![]() 11.06.2004 20:35:04 (muokattu 11.06.2004 22:06:28) | |
---|---|
Itse en päässyt tulemaan, mutta työpaikka oli sen verran lähellä, että kuului ihan mukavasti saundit ratinasta. Mitä mieltä olitte, te jotka sinne pääsivät? Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 | |
![]() 11.06.2004 23:24:56 | |
Esiintyjälista tappoi kiinnostuksen saman tien, joten jätin menemättä. Vaikka aika turha luulo, että mitään kovin tuntemattomia bändejä minnekään festareille otetaan. Suomessa metalli alkaa nousta jo jonkinlaisen mainstream musiikin asemaan, kun Mokoma, Nightwish ja kumppanit tuntuvat olevan melkein joka paikassa. Tavallaan olisikin ihan toivottavaa, että raskaampi tavara pitäisi tuon asemansa, vaikka nämä hittimetallibändit eivät minua jaksakaan kiinnostaa. Hyväksyvämpi ilmapiiri tälle antaisi mukavasti tilaa hengittää. Rankin tavara ei kuitenkaan koskaan tule kellareista nousemaan, joten pelkoa liian suuresta suosiosta ei ole. Too fast to be dead! | |
![]() 11.06.2004 23:57:19 | |
Diablo oli ihan saatanan hyvä. Ei vaan ollu yleisö niin hyvin mukana siinä alussa. Bodomkin veti ihan ok setin. Tilutus on sairasta. | |
![]() 12.06.2004 02:03:19 (muokattu 12.06.2004 02:05:05) | |
Esiintyjälista tappoi kiinnostuksen saman tien, joten jätin menemättä. Vaikka aika turha luulo, että mitään kovin tuntemattomia bändejä minnekään festareille otetaan. Suomessa metalli alkaa nousta jo jonkinlaisen mainstream musiikin asemaan, kun Mokoma, Nightwish ja kumppanit tuntuvat olevan melkein joka paikassa. Tavallaan olisikin ihan toivottavaa, että raskaampi tavara pitäisi tuon asemansa, vaikka nämä hittimetallibändit eivät minua jaksakaan kiinnostaa. Hyväksyvämpi ilmapiiri tälle antaisi mukavasti tilaa hengittää. Rankin tavara ei kuitenkaan koskaan tule kellareista nousemaan, joten pelkoa liian suuresta suosiosta ei ole. Ethän sie ois päässy muutenkaan, ku meillä on se oma keikka. Meikä ois nimittäin ehkä muuten tuonne suunnannut. Bodom olis ollu hienoa nähdä Roope Latvala toisen kitaran varressa. Vetiks muuten minkälaisen keikan? Mikäs muuten meininki, oliko jengiä? Muuten kyllä samaa mieltä, liian paljon samoja "varman päälle" esiintyjiä melkein joka festareilla. Thrash and mosh 'till death! | |
![]() 12.06.2004 03:05:25 | |
Diablo oli ihan saatanan hyvä. Ei vaan ollu yleisö niin hyvin mukana siinä alussa. Bodomkin veti ihan ok setin. Diabloahan on kehuttu helvetisti ku se vetää livenä! Mimmonen bodomin keikka oli? Settilista? mitä tähän pitäis laittaa perkele? | |
![]() 12.06.2004 09:08:17 | |
Jeps, olihan se. Ihan ok pikkufestari, josta ilma vähän varasti fiilistä: Diablo: Ihmeen vähän väkeä - fiilis ei katossa. Bändi veti ihan asiallisen setin ja Nygård osaa spiikit. Kuulan kitara ei kuulunut laisinkaan. Thunderstone: Huussin kokoisella kakkoslavalla vetivät aikas pirteän setin. Miksaus oli jälleen vähintäänkin erikoinen, mutta mukavasti paiskoivat, mitä nyt toisen kitaran puute tiluttelussa vei munat soitannalta. Rantanen lauloi välillä hyvin, välillä meni aika räksytykseksi. Hjelm (?) bassossa oli ihme spede, hyvä meininki :) Bodom: Jälleen keikan jälkeen ei tarvinnut epäillä mikä on Suomen hevibändien ehdoton live-ykkösnimi. Järkyttävän timmiä soittoa, loistava meininki, koukukkaita biisejä ja porukka hienosti messissä. Ainoana miinuksena vittuvittuvittu-spiikit. Helvetin hienoa lanausta! Kitaranpyöräytykset ja muut toimivat. Fintroll: Tuli oltua lähinnä kaljateltalla, mutta ok:lta kuulosti. Napalm Death -cover oli päällikköys :) Nightwish: Yhtä tylsä kuin aina ennenkin. Ehkä sille teknotukkaiselle pseudohevarille joka paikalla näki ensimmäisen hevikeikkansa saattoi esiintyminen vaikuttaa hienolta, mutta eipä pelastaneet sinänsä nätit pyrot Yökalaa. Bodomin jälkeen on _todella_ vaikea vetää. Tarjan spiikit olivat - kuten aina ennenkin - Arja Koriseva -tasoa ja koko bändin esiintyminen CoBiin verrattuna puuduttavaa. Liian massiivinen soundi taustanauhoineen livelle. Paskat soundit. Symphony Of Destruction lanasi mukavasti. Puolivälin jälkeen kirmasin poes. | |
