Tuukka2 30.07.2004 12:02:03 | |
---|
Mikä teitä kiehtoo raskaammassa musiikissa?Itse olen täysverinen groove,- ja funk-mies enkä kertakaikkiaan tajua mitä kiksejä voi heavyystä tai metallista saada. |
Bonham 30.07.2004 12:09:02 | |
---|
No ainakin mulle putoaa vanhempi raskas musiikki... mutta tarkoititko tätä nykyistä örinä-pörinää vai mitä? Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
rc 30.07.2004 12:20:15 | |
---|
Energia. Se jumalaton energia mikä siinä parhaimmillaan on. Oikotie Onneen |
dictatorsh*t 30.07.2004 12:21:55 | |
---|
Energia. Se jumalaton energia mikä siinä parhaimmillaan on. Juurikin lähinnä se. Myrikles!
"Mastokellukaa nyt saatana!" - g1player |
Risto Mustalisä 30.07.2004 12:24:05 | |
---|
Mikä teitä kiehtoo raskaammassa musiikissa?Itse olen täysverinen groove,- ja funk-mies enkä kertakaikkiaan tajua mitä kiksejä voi heavyystä tai metallista saada. No jos nyt näin kitaristina sanoo niin hyvät kitaristit.Hyvät soittajat noin yleisesti.Ja komeat biisit.Näitä löytyy toki muualtakin.Ja kyllä monesti esmes Sabbathin kohdalla se tietty alakuloisuus ja synkkyys tekee gutaa - paradoksi tahi ei. Itse en juuri funk/groove -hommaa oikein diggaile.Ei löydy kovin paljoa hyviä melodioita ja juttu on ehkä liian rytmikeskeistä minun makuun. Born to be wild! - paitsi kotona.. |
Billsner 30.07.2004 12:24:39 | |
---|
Jotku tykkää muhkummasta. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
gheisari 30.07.2004 12:41:00 | |
---|
tykkään kuule rehellisestä musiikista josku hevi on rehellistä menoa esim. |
Kassu 30.07.2004 12:45:47 | |
---|
Mäkään en voi pahemmin sietää kaikenmaailman black- ja deathpaskaa. En itseasiassa kuuntele mitään muuta metalleja ku BLS:ää ja Panteraa hiukan. |
Kapane 30.07.2004 12:49:33 | |
---|
Mmä taas en yleensä voi käsittää mitä hienoo on Funkissa ja muissa edellämainituissa. |
MrFunk 30.07.2004 12:51:51 | |
---|
Se Voima ja Teho. Se vie mukanaan. Kielet hauiksen mukaan... |
PlasmaDemon 30.07.2004 13:10:10 | |
---|
Mäkään en voi pahemmin sietää kaikenmaailman black- ja deathpaskaa. En itseasiassa kuuntele mitään muuta metalleja ku BLS:ää ja Panteraa Ja paskat. Kaikki muu on täyttä kissankusta paitsi kunnon heavy ja metalli. Se vain valitettavasti jyrää kaiken muun musiikin alleen. Mahtavat jynktologiat, riffit, melodiat ja nopeat rumpalit, hyvät kitaristit, hyvät laulajat esim. Bruce Dickinson Ronnie Dio ja Tarja Turunen. Siinä vasta kultakurkkuja. Perustan itse myös örinästä ja arvostan laulajia jotka osaavat "öristä" helvetin hyvin. Metallissa on kaikki hyvää. Minun puolesta makuasioista voi kiistellä. :D Everybody assholes are assholes.
