Aihe: Amorphis - Eclipse
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Röntgen-Jeesus
09.03.2006 18:50:44

Hitto etten ole ikinä kuullut yhtä naurettavaa laulusuoritusta. Ensin lauloi mukavasti nuotin vierestä ja sen jälkeen tekorankkaa örvellystä joka sekin kuulosti ihan joltain lastenohjelman hahmolta. Ja biisikin oli aivan käsittämättömän huono.
Pistäs omaa lauluas nauhalle niin tuut kuulemaan. Nyyh.
Super-Jari
09.03.2006 18:51:42
Pistäs omaa lauluas nauhalle niin tuut kuulemaan. Nyyh.

Huonoin kuitti vähään aikaan.
Akiman
09.03.2006 18:57:00

Huonoin kuitin kuitti vähään aikaan.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: MANNHAI, TORTURE KILLER ja DEATHSTARS ::
Super-Jari
09.03.2006 19:02:25
Huonoin kuitin kuitin kuitti vähään aikaan.

Ei jatketa enää. Et voi parantaa kuitenkaan.
carnation
09.03.2006 19:04:44
No jaa, mun mielestä tuo Tomi Joutsen hoiti vokaalipuolen oikein hyvin. Jotenkin siitä murinasta tuli eräskin Åkerfeldt mieleen, olenko ainoa? Amorphis ei ole minua koskaan liiemmin kiinnostanut, mutta noiden parin biisin (The Smoke & House Of Sleep) perusteella voisin melkeinpä kuunnella tuon uuden levyn kokonaankin. Hyvää äänenkäyttöä Tomilla. Hävetti kyllä vähän bändin puolesta, sillä Lista-ohjelman juontaja Simo Ruuskanen on mielestäni äärimmäisen surkea työssään. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että itse bändi joutuu korjailemaan haastattelijan asiavirheitä pitkin matkaa. Hommatkaa sinne nyt hyvän tähden joku asiansa osaava.
"Suddenly all turns to green and the forest cracks a smile!"

OSTAKAA LEVYJÄ!
DaKiller
09.03.2006 20:06:23

Hävetti kyllä vähän bändin puolesta, sillä Lista-ohjelman juontaja Simo Ruuskanen on mielestäni äärimmäisen surkea työssään. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että itse bändi joutuu korjailemaan haastattelijan asiavirheitä pitkin matkaa. Hommatkaa sinne nyt hyvän tähden joku asiansa osaava.

Sehän tuossa onkin hyvä juttu, että ei ole niin paskajäykkää juontoa kuten suurimassa osassa ylen ohjelmista tuppaa olemaan. Ihmettelen vain mitä häpeämistä bändillä tuossa oli? Pietarinkadun oilerskin on parasta mitä ylex pihalle tuuttaa. Jep, gogo.
Cathi777
09.03.2006 20:07:09

Hävetti kyllä vähän bändin puolesta, sillä Lista-ohjelman juontaja Simo Ruuskanen on mielestäni äärimmäisen surkea työssään. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että itse bändi joutuu korjailemaan haastattelijan asiavirheitä pitkin matkaa. Hommatkaa sinne nyt hyvän tähden joku asiansa osaava.

On muuten totta, että on uskomattoman huono juontaja. Siinä hömppä Pietarinkadun Oilersissa vielä menee, mutta ei tuollaisessa ohjelmassa. Ja on nähtävästi itse kaikki tiedot kaivanut, kun meni jokainen asia metsään mitä se sanoi. Voi olla kyllä, että jos Ylellä yhtään ollaan hereillä, niin kaverin työt tulee aika pian loppumaan.

Mut ihan hyvä veto oli Amorphiksella ja Tomi lauloi hienosti. Muuten ei esiintyminen kovin kummoista ollut, mikä on ollut aina Amorphiksen ongelma, että live-esiintyminen ollut aika aneemista. Toki tuollaisissa tv-lähetyksissä on vähän kaikilla, kun ei siellä sitä fiilistä saa aikaan. Amorphis vaan saa aika heikosti muutenkin livenä syttymään. Jotkut bändit vaan ei ole siihen luotu.
Only pop music can break my heart...
Super-Jari
10.03.2006 00:49:58
Hyvä keikka oli. Sopivan vaihteleva setti. Ei siis tullut pelkkää Eclipseä vaikka varmaan kuusi biisiä taisivat soittaakkin. Kareliassa asti käytiin ja wahi raikasi.
Jokunen
10.03.2006 01:32:22
Hyvä keikka oli. Sopivan vaihteleva setti. Ei siis tullut pelkkää Eclipseä vaikka varmaan kuusi biisiä taisivat soittaakkin. Kareliassa asti käytiin ja wahi raikasi.

Mites Joutsen selviytyi vanhemmista biiseistä ja muutenkin keulakuvana olemisesta? Pitää lähteä Lutakon keikalle tarkastamaan.
Tarja ei kutsu Uusista linnanjuhliin, Uusis kutsuu Tarjan. V.U.K
Super-Jari
10.03.2006 01:34:42 (muokattu 10.03.2006 01:35:17)
Mites Joutsen selviytyi vanhemmista biiseistä ja muutenkin keulakuvana olemisesta? Pitää lähteä Lutakon keikalle tarkastamaan.

Hyvin se veti vaikka mun mielestä se Joutsenen örinä ei istu oikein niihin Tomin aiemmin vetämiin biiseihin niin hyvin kun se Koivusaaren örinä oli kuitenkin vähän raaempaa ja karskimpaa. Hyvin se joka tapauksessa vetää.
Wahiakin käytivät keikan aikana.
HIM
10.03.2006 03:20:36
Hyvä oli keikka kyllä ja jäi hyvät fiilikset päälle. Viimeksi olin Foxiassa 2003 syksyllä ja vähän Koskisen örinäosastoa jäi kaipaamaan. Oli se vaan niin mehevää silloin. Orphan biisiä en etukäteen osannut odottaa. Hyvä veto sekin kyllä. Talesin materiaali kyllä tuntuu toimivan aina, mutta Black Winter Day biisiä vähän odottelin loppuun. Sign From The North Side oli mukavaa kuultavaa. 2003 Oulun keikalla vetivät Karelialta Grail's Mysteries kipaleen.
Keep it heavy!
Super-Jari
10.03.2006 11:26:22
Hyvä oli keikka kyllä ja jäi hyvät fiilikset päälle. Viimeksi olin Foxiassa 2003 syksyllä ja vähän Koskisen örinäosastoa jäi kaipaamaan. Oli se vaan niin mehevää silloin. Orphan biisiä en etukäteen osannut odottaa. Hyvä veto sekin kyllä. Talesin materiaali kyllä tuntuu toimivan aina, mutta Black Winter Day biisiä vähän odottelin loppuun. Sign From The North Side oli mukavaa kuultavaa. 2003 Oulun keikalla vetivät Karelialta Grail's Mysteries kipaleen.

Mun mielestä Talesin ja Karelian biisit hukkui siihen soundiin. Ei saanut oikein selvää. Jonkun verran käyttivät muuten wahia.
oizo
10.03.2006 14:28:05
Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi keikasta. Alustuksena todettakoon, että en ole pahemmin tutustunut amorphiksen vanhempaan tuotantoon. Uutta levyä oikeastaan vain kuullut. Siltä pohjalta arvio:

+ Laulaja: Mahoton letti ja tajus vielä pyörittää helikopterillakin sitä. Hienon näköstä. Hyvä laulaankin, murinat kuulosti pirun siistiltä ja cleani-saundikin on juuri sopiva tuon tyyliseen musaan. Miinusta paskoista välispiikeistä. "Kiitos oulu, ihan oikeesti kiitos".
+ Useita hyviä biisejä. Vanhemmilta levyiltä olivat pääosin nämä, en tiedä nimiä.. Niissä oli kova meininki ja kunnon paatosta. Uudenkin levyn muutama kappale iski ihan hyvin.
+ Kaiken kaikkiaan "ihan ok" liveveto. Soitto toimi mallikkaasti jne..

- Lead-kitaristin vahvistin oli alusta alkaen ihan liian isolla. Loppua kohden voluumit vähän tasoittuivat, mutta todellakin jäi kummastuttaan miksei esim miksaaja tehnyt asialle mitään, kun Holopaisen(?) soitto peitti alleensa melkeen kaiken muun.
- Loppua kohden pitkästytti. Liikaa samantyylisiä biisejä putkeen. Rupes jo puuduttaan.
- Vaisu lavatyöskentely. Laulaja vähän rokkas, muut oli vähän liiankin nätisti siellä.
- Joidenkin biisien rakenteet. Samaa melodiaa kuljetetaan eri sekvensseissä alusta loppuun.. Booring.

btw, vasara oon ihan varma että näin sut siellä keikan jälkeen. =) Stamina-paita päällä? Oisin tullu sanoon notta terve, mutta kö oli niin tungosta siinä narikkajonossa, että eihän siitä mihinkään voinut lähtä.
Mut hei, ei se haittaa!
Super-Jari
10.03.2006 17:55:21
btw, vasara oon ihan varma että näin sut siellä keikan jälkeen. =) Stamina-paita päällä? Oisin tullu sanoon notta terve, mutta kö oli niin tungosta siinä narikkajonossa, että eihän siitä mihinkään voinut lähtä.

Jep. Tuntomerkit täsmää. Se mun vieressä seissyt kalju Hasselhoff oli nimimerkki qlqnen.

Pakko varmaan tässäkin postauksessa vielä mainita wah-pedaali. Wah.
Tuliukko
11.03.2006 10:43:56
Amorphis on kyllä herännyt henkiin laulajanvaihdoksen jälkeen kun keikalla oli meininkiä ihan toisellatavalla kuin ennen, eilen olin kuopion ruplalla kahtomassa keikkaa ja h***etin hyvin vetivät, lukuunottamatta paria Esan kämmiä (oletettavasti oli niin humalassa) ja tuttuun tapaan Koivusaaren kitaran kielien katkeamisia. parin edellisen albumin aikaan oli Koskisesta huomattavissa tylsistymistä tms.. Kyllä se Joutsen ihan nuotilleen kaikki veti ja Korina oli kaikkea muuta kuin paskaa!
Minä en tykkää viinasta mutta viina tykkää minusta!
HeavyMachinery
12.03.2006 13:10:57

Hitto etten ole ikinä kuullut yhtä naurettavaa laulusuoritusta. Ensin lauloi mukavasti nuotin vierestä ja sen jälkeen tekorankkaa örvellystä joka sekin kuulosti ihan joltain lastenohjelman hahmolta. Ja biisikin oli aivan käsittämättömän huono

Taitaapi olla provo tai kaverin korvissa on vikaa......
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Kulkunen
12.03.2006 16:10:19
Se mun vieressä seissyt kalju Hasselhoff oli nimimerkki qlqnen.

Jo nyt on Perkele.

Oulun keikka oli kyllä mielestäni hyvä, laulu oli vähän turhan hiljaisella ja soundit meinasi puuroutua monestikin. Rumpalin ilmehdintä oli hauskaa. Vanhempaa materiaalia en juuri tunne, mutta hyvin rokkasi. Laulaja onnistui vakuuttamaan myös livenä. Menisin toistekin.
ks. minun allekirjoitus. -SirElwood
Zakk
13.03.2006 13:43:31
Sainaps itekkin vihdoin levyn kuunteluun, ja hyvältähän se kuullosti! Elegy on vika levy mistä oon näiltä digannu ja kyllä nyt on vähän palattu samaan suuntaan, ihan jees.
"Where there's a whip there's a way"
Quru
13.03.2006 15:24:11
Kyllä onhieno levy :) Two moons on loistava biisi, ja esimerkiksi kipeänä myös House of sleep toimii upeasti, kun pitää kuunnella kevyempää materiaalia ettei päätä ala särkemään :P
Children of Bodom, Amorphis, System of a Down, Nightwish, Stratovarius, Rammstein, Mokoma, Kotiteollisuus, Hammerfall, Iron Maiden, In Flames, Sentenced, Ringworm, Sonata Arctica jne...
Gordon Freeman
13.03.2006 17:25:36
Itse tykkäsin. Johan on jo pari viikkoa soinut toi Eclipse, niin kotona kuin matkassa. Sopivan epätoivoinen meininki ja äänestäkin tykkäsin. Ja sai se mut kaivamaan vanhemmatkit levyt esiin vaikka vokalisti vaihtuikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)