiriössä päädyin hamstraamaan Death Cult Armageddonin.Biisit kuten Progenies of the Great Apocalypse ja Vvredesbyrd(kirjoitinkohan tuon nyt oikein..?)iskivät niin että oli taju lähteä. DB teki suuren vaikutuksen uusimmalla tuotoksellaan, joskin lyriikat tuntuvat olevan jonkinlaisella sanageneraattorilla tehdyt.. pilkunnussintaa Vredesbyrd vaan :) yks vee liikaa /pilkunnussintaa - lapis over and out. |
Tappi 15.12.2004 10:44:52 | |
---|
Mahtava bändi. Matkan varrelta löytyy onnahduksia ja samoin paljon positiivista. Ainoa asia mikä minua uudessa matskussa häiritsee on ne rumpusoundit. Itse tykkään enempi luonnollisemmasta soundista, mutta tiedä sitten kuinka puuroksi se tuon läiskeen keskellä menisi(?). Pääasiassa helwettes tiukkaa menoa. It wasn´t me! It was the other guy.... |
Tapio79 15.12.2004 10:47:49 (muokattu 15.12.2004 10:56:39) | |
---|
Kuhan ei mistään kukista laula. No miksei kukista saisi laulaa? Laulaahan jopa black metal-pioneeri Darkthronekin kukista Under a funeral moon-albumilla. ("Flowers to burn, flowers to step on...") edit: Ai niin, Dimmu Borgiristakin varmaan voisi jotain sanoa. Kyllä pidän kovasti, EDT kolahti helvetin kovaa silloin ilmestyessään ja sitä myöten on tullut tutustuttua muuhunkin tuotantoon. Uusimmilla levyilläkin on hetkensä, mutta parhaana taidan pitää kuitenkin Stormblåstia. Levyn nimi kuvaa sisältöä kyllä mainiosti, harvalla levyllä on oikeasti näin kylmä ja synkkä tunnelma. Hyvällä maulla käytetyt koskettimet vielä lisäävät sitä entisestään. Allekirjoitus. |
Bif 15.12.2004 16:03:03 | |
---|
Vallan loistava bändi. Sekä uusi että vanha tuotanto on hyviä. "Go on, no fear, it's time to dance in the air" |
pehko 16.12.2004 08:27:58 | |
---|
Nyt täytyy sanoa, että en ole ikinä kuunnellut ko. bändiä, mutta vanhemmat muusikkoystävät (eli kait sitä muutkin kuuntelevat kun teinit ;)) ovat joitakin levyjä kehuneet. Täytyis oikein kuunnella kun ehtii. Ei kannata... Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
severia 16.12.2004 19:27:50 | |
---|
On kyllä aika uskomatonta miten porukka valittaa noista sanageneraattori jutuista. Eikö sitä merkitystä osata siitä tekstistä lukea, vaan luetaan sana sanalta sen kummempia miettimättä? |
Deranged 17.12.2004 10:27:08 | |
---|
Dimmu iski heti Enthronella lujaa hermoon. Jokin taitavasti soitetussa, melodisemmassa bläkkiksessä toi tervetullutta vaihtelua kaikkien Mayhem-kopioiden jälkeen. Tulee edelleen kuunneltua Dimmua säännöllisesti. Lisäksi Dimmulla on uusinta kiekkoa lukuunottamatta ollut levyillään todella hienosti raastava ja jynkkäävä, selkeä komppikitaravalli. Uusimmalla soundia on ohennettu jonkin verran. Nicholas Barkerin hieno työskentely parilla viimeisimmällä kiekolla (mm. biisissä Blessings Upon the Throne of Tyranny) on toinen Dimmua arvoasteikollani ylöspäin hilaava seikka, Vortexin ja Shagrathin vokaalit kolmas. |
Xebeche 18.12.2004 13:11:55 | |
---|
On kyllä aika uskomatonta miten porukka valittaa noista sanageneraattori jutuista. Eikö sitä merkitystä osata siitä tekstistä lukea, vaan luetaan sana sanalta sen kummempia miettimättä? Minä olen sitä mieltä, että tekstiensä puolesta DB on tekohampailla varustettu kalkkarokäärme; mutta sen uhkaavasti kalkattava ääni tuleekin tosiasiassa vain jänskästi maalatusta sanahelistimestä, jonka voi oikein tarkasti kuunnellessaan havaita sanovan: "Heh! Heh! BOO! Angstriddenapophthegm-popkalasetapocalypsetään-toomuchheavypremodification-perniciouslycaliginous-verytroo$atan'n'stuff-andlotsofweevilmiscreants! Heh!" Eli toisin sanoen: kaipa siellä on olevinaan jotakin filosofiaa takana, mutta voisin vaikka lyödä Vitoa (muistatteko?) siitä, että eivätpä herrat jaksa enää kovinkaan tosissaan olla, kunhan vain tekevät mitä asiaan kuuluu. (Nagashilla oli tosin jotain kosketusta tekstin tuottamiseen, mutta eipä hänenkään leksikaaliselle virtuositeetilleen kadehtittavasti ole sittemmin käynyt.) Ja ihan hyvä niin. Nostaisin heille tästä hyvästä hattua, vaikkapa silinteriä - jos minulla moinen olisi. Liian moni kun vääntää vastaavanlaista tekstiä aika lailla totisen oloisena tomerana totuuden toitottajana. Töttöröö! Dägä dägä. Dägädägädägä. Dägä. |
...And Justice For All 08.04.2005 14:34:05 | |
---|
Nostan tän jatkaakseni keskustelua. Kaveri soitti mulle Dimmua, tykkäsin, ja ostin Death Cult Armageddonin. Hyvä bändi kyseessä lätyn mukaan. Kunnon tuplabasari-jumputusta ja kunnon heviä! Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
MV 08.04.2005 15:15:29 | |
---|
Kannan oman korteni myös ketoon... Itellä on vain tuo uusin levy hyllyssä ja sekin poltettuna...Sitten tietenkin nämä puritaniat sun muut mourning palacet on tullut kuunneltua helvetin monta kertaa koska ovat niin loistavia biisejä... Aika vähälle kuuntelulle itseasiassa jäänyt tämä deaht cult armageddon. Ei ole ehkä ihan minun musaa tämä mutta kyllä kuuntelee silti. Nyt kuitenkin topicin innoittamana heitin levyn lautaselle ja kun oikein keskittyneesti kuuntelee niin saa jotenkin paremmin irti kuin aikaisemmin...Hyvää rumputyöskentelyä. Ja aika mahtipontinen levy sinfoniaorkesterin johdosta... Odotan kyllä Tuskan keikkaa erittäin paljon dimmunkin osalta mutta toivon ettei se ole mitään veren sylkemistä kuin jotkut vanhemmat livetaltioinnit ovat antaneet ymmärtää...Tosin musiikki on aina pääasia. Kummosta settiä ovat muuten heittäneet? mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Turmis 08.04.2005 15:33:38 (muokattu 08.04.2005 15:39:56) | |
---|
...ostin Death Cult Armageddonin. Hyvä bändi kyseessä lätyn mukaan. Suosittelen hankkimaan kaikki levyt Enthrone Darkness Triumphantista eteenpäin. Entrhonella Dimmu löi läpi suurelle yleisölle, ja sen kyllä levyltä kuulee. Myös vanhempaan kamppeeseen kannattaa tutustua, mutta itselleni se ei kolahda niin hyvin kuin Dimmun neljä uusinta levyä. E: Ja Tuskassahan Dimmun pääsee näkemään livenä, kolme keikkaa olen bändiltä nähnyt ja meininki on ollut todella kova. Nykyään ei veren kanssa läträystä ole mukana, homma keskittyy soittamiseen mitä pidän hyvänä asiana. Hyviä soittajia kaikki, mutta synistinä olen seuraillut tietenkin Mustiksen touhuja. Täytyy sanoa että äijä osaa kyllä hommansa todella hyvin - soittaa äärimmäisen harvoin pelkkiä synamattoja, soitossa tapahtuu aina jotakin. |
la m quina 08.04.2005 16:10:53 | |
---|
Janakseli soittaa rumpuja Dimmun seuraavalla levyllä. |
U-rip 09.04.2005 09:13:54 | |
---|
Janakseli soittaa rumpuja Dimmun seuraavalla levyllä. EIIIIIIIIHHHHHH!!!! Olis kait siihen löytynyt joku oikeakin rumpali? Itse en oikein sen soitosta piittaa. Saattaa olla että meneepi uusi levy pilalle... aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan |
maelstorm 11.04.2005 04:39:39 | |
---|
kiitos tästä threadista kaikille, taidampa käydä kokeilemassa jossakin tätä dimmujen uutta levyä.. (: itsellä bändi jäi kun tekivät niitä jotain uusioversioita EDT:n jälkeen vanhoista, teini-ikäiselle mielelleni oli täysin hyväksyttävyyden tuollapuolen moinen toiminta. Kuvailunne uuden dimmulätyn meiningeistä kyllä herättivät koekuuntelun kokoisen kiinnostuksen.. the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
Super-Jari 11.04.2005 06:52:15 | |
---|
EIIIIIIIIHHHHHH!!!! Olis kait siihen löytynyt joku oikeakin rumpali? Itse en oikein sen soitosta piittaa. Saattaa olla että meneepi uusi levy pilalle... Esim Kristian Voutilainen olisi sopinut paremmin. I love the smell of daisies in the morning
- Lilarcor |
bodomreaper 13.05.2005 22:28:59 | |
---|
Itse tykkään kyllä Dimmu Borgirista todella paljon.Parhaat biisit ovat mielestäni Mourning Palcae,Blessings Upon The Throne Of Tyranny,Kings Of The Carnival Creation,In Death's Embrace ja Puritania. PS:Nostinapa tämän topikin samalla ylös. HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |
severia 14.05.2005 00:05:55 | |
---|
Jostain luin että saattaisivat soittaa Stormblåstin biisejä keikalla. Silloin olen eturivissä moshaamassa, mutta kun ETD jälkeiset teinihelvettibiisit lähtevät soimaan meikä lähtee vittuun sieltä. |
Phobophile 14.05.2005 00:09:11 | |
---|
teinihelvettibiisit Miten määritellään tämä käsite? Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control |
Super-Jari 14.05.2005 01:57:22 | |
---|
Miten määritellään tämä käsite? Ne missä on syntikkaa, kitaraa, bassoa tai rumpua. Yleensäkkin mikä tahansa mikä on hyvää. Pöö, pöö, PÖÖ päkwöös än proukn |
Deranged 14.05.2005 10:38:34 | |
---|
Itse lukeudun siihen ryhmään, joka pitää Dimmu Borgiria hyvänä orkesterina monella tapaa. Ehdoton suosikki on toki uusin albumi Death Cult Armageddon Death Cult Armageddon on hyvä kiekko, tosin itse pidin enemmän Puritanical Euphoric Misanthropian jyräävämmästä soundista ja massiivisemmasta rumpusoundista. Ja Dimmu Borgir on yksi rakenteellisesti ja teknisesti hyvää musiikkia tekevä hyvä bändi. Soittajien ammattitaitoa tuskin kukaan käy kiistämään, musiikista voi toki olla monta mielipidettä (Ei tämä musa varmaankaan Zen Cafe-faneihin uppoa). |