I die then, when is its time... |
MV 30.07.2004 13:12:45 (muokattu 30.07.2004 13:15:02) | |
---|
Noh ihastuin joskus sähkökitaran saundiin ja ei ole mitään parempaa kuin tiukat riffit agressiivisen laulun kanssa rumpujen jytistessä. Siitä tulee niin helvetillinen energialataus ettei paremmasta väliä. Metallicastakin olen oikeastaan tykännyt aina. Kun kuulin bodomeita ja muita rääkymisbändejä aluksi ni en tykännyt just tosta laulusta mut se alkaa miellyttää korvaa ihan perkeleesti ja alkaa kuulostamaan todella hienolta. Kai mä olen muutenkin vähän rämäpää sitten ett tämmönen musakin miellyttää. Tähän on kyl sairaan vaikee vastata. Tämmönen jytinä, tykitys ja turpaanvetomeininki vaan miellyttää mun korvaa....en tiä. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Snowblind 30.07.2004 13:39:48 | |
---|
Energia. Se jumalaton energia mikä siinä parhaimmillaan on. Tämä juuri, ja hienot melodiat ja joissain tapauksissa sellainen synkkä kauneus jos on semmoista oikeen fiilistelevää musakia, esim. Dargaard, vaikka se onkin enemmän jotain darkwavea/dark ambienttia, mutta silti. Mutta funkista diggaan myös kovasti ja siinäkin on sitä "energiaa", vain erillaista kuin metallissa. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
GuitarMonster 30.07.2004 13:41:05 | |
---|
Se Voima ja Teho. Se vie mukanaan. Sanos muuta. |
Leper Messiah 30.07.2004 13:41:20 | |
---|
Minä sanoisin, että minä en tykkää hevistä, vaan mielestäni hyvästä musiikista. Joka usein on heviä. Hevissä viehättää Nopeus, joissain hitaus, soittotaito (=hienot soolot yms), yksinkertaisuus..... siis sitä on niin monenlaista että mahdotonta sanoa. Se vain iskee. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
KTR 30.07.2004 13:47:42 | |
---|
Särökitarassa on rankka saundi. |
Juz 30.07.2004 13:50:37 | |
---|
Se vain iskee. Näin. Tuplabasarien tyminä, raskaat kitara riffit, kauniit kosketinkuviot, ja mahtava laulu. Jotain sellaista mitä muusta musiikista ei saa... On vaikea selittää, se täytyy kokea itse K100 #6
Te että tiedä mitään. Minä vielä vähemmän ! |
Schnowotski 30.07.2004 13:55:06 | |
---|
Itse olen täysverinen groove,- ja funk-mies enkä kertakaikkiaan tajua mitä kiksejä voi heavyystä tai metallista saada. Samat kiksit ne hyvistä melodioista tulee jokaisessa genressä, niin funkissa kuin metallissakin. Mutta joka genressä on sitten niitä omia koukkujaan: metallissa voisi yleistäen sanoa olevan se jyhkeys ja energia. Toki siihen kuuluu muutakin. Metalli on nimittäin melko laaja genre nykyään. Metallimusiikin elementtejä on sekoitettu lähes jokaiseen muuhun genreen, joten on vaikea sanoa suoraan, että "mikä siinä on se juttu". On folkkia, iskelmää, poppia, klasaria, jazzia, progea sotkettuna metalliin.... Ja sovituspuolella on erilaisia ratkaisuja. Metallissa painotutaan usein sinne vitossointupuolelle. Toisinaan niihin kappaleisiin sopisi ehkä paremmin sellaiden "yltiö melodisuus", mitä vitossoinnuilla ei välttämättä saa. Joskus taas toisinpäin. Ja jos itse kysymykseen vastaisi kiertelemättä suorin sanoin: -hyvät melodiat -toisinaan paremmat sovitusratkaisut, jynktologia -voimakkuus ja energia (metallica, kotiteollisuus jne.) Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua
Kuolema: kirkkautesi tuo kevään minuun |
sub zero 30.07.2004 14:11:07 | |
---|
Mulla on norjametalli ja 1970s funk CDt vierekkäin levykokoelmassa. Se on vain totuttelukysymys. Ei kuitenkaan pidä lähteä millekkään "kaikki kelpaa" -linjalle, vaan pitää osata tunnistaa musiikista myös dekadenssi-ilmiöt kuten rap. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
lxi 30.07.2004 14:13:49 | |
---|
tykkään kuule rehellisestä musiikista josku hevi on rehellistä menoa esim. En tiedä miksi moni näistä perusteluista huvitti, mutta gheisarin kanssa on helppo olla samaa mieltä. Samaa musiikkia se kaikki on. Jos on jotain sanottavaa musiikillisesti, on aivan sama minkä genren puitteissa itseään ilmaisee. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |