Oan 21.09.2004 12:01:37 | |
---|
Eräs kaverini pyysi minua kasaamaan hänelle "kalmametallin lyhyen oppimäärän", ja mikäs kokoelmalevyn kasaamista hauskempaa olisikaan. Huomasin kuitenkin, että omatkin tietoni kyseisestä musiikkityylistä ovat jokseenkin vajavaiset, vaikka useita hienoja yhtyeitä siltä saralta tunnenkin. Jonkin aikaa tutkailtuani sain aikaan seuraavanlaisen listan: Possessed - The exorcist Death - Scream bloody gore Morbid Angel - Brainstorm Obituary - Chopped in half Autopsy - Twisted mass of burnt decay Monstrosity - Darkest dreams Malevolent Creation - Slaughter of innocence Deicide - Sacrificial suicide Gorguts - Dormant misery Suffocation - Breeding the spawn Cannibal Corpse - Devoured by vermin Immolation - No Jesus, no beast Cryptopsy - Phobophile Nile - Barra Edinazzu Sepsism - Hideous deformity Haluaisinkin kuulla nyt lajin veteraanien mielipiteen tästä kokoelmasta. Kertokaatten toki, jos jotain Oleellista on jäänyt huomiotta, tai joku yhtye loistaisi kirkkaammin jollain toisella kipaleella. Ai niin. Yhtään eurooppalaista retkuetta ei mukaan ole mahtunut siitä syystä, että he tunkevat ihan omalle levylleen (siitä mahdollisesti lisää myöhemmin). Mutta niitäkin saa tietysti ehdotella. Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
http://www.stevedigiorgio.com |
Milkop 21.09.2004 12:12:19 | |
---|
Mitenkäs olisi vaikka Six Feet Under? Esim. leppoinen ralli Torture Killer. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush |
Kakemakeväke 21.09.2004 12:13:09 | |
---|
Tossa on kaikki, mitkä mulla ensin tuli mieleen. Mulla ei ole lisättävää. Voit tietysti harkita itse, laitatko kronologiseen vai johonkin muuhun järjestykseen. Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |
JKantonen 21.09.2004 12:23:14 | |
---|
Entombedilta ja Sepulturalta voisi lisätä jotain |
Oan 21.09.2004 12:40:04 | |
---|
Voit tietysti harkita itse, laitatko kronologiseen vai johonkin muuhun järjestykseen. No tuossa listalla ovat suunnilleen aikajanalla. Pari biisiä taisi heittää vuoden tai pari... Entombedilta ja Sepulturalta voisi lisätä jotain Entombed tulee toiselle levylle. Sepulturaa mietin kyllä, mutta kun tuo minun tietämykseni rajoittuu hyvin pitkälti 'Arise'-lättyyn, ja siinä vaiheessa yhtye alkaa olla jo hieman enempi rässiintyny. Suosittele jotain biisiä? Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
Ben_D 21.09.2004 12:43:48 (muokattu 21.09.2004 12:48:00) | |
---|
Entombedilta ja Sepulturalta voisi lisätä jotain Pistä vaikka Entombedin Left Hand Path. Ei Sepulturaa death metal kokoelmalle, koska sehän on enemmänkin rätsiä. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
MrFunk 21.09.2004 12:54:41 | |
---|
Kokoelman tekeminen, ja varsinkin Death metal sellaisen, on taidelaji...ja aika pirun vaikeeta. Kyllähän nyt kuka vain voi äkkiä äänittää jonkun kokoelman joka on täynnä helvetin kovia biisejä, mutta ei se ihan niin yksinkertaista ole. Hyvältä näytti ihan... monella bändillä, kuten Morbid Angel ja Death, on niin monta hyvää ja erilaista biisiä että en varmaan itse osaisi valitakaan. Entombedia en kyllä lisäisi...Sepulturaa kylläkin. Kielet hauiksen mukaan... |
Ben_D 21.09.2004 13:03:07 | |
---|
Entombedia en kyllä lisäisi...Sepulturaa kylläkin. Ja taas mennään offtopicia. Et lisäisi Entombedia, yhtä legendaarisinta ruotsalaista death metal bändiä? Ja lisäisit Sepulturan? Menikö nyt vähän väärinpäin? Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
marke- 21.09.2004 13:21:28 (muokattu 21.09.2004 13:22:48) | |
---|
Nää on taas näitä makuasioita, mutta Carcass puuttu tuolta täysin. Ei se puhtainta deathia ole, mutta Heartwork on silti jumalaton levy. Lisäksi Deathin eka levy ei välttämättä edusta sitä mitä Death halusi lopulta sanoa. Ehkä se on Dm:n merkkipaalu, mutta silti. Ihan ok lista. Entiä deeämmästä ite juuri mitään, mutta tuo on kuitenkin aika gorepaska painotteinen dödölista. On niitä hyviäkin death metal bändejä olemassa. EDIT: eikä mitään Sepulturaa dm kokoelmalle. No chiefs, all indians. |
