Aihe: JAPAN X- The last live
1
Clansman
15.03.2007 18:31:38
Tutustuin bändiin vähän aikaa sitten ja huomasin kuinka nerokkaita ja komeita sävellyksiä bändillä on. Nyt olisin vailla tuota dvdeetä, mutta en tiedä mistä mä sen oikeen hankkisin. Olen kiinnostunut siis tästä pidennetystä versiosta, missä näytetään koko konsertin anti. Ilmeisesti keikasta löytyy myös erilaisia versioita ja joissakin jotain biisejä on leikelty pois. Oletko itse nähneet keikan?
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus"
rakula
15.03.2007 18:38:45
Aika isosti vetää tuon vikan keikan, sairaan viihdyttävä tuo dvd on vaikkei ihan lempparibändeihin kuuluisikaan.

Huuto.netissä noita välillä on pyörinyt.
"No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo
mailbag
15.03.2007 19:25:07
suurinpiirtein tuon keikan aikoihin tutustuin bändiin ja voisin sanoa aika fanikin olevani :) onhan se jotain elämää suurempaa
Aresius
16.03.2007 00:46:26
Juu, tuo DVD on katottu joku 3-4 kertaa kaverin luona. Minun mielestäni yksi parhaita keikkoja/live-DVD:eitä ikinä. DVD:n kuvan- ja äänenlaatu on ensiluokkaista ja keikan surullinen mutta samalla äärimmäisen energinen tunnelma välittyy hienosti soittajista ja yleisöstä. Ja musiikki on tietenkin parhautta!
"Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like" THV-klubi #41
santa
16.03.2007 09:41:31
joo kaverilta hommasin ton ja yllätykseksi se väitti sitä dvdksi jota se ei ollut vaan jostain mitättömästä avista tehty. ei tuo oikein fiiliksiä kun on kuva niin pikselimössöö kuin vain voi. Pitääpä ihan kysästä että miksi rumpalilla on kaulasuoja???
geeza
16.03.2007 09:50:28

Mahtava yhtye, mahtava konsertti.
Josko Yoshiki, rumpali-pianisti siis käyttäisi tuota tukea joidenkin niskaprobleemien vuoksi. Äijähän on loukannut ittensä kannuttaessa tietääkseni useasti.

Mahdollista comebackia odotellessa..
Pixie.
geeza
16.03.2007 09:54:46

Tutustuin bändiin vähän aikaa sitten ja huomasin kuinka nerokkaita ja komeita sävellyksiä bändillä on. Nyt olisin vailla tuota dvdeetä, mutta en tiedä mistä mä sen oikeen hankkisin. Olen kiinnostunut siis tästä pidennetystä versiosta, missä näytetään koko konsertin anti. Ilmeisesti keikasta löytyy myös erilaisia versioita ja joissakin jotain biisejä on leikelty pois. Oletko itse nähneet keikan?

Itse olen melkeinpä koko keikan nähnyt tubesta, keskipaskalla laadulla tietenkin.
Tunnelataus konsertissa ehkä mahtavin ikinä. Suosittelen katsomaan Forever Love- nimisen kipaleen tubesta.
Meinaa isommaltakin mieheltä päästä kyynel :D
Pixie.
geeza
16.03.2007 09:55:19

Itse olen melkeinpä koko keikan nähnyt tubesta, keskipaskalla laadulla tietenkin.
Tunnelataus konsertissa ehkä mahtavin ikinä. Suosittelen katsomaan Forever Love- nimisen kipaleen tubesta.
Meinaa isommaltakin mieheltä päästä kyynel :D
Pixie.
Aresius
16.03.2007 19:18:01
Mahtava yhtye, mahtava konsertti.
Josko Yoshiki, rumpali-pianisti siis käyttäisi tuota tukea joidenkin niskaprobleemien vuoksi. Äijähän on loukannut ittensä kannuttaessa tietääkseni useasti.

Mahdollista comebackia odotellessa..

Yoshiki käyttää niskatukea koska on saanut rumpu"tekniikkansa", eli riehumisen ja huonon ryhdin, takia selkä- ja niskaongelmia. Keikan aikanahan Yoshiki muutaman kerran ottaa suojan pois ja pitää taukoa, koska ei muuten taida kestää paikat miehellä.

Comebackia ei tule samalla kokoonpanolla enää ikinä koska kitaristi Hideto "hide" Matsumoto kuoli seuraavana vuonna tuon keikan jälkeen. Nyt toki liikkuu huhuja, että Yoshiki kasaisi X Japanin uudestaan mutta eri kitaristeilla ja laulajalla. Mm. Luna Sean Sugizoa on veikkailtu uudeksi kitaristiksi, samoin Dir en greyn Shinyaa.
"Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like" THV-klubi #41
Sergei Fallinen
16.03.2007 21:08:57
Hieno video, jota kyllä moneen kertaan olen katsellut koneeltani (tosin enää aikoihin sitä ei ole koneellani ollut), vaikka vähän pitkästyttävä välillä onkin ja musiikkina X Japan, noh... Heillä on joitain aivan mielettömiä kappaleita, ja koko bändissä on kyllä jotain elämää suurempaa, mutta pitemmän päälle tuo musiikki on kyllä vähän pitkäveteistä, joten ehkä 5-10 kappaletta, joita jaksaa muutenkin kuunnella kuin Last Liveltä, heiltä löytyy. Oikeastaan Art of Life ja Silent Jealousykin riittäisivät. Nojoo, ja Rusty Nail tietty, ja Tears.
On kyllä tyylikäs bändi ja Yoshiki on mieletön rumpali.
Clansman
17.03.2007 02:26:01
Joo, no latailin nyt netistä jonkun mpg version minkä äänen ja kuvanlaatu ei nyt päätä huimaa, mutta kyllä tuon nyt tuosta katselee mieluummin kun on kokonaan katselematta. Jos jollain on tämän dvd:n hankinnasta tietoa niin antakoon sitä tänne myös:) Totta, voisin väittää näin alkusilmäilyn jälkeen, että kyseessä on kyllä kaikkien aikojen tunnelmallisin keikka. Forever love kyllä nostatti kylmiä väreitä..
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus"
geeza
17.03.2007 21:38:58 (muokattu 17.03.2007 21:42:16)

Yoshiki käyttää niskatukea koska on saanut rumpu"tekniikkansa", eli riehumisen ja huonon ryhdin, takia selkä- ja niskaongelmia. Keikan aikanahan Yoshiki muutaman kerran ottaa suojan pois ja pitää taukoa, koska ei muuten taida kestää paikat miehellä.

Comebackia ei tule samalla kokoonpanolla enää ikinä koska kitaristi Hideto "hide" Matsumoto kuoli seuraavana vuonna tuon keikan jälkeen. Nyt toki liikkuu huhuja, että Yoshiki kasaisi X Japanin uudestaan mutta eri kitaristeilla ja laulajalla. Mm. Luna Sean Sugizoa on veikkailtu uudeksi kitaristiksi, samoin Dir en greyn Shinyaa.

Joo siis se comebackhan on nyt niin spekutusvaiheessa vielä.
Ja Sugizo olis mielestäni jopa hyvä valinta. Äijähän veti sillon joskus jossain extasy-konsertissa perkeleen hyvin X:n sooloja ainakin.

Olis kyllä pirun hienoja, jois Taiji lähtis kitaristiksi Patan kanssa ja Heath bassottelemaan. Joskin ko. kokoonpano on äärimmäisen epätodennäköinen.

Ja kyllä, ilman hideä bändistä ei samaa vanhaa saa, mutta X Japan se olisi silti.
Kiinnostaa kanssa Toshin nykykunto laulajana...

E: MIten niin eri laulajalla? Toshin kanssahan ne on jo jutustellut, ja nimenomaan Toshi halutaan laulamaan.
Pixie.
Karipiirto
18.03.2007 11:47:18

Itseäni lähinnä harmittaa ton paketin vähäinen livemeininki. Pata nyt tietenkin on aina ollut melko vähäeleinen mutta kun Hidekin vain jököttää ja vähän hymyilee silointällöin niin tulee mieleen että tässä todellakin on lopun tuntua. Sen sijaan toi vuoden -92 keikkataltiointi(kun niillä oli hiukset vielä melkoisen häröt) oli kyllä sellasta tykitystä että...:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Sergei Fallinen
18.03.2007 13:56:55
Itseäni lähinnä harmittaa ton paketin vähäinen livemeininki. Pata nyt tietenkin on aina ollut melko vähäeleinen mutta kun Hidekin vain jököttää ja vähän hymyilee silointällöin niin tulee mieleen että tässä todellakin on lopun tuntua. Sen sijaan toi vuoden -92 keikkataltiointi(kun niillä oli hiukset vielä melkoisen häröt) oli kyllä sellasta tykitystä että...:-)

Mutta Yoshikin rumpalointi on aina yhtä hauskaa katseltavaa.

Ja eikös hide muuten pitäisi aina kirjoittaa pienellä h:lla?
Aresius
19.03.2007 00:42:11
E: MIten niin eri laulajalla? Toshin kanssahan ne on jo jutustellut, ja nimenomaan Toshi halutaan laulamaan.

En ole varma mutta huhut vaan kertoivat että jos comeback tulisi niin Toshi ei välttämättä laulaisi. Tosin jokin aika sitten kaverin kautta kuulin että joku Yoshikin manageriystävä olisi suostutellut Toshin siihen. Mielenkiinnolla odotan.
petrutsi
19.03.2007 09:27:08 (muokattu 19.03.2007 09:27:33)
Mitä tuohon keikkatallenteeseen tulee niin yksi parhaita live-dvd:tä mitä on tehty minusta. hidekin vaan on niiin ihq.
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?!
geeza
19.03.2007 18:55:59

Tosin jokin aika sitten kaverin kautta kuulin että joku Yoshikin manageriystävä olisi suostutellut Toshin siihen. Mielenkiinnolla odotan.

Juu noin minäkin oon kuullut. Herrat Yoshiki ja Toshihan ovat kuuleman mukaan käyneet yhdessä lounastamassakin.

Mahtavaa, jos saisivat välinsä kondikseen ja heittäisivät jonkun hitonmoisen spektaakkelin... , jonka sitten voisimme kaikki aikanaan katsastaa YouTubesta.
Pixie.
Karipiirto
19.03.2007 19:23:39

Mutta Yoshikin rumpalointi on aina yhtä hauskaa katseltavaa.

Ja eikös hide muuten pitäisi aina kirjoittaa pienellä h:lla?

Sori on tollasia kummia refleksejä että nimet meinaa aina tulla isolla. ja onhan se rumpalointi edelleen hienoa katseltavaa vaikkakin melkein voi kuvitella kuinka kipiänä niskat mahtaa olla ton jälkiin:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Keppikeksi
19.03.2007 22:48:31 (muokattu 19.03.2007 22:55:26)
Kysyinen dvd on hyllyssä ja pidän siitä kyllä todella paljon. Parhaimpia livedvd:tä koskaan ja ehkä jopa paras bändikin. Omistan myös kaksi levyä (Dahlia ja Blue Blood). :) Ja se on muuten X Japan. ^^

Onhan nuo Yoshikin sävellykset aika uskomattomia. Löytyy tuotannosta kyllä paljon sellaista mitä en ole vielä koskaan kuunnellut, mutta se suurin osa minkä olen läpi käynyt potkii perseelle ja lujaa.

Noita levyjä ja DVDeitä pyörii huuto.netissä joskus. Ebaysta voi saada myös ja YesAsia.comista voi tilata niitä mitä löytyy vielä.

Yoshikin niskatuesta: Mies on tietääkseni sekoilunsa vuoksi murtanut (tai jotain sinnepäin.. en ole 100% varma) selkänsä. Ranteet ovat myös murtuneet ja niska venähtänyt. Yoshiki kärsii tänä päivänä kroonisista selkäkivuista juuri näistä asioista johtuen. En nyt löytänyt sivustoa missä tästä olisi tarkemmin kerrottu, mutta jotain tuohon suuntaan.

Comebackista kun oli puhetta... Tetsuya Komuro (manageri) oli puhunut Toshille X:stä ja jotenkin saanut Toshin suostumaan puhumaan Yoshikille. Kuulin kanssa tuon, että olivat lounaalla käyneet ja että comeback olisi mahdollinen. Kuitenkin joissain vaiheessa Toshi oli kuulemma taas kieltänyt tällaisen tapahtumisen ja sen enempää en ole perillä...

hiden korvaajista Xään ei ole muuta tietoa vielä kuin fanien spekulaatioita. Toiset haluavat Taijin, toiset Sugizon ja toiset Miyavin. Sugizo kuitenkin on varmistettu Yoshikin uuden bändin, jossa laulaa Gackt, kitaran rääkkääjäksi. Samalla oletetaan, että toinen kitaristi voisi olla Miyavi. Eli se sitten ottaisiko Yoshiki kumpaakaan näistä myös X Japanin kitaristiksi on toinen asia. Miyavi ja Sugizo ovat molemmat kitaristeina sen verran lahjakkaita, että mielelläänhän heitä kuuntelisi. hide on valitettavasti vaan lähes korvaamaton jäsen (ei soitannollisesti mutta olemukseltaan), joten en tiedä miten comeback tulisi onnistumaankaan. hidestä tuli kuolemallaan vielä legenda = korvaaminen vielä vaikeampaa.

Aresius: Shinya on Dir en greyn rumpali. ^^ Tarkoitit varmaan Kaorua. Kyllä, Kaorua on veikkailtu myös Yoshikin OMAN bändin kitaristiksi - X Japanin kitaristin paikasta en ole kuullut. :)

OFF: On ne Yoshikin akryyliset Tamat vaan niin hienot. ^^
Paska bändi, paskat kamat, ei kaupallista potentiaalia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)