elbowski 22.06.2005 23:29:53 | |
---|
Keskustelua, tästä suomalaista täydellisyyttä edustavasta Thrash-bändistä, joka lavalle noustessaan räjäyttää jokaisen tajunnan mielettömillä thrash-riffeillään, ja upeilla lyyrisillä suorituksillaan. Hyvä aloitus, eikö? :) Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Lego 22.06.2005 23:31:32 | |
---|
Toimii klubioloissa paremmin kuin festareilla. Kurimus on 10 x parempi kuin TMRH, Mokoman 120 päivää on parempi kuin Valu mutta huonompi kuin Kurimus. Eipä oikein muuta, todella hyvä bändi. Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut. Ibanez, probably the best guitar in the world! |
Executioner 22.06.2005 23:37:26 | |
---|
Mokoma on loistava bändi, mutta minulle jo ehkä hieman kulunut juttu. Ei oikein jaksa enää sytyttää livenä näkemisetkään. Tosin taisin löytää 120 Päivää levyn uudestaan ja nyt pyörii soittimessa pienen tauon jälkeen tolkuttomasti. Ehdoton sing-along -levy tuo muuten. Tulipa kaivettua jostain läjä Mokoman tabulatuurejakin ja nyt olen innostunut niistä pirusti. Hyvää downstroke-treeniä etenkin nuo Kurimuksen biisit, Ruhtinaalta löytyy myös pari loistavaa treenibiisiä. Explicit gore is what I need. |
elbowski 22.06.2005 23:44:50 | |
---|
Mäkin löysin Mokoman juuri uusiksi tuon Sauna-Openin keikan myötä. Piru vie miten rankka oli. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Jööhannes 22.06.2005 23:45:09 | |
---|
Toimii klubioloissa paremmin kuin festareilla. Kurimus on 10 x parempi kuin TMRH, Mokoman 120 päivää on parempi kuin Valu mutta huonompi kuin Kurimus. Eipä oikein muuta, todella hyvä bändi. Jep, samaa mieltä, Kurimus toimii paljon paremmin. Niitä aiempia en ole kuullutkaan, mutta mahtibändi kyllä on. Varmasti vaikuttanut jotenkin rässin nousussa täällä Suomessa päin. Plääh, kaikilla muilla on tässä joku hyvä juttu, mutta minä en vaan keksi mitään. Voe himputti! Kuuntelenpa Opethia, ehkä se auttaisi miettimään. |
Kampuzzjeah! 22.06.2005 23:46:00 | |
---|
ihan WITUN kova bändi!! Metallitotuuden puolesta aina taistellen... |
aku.miettinen 22.06.2005 23:47:56 | |
---|
Ei toimi mulle. Vokaalit on suoraan sanoen aika surkeat. Riffit myös aika mitäänsanomattomia. Katsotaan muuttuuko mielipide ilosaarirockin jälkeen. |
Sahtimies666 22.06.2005 23:49:46 | |
---|
PARAS! "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
miccomalliton 22.06.2005 23:56:26 | |
---|
Ahkerassa kuuntelussa kaikki levyt. En vertaile mikä paras/huonoin. Marko on kiinnostava persoona. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2 |
Nöyhtä 23.06.2005 09:48:44 | |
---|
Trässimmät biisit toimii loistavasti, ne "poppijutut" ei oikein kolahda, kuten uni saa tulla. Kurimus paras levy. tällästrä |
Basil79 23.06.2005 10:09:36 | |
---|
Muuten loistava, mutta Annalan laulu ei loppupeleissä oikein nappaa pitemmän päälle |
Kampuzzjeah! 23.06.2005 10:22:48 | |
---|
DVD:llä potkii hyvin livenä,minun mielestä suomen parhaimpia metallibändejä. Metallitotuuden puolesta aina taistellen... |
Ben_D 23.06.2005 10:26:23 | |
---|
Hyvää downstroke-treeniä etenkin nuo Kurimuksen biisit, Ruhtinaalta löytyy myös pari loistavaa treenibiisiä. Ne vireet ovat vaan todella hanurista. Thrash&Dropped-D=huono ratkasu. |