![]() 12.06.2004 09:08:30 | |
Diabloahan on kehuttu helvetisti ku se vetää livenä! Mimmonen bodomin keikka oli? Settilista? Joku tän suuntanen: Hate me silent night bodom night bodom beach terror deadnight warrior sixpuonder bodom after midnight joku uus needled 24/7 everytime i die encore: downfall ja joku muu ei menny ihan tossa järjestyksessä ja tosta puuttuu varmaan joitain biisejä. Tilutus on sairasta. | |
![]() 12.06.2004 09:12:41 | |
Diablo: Ihmeen vähän väkeä - fiilis ei katossa. Bändi veti ihan asiallisen setin ja Nygård osaa spiikit. Kuulan kitara ei kuulunut laisinkaan. Kummalla puolella olit lavaa? Mää olin lavaan päin katosttuna oikealla ja siihen ainakin Utriaísen kitara kuulu, tosin vähän huonosti. Bodom: Ainoana miinuksena vittuvittuvittu-spiikit. Tää alko muakin ärysttää "Vittu deadnigh fucking warrior!" Tilutus on sairasta. | |
![]() 12.06.2004 09:25:00 | |
Kummalla puolella olit lavaa? Mää olin lavaan päin katosttuna oikealla ja siihen ainakin Utriaísen kitara kuulu, tosin vähän huonosti. Jeh, vasemmalla olin. Stereokuvat hemmettiin livenä, prkl. | |
![]() 12.06.2004 10:01:45 | |
Jeh, vasemmalla olin. Stereokuvat hemmettiin livenä, prkl. Minä sitten taas seisoin oikealla puolella sen rotvaliin reunalla, ja kyllä kuului soolot vallan mainiosti. Vilin siellä luulinkin nähneeni ja taisin sitten oikeassa ollakin. Foxhan siellä nyt ainakin oli. Diablo tosiaan yllätti erittäin positiivisesti, ennen en liiemmin piitannut mutta nehän vetivät älyttömän tiukkaa musakkia. Thunderstonen soundit olivat persiistä, Bodom ei jaksanut kiinnostaa joten kävin siinä välissä syömässä. Finntrollin setin ajan sitten odottelinkin päälavan edessä Nightwishia. Vetivät muuten keleen kovan keikan ja yksi niistä miljoonasta Empun viskomasta plektrasta napsahti minua suoraan päähän. Ja korvatkin lakkasivat yöllä soimasta. Kaikenkaikkiaan erittäin positiivinen kokemus (lukuunottamatta idiootteja teinifanittajia, joiden on ihan saatanan pakko laulaa aina mukana ja olla tyhmiä), ja korvatulpatkin olivat vielä ilmaisia. Ruoka tosin oli kehnoa, mutta eihän sinne syömään mentykään. Paskaakos tässä. | |
![]() 12.06.2004 10:27:48 (muokattu 12.06.2004 10:29:22) | |
Se oli mun eka kunnon festari ja pidin mielettömästi! En ennen ollut pitänyt Diablosta mutta tämä keikka nostatti sen arvoa mun silmissä paaljon. Bodomin keikka oli loistava,ja sokerit pohjalta nosti uusi piisi Trashed lost &strungout. Se vaikutti aluksi aivan normi jynkytykseltä mutta heti kun sai kiinni sointukulusta niin se kitaramelodia oli mahtava! Oli myös hianoa nähdä Latvala kepittämässä laihon kanssa. Finntroll ja Thunderstonekin oli ok mutta illan paras oli Nightwish. Aloittivat Dark chest of wondersilla sitä seurasi planet hell ja he soittivat myös vanhempia piisejä kuten elvenpath. She is my sin,Wishmaster,over the hills,If I had an angel olivat myös soittolistalla. Jotta perkele! | |
![]() 12.06.2004 10:34:08 (muokattu 12.06.2004 10:34:44) | |
Oli niin helvetin kova nähdä omat suomen suosikit(bodomin lapset ja diablo) samana iltana! Saatanan kova meno bodomilla ja setti oli ihan tappo meininkiä. Oli myös hieno nähdä kun äijät lavallakin nauttivat selvästi! Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan | |
![]() 12.06.2004 11:14:37 | |
Symphony Of Destruction lanasi mukavasti. Toivon todella että toi on niitten oma biisi. Meinaan jos on cover legendaarisesta Megadeth-biisistä, niin säälin kaikkia jotka on sattunu paikalle. Everything is a OK. | |
![]() 12.06.2004 11:17:25 | |
