Aihe: "Taiteilijanimet"
1 2 3 4 5 6
luopio
28.02.2005 13:47:32
Niin mitä mieltä ollaan nyt nimen omaan raskaan musiikin soittajien käyttämistä "taiteilijanimistä"? Ovatko tarpeellisia? Antavatko mieleenpainuvuutta? Ovatko ne vain ja ainoastaan uskottavuuden lisääjiä? Mitkä ovat olleet kekseliäitä ja mitkä turhia tai naurettavia?
Jotkut tähän mennessä kuulleistani on ollut varsin näppäriäkin kuten Ajattaran johtohahmon Ruoja. Toista ääripäätä edustaa mielestäni korniudellaan esimerkiksi olikohan nyt kyseessä Hornan laulaja The Satanic Warmaster, että sillee.. Itse en varsinaisesti ole tässä asiassa puolesta enkä vastaan vaan haluaisinkin kuula minkälaisia mielipiteitä näistä tulee.
se "special child"
marke-
28.02.2005 13:55:07
No en oikeen nää järkeä. Taiteessa pitäis heijastaa omaa identiteettiä ja mun mielestä tommonen nimen taakse piiloutuminen syö uskottavuutta. Toisaalta se taas auttaa muita keskittymään helpommin ko. taidepläjäykseen, kun ei voi vetää ulkotaiteellisia seikkoja mukaan taiteilijan ollessa anonyymi.
moi
SDMF
28.02.2005 13:58:18
se riippuu vähä , Semmose taiteilija nimet Ku SPammy Meat , tai Johnny Riffmaster on iha perseestä :D:D:D haha... mut jos on Joku nimi ku Kullervo ANusoja ni voi tottakai vaihtaa nimen Esim 'Jussi Ojala'ksi tai jotain , ja siinä ei oo vikaa... Mut oikeen kunnon tekastut just ku joku Harry Big balls on iha Kakkapuuhaa...
R.I.P Dimebag darrell
luopio
28.02.2005 13:58:24
No en oikeen nää järkeä. Taiteessa pitäis heijastaa omaa identiteettiä ja mun mielestä tommonen nimen taakse piiloutuminen syö uskottavuutta. Toisaalta se taas auttaa muita keskittymään helpommin ko. taidepläjäykseen, kun ei voi vetää ulkotaiteellisia seikkoja mukaan taiteilijan ollessa anonyymi.

Totta tuokin, ja usein näillä ei edes ole tuota jälkimmäistä tarkotusta joka nyt vielä menettelisi. Usein on vaan oltava "siisti" nimi.
se "special child"
Eddie
28.02.2005 14:04:00

Toista ääripäätä edustaa mielestäni korniudellaan esimerkiksi olikohan nyt kyseessä Hornan laulaja The Satanic Warmaster, että sillee..

Mun mielestä kaikki tän tyyliset nimet on juuri loistavia, sillä niissä on sopivasta pilkettä silmäkulmassa. Ei se Immortalikaan olisi ollut mitään ilman Abbathia ja Horghia.
Lönnrot
28.02.2005 14:16:17 (muokattu 28.02.2005 14:17:50)

Eihän ne Beatlesitkään omilla nimillään toimineet. Mutta lisä-välinimet on yleensä paljon parempia :

Esim. ''Fast'' Eddie Clarke, Oswald "Pussy Ripper" Scheid - Sextrash, Fred ''Death'' duvall - Massacra
Hello Kettle, my name is Pot.
Super-Jari
28.02.2005 14:22:04
Mun mielestä kaikki tän tyyliset nimet on juuri loistavia, sillä niissä on sopivasta pilkettä silmäkulmassa. Ei se Immortalikaan olisi ollut mitään ilman Abbathia ja Horghia.

Abbathia ja Demonazia. Dorka.
Sinä olet, Vasara, outo.
-Vilhelmus
Kiviniemi
28.02.2005 14:45:29
Taiteilijanimen taakse piiloutuminen on mielestäni turhaa. Ehkä se sopii johonkin musiikkityyliin, esim. black-metalliin, mutta en ihte kyllä lähtis tuolle linjalle olleskaan.
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
Eddie
28.02.2005 14:50:40

Abbathia ja Demonazia. Dorka.

En ollut satavarma Demonazin kirjoitusasusta niin jätin mainitsemetta. Arvasin, että joku tarttuu tähän.

