Aihe: Loputon Gehennan liekki
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
vt1100
29.10.2011 07:48:15
Ketjun nimen voisi vaihtaa muotoon "Loputon off topic liekeissä".
TTV
29.10.2011 09:11:56
Exhausted: ajattelin tehdä tästä ketjusta dokkarin

Jos päädyt myös kuvaamaan dokumentin, niin voisin tulla murisemaan siihen kaljatuopin kera; "vittu mä vihaan trolleja" :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Burn
29.10.2011 09:24:14

Luulisi tommosten blackmetallistien kokevan olemassaolonsa melko ongelmallisiksi nyky-Suomessa. Tommonen touhu ei kohahduta enää samalla tavalla kun se teki vaikkapa 15 vuotta sitten, ja kun kirkampolttaminen ja paloittelusurmaaminen oman uskon nimissä on niin auttamattoman ysäriä sekin, niin alkaahan toi käymään jo parodiasta toi harrastus. Hauskaa muutenkin miten jotkut vielä koittaa pysytellä niin helvetin tr00na, että hyvä kun sähköä käyttävät ja sihisevät kynttilänvalossa jossain Turun YO-kylän yksiössä, mutta silti suostuvat osallistumaan noinkin kaupalliseen toimintaan. Ei ole uskattavaa se!

Mun mielestä semmonen räkäbläkkis on muutenkin ollut hevissä se nurkkaan sysätty tyhmä lihava poika, joka kuulostaa ärsyttävältä eikä kukaan jaksa kuunnella mitä asiaa sillä on. Toisaalta semmonen black metal niinku esmeks Dark Funeral, jonka soittajat selkeästi haluavat muidenkin kuuntelevan sitä, on puolestaan helvetin jees.
http://nereusprojekti.net/
saastara
29.10.2011 09:28:21
Burn: Luulisi tommosten blackmetallistien kokevan olemassaolonsa melko ongelmallisik... .. ..

Lähteeni sanovat, että olet väärässä. Totuus on niin musta ettei sitä näe.
Hitler used Telefunkens.
JIRPPI
29.10.2011 21:54:25 (muokattu 29.10.2011 21:55:21)
Muistaahan kaikki tämän vanhan laatudokkarin aiheesta?

http://www.youtube.com/watch?v=fj6ugZAqg7g&NR=1
Järvimaisema
30.10.2011 04:12:46
Naurettavia ja säälittäviä pellejä nuo tuossa trailerissa. Voisi mennä katsomaan kyllä, jos tuota pitäisi jonain uutena Ketonen & Myllyrinne-sketsinä. Että black metal miesten musiikkia? Sallikaa mun nauraa.
Spiral
30.10.2011 07:42:28 (muokattu 30.10.2011 07:44:39)

Jucciz: Saatananpalvonta on alusta loppuun järjetöntä ja myös vaarallista pellelyä. Satanismin ilmenemismuotoja lienee sen sijaan aika lailla laidasta laitaan. Sen pohdiskelevimmat haarat tuskin ovat ainakaan erityisen haitallisia muille ihmisille, jos nyt sitten toisaalta tarjoavat juurikaan vastauksia ja syitä vaikkapa olemassaoloomme. Pähkinänkuoressa: jos toinen on järjetöntä ja vaarallista ja toinen ilmeisen hyödytöntä, aika laihaa on kiisseli. Kyllä ne molemmat otsikon "spedeily" alle mahtuvat myös mun kirjassa

Kovin on läpinäkyvää kaksinaamainen tekopyhyys.
Toisaalla:
Jucciz: Emmehän yleistä, emmehän lokeroi?

Jucciz: Tavallaan se on aika epäkypsää, kun muistetaan, miten vahvasti henkilökohtainen asia uskominen tai uskomatta oleminen ihmiselle on.
--
Pikaviestiä saa laittaa, jos tahtoo jutella lisää - tässä ketjussa en jaksa uskoa aidosti vastapuolta kunnioittavaan keskusteluun näin pahasti ihmisiä jakavasta aiheesta.

Spedeilyä vai vastapuolen henkilökohtaista uskoa aidosti kunnioittavaa, ei-yleistävää, ei-lokeroivaa, keskustelua.

"Pikaviestiä saa laittaa, jos tahtoo jutella lisää".