Aikas näpsäkkä festari Taas Suomen sateisessa suvessa. No onneks ei sitten kuitenkaan satanu paljon... Bändit oli kyllä v***n kovia ja kyllähän se Nightwish oli illan kovin, ei siitä mihinkään pääse! Mutta ei CoB kauas jäänyt kuten ei Diablokaan, jota en ole aiemmin edes juuri kuullut levyltäkään... Paska vaan kun Finntroll ja Thunderstone soitti siellä "huussissa ovi auki", mutta hyvähän se meininki oli silti sielläkin.. Jos tälle Saunalle tulee jatkoa ens kesänä niin taidanpa olla paikalla. Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. | |
![]() 12.06.2004 11:36:13 | |
Toivon todella että toi on niitten oma biisi. Meinaan jos on cover legendaarisesta Megadeth-biisistä, niin säälin kaikkia jotka on sattunu paikalle. Mekadödöhän se, Hietala lauloi, eikä ollut lainkaan huono versiointi, usko pois. Illan paras piisi Nichtfishiltä. | |
![]() 12.06.2004 12:56:39 | |
Minä sitten taas seisoin oikealla puolella sen rotvaliin reunalla, ja kyllä kuului soolot vallan mainiosti. Vilin siellä luulinkin nähneeni ja taisin sitten oikeassa ollakin. Foxhan siellä nyt ainakin oli. Diablo tosiaan yllätti erittäin positiivisesti, ennen en liiemmin piitannut mutta nehän vetivät älyttömän tiukkaa musakkia. Thunderstonen soundit olivat persiistä, Bodom ei jaksanut kiinnostaa joten kävin siinä välissä syömässä. Finntrollin setin ajan sitten odottelinkin päälavan edessä Nightwishia. Vetivät muuten keleen kovan keikan ja yksi niistä miljoonasta Empun viskomasta plektrasta napsahti minua suoraan päähän. Ja korvatkin lakkasivat yöllä soimasta. Kaikenkaikkiaan erittäin positiivinen kokemus (lukuunottamatta idiootteja teinifanittajia, joiden on ihan saatanan pakko laulaa aina mukana ja olla tyhmiä), ja korvatulpatkin olivat vielä ilmaisia. Ruoka tosin oli kehnoa, mutta eihän sinne syömään mentykään. Ööh. Eikö festareilla saa laulaa mukana ja onko mukana laulaminen teinin merkki. En ymmärrä? mitä tähän pitäis laittaa perkele? | |
![]() 12.06.2004 13:06:19 | |
Niin, saunahan on oikein mukava asia. Meillä on kotona rantasauna jossa on kertalämmitteinen Aitokiuas, ja kyllä siitä hyvät löylyt irtoaa. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. | |
![]() 12.06.2004 14:12:17 (muokattu 12.06.2004 14:13:18) | |
Aika suolainen hinta, mutta ihan mukavaa oli. Ehdin näkemään Diabloa vain yhden biisin, harmi, sillä näytti ihan mielenkiintoiselta. Näin ensi kertaa Finntrollin. Pidin kyllä, vaikka lavaperformanssissa ei mitään erikoista ollutkaan. Kun lähdin hieman ennen trollien lopettamista hakemaan ruokaa, eksyin Bodomien nimmarinjakoteltalle. Piti mennä vaan katsomaan poistumisreitin aidan viereen, mutta pääsin kuitenkin hetkeksi jutulle Hra. Raatikaisen kanssa. Kirjoittipa matkapuhelimen takakanteen jotain tökeröä (joka oli aamuun mennessä kulunut pois :). Näin Vilhelmuksenkin, mutten enää kehdannut napata hihasta :D Olin kyllä eilen paremmassa kunnossa kuin vappuna ;) Edit: Ai niin, löysin 10e setelin maasta ja pakasta vedetyn sadeviitan kaljateltan pöydältä. | |
![]() 12.06.2004 14:14:51 | |
Mekadödöhän se, Hietala lauloi, eikä ollut lainkaan huono versiointi, usko pois. Illan paras piisi Nichtfishiltä. No hyvä ettei Turuskaa päästetty ulisemaan ja pilaamaan loistavaa biisiä. Olis kyllä ihan mukava kuulla toi versio. Everything is a OK. | |
![]() 12.06.2004 14:22:27 | |
kyllähän se Nightwish oli illan kovin, ei siitä mihinkään pääse! Mutta ei CoB kauas jäänyt kuten ei Diablokaan "Old blues-geezer" komppaa täpöillä. Toki jos ei alunperinkään pidä Yö-Kalan sinänsä innovatiivisesta tyylistä ei tietenkään tuosta keikastakaan pitäny. Minun mielestä on hupaisaa yhdistää klasarilaulua raskaahkoon soitantaan.. No, minun näkemistäni Nightwish-keikoista (joita on enemmän kuin eilinen..:) )tää oli ehdottomasti paras, samaa mieltä oli yks toinenkin Mnettiläinen jonka kanssa siellä olin. Kansainvälistä meininkiä. Mutta kuten sanoin, omalla alueellaan. Järjestäjiltä hyvä veto, saivat meikäläisenkin houkuteltua heevi-miästen bileisiin... =) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)