kuhta52 18.03.2006 19:39:11 | |
---|
Tuli tuossa käytyä kaverin kanssa safkalla ja puhuttua hänen bändistään Dark Filth Fraternitysta ( www.darkfilthfraternity.com ). Bändissä soittaa tyyppejä, kenen ei tarvitse hävetä missään kilpailussa ammattisoittajille, sävellys- ja tuotantopuoli on kunnossa, soundi ammattilaistasoa ja tyyppien koko habitus aivan valmista kauraa vaikka radioon tai isommallekin levy-yhtiölle ja kokopitkäkin olisi jo äänitetty valmiiksi. Missä se diili viipyy? Onko kysymys musiikkityylistä vai missä vika? Puhuin Stoner Kingsin laulajan Starbuckin kanssa tilanteesta ja hänkin manasi levy-yhtiöiden heikkoa mielenkiintoa tämän tyyppistä musiikkia kohtaan. Itse taas keikoilla käyvänä/käyneenä sanoisin, että kuulijakuntaa tuntuisi löytyvän siinä kuin hevillekin ja kyllähän näitä bändejä on maailmallakin menestynyt. Onko musiikkityyli kuitenkin niin pienen kuulijakunnan juttu ja itse olen näiden pienten piirien sisällä rämpineenä sokaistunut, kun sinne keikalle on saatu se parisataa ihmistä? Vai voisiko olla, että stoner on imagonsa vuoksi automaattisesti sisäistetty loppujen lopulta niin ug-jutuksi, ettei sitä kannata alkaa edes yrittämään markkinoida? Tokihan joillain suomalaisilla stoner-tyyppisillä bändeillä ainakin jonkinlaisia diilejä on mutta taitaa olla tosiaan sitä vähän pienemmän piirin juttua. Erikoista tässä nimenomaan on se, että tästä genrestä ei ole Suomessa yksikään bändi Mannhaita lukuunottamatta saanut juuri yhtään enempää nimeä, vaikka samantasoisia bändejä löytyy ja onhan sille Mannhaillekin kuulijakuntaa mukavasti löytynyt. Missä siis vika? Comments, please! Enemy Of The Music Business |
jonsku1 18.03.2006 19:51:34 (muokattu 18.03.2006 19:53:44) | |
---|
|
Dropped C 19.03.2006 00:53:27 (muokattu 19.03.2006 00:56:36) | |
---|
Ihan OK:lta tuo Dark Filth Fraternity kuulosti. Tosin tuli kyllä tuolla sivulla olevasta biisistä todella vahvasti Pantera mieleen, mikä itselle ei ole bonus. Edit: Tämä Dead Revolution on kyllä kova. |
Anarkiapurilainen 19.03.2006 01:14:14 | |
---|
Stoner Kings on muodollisesti pätevää nyky-stoneria, jossa ei ole juuri mitään mielenkiintoista tai omaa. Miksi julkaista sellaista joka on tehty tuhat kertaa paremmin jo aikaisemmin? Lisäksi Stoner Kingsin laulaja on entinen ammattilaisvapaapainija ja täysi punaniskajuntti. Minä en ainakaan haluaisi tämän jätkän bändiä levy-yhtiölleni: 8-Spiikkeissä keikalla julistat heterouden nimeen ja olet itse sanonut musiikkia heterorockiksi, vihaatko homoja? S: Homot saavat minut voimaan pahoin. Minä vittu vihaan homoutta. Vihaan sitä, kun nämä keijukaiset haluavat saada adoptio-oikeudet. Olen erittäin paljon vastaan näitä helvetin Gayparaateja Suomen kaupungeissa ja muualla maailmassa. Sanokaa minua punaniska-paskiaiseksi, mutta jonkun on noustava oikeita arvoja puolustamaan. Homous on vittu luonnotonta. Heterotkin käyttäytyvät kuin mitään ei olisi vialla, mitä ihmeen paskaa? Olemme hukanneet suurimman osan moraalisista arvoista ja olemme niin helvetin sokeita ettemme edes huomaa sitä. Alussa oli Aatami ja Eeva, ei Aatami ja Eero. Me soitamme hetero-rockia ylpeydellä ja raivolla. Tämän päivän yhteiskunta tarvitsee barbaareja, jotka saavat tämän paikan takaisin raiteilleen. Naiset tarvitsevat miehiä joilla on oikeasti munaa, siis tarkoitan pääasiassa selkärankaa, joidenka yli he eivät voi jyllätä. Voisin jatkaa tästä vaikka kuinka kauan. (lainaus Stoner Kingsin haastiksesta http://www.noise.fi/haastattelut/index.php?id=30) |
mikko1 19.03.2006 01:34:45 (muokattu 19.03.2006 01:36:04) | |
---|
Ihan kohtuu hyvää musaa, muttei todellakaan mitään mullistavaa. Eikä taida tuo Aavikkorock paljoa myydä nykyään. Mannhaita varmaan auttaa se, että ovat tehnyt jo jonkin aikaa musaa. Edit: Eikä kyllä tule oikeen hyviä suomalaisia stonerbändejä mannhain lisäksi mieleen. |
kuhta52 19.03.2006 02:54:27 | |
---|
Ihan OK:lta tuo Dark Filth Fraternity kuulosti. Tosin tuli kyllä tuolla sivulla olevasta biisistä todella vahvasti Pantera mieleen, mikä itselle ei ole bonus. Edit: Tämä Dead Revolution on kyllä kova. Tsekkasitko kaikki biisit? Siellä on nimittäin kolme rallia mutta niitä kahta muuta ei välttämättä tajua etsiä kun tämä uusin (The Orchid Song) on heti ekana ruudussa. Muut biisit mitä sieltä löytyy, ovat Blessed For My Sins ja Altar Of Chrome (demoversio). Enemy Of The Music Business |
Valdemar 19.03.2006 04:24:49 | |
---|
Suomalainen stoner on kovaa, mutta tuolla muualla perkule.. There's some dudes rolling stoned. |
mikko1 19.03.2006 10:36:26 | |
---|
Tsekkasitko kaikki biisit? Siellä on nimittäin kolme rallia mutta niitä kahta muuta ei välttämättä tajua etsiä kun tämä uusin (The Orchid Song) on heti ekana ruudussa. Muut biisit mitä sieltä löytyy, ovat Blessed For My Sins ja Altar Of Chrome (demoversio). Joo tsekkasin. Varsinkin nuo demot oli hyviä. |
Da Make 19.03.2006 11:20:21 | |
---|
Stoner Kingsin laulaja vaikuttaa niin lahopäältä että huh! Musasta en tiedä. |
Dropped C 19.03.2006 12:56:00 | |
---|
"Altar of Chrome" biisistä siis tuli itselle Pantera roisisti mieleen. Tuntui olevan vaikea löytää tuolta näytteitä. |
Mechanizm 19.03.2006 16:20:23 (muokattu 19.03.2006 16:20:49) | |
---|
Dark Filth Fraternityn pitkäsoittoa odottelen kieli pitkällä. Loistava bändi sekä levyllä, että livenä. Elämä on keskinkertainen näytelmä, jonka viimeinen näytös on surkeasti kirjoitettu |
kuhta52 25.03.2006 19:52:53 | |
---|
Dark Filth Fraternityn pitkäsoittoa odottelen kieli pitkällä. Loistava bändi sekä levyllä, että livenä. Lättyhän on jo tehty ja masteroitu, vain julkaisija puuttuu... Enemy Of The Music Business |
Milkop 25.03.2006 20:41:28 | |
---|
Stoner Kingsin laulaja vaikuttaa niin lahopäältä että huh! Musasta en tiedä. Totta puhut, melkoiselta paukapäältä vaikuttaa. Musa voisi olla hyvääkin, mutta tuollaisten kommenttien ansiosta ei tee mieli tutustua bändiin lähemmin. |
juhsun 28.03.2006 11:46:31 (muokattu 28.03.2006 11:48:23) | |
---|
|
Mechanizm 28.03.2006 11:51:03 | |
---|
Lättyhän on jo tehty ja masteroitu, vain julkaisija puuttuu... Juu, tiedän... ;o) Elämä on keskinkertainen näytelmä, jonka viimeinen näytös on surkeasti kirjoitettu |
aikavaikea 27.06.2006 11:58:17 | |
---|
Lättyhän on jo tehty ja masteroitu, vain julkaisija puuttuu... Nostanpa tämän, kun nythän tuo on julkaistu (julkaisijana http://www.roosterrecs.com/ ) ja hyvä niin. Minulle tämä oli outo bändi aiemmin, mutta sain yllättävänä lahjoituksena ko. levyn (kiitos, tiedät kuka olet) ja tykkään että onpa aika hemmetin hyvin onnistunut paketti. Soundit, biisit, tuotanto, soitto ja laulu. Kaikki toimii. Toivottavasti saa suurempaakin huomiota, aihetta olisi. Bangkok dogs, Saigon snakes, Hanoi fox. |
JoPa 27.06.2006 14:03:20 (muokattu 27.06.2006 18:20:35) | |
---|
Mannhai tuskin on montaa sataa myynyt, ainakaan uutta levyä.. Stoneria kuuluu julkasta 7tuumasina splitteinä! tsekatkaapa tollanen: www.mangooisbest.com EDIT: Niin ja stoner kingsillä ei ole mitään tekemistä stonerin kanssa. "Tosta poikki", sano Isildur.. |