Aihe: Funeris Nocturnum
1
puritania
26.11.2005 11:10:08
Onkos täällä paljonki Funeris Nocturnum fanittajia? Ite tutustuin tohon bändiin serkkuni kautta ja edelleen kiinnostaa. Bändin levyjä vaan en löydä mistään ja ku en harrasta yhtään waretusta koska se loukkaa tekijänoikeuksia jne. jne. mutta tietäiskö kukaan mistä kannattais käydä kattelemassa levyjä? Ne ketkä sitä waretusta harrastaa niin loistavan näytteen saa biisistä : "Burying the last breath of christianity". Loistavaa matskua!
The western society haunted by disease over 2000 years now. The disease called christianity, The disease has a virus, the virus is called priest, the priests should realise that now it's time to die.
Silmalaatikko
26.11.2005 12:22:17
Bändi toimii nykyään muuten Atakhama nimellä..Mutta joo ite oon ainaki kuunnellu sellasta levyä kun:From the aspect of darkly illuminated ja hyvää tavaraa on
lapio
26.11.2005 12:29:37

Bändi toimii nykyään muuten Atakhama nimellä..Mutta joo ite oon ainaki kuunnellu sellasta levyä kun:From the aspect of darkly illuminated ja hyvää tavaraa on

Atakhama on kyllä aika pirun ranggaa menoa. Kerran olen livenä nähnyt. Erona funerikseen tässä se, että taitaa olla eri laulaja?
Live fast, die 72 year old.
Tapio79
26.11.2005 12:49:16 (muokattu 28.11.2005 23:21:44)
Atakhama on kyllä aika pirun ranggaa menoa. Kerran olen livenä nähnyt. Erona funerikseen tässä se, että taitaa olla eri laulaja?

Onhan Atakhama ihan erilaista musiikkiakin. Atakhamahan on karkeasti genrettäen death metalia, Funeris sitten taas kehittyi täysverisestä black metal-yhtyeestä jonkinlaiseksi black/death/mitälie-hybridiksi kolme levyä kestäneellä kehityskaarellaan. Molempien levyjä saa edelleen hyvin varustetuista levykaupoista.

Funeriksessahan rääkyi nykyisin Swallow The Sunissa vaikuttava Mikko Kotamäki (silloin alias Torment/Trmnt.xs), Atakhamassa Jimmy Salmi. Muut Atakhaman jäsenet on muistaakseni kaikki vanhoja Funeris-heppuja.
Kokki tänne äkkiä!Keitossani on mies! Romantikkoitkijät #31
Avola
26.11.2005 12:58:48
Jeps. Erona myös se, että Atakhamassa ei ole syntikoita. Funeris oli kiva bändi. Eniten pitän tuosta viimeiseksi jääneestä code666 levystä.
Hobbits are gay
Tasmaani
26.11.2005 13:28:57
mutta tietäiskö kukaan mistä kannattais käydä kattelemassa levyjä?

Woodcut recordsilta muistaakseni löytyy.
Zambe
26.11.2005 14:17:26

Loistava bändi. Omistan Code666, Slay and Burn mcd ja Pure Satanic Blasphemy-levyt. Pure Satanic Blasphemy on mielestäni paras levy. Slay and Burn levyllä on loistavat Barathrum ja manowar cover biisit. Pure Satanic Blasphemyn jälkeen Code666:seen totutteleminen on vienyt aikaa koska ne poikkeavat musiikillisesti todella paljon toisistaan.
Bassovadelma
26.11.2005 14:33:32

Itse olen molemmat omistamani FN-levyt (Slay and burn sekä From the aspect of darkly illuminated) Huuto.netistä hommannut. Erittäin hyvä paikka löytää niitä ja levyt ovat hyviä myös. Siis sekä kunnoltaan että sisällöltään. Ja Atakhaman näin viime kesänä Jalometallissa. Hienoa!
Ja jos minulle tulee oikein nälkä, minä grillaan pulun!
J.L
26.11.2005 18:05:29

Atakhamassa Johnny Nurmi.

Tarkoitat varmaan Jimmy Salmi ;)
hullujudas
27.11.2005 15:21:51

Pure Satanic Blasphemy on kyllä upea levy. Metalliliitosta aikoinaan kuulin Seitsemäs Portti kappaleen, iski kyllä niin helvetisti jo silloin.
"Seuraavaks Transilvanian Hunger...se on kyllä darkthronen huonoin biisi mutta kun noi on niin huonoja ne ei jaksa opetella mitää muuta.."
Caine
28.11.2005 11:40:35 (muokattu 28.11.2005 11:46:10)
Haparoivaa, sekä teennäisen surkeaa ensilevytystä lukuunottamatta orkesteria olen kuunnellut silloin tällöin milloin missäkin yhteyksissä. FN näytti todelliset kyntensä myöhemmillä levytyksillään, jossa vaikutteet revittiin mm. death metallista, eikä keskitytty enää pelkästään kliseiseen Saatanan ylistykseen, kuten Ruotsin tunnetuimmilla, astetta kaahailevimmilla bm-remmeillä tapana oli, ja on nykypäivänäkin. Code 666-albumi oli sopivan uudistunut muoto Funeriksesta, mutta toisaalta FN käytti jo kaikki tärkeimmät ja parhaat ideansa edellisellä albumillaan. Silti Code 666 - Religion Syndrome Deceased oli tyylikäs lopetus tälle yhtyeelle. (Atakhamaa, kun me EMME tähän yhtyeeseen sekoita.)

Keskitason molemmin puolin pomppivaa, ei-niin-yllätyksellistä materiaalia tarjoileva yhtye oli kyseessä.
(I Abhor Thee-videosta kunniamaininta.)

Funeriksessahan rääkyi nykyisin Swallow The Sunissa vaikuttava Mikko Kotamäki (silloin alias Torment/Trmnt.xs), Atakhamassa Johnny Nurmi. Muut Atakhaman jäsenet on muistaakseni kaikki vanhoja Funeris-heppuja.

Muistaakseni pelkästään Rahikainen on ainoa jäsen, joka soitti jo Funeriksen debyyttilevyllä. Muut tulivat mukaan vasta Code 666:n aikoihin, mutta esim. rumpali Häkkinen ei ehtinyt ainoallakaan Funeris-levyllä soittaa.
Pesumerkki taakse. IMIK #32
J.L
28.11.2005 12:13:22

Muistaakseni pelkästään Rahikainen on ainoa jäsen, joka soitti jo Funeriksen debyyttilevyllä. Muut tulivat mukaan vasta Code 666:n aikoihin, mutta esim. rumpali Häkkinen ei ehtinyt ainoallakaan Funeris-levyllä soittaa.

Korjataan sen verran, että Rahikaisen lisäksi myös Honkonen (Horgath) ja Ruho (Munter) soittivat kaikilla FN:n levyillä. Ja Torment lauloi siis. Sin'equamnon tuli Grimortin tilalle toiseen keppiin From The Aspect ... -levyllä. Häkkinen ehti FN:ssä soittaa Jatkosota-kokoelmalla olevalla Carcass Of Christ -biisillä. Code666:n jälkeen Ruho ja Torment jättivät bändin ja koska tyyli oli jo hieman muuttunut, päättivät uuden laulajan ja materiaalin ohella vaihtaa nimen bändille. Hyvää mättöä. Kyllä ite ainaki huomaa verratessa code666:sta ja Atakhaman levyä että kyllä siellä samat naamat on biisit ollut vääntämässä. Vaikka on niitä erojakin. Nooh... se siitä.
J.L
28.11.2005 12:15:17

Korjataan sen verran, että Rahikaisen lisäksi myös Honkonen (Horgath) ja Ruho (Munter) soittivat kaikilla FN:n levyillä. Ja Torment lauloi siis. Sin'equamnon tuli Grimortin tilalle toiseen keppiin From The Aspect ... -levyllä. Häkkinen ehti FN:ssä soittaa Jatkosota-kokoelmalla olevalla Carcass Of Christ -biisillä. Code666:n jälkeen Ruho ja Torment jättivät bändin ja koska tyyli oli jo hieman muuttunut, päättivät uuden laulajan ja materiaalin ohella vaihtaa nimen bändille. Hyvää mättöä. Kyllä ite ainaki huomaa verratessa code666:sta ja Atakhaman levyä että kyllä siellä samat naamat on biisit ollut vääntämässä. Vaikka on niitä erojakin. Nooh... se siitä.

EDIT vielä:
pelkästään Rahikainen on ainoa jäsen, joka soitti jo Funeriksen debyyttilevyllä
Torment yhdessä Grimortin kanssahan perustivat bändin, Tormentin ollessa vielä 15-v tai jotain.
Super-Jari
28.11.2005 16:30:42
Teennäisen surkea on kyllä hieno termi.
Tapio79
28.11.2005 23:23:00
Tarkoitat varmaan Jimmy Salmi ;)

No sitäpä sitä. Osaa sitä ihminen olla idiootti joskus. Niin varma olin olevinani että vokalistin nimi oli sitä mitä kirjoitin, etten hoksannut edes tarkistaa. Otin opikseni. =)
Kokki tänne äkkiä!Keitossani on mies! Romantikkoitkijät #31
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)