Aihe: Kysyttävää lipuista
1
*Rose*
25.01.2005 15:27:15
Ostin lippupalvelusta lipun erääseen tapahtumaan ja myyjä kysyi minulta " kielletty vai sallittu lippu" kysymys sai minut niin "hämilleni" etten edes muistanut mitä vastasin, heh, enkä tietenkään tajunnut pyytää siinä lippuluukulla vielä selittämään tarkemmin.

No kumminkin ajattelin että hän tarkoitti sallitulla lipulla pääsyä kaljateltta alueelle ja kielletyllä lipulla ei pääsyä kaltateltta alueelle, vai onko toisinpäin?
Bacchus
25.01.2005 15:51:33
Ostin lippupalvelusta lipun erääseen tapahtumaan ja myyjä kysyi minulta " kielletty vai sallittu lippu" kysymys sai minut niin "hämilleni" etten edes muistanut mitä vastasin, heh, enkä tietenkään tajunnut pyytää siinä lippuluukulla vielä selittämään tarkemmin.

Jälkiviisas sanoo: ei tullu mieleen kysyä myyjältä että mitä sää oikeen tarkoitat?

Ei ole itselläkään varmaa tietoa asiasta, ei ole tuollaista koskaan lippuja ostettaessa kysytty. Muutenkin tuntuu oudolta käytännöltä, yleensähän liput ovat kaikki samanlaisia ja anniskelualueille pääsee henkkareita vilauttamalla.
-
Lapis
25.01.2005 15:57:11
Jälkiviisas sanoo: ei tullu mieleen kysyä myyjältä että mitä sää oikeen tarkoitat?

Ei ole itselläkään varmaa tietoa asiasta, ei ole tuollaista koskaan lippuja ostettaessa kysytty. Muutenkin tuntuu oudolta käytännöltä, yleensähän liput ovat kaikki samanlaisia ja anniskelualueille pääsee henkkareita vilauttamalla.

Mutta jos se on joku eroottinen tapahtuma minne Rose on menossa? Siksi siellä on kielletyt ja sallitut liput... Naimisissa oleville ja naimattomille!?? :)
*Rose*
25.01.2005 15:59:44

Tätä itsekin ihmettelin suuresti! On kyllä ihan ensimmäistä kertaa tuolla tavalla kysytty ja sitten tuli vielä mieleen, että mistä ihmeestä saan selville ostinko minä sen sallitun vai kielletyn lipun, kun lipussani ei lue mitään, siihen viittaavaa.

No jaa, toivottavasti pääsen kuitenkin hyville paikoille katsomaan bändejä...
"Vanhan loppu on uuden alku"
*Rose*
25.01.2005 16:00:33
Mutta jos se on joku eroottinen tapahtuma minne Rose on menossa? Siksi siellä on kielletyt ja sallitut liput... Naimisissa oleville ja naimattomille!?? :)

Heh heh, ei kyllä ole! Ihan bändejä olen menossa katsomaan.
Kakemakeväke
25.01.2005 17:25:34
Heh heh, ei kyllä ole! Ihan bändejä olen menossa katsomaan.

Onko bändin nimi Rock Bitch?
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
*Rose*
25.01.2005 17:47:10 (muokattu 25.01.2005 17:53:55)
Onko bändin nimi Rock Bitch?

Ei ole. En edes tiedä kyseistä bändiä. Ja nimestä päätellen vaikuttaakin ihan paskalta, heh. No jaa enpä ole ikinä kuullut.

Olen menossa siis Nosturiin, jossa esiintyy Ensiferum, Turisas, ja Soulgrind.
KanZuu
25.01.2005 19:36:12
Ei ole. En edes tiedä kyseistä bändiä. Ja nimestä päätellen vaikuttaakin ihan paskalta, heh. No jaa enpä ole ikinä kuullut.

Olen menossa siis Nosturiin, jossa esiintyy Ensiferum, Turisas, ja Soulgrind.

Tuonne minäkin olen menossa ja kun ostin lipun, niin minulla kävi aika samalla tavalla. Olin siis ostamassa lippua itselleni ja kaverilleni tuonne lippupalvelusta ja sitten myyjä kysyi kieletty vai salittu, minäkin siinä sosiaalisena ihmisenä menin ihan jäihin ensin, mutta sanottuani ensin (kai?) väärän, tämä ihan mukava myyjätär korjasi pyynnöstäni tai oma aloitteisesti (en sitä muista). Toivon mukaan sain sitten oikean, en ole aivan varma nyt itsekkään kumman sain =)

Jos tämä on erikoiskäytäntö tälle keikalle tai sitten uutena vuotena tullut uudistus?
Jackie
25.01.2005 20:34:16
Kielletty lippu Nosturissa meinaa sitä että se on yli 18 täyttäneille ja pääset sinne yläkerran baariin vetää kaljaa koneeseen.. Näin minä sen ainakin ymmärrän.
Vittu siks ku mul on parempi saundi!!
aleksi
25.01.2005 20:46:01 (muokattu 25.01.2005 20:49:07)
Olen itsekin kummastellut sitä, että lippuja on alettu erittelemään, erikseen ala- ja täysikäsille, kun ei niitä esimerkiksi tässä Nosturin tapauksessa koskaan etuoven jälkeen kysellä. Henkkareille mennään ja tullaan anniskelualueille. Tiedä sitten onko vaan jotain kuluttajakättäytymistutkimusta.