Ben_D 21.09.2004 13:23:05 (muokattu 21.09.2004 14:09:19) | |
---|
EDIT: eikä mitään Sepulturaa dm kokoelmalle. Sitähän mä olen tässä yrittänyt sanoa. EDIT: Toi sun kokoelma on hyvä. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
Oan 21.09.2004 13:32:31 | |
---|
Nää on taas näitä makuasioita, mutta Carcass puuttu tuolta täysin. Ei se puhtainta deathia ole, mutta Heartwork on silti jumalaton levy. Lisäksi Deathin eka levy ei välttämättä edusta sitä mitä Death halusi lopulta sanoa. Ehkä se on Dm:n merkkipaalu, mutta silti. Eikös Carcassin kaverit ole brittejä? Siinä syy puuttumiselle. Ja Death sitten...'Scream bloody gore' on niitä ensimmäisiä dm-levytyksiä, siksi valinta kohdistui sinne. Ja jotenkin tuntuu, ettei tuohon joukkoon istu ne myöhemmät levytykset, vaikka hienoja ovatkin. Mitähän Schuldiner sitten halusi musiikillaan sanoa...en tiedä, mutta hassua(?) kyllä miehen itsensä mielestä paras ikinä tekemänsä Death-kipale oli 'Zombie ritual'... Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
leather rebel 21.09.2004 14:01:33 | |
---|
...miehen itsensä mielestä paras ikinä tekemänsä Death-kipale oli 'Zombie ritual'... Parhaat lyriikat ainakin... "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Billsner 21.09.2004 14:58:21 | |
---|
Pungent Stench ja Dying Fetus pitää ainakin lisätä listaan. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Ben_D 21.09.2004 15:00:00 | |
---|
Pungent Stench ja Dying Fetus pitää ainakin lisätä listaan. Niin pitäs varmaan monta muutakin bändiä, mutta kun toi CD:n kapasiteetti on tunnetusti rajallinen. Lista on tollasenaan ihan hyvä. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
rc 21.09.2004 15:37:39 (muokattu 21.09.2004 15:52:37) | |
---|
Nilen Barra Edinazzun vois vaihtaa vaikka Execration Textiin. Morbid Angeliltä sopis paremmin Maze of Torment. Aika nilettää |
Oan 21.09.2004 16:26:34 | |
---|
Pungent Stench ja Dying Fetus pitää ainakin lisätä listaan. Kumpaakaan en ole koskaan tainnut kuulla...mutta pistän ainakin Pungent Stenchin karwakorvan taakse, käsittääkseni yhtye on kotoisin rapakon tältä puolen ja voi siten päätyäkin toiselle levylle. Nilen Barra Edinazzun vois vaihtaa vaikka Execration Textiin. Morbid Angeliltä sopis paremmin Maze of Torment. Morbid Angel voinee lähteäkin vaihtoon, kun tuossa juuri sain käsiini 'Altars of madness'n. Mutta onhan se 'Blessed are the sick'-levykin melkoinen genre-klassikko, käsittääkseni. Six Feet Underilta tulee lisäys. Pitäähän sitä saada vähän hidasteluakin tuonne sekaan, eikä vähiten siksi että Barnes on Äijä. Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
leather rebel 21.09.2004 18:23:44 (muokattu 21.09.2004 18:29:36) | |
---|
Morbid Angel voinee lähteäkin vaihtoon, kun tuossa juuri sain käsiini 'Altars of madness'n. Mutta onhan se 'Blessed are the sick'-levykin melkoinen genre-klassikko, käsittääkseni. Altars ja Blessed ovat parhaat morbbareiden levyt. Blessedillä on paremmat laulusaundit. Harkitsepas Altarsilta Chapel of Ghoulsia. Hemmetin menevä biisi. Oma ensikosketukseni Morbid Angeliin. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
MrFunk 21.09.2004 19:27:04 | |
---|
Ja taas mennään offtopicia. Et lisäisi Entombedia, yhtä legendaarisinta ruotsalaista death metal bändiä? Ja lisäisit Sepulturan? Menikö nyt vähän väärinpäin? Makuasia. Ja kyllä lisäisin Sepulturaa. Kielet hauiksen mukaan... |
KTR 21.09.2004 19:32:13 | |
---|
Makuasia. Ja kyllä lisäisin Sepulturaa. Death-metal kokoelmalle? |
Ben_D 21.09.2004 19:32:42 | |
---|
Makuasia. Ja kyllä lisäisin Sepulturaa. Ei voi olla edes makuasia. Kun ei Sepultura ole death metallia. Katso tota listaa ja vertaa, onko niistä yksikään bändi kuten Sepultura. Voi hyvänen aika sentään. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |