Aihe: Deicide, Hoffman Bentonista
1 2
Ben_D
15.01.2005 21:46:31

Ex-DEICIDE guitarist Eric Hoffman has hit back at DECIDE frontman Glen Benton, calling Glen's anti-Christian public stance "a show" and accusing his former bandmate of "lying to the public to save his ass" about recent tour cancellations.

In a lengthy statement sent to BLABBERMOUTH.NET, Hoffman said, "I, Eric Hoffman, hired Glen Benton from a local music magazine. His name was 'Rock.' He was a terrible singer at the time, so we hired a friend of ours from DEGRADATION to sing. He was very good, but could not phrase the song properly. Then Glen tried to show him how the lyric phrasing should be since he wrote the lyrics and he did it in a growl. I said, 'That sounds like the devil, so act like you're the devil for a gimmick.' We then let the other singer go.

"As far as Steve Asheim, drums writing all the songs, that is a joke. He has written a few, and they were always arranged by me. All songs are arranged by me, and he knows it. Glen listens to variations of the songs and it always goes back to the way I arranged it.

"Recently Glen took publishing money and he lied to the public to save his ass about cancellations, short sets and practice. On the contrary, that is why Brian Hoffman, guitar and I left. We now are in legal matters with Glen and Earache Records. Earache sends all royalties, merchandise money and publishing to Glen.

"The theme to the video Earache made was Glen's idea. I wanted DEICIDE to have a evil video, not him riding on a motorcycle. They should have made a killer video, jamming in hell in front of Satan while demons mosh.

"I never saw him once worship the devil. He was married in a church. It is all a show.

"He never could do long sets. We have been trying to get him to play more 'Legion' songs for years and many others. Mr. Benton only had to add more than ten songs recently in Europe to save his ass. We always told him to do more songs; even the fans did. We wanted to do the new material to play live, and he did not show up for practice to learn them. Even the record company knows that, right, Al Dawson, Earache's U.S. label manager?!

"He did not play all his bass lines in the studio, could not do technical riffs.

"I recorded one of my songs 'The Pentecostal' on his bass. Steve has done almost all his bass lines on all previous albums. I actually had to buy him a bass because he was so unprofessional.

"He never showed up for practice, for six months at a time. A few years ago, he tried to take a bunch of gig money. Then he said to my face he did not give a shit about the band, the fans or me. So I kicked his ass.

"I have never seen a check or a real statement for merchandise. There are a lot of DEICIDE shirts around; another lawsuit in the works for Blue Grape merchandising company soon.

"He was fired numerous times for not showing up, even Steve told him to get lost and he always came back. He writes the lyrics while we are in the studio.

"And there are other topics.

"No one said anything about his simulating sex sounds of him getting it in the rear on 'Torment In Hell'. That is why I did not do solos on that record.

"Steve's drumming, I had to make him hit the snare with two sticks because he could not blast fast enough for the new songs. Notice on all 'Scars of the Crucifix' songs super-blast beats, two sticks are hit in a roll manner and a simulated ride is added.

"Note: my brother is building some awesome guitars, and we will have a new band in the near future.

"Next will be a video of Mr. Benton's studio work. Check out his posture laying on end of couch. Every sound engineer said he was the worst bass player they ever heard. Scott Burns and Neil Kernon can tell that one someday."

Että sellasta jos joku ei ole ko. tiedotetta nähnyt.
KTR
15.01.2005 21:54:57
No tuopas vaikuttaa kiinnostavalta, jos totta on. Hmm hmm...
leather rebel
15.01.2005 23:46:39
Kyllähän se jo tiedettiin että Benton on valehtelija. Eikös sen pitäny tappaa itsensä 35-vuotiaana?
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Ben_D
15.01.2005 23:51:00

Kyllähän se jo tiedettiin että Benton on valehtelija. Eikös sen pitäny tappaa itsensä 35-vuotiaana?

Eikun 30-kymppisenä. Just tollanen paskanpuhuminen on vitun naurettavaa, vaikka kuinka olis tarkotuksena median ja fanien huomion kasvattaminen. Säälittävää. Tikkukaramelli sille pitäis antaa. Harmi sinänsä, että bändillä on loistavia riffejä ja biisejä, mutta sanoitukset ja kaikki itse musiikin ympärillä tapahtuva on surkeeta touhua.
SuperJeesus
16.01.2005 00:42:40 (muokattu 16.01.2005 00:43:15)
Jää nähtäväksi kuinka paljon tuosta on totta ja kuinka paljon Ericin keksimää paskaa. Kummasti ne Hoffmanin-veljekset pysyi siinä bändissä vaikka rumpali ja laulaja olivatkin täysiä amatöörejä...
.
Tauvo
16.01.2005 02:57:15
katkeraa tilitystä

painu unholaan, mr hoffman
bedlam
16.01.2005 12:58:28

Deicide on yksi kaikkien aikojen hienoimmista, ei voi sanoa huumoribändeistä, mutta pilke silmäkulmassa juttuaan vääntävistä döödiorkestereista. Ei tuo Bentonin "epä-saatanallisuus" minulle ainakaan mitenkään yllätyksenä tullut, showtahan tuo on.

Nämä katkerat tilitykset ovat tietenkin hauskaa luettavaa, mutta kandeisko sitä tilannetta tarkastella jo vähän aiemmassa vaiheessa. Että esim. lukisi sopimuspapereista ne pienetkin printit ja ihmettelisi rojaltien näkymättömyyttä tilillä jo aiemmin kuin sitten 15 vuoden päästä.
http://www.mikseri.net/kiasma
rc
16.01.2005 14:10:05 (muokattu 16.01.2005 14:10:26)
Benton saa olla maailman paskin basisti niin kauan kun murisee kuulijalta paskat housuun. Olen kyllä myöskin sitä mieltä että Deicide olisi paaaaaljon parempi ilman tuota ulkomusiikillista touhua, mutta...
"Saattaa kuulostaa oudolta jos olet yhden lyönnin jäljessä koko riffin ajan" -MrFunk-
7THSON
16.01.2005 14:57:00
Sen bonus DVD:n perusteella mikä tuli uuden levyn mukana niin ei kukaan bändin jäsenistä vaikuta miltään järjen jättiläiseltä. Oikeastaan ihan perus pilvenpolttaja punaniskajenkeiltä vaikuttivat. Ainoana erona "man, there's no fucking God, that's just bullshit.."-tyylinen "fiksu" argumentointi.

Hyvää musiikkia ovat kuitenkin tehneet, sitä ei käy kiistäminen.
leather rebel
16.01.2005 15:51:17 (muokattu 16.01.2005 15:52:47)
Eikun 30-kymppisenä. Just tollanen paskanpuhuminen on vitun naurettavaa, vaikka kuinka olis tarkotuksena median ja fanien huomion kasvattaminen. Säälittävää. Tikkukaramelli sille pitäis antaa. Harmi sinänsä, että bändillä on loistavia riffejä ja biisejä, mutta sanoitukset ja kaikki itse musiikin ympärillä tapahtuva on surkeeta touhua.

Täysin samaa mieltä.

Paitsi että Sacrificial Suicidessa on loistavat lyriikat.

"End my life, suicide, wrath of god - SATAN!" (vai miten se ny menikään...) Håhå.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Tympee Huttunen
17.01.2005 10:53:17
Varmaan melkoinen yllätys ihmisille, ettei Benton niin saatanallinen ole mitä imagon perusteella voisi luulla. Seuraava järkytys on varmaan tieto, että Immortalin tyypit eivät nuku maskit päällä.
reino
17.01.2005 11:57:16
Varmaan melkoinen yllätys ihmisille, ettei Benton niin saatanallinen ole mitä imagon perusteella voisi luulla. Seuraava järkytys on varmaan tieto, että Immortalin tyypit eivät nuku maskit päällä.

Älä nyt, nukkuuhan ne oikeesti ne päällä.
w00t?
Deeku
17.01.2005 18:21:10

Ikä oli kyllä 33 - vuotiaana. Benton on kieltänyt itse sanoneensa asiaa. Hoffman nimenomaan sanoi tämän asian Metal Hammerissa ja Benton sanoi, että Hoffman ymmärsi hänen puheensa/tarkoituksensa väärin.

Loka lentää nyt molemminpuolin, joten vaikea sanoa kuka on oikeassa missäkin asiassa.
Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here!
Ben_D
17.01.2005 18:57:38

Ikä oli kyllä 33 - vuotiaana. Benton on kieltänyt itse sanoneensa asiaa. Hoffman nimenomaan sanoi tämän asian Metal Hammerissa ja Benton sanoi, että Hoffman ymmärsi hänen puheensa/tarkoituksensa väärin.

Loka lentää nyt molemminpuolin, joten vaikea sanoa kuka on oikeassa missäkin asiassa.

Se nyt on yks paskanhailee, mikä se on, mutta naurettavaa paskanjauhamista jokatapauksessa. Oli sanonut kuka tahansa.
bedlam
17.01.2005 19:01:34

Ikä oli kyllä 33 - vuotiaana. Benton on kieltänyt itse sanoneensa asiaa.

No ainakin viime kesänä Benton itse kertoili Deiciden sivuilla, jotta hän joutui vakavaan kolariin juuri sinä vuonna kun oli aikonut heittää itsensä kiikkuun.
Phobophile
17.01.2005 19:12:39
No ainakin viime kesänä Benton itse kertoili Deiciden sivuilla, jotta hän joutui vakavaan kolariin juuri sinä vuonna kun oli aikonut heittää itsensä kiikkuun.

Tiedäppä vaan sitten onko tuokaan nyt oikeasti totta vai ei.
Iha vitu äkäne
bedlam
17.01.2005 20:16:56 (muokattu 17.01.2005 20:17:21)

Tiedäppä vaan sitten onko tuokaan nyt oikeasti totta vai ei.

Niin, no enhän minä edes tiedä kirjoititko sinä tämän. Ja kirjoitanko minä tätä. Jos kaikki onkin vain dadaa.
Ben_D
17.01.2005 20:24:31

Niin, no enhän minä edes tiedä kirjoititko sinä tämän. Ja kirjoitanko minä tätä. Jos kaikki onkin vain dadaa.

Joo totta. Ei sitä voi loputtomiin miettiä, onkohan se nyt tehnyt ja sanonut noin. Kyllähän tossa jutussa nyt varmaan jotain perääkin on.
Tympee Huttunen
17.01.2005 20:28:28
Mulla on joku vanha Tanssiako Paholaisen Kanssa-dokumentti, jossa Bentonia haastatellaan yms. Muistaakseni siinä Benton kertoo tappavansa itsensä 33-vuoden kypsässä iässä. Saattaa myös olla, että muistan vain juontajan sanat.

Hauska dokumentti kyllä.
Deathrace King
17.01.2005 20:33:50

Siis vaikka on noin sanonutkin, niin pitääkö sitä perkele väkisin itsensä tappaa, jos on parikymppisenä pojankolliaisena huurupäissään luvannut? Tää on hiukan eri juttu, ku joku tupakkalakko.

Jos nuo muut eng. kielisessä tekstissä mainitut väittämät pitäävät paikkansa, niin Benton on paska jätkä. Tuskin kuitenkaan kaikki pitävät.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)