_m_ 23.06.2005 10:31:15 | |
---|
Ne vireet ovat vaan todella hanurista. Thrash&Dropped-D=huono ratkasu. Kurimusta tuli aikanaan soiteltua jonkin verran ihan normaalissa D-vireessä, ja ainakin ne biisit mitä kävin läpi oli melkeen helpompia silleen. Niissä kun ei muistaakseni hirveästi hyödynnetä sitä droppi-virettä. Real metal for true bastards |
Lego 23.06.2005 10:35:28 | |
---|
Kurimusta tuli aikanaan soiteltua jonkin verran ihan normaalissa D-vireessä, ja ainakin ne biisit mitä kävin läpi oli melkeen helpompia silleen. Niissä kun ei muistaakseni hirveästi hyödynnetä sitä droppi-virettä. Paitsi joka biisissä.. Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut. Ibanez, probably the best guitar in the world! |
la m quina 23.06.2005 10:48:03 | |
---|
Thrash&Dropped-D=huono ratkasu. Miksi? |
MV 23.06.2005 10:56:51 | |
---|
Kova bändi on kyllä. Itse tutustuin kunnolla vasta tuon dvd:n tullessa eikä muita levyjä ole vielä kertynytkään, pitäisi kyllä olla:) Ja saunassa näin ekaa kertaa kunnolla livenä ja toimi hiton hyvin... Itse pidän myös kitaristien downpickaus-taitoa maininnan arvoisena. Esim. biisit kiellän itseni ja hiljaisuuden julistaja. Tiukasti vetävät ilman mitään turhempia kikkailuja kuitenkaan. Mukava olisi heidän kanssaan soittaa... |
aivokuolio 23.06.2005 11:05:51 | |
---|
Mokoman ensimmäiset levyt olivat mielestäni aikamoista kuraa, ja löysinkin bändin vasta Kurimuksen julkaisuin aikoihin. Thrashia suomeksi, mikäs sen parempaa. Myös levyä seuranneiden kiertueiden keikat olivat ikimuistoisia. TMRH-levyä odotin pitkään ja hartaasti, mutta pettymyshän se oli, ei voi mitään. Jotenkin tuntuu että nuo thrash-elementit olivat mukana vain sen takia, että saataisiin pidettyä mukana ne Kurimuksen aikaan kelkkaan hypänneet fanit. Levyllä on sinänsä ok-biisejä (esim. Uni saa tulla), mutta eipä juuri mitään sellaista räväkkyyttä joka teki Kurimuksesta pirun kovan jutun. Kurimuksen aikoihin bändi tuntui myös jotenkin anarkistisemmalta sakilta, tehdään mitä huvittaa ja näytetään finkkua kaikille. Noh, nyt kun bändistä on tullut lähes Popedan kaltainen kassamagneetti, niin jotain tuosta vaarallisuuden tunteesta on vain kuihtunut pois. Toivottavasti bändi vetäisee maton massojen alta seuraavalla pitkäsoitollaan. Että tämmöistä mielipidettä. mustan huoneen testi. |
Lego 23.06.2005 11:12:28 | |
---|
Mokoman ensimmäiset levyt olivat mielestäni aikamoista kuraa, ja löysinkin bändin vasta Kurimuksen julkaisuin aikoihin. Thrashia suomeksi, mikäs sen parempaa. Myös levyä seuranneiden kiertueiden keikat olivat ikimuistoisia. TMRH-levyä odotin pitkään ja hartaasti, mutta pettymyshän se oli, ei voi mitään. Jotenkin tuntuu että nuo thrash-elementit olivat mukana vain sen takia, että saataisiin pidettyä mukana ne Kurimuksen aikaan kelkkaan hypänneet fanit. Levyllä on sinänsä ok-biisejä (esim. Uni saa tulla), mutta eipä juuri mitään sellaista räväkkyyttä joka teki Kurimuksesta pirun kovan jutun. Kurimuksen aikoihin bändi tuntui myös jotenkin anarkistisemmalta sakilta, tehdään mitä huvittaa ja näytetään finkkua kaikille. Noh, nyt kun bändistä on tullut lähes Popedan kaltainen kassamagneetti, niin jotain tuosta vaarallisuuden tunteesