Ben_D 12.06.2004 23:52:23 | |
---|
Harrastettiin tossa kavereiden kanssa nostalgiaa ja kyllä oli melkein tippa linsissä. Suosittelenkin kaikille nuoremman polven metallipäille tutustumista vanhanliiton suomiheviin; Airdash, Prestige, A.R.G, Faff-Bey, Defier, National Napalm Syndicate, Mengele, Necromancer, Oppression ja sitä rataa. Soundeilla ei välttämättä mässäillä, mutta asenne korvaa kaiken. Jos vinyylisoitin löytyy kotoa ja ko. bändien kiekkoja osuu silmään divareissa niin reippaasti mukaan vaan. |
Jii 12.06.2004 23:57:41 | |
---|
Airdash, Prestige, A.R.G, Faff-Bey, Defier, National Napalm Syndicate, Mengele, Necromancer, Oppression ja sitä rataa. Soundeilla ei välttämättä mässäillä, mutta asenne korvaa kaiken. tämä lienee totta!!! n.p A.R.G: chemical snot |
superfly 13.06.2004 00:00:16 | |
---|
Deathronen The Decay of a Man tuossa hyllyssä kanssa pönöttää. Kuulosti oikeastaan ihan hyvältäkin jostain syystä :) Ja Prestige oli kova poppoo silloin joskus 90-luvun alussa. |
Ben_D 13.06.2004 00:02:29 (muokattu 13.06.2004 00:04:58) | |
---|
Deathronen The Decay of a Man tuossa hyllyssä kanssa pönöttää. Kuulosti oikeastaan ihan hyvältäkin jostain syystä :) Ja Prestige oli kova poppoo silloin joskus 90-luvun alussa. Mä olen sen verran hörhö, että kuuntelen toisinaan edelleen näitä kyseisiä bändejä. Meno on vaan niin mahtavaa niillä levyillä. Taitaa olla osa levyistä jo melkosia keräilyharvinaisuuksia. Tiesittekö muuten, että A.R.G:n Grand Old Man Weslayer Säkkisen Vesa soittaa Pain Confessor nimisessä tasokkaassa tanssi -ja rytmiorkesterissa. Käykää tsekkaamassa http://www.painconfessor.tk/ |
superfly 13.06.2004 00:09:03 | |
---|
Mä olen sen verran hörhö, että kuuntelen toisinaan edelleen näitä kyseisiä bändejä. Meno on vaan niin mahtavaa niillä levyillä. Taitaa olla osa levyistä jo melkosia keräilyharvinaisuuksia. Tiesittekö muuten, että A.R.G:n Grand Old Man Weslayer Säkkisen Vesa soittaa Pain Confessor nimisessä tasokkaassa tanssi -ja rytmiorkesterissa. Käykää tsekkaamassa http://www.painconfessor.tk/ Juu, tiesin kyllä että ei kannata divariin vitosella myydä tuota. To A.R.G on jäänyt hieman vähemmälle kuuntelulle. Noita saman ajan jenkkiorkestereita tuli enempikin silloin kuunneltua. Täytyykin kaivaa arkistot esiin ja nostalgia päälle kans... |
Incarnation 13.06.2004 00:14:12 | |
---|
Jotenkin alkaa kyllästyttämään tämä "vanhanliiton hevi"-juttu... Siis noin yleisesti. "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Ben_D 13.06.2004 00:16:31 | |
---|
Jotenkin alkaa kyllästyttämään tämä "vanhanliiton hevi"-juttu... Siis noin yleisesti. Ymmärrän. Mutta meille monelle se on ollut tärkeä kosketus metallimusiikkiin nuorempana. Ja olisihan se harmi jos nämä loistavat yhtyeet jäisivät unohduksiin. |
Incarnation 13.06.2004 09:49:11 | |
---|
Ymmärrän. Mutta meille monelle se on ollut tärkeä kosketus metallimusiikkiin nuorempana. Ja olisihan se harmi jos nämä loistavat yhtyeet jäisivät unohduksiin. No joo. Kyllä meikäläinenkin varmaan tulevaisuudessa liputtaa kaikkien näiden nykyään vähän uudempien bändien puolesta. Siis sitten kun ne ovat vaipumassa unholaan. "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Turmis 13.06.2004 10:29:20 | |
---|
Suosittelenkin kaikille nuoremman polven metallipäille tutustumista vanhanliiton suomiheviin; Airdash, Prestige, A.R.G, Faff-Bey, Defier, National Napalm Syndicate, Mengele, Necromancer, Oppression ja sitä rataa. Hmm, tutustumista taitaisin tarvita kun yksikään nimi noista ei ole tuttu. :) Johtuu varmaan siitä, että metallimusiikki ylensäkin on aika "tuoretta" meikäläiselle, kun löysin sen vasta viitisen vuotta sitten. Onhan tuota tullut yritettyä kuunnella tuota wanhan liiton touhua, mutta ei se ole meikäläiseen iskenyt, ei sitten millään. Asia saattaisi olla eri jos ensimmäinen kosketus alan musiikkiin olisi luokkaa Paranoid, mutta kun se on tätä Enter Sandman -osastoa niin minkäs teet. Esiintyminen on osa performanssia. |
Ben_D 13.06.2004 10:35:20 (muokattu 13.06.2004 10:45:11) | |
---|
Hmm, tutustumista taitaisin tarvita kun yksikään nimi noista ei ole tuttu. :) Johtuu varmaan siitä, että metallimusiikki ylensäkin on aika "tuoretta" meikäläiselle, kun löysin sen vasta viitisen vuotta sitten. Onhan tuota tullut yritettyä kuunnella tuota wanhan liiton touhua, mutta ei se ole meikäläiseen iskenyt, ei sitten millään. Asia saattaisi olla eri jos ensimmäinen kosketus alan musiikkiin olisi luokkaa Paranoid, mutta kun se on tätä Enter Sandman -osastoa niin minkäs teet. Sanotaanko näin jos ensimmäinen kosketus alan musiikkiin olisi Metallican Kill Em All, Exoduksen Bonded By Blood tai Slayerin Show No Mercy niin nämä varmaankin olisivat tutumpia. |
Weke 13.06.2004 12:11:09 | |
---|
Airdash ja A.R.G. , siinä pari räväkkää orkesteria. Muut noista on tuttuja lähinnä vain niminä poislukien Prestige. Airdashilla on muuten aika hyvät saundit meikeläisen mielestä. Aika tuhtia tavaraa. Ja tykkään myös siitä lauluäänestä mitä melkeen kaikki muut on vaan haukkunut. Aika outoo... =D WAR IS MY SHEPHERD |
Henko 13.06.2004 12:52:01 | |
---|
Mulle on jäänyt takaraivoon semmonen nimi kuin Riff Raff, mitä mieleni tekisi kuulla. Käsittääkseni sekin on jotain vanhaa suomiheviä. Jos joku tietää enemmän niin kertokoon. Stonehan noista paras on mutta oli se Airdashin both ends of the path ihan hyvä kans. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
lord of this world 13.06.2004 14:05:28 | |
---|
Mun mielestä on vähä väärin sanoa noita 80-luvun lopun trash/speed bändejä vanhanliiton heviksi. Kyl se on sitä 70-lukua se vanhaliitto: Black Sabbath Led Zep`s Purplet Heepit Mooottoripäät ja tietenki NWOBHM- bändit. Eihän nois, sanotaan ny sitte vanhanliiton thrashis mitää vikaa oo, mut sille pitäis keksiä joku osuvampi nimi. Kuuluuhan siihen 80-luvun lopun vanhaanliittoon myös King Diamond, Tarot, Testament , Stone etc. Meni ehkä vähän offtopic, kun kerran ulkomaan eläviäkin vedettiin mukaan. fuck the world, for all it´s worth, every inch on planet earth! (-Philip Anselmo ´96-) |
Mika Antero 13.06.2004 15:45:50 (muokattu 13.06.2004 15:49:21) | |
---|
Kyl mää oon sitä mieltä, että tämä ns. vanha liitto tarkoittaa vain ja ainoastaan niitä 70-luvun tai siltä kuulostavia bändejä. Stonet ynnä muut olivat oppipoikia (joista tuli äkkiä kisällejä) ja melkoisen modernia kamaa silloin aikanaan. No joo, kai te tarkoitatte metallia ettekä heviä, eli ootte varmaan ihan oikeassa. Tämä onkin taas niitä maailman tärkeimpiä pohdinnan aiheita... Ja väärässä olen tietysti taas tapani mukaan. EDIT: Tai ehkä nää Zero Ninet ja Ozit ja kumppanit on sitten vaan "tosivanhanliiton" suomiheviä. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Veikko 13.06.2004 16:01:40 | |
---|
Edellä mainittujen Hienojen vanhanliiton orkestereiden jälkeenhän, vanhaa mallia koitti henkiin herätellä ainakin Antidote varsin hyvällä levyllä (minkä nimeä en saa nyt kirveelläkään päähäni. Veikko, mitä pellejä noi oikeen on? (Poika neljävuotta, Slipknotin nähdessään) |
Henko 13.06.2004 17:16:49 | |
---|
No mutta, jos otsikkona on vanhan liiton suomihevi, ja 80-luku ja 90-luvun alku ei kelpaa ni kertokaa sit vaan minkälaista heviä suomessa tehtiin 70-luvulla. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
Mika Antero 13.06.2004 17:21:20 (muokattu 13.06.2004 17:23:48) | |
---|
No mutta, jos otsikkona on vanhan liiton suomihevi, ja 80-luku ja 90-luvun alku ei kelpaa ni kertokaa sit vaan minkälaista heviä suomessa tehtiin 70-luvulla. Oli niitä joitakin jytävirityksiä jo 70-luvulla, esim. Apollo. Mitähän muita...? Varsinainen hevivillitys alkoi vasta 70-80 lukujen taitteessa. Oli Sarcofagusta, Moottorilintuja, Zero Nineä, Ozia, pitäiskö se Iron Crosskin mainita. Zero Nine on ihan oikeasti hyvä bändi, nuo muut menee aikaslailla huumorin puolelle. Emmää muista enää, siitä on niin pitkä aika. EDIT: Tuo Apollo mikä versioi mm. Led Zeppeliniä saattoi kyllä olla jo 60-luvun puolella aktiivisena. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Ben_D 13.06.2004 19:15:28 (muokattu 13.06.2004 19:17:59) | |
---|
Kyl mää oon sitä mieltä, että tämä ns. vanha liitto tarkoittaa vain ja ainoastaan niitä 70-luvun tai siltä kuulostavia bändejä. Stonet ynnä muut olivat oppipoikia (joista tuli äkkiä kisällejä) ja melkoisen modernia kamaa silloin aikanaan. No joo, kai te tarkoitatte metallia ettekä heviä, eli ootte varmaan ihan oikeassa. Tämä onkin taas niitä maailman tärkeimpiä pohdinnan aiheita... Ja väärässä olen tietysti taas tapani mukaan. EDIT: Tai ehkä nää Zero Ninet ja Ozit ja kumppanit on sitten vaan "tosivanhanliiton" suomiheviä. No mä nyt tarkotin tässä speed -ja thrash kategoriassa vanhanliiton bändejä. Jos katsot esimerkkilistaa bändeistä huomaat varmaan, että kaikki bändit kuuluvat tavalla tai toisella pikametallikategoriaan. Mulle ne ovat vanhanliiton suomihevibändejä ja miettikääpäs niitä, jotka ovat tällä hetkellä esim. 15-16 vuotiaita. Heillehän nämä ovat jo antiikkia ;) |
jigsore 13.06.2004 19:35:21 | |
---|
Airdash, Prestige, A.R.G, Faff-Bey, Defier, National Napalm Syndicate, Mengele, Necromancer, Oppression ja sitä rataa. Näistä ainoa tuttu on Airdash, Prestige -nimen olen ehkä joskus kuullut. Eikös Maple Cross ole myös aika vanha rässipumppu, ja vieläkin hengissä. Ei oikein vakuuttanut kevättalvinen Rovaniemen keikka, pari tuuraajaa niillä näytti siellä soittavankin. Mutta ihan kova meininki oli. "Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8 |
Super-Jari 13.06.2004 19:51:33 | |
---|
Eikös Maple Cross ole myös aika vanha rässipumppu, ja vieläkin hengissä. Ei oikein vakuuttanut kevättalvinen Rovaniemen keikka, pari tuuraajaa niillä näytti siellä soittavankin. Mutta ihan kova meininki oli. Käsittääkseni ainoastaaan bändin nimi on vanha. Alkuperäisiä soittajia ei taida olla yhtään. Mainio bändi noin yleensä. heu heu |