Ei vaan onhan se asia niin, että Demonaz ja Abbath olivat ne Immortalin luovat voimat.
cfe
28.02.2005 15:34:33 (muokattu 28.02.2005 15:34:47)

Luuletko että SW:n ja Hornan jätkillä on sitä "pilkettä" silmäkulmassa, voi olla että suuttuvat pelkästä Immortaliin vertaamisesta, sehän ei ole tr00. Ja mikä on tr00 on salaisuus, sen tietää vain tr00t
http://www.causeforeffect.org
Heathen
28.02.2005 15:38:39
Kyllä ne on grindi bändien soittajilla ne näppärimmät nimet.
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
Lönnrot
28.02.2005 15:47:05 (muokattu 28.02.2005 15:47:22)

Kertoo ihan vitusti.
Hello Kettle, my name is Pot.
Naama-amis
28.02.2005 15:50:37
Itse olen tässä(kin) kohtaa jokseenkin asennevammainen, minussa useimmat taiteilijanimet herättävät huvittuneisuutta. Jotkut jopa myötähäpeää, varsinkin norjalaisten orkestereiden suosimat Ögrjdömörgghdtozznagardum -tyyppiset avantgarde -luomukset. Mutta tämä lienee minun oma menetykseni.
Koreografia tekee bändin.
toxic
28.02.2005 15:57:19
varsinkin norjalaisten orkestereiden suosimat Ögrjdömörgghdtozznagardum -tyyppiset avantgarde -luomukset. Mutta tämä lienee minun oma menetykseni.

Olen täysin samaa mieltä, mutta esimerkiksi Slash. Se on hieno taiteilija nimi. Kyllä jotkut taiteilijanimet kuulostavat hyvälle, mutta sitä en tajua että miksi joittenkin taiteilijanimet ovat tyyliin "The satanic demon diablo hokkus pokkus perkele" eihän niissä oo nyt mitään järkeä. Ja kuulostavatkin epäseksikkäille.
JurviZ
28.02.2005 16:07:53
Jos taiteilijanimen avulla voidaan tuoda jokin uusi ulkomusiikillinen elementti tukemaan itse musiikkia niin olen erittäin puolesta. Tästä taitaa olla juuri kyse pläkkiksen kohdalla. Se on muka uskottavampaa se kakka kun tuntuu että ne jotka sitä tekee ei ole mitään taviksia vaan ihan kunnon saatanallisia keisareita. Musiikki ensin ja jos musiikki vaatii show-nimiä, show-vaatteita tai mitään muutakaan tuekseen niin antaa mennä vaan.
Invisible flying pyramids, there are millions in the sky...
Heathen
28.02.2005 17:05:23
Kertoo ihan vitusti.

No esimerkiksi To separate the flesh from the bonesin Herr Arschstein... Muita en kyllä nyt itte asiassa muistakkaan... Jos tarkkoja ollaan.
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
MV
28.02.2005 17:38:59
En tiedä mitä järkeä noissa on mutta ei ne mitään haittaakkaan...Slash on kyllä hieno mutta kaikkien aikojen katu-uskottavin taiteilijanimi on kyllä Nasty Suicide...

Kuulostaa vitun rankalta;)
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
luopio
28.02.2005 17:49:42
Jos taiteilijanimen avulla voidaan tuoda jokin uusi ulkomusiikillinen elementti tukemaan itse musiikkia niin olen erittäin puolesta. Tästä taitaa olla juuri kyse pläkkiksen kohdalla. Se on muka uskottavampaa se kakka kun tuntuu että ne jotka sitä tekee ei ole mitään taviksia vaan ihan kunnon saatanallisia keisareita..

Juu no tähän vois ainaki sanoo yhtyvänsä. Kyl näil tr00-bändeil ne nimet on iso osa koko touhusta.
se "special child"
severia
28.02.2005 18:29:18
Taiteilija nimet ovat hyvä lisä bändin kuvaan. Ja monesti nimet nämä norjalaiset "garfaugrah" nimet ovat varsin hyvin kuvaavia historiasta tai kirjallisuudesta lainattuja henkilöitä eikä mitään "kuulostaa siistiltä" paskaa.
...And Justice For All
28.02.2005 18:33:14
En tiedä mitä järkeä noissa on mutta ei ne mitään haittaakkaan...Slash on kyllä hieno mutta kaikkien aikojen katu-uskottavin taiteilijanimi on kyllä Nasty Suicide...

Kuulostaa vitun rankalta;)

Hoho! Nasse on kingi!
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)