Sinänsä olen Juccizen kanssa samaa mieltä, spedeilyä koko touhu. Satanismi voi kai olla aika ok, mutta en ymmärrä miksi nämä kovat oman tien kulkijat ripustautuvat niin epätoivoisesti ismeihin, symbooleihin ja idoleihin.
Henri Henri Olavi
30.10.2011 11:56:36 (muokattu 30.10.2011 12:04:02)
Spiral:...en ymmärrä miksi nämä kovat oman tien kulkijat ripustautuvat niin epätoivoisesti ismeihin, symbooleihin ja idoleihin.

Ehkäpä siksi, koska suurin osa heistä ei ole perus kiljupunkkaria tai edes lasol-denaa kummempi ihminen. Black metal antaa ryhmän johon ripustautua silloin, kun nuori alkaa ottamaan ensimmäisiä hapuilevia askeleita aikuisuuden suuntaan. Halu määrätä omasta elämästä; siihen black metal ja satanismi ovat nuorelle kuin pimeässä hopeisina loistavia polkuja. Hyvä näin. Suurin osa lapsista tarvitsee jonkinlaisen yhteisön jossa kasvaa. Joillekin se on salibandyjengi, joillekin larppaus. Black metal ja "satanismi", miten nämä asiat nuo lapset "ymmärtävät", ovat täysin vaaratonta kapinaa. Tämä voi jäädä päälle, kuin voi jäädä keesi ja kiljupönttö sille nyt 45-vuotiaalle punkkarille.

Nämä asiat voivat myös jäädä elämään ja niiden kautta voi alkaa hahmottamaan maailmaa, itseään, muita, jumalaa. Tämän kaltainen asioiden _ymmärtämään_ pyrkiminen on loppuelämän tie, eikä siinä ole mitään naurettavaa - paitsi tietenkin nauru itsensä vuoksi. Näitä hahmoja, jotka todella ovat vihkiytyneet satansimin loputtomien kasvojen ja ilmenemismuotojen tasolle, ei ole tässä maassa(tai maailmassa) montaa, eivätkä he todellekaan huutele paskaa jossain dokkarissa, vaikka sellaisessa voivatkin näyttäytyä.

Sitten on siis tämä satanismi. Se ei kuitenkaan kuulu tähän ketjuun, sivustolle, foorumille.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Oan
30.10.2011 12:28:54
Spiral: Satanismi voi kai olla aika ok, mutta en ymmärrä miksi nämä kovat oman tien kulkijat ripustautuvat niin epätoivoisesti ismeihin, symbooleihin ja idoleihin.

Minä en taas ymmärrä miksi sun on pakko aina liittää omia ennakkoluulojasi toisten ihmisten maailmankatsomuksiin. Viitsisitkö kertoa mistä tuon "niin epätoivoisen ripustautumisen" päättelit?
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Burn
30.10.2011 12:37:16 (muokattu 30.10.2011 12:41:07)

Jucciz: Satanismin ilmenemismuotoja lienee sen sijaan aika lailla laidasta laitaan. Sen pohdiskelevimmat haarat tuskin ovat ainakaan erityisen haitallisia muille ihmisille, jos nyt sitten toisaalta tarjoavat juurikaan vastauksia ja syitä vaikkapa olemassaoloomme.

Ihan "mielenkiinnosta" tarvii kysyä, että mitä vastauksia/syitä sulla on esittää olemassaoloomme omien uskomustesi avulla?

EDIT tää koko touhu menee kyllä väkisinkin off-topikiksi, jotenka saat plussan pysyttelemällä ketjun alkuperäisessä aiheessa.
http://nereusprojekti.net/
Spiral
30.10.2011 12:44:15

Oan: Minä en taas ymmärrä miksi sun on pakko aina liittää omia ennakkoluulojasi toisten ihmisten maailmankatsomuksiin.

No kenen muiden ennakkoluuloihin voin arvioni perustaa?
Tai mihin muuhun kuin omiin tietoihini?

Viitsisitkö kertoa mistä tuon "niin epätoivoisen ripustautumisen" päättelit?

Ne vähät tapaukset joita tiedän sopivat kuvaukseeni. Voit sivistää minua jos se on yleisellä tasolla väärä.
Spiral
30.10.2011 12:51:19

Henri Henri Olavi:Näitä hahmoja, jotka todella ovat vihkiytyneet satansimin loputtomien kasvojen ja ilmenemismuotojen tasolle, ei ole tässä maassa(tai maailmassa) montaa, eivätkä he todellekaan huutele paskaa jossain dokkarissa, vaikka sellaisessa voivatkin näyttäytyä.

Oletko yksi heistä vai ovatko sun kavereita?

Sitten on siis tämä satanismi. Se ei kuitenkaan kuulu tähän ketjuun, sivustolle, foorumille.

No kyllä minusta satanismi ja saatananpalvominen on ihan ok asia käsitellä black metallista puhuttaessa, varsinkin tämän dokkarin kohdalla.
Metal Jewel
30.10.2011 13:16:13 (muokattu 30.10.2011 13:19:41)
Minusta on turha yleistää, että vain black metalistejen keskuudesta löytyy noita työttömiä sossun luukulle nojaajia. Ulkomusiikillisia seikkoja ne ovat muutenkin joka tapauksessa. Sitä paitsi onhan pohjolan bm skene täynnä esimerkillisiä, lahjakkaita ja mukavia heppuja kuten vaikka Emperorin keulakuva Ihsahn...
Timo Tolkki: "Mä en riko kieliä, mä rikon kitaroita."
Henri Henri Olavi
30.10.2011 13:25:55
Spiral: Oletko yksi heistä vai ovatko sun kavereita?

Ei kuulu tähän.

No kyllä minusta satanismi ja saatananpalvominen on ihan ok asia käsitellä black metallista puhuttaessa, varsinkin tämän dokkarin kohdalla.

Minusta satanismin käsittely siten, että pohditaan aiheen perimmäisiä kysymyksiä ja absoluutin emanaatioita - mitä tahansa uskomusjärjestelmää silmällä pitäen - ei kuulu tähän ketjuun. Siitä voi käydä keskustelua ja hakea tietoa aiheelle omistautuneista foorumeista. Niitä on loputtomasti. Voit myös alkaa vaikkapa veda-kirjallisuudesta, hypätä siitä brahmanilaisuuden kelkkaan, kulkea sen mukana zoroasterien kammioihin, kompastella siitä eteenpäin aina Aleksandriaan tai nasarean synnyinseuduille tahi antiikin kreikkaan. Siitä voit ottaa hienoisen sivunojan tooraan ja kallistaa taasen venettä vaikkapa O.T.O:n puolelle. Matka on loputon, määränpää sama.
saastara
30.10.2011 13:28:15 (muokattu 30.10.2011 13:28:55)
E: Eipä mitään
Hitler used Telefunkens.
Oan
30.10.2011 13:37:18
Spiral: Voit sivistää minua jos se on yleisellä tasolla väärä.

Totta kai se on väärä jos ja KUN löytyy monia jotka eivät tuohon ahtaaseen ja suppealta pohjalta tehtyyn päätelmääsi sovi.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Rahkonen
30.10.2011 15:06:36

vammasia ootte
"You can only talk rubbish if you're aware of knowledge." -Karl Pilkington
Henri Henri Olavi
30.10.2011 15:16:34 (muokattu 30.10.2011 15:17:13)
Rahkonen: vammasia ootte

Niinpä! Siksi kaikki täällä pallolla hamuaakin satanismin, kristinuskon, islamin, buddhalaisuuden, hinduismin, ateismin, teosofian, okkultismin, judaismin, odinismin, patriotismin, nationalismin, kosmologian, naivismin...ad infinitum, perään. Kaikki haluavat ymmärtää miksi ovat niin v**un vammaisia ja kuinka voisi olla jotain muuta. Plussaa voisin melkein antaa melkein säihkyvästä älykkyydestäsi, joka melkein onnistuu kiteyttämään mistä on kyse. Melkein annoinkin. Menenkin mieluummin paskalle.
Stradlin
30.10.2011 15:16:52
Rahkonen: vammasia ootte

ite oot joku neekeri
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Spiral
30.10.2011 15:18:06

Henri Henri Olavi: Ei kuulu tähän.

No miksi sitten otit nuo tyypit esille jos eivät kuulu tähän?

Oan: Totta kai se on väärä jos ja KUN löytyy monia jotka eivät tuohon ahtaaseen ja suppealta pohjalta tehtyyn päätelmääsi sovi.

Ok, tässä on nyt sinun sana/kokemus minun sanaa/kokemusta vastaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)