EDIT:

Jos tämä on erikoiskäytäntö tälle keikalle tai sitten uutena vuotena tullut uudistus?

Ei ole uuden vuoden uusia kujeita, eikä kaiketi erikoiskäytäntökään. Joulukuussa ainakin myytiin jo Cult Of Lunan keikalle erikseen K-18 liput.
"open hands to the wind"
*Rose*
26.01.2005 10:41:50 (muokattu 26.01.2005 10:52:35)
kun ei niitä esimerkiksi tässä Nosturin tapauksessa koskaan etuoven jälkeen kysellä.

Mutta siis etuovella kysytään? Entäpä siis jos alaikäinen ostaa sen "kielletyn" lipun, eikö hän pääse ollenkaan sisälle? Siis ei tuosta lipusta ota selvää lukee vain; Numeroimaton / k-18 ja "neliön" yläpuolella joku -s- merkki.

Vielä, siis tottakai ne liput kysytään etuovella, mutta katsovatko he siinä ovella onko "kielletty" vai "sallittu" lippu? Ja voisikohan mitenkään olla mahdollista että jo siinä etuovella, ennenkuin mennään sisälle kysyy vielä henkkareita jos kielletyn lipun on ostanut?

Oho, tuo k-18 merkkihän tarkoittaa varmaan sitä, että olen ostanut kielletyn lipun? Nyt vasta tajusin...
Kakemakeväke
26.01.2005 11:01:12 (muokattu 26.01.2005 11:01:24)

Eli sä olet missannut paljon muutakin kuin mun vitsini pointin. Kannattaa etsiä ko. bändistä tietoa, niin ymmärrät.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
*Rose*
26.01.2005 11:45:21
Eli sä olet missannut paljon muutakin kuin mun vitsini pointin. Kannattaa etsiä ko. bändistä tietoa, niin ymmärrät.

En jaksa. No mikäs se sun vitsisi pointti oli? en edes tajunnut vitsiksi.
*Rose*
26.01.2005 15:34:23 (muokattu 26.01.2005 15:40:24)
Noniin, asia selvisikin kun kysyin tätä tuolla Nosturin sivuilla.

Eli näin lyhyesti keitä muitakin tämä asia kiinnostaa;" Kaikilla lipuilla pääsee sisään oli sitten alaikäinen tai ei. Käytäntö siitä että myydään s ja k-18 lippuja on sen takia että Nosturissa tiedetään varata tarpeeksi iso alue ihmisille jonka lippuja on myyty eniten. Esim. jos on syytä odottaa että 95%
yleisöstä on täysi-ikäisiä niin silloin anniskelualue on suuri ja päinvastoin. Ja jos taas olet alle 18, etkä halua juoda mitään, pääset silti sisään."

Tämä teksti oli siis kopioutu tuolta Nosturi sivuilta lyhyesti!
Bacchus
26.01.2005 16:49:17

Nii, naiville ja naimattomille.;)

Noniin, asia selvisikin kun kysyin tätä tuolla Nosturin sivuilla.

yleisöstä on täysi-ikäisiä niin silloin anniskelualue on suuri ja päinvastoin. Ja jos taas olet alle 18, etkä halua juoda mitään, pääset silti sisään."

Ei se ehkä kuitenkaan riipu siitä haluaako vai eikö halua juoda mitään jos on alle 18...;) Kummallisesti kirjoitetut säännöt. Mutta, asia tuli harvinaisen selväksi, ihan uusi käytöntä ainakin meikäläiselle. Aina kyselty vaan siellä anniskelualueen porteilla dokumenttia. Ihan hyvältä käytännöltä vaikuttaa, pystyvät hieman reagoimaan yleisön ikäjakauman ja anniskelualueen koon suhteeseen.
-
*Rose*
26.01.2005 18:33:27 (muokattu 26.01.2005 18:35:40)
Ei se ehkä kuitenkaan riipu siitä haluaako vai eikö halua juoda mitään jos on alle 18...;)

Heh, tämähän nyt on harvinaisen selvää sanomattakin.
aleksi
26.01.2005 18:44:41
Juu. Ihan järkeenkäypältä tuo nyt tuntuu. Eli lippu ei sinänsä rajoita liikkumista anniskelualueen ja muun alueen väliä, mutta jos tiedät viihtyväsi baarin puolella kannattaa ostaa "kielletty" lippu, niin mahdut siellä olemaan.
"open hands to the wind"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)