Heartwood 21.06.2006 19:06:14 | |
---|
Tilaapa Amazonista. Itse tilasin saksan Amazonista, toimitus kesti ehkä viikon ja hinnaksi tuli reilut 20€. Ja ettei ihan off-topikiksi mene niin sanotaan vielä et onhan se Burzum kova. Playssa on myös, hinnaksi tulee ~14-15 euroa. Tällä hetkellä tosin ei näy olevan varastossa kirjaa. Ja Playsta tilatessahan kannattaa ehdottomasti pitää ne hinnat puntina, koska homma tulee huomattavasti halvemmaksi näin. Ettei kolistella ihan erämaahan asti sivuraiteita, niin pitää sanoa että kyllä Burzum on alkanut kuulostaa melkoisen hyvälle (varsinkin kappaleet Det Som Engang Var ja Dunkelheit). "As the moon moves the sea / we could move these mountains"
- Catharsis - Arsonist's Prayer
Romantikkoitkijät #42 |
riimu 21.06.2006 19:58:58 | |
---|
Onko kukaan muuten nähnyt tuota Lords of Chaos (the bloody rise of satanic underground tjsp.) -kirjaa missään myytävänä? Oon sitä koittanut tässä tilailla, mutta kirjakauppa ei saa toimitusta perille vaikka aikaa on mennyt jo kuukausia... :/ Akateemisen tai suomalaisen nettisaitilta tuon aikanaan tilasin. Don't ask me about Grim Fandango! |
Nita Nitro 22.06.2006 00:26:19 | |
---|
Jaahas, kumma kun en akateemisesta löytänyt, vaikka kävin etsimässä. No, ehkä ei vaan ollut silmät päässä... Kiitos vinkeistä! mystische! |
Blastbeat-Pete 25.07.2006 01:27:16 | |
---|
Onhan Burzum, Satyriconin ohella paras blackmetal bändi. Vargin lauluäänikin on helvetin brutaali. Filosofemin syntikkabiiseistä ja sen jälkeisistä vankilalevyistä en tykkää, ovat tylsiä, ja War on paska biisi. Hvis Lyset Tar Oss on kyllä hyvä levy. Myös Aske-EP:n Lost Forgotten Sad Spirit on yksi parhaista. Toivottavasti äijä heittäisi vapauduttuaan urut vuonoon ja tekisi jälleen kunnon musiikkia, mutta eihän niin tule käymään. Nämä "Faustit" sun muut Euron kaverithan uhkasivat tappaa Vargin, kun se pääsee lusimasta, mutta ei varmaan enää jaksa kiinnostaa. Taitaa Bård istua vielä siitä homon puukotuksesta. |
lxi 25.07.2006 07:29:02 | |
---|
Taitaa Bård istua vielä siitä homon puukotuksesta. Ei istu enää. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
carnation 25.07.2006 12:08:39 | |
---|
Nämä "Faustit" sun muut Euron kaverithan uhkasivat tappaa Vargin, kun se pääsee lusimasta, mutta ei varmaan enää jaksa kiinnostaa. Taitaa Bård istua vielä siitä homon puukotuksesta. Ja voi olla, että Norjasta löytyy muutenkin niitä blackmetal-diggareita, joille Euronymous oli "se ainoa oikea" kun taas Varg joku alempiarvoinen paskahousu joka tappoi blackmetallin Euronymouksen mukana. Varmaan siellä linnan porteilla on synkkiä teinejä vastassa puukot ojossa. Jotenkin ainakin kuvittelisin, että lynkkaajia riittää, hoho. |
salmivaara 25.07.2006 21:43:39 | |
---|
Eijjuma :---------D Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
saastara 25.07.2006 23:31:16 | |
---|
Vargin äänessä on puhdasta emootiota.. Ei ole semmosita kliinistä kurlausta tahi örinää.. Kaveri kuulostaa siltä, että olisi repimässä jalkaansa karhunraudoista.. Eli juuri oikelta. Lisää middleä. |
Morris on acid 26.07.2006 10:36:17 | |
---|
Eijjuma :---------D Mitä yrität sanoa? |
riimu 26.06.2008 22:37:50 | |
---|
Don't ask me about Grim Fandango. |
Sir Härö 26.06.2008 22:47:21 | |
---|
Hieno threadi. Hienoa musiikkia. |
juici 27.06.2008 00:02:22 | |
---|
Burzumin Black metal -kauteen tutustuneena lämpenen eniten Det Som Engang Var -albumille. "Key To The Gate", "En Ring Til Å Herske", "Lost Wisdom", "Han Som reiste" ja "Når Himmelen Klarner" ovat semmoinen sarja, että oksat pois. Vargin kidutus vokaalit sopivat kuin housut jalkaan. En tiedä niinkään sanoitusten vakavuudesta, mutta lähinnä olen ymmärtänyt, että Varg halusi musiikin luovan tunnelmia ja mielikuvia. Se selittänee esim. Filosofem -levyllä olevia saman riffin jauhauksia, mutta pimeinä talvi-iltoina raitoja kuunnellessa todellakin musiikki synnyttää tuskaisten vokaalien kanssa mielikuvia. Soundeiltaan Filosofem on Burzumin eliittiä vaikka vokaalit onkin laulettu Vargin omasta pyynnöstä studion surkeimpaan mikkiin eli tietokoneen headsettiin. Kansien suhteen liputan myös mielipidettä, että ne ovat BM:n kauneimpia ja antavat oman panoksensa levyjen tunnelmiin. "Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make |
Sir Härö 27.06.2008 00:07:36 | |
---|
Burzumin Black metal -kauteen tutustuneena lämpenen eniten Det Som Engang Var -albumille. "Key To The Gate", "En Ring Til Å Herske", "Lost Wisdom", "Han Som reiste" ja "Når Himmelen Klarner" ovat semmoinen sarja, että oksat pois. Vargin kidutus vokaalit sopivat kuin housut jalkaan. En tiedä niinkään sanoitusten vakavuudesta, mutta lähinnä olen ymmärtänyt, että Varg halusi musiikin luovan tunnelmia ja mielikuvia. Se selittänee esim. Filosofem -levyllä olevia saman riffin jauhauksia, mutta pimeinä talvi-iltoina raitoja kuunnellessa todellakin musiikki synnyttää tuskaisten vokaalien kanssa mielikuvia. Soundeiltaan Filosofem on Burzumin eliittiä vaikka vokaalit onkin laulettu Vargin omasta pyynnöstä studion surkeimpaan mikkiin eli tietokoneen headsettiin. Kansien suhteen liputan myös mielipidettä, että ne ovat BM:n kauneimpia ja antavat oman panoksensa levyjen tunnelmiin. Jäätävimmät/pelonsekavimmat/sairaimmat/siisteimmät fiilikset saa kun lyö Filosofemilta Dunkelheitin soimaan ja menee sohvalle makaamaan kolmen päivän rännin jälkeen. |
juici 27.06.2008 00:12:31 | |
---|
Jäätävimmät/pelonsekavimmat/sairaimmat/siisteimmät fiilikset saa kun lyö Filosofemilta Dunkelheitin soimaan ja menee sohvalle makaamaan kolmen päivän rännin jälkeen. Kumpaakos versiota löytyy levyhyllystä / tietokoneelta, norjalaista vai saksalaista versiota. Filosofemin eka raitahan on tunnetumpi Dunkelheitina vaikka oikeastihan sen nimi on Burzum. Nimesin piruuttani koneella olevat biisit norjakielisiksi, niin pysytään oikealle maalle uskollisena. Jesus Död:kin muuttui muotoon "Jesu Død" ja Erblicket Die Töchter Des Firmaments "Beholding The Daughters Of The Firmament":iksi. "Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make |
Sir Härö 27.06.2008 00:14:55 (muokattu 27.06.2008 00:18:54) | |
---|
Kumpaakos versiota löytyy levyhyllystä / tietokoneelta, norjalaista vai saksalaista versiota. Filosofemin eka raitahan on tunnetumpi Dunkelheitina vaikka oikeastihan sen nimi on Burzum. Dunkelheitiksi se on kansissa mulla nimetty. Nimesin piruuttani koneella olevat biisit norjakielisiksi, niin pysytään oikealle maalle uskollisena. Jesus Död:kin muuttui muotoon "Jesu Død" ja Erblicket Die Töchter Des Firmaments "Beholding The Daughters Of The Firmament":iksi. Ejks se ole norjaksi Jesu Tød? Vet inte, suomalainen kun olen. e. Siis norjankielisissä kansissa dunkelheit on Burzum? Jees. Miksei 'mørkhet'? :D |
juici 27.06.2008 00:34:11 | |
---|
Dunkelheitiksi se on kansissa mulla nimetty.
Ejks se ole norjaksi Jesu Tød? Vet inte, suomalainen kun olen. e. Siis norjankielisissä kansissa dunkelheit on Burzum? Jees. Miksei 'mørkhet'? :D Koska Burzum tarkoittanee samaa. "Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make |
Sir Härö 27.06.2008 00:39:25 | |
---|
Koska Burzum tarkoittanee samaa. Hmm... Tämä oli uutta. |
riimu 27.06.2008 00:44:59 | |
---|
Hmm... Tämä oli uutta. Sormusten herrasta tuo: "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul." = "Yksi sormus heidät löytää, se yksi heitä hallitsee, se yksi heidät yöhön syöksee ja pimeyteen kahlitsee." Dunkelheit = Pimeys = Burzum Don't ask me about Grim Fandango. |
lxi 27.06.2008 01:13:30 | |
---|
Filosofemin versiot ovat oikeastaan saksankielinen ja "ei-saksankielinen" -- norjankieliseksi sitä on paha sanoa kun siellä on tasan kaksi nimeä norjaksi. Saksankielisinä itse ne ensisijaisesti olen tuntenut vaikka se ei alkuperäinen versio olekaan. |
juici 27.06.2008 01:35:08 | |
---|
Filosofemin versiot ovat oikeastaan saksankielinen ja "ei-saksankielinen" -- norjankieliseksi sitä on paha sanoa kun siellä on tasan kaksi nimeä norjaksi. Saksankielisinä itse ne ensisijaisesti olen tuntenut vaikka se ei alkuperäinen versio olekaan. Jaon olen tehnyt tuon mukaan: http://www.burzum.org/eng/discography/official/1996_filosofem.shtml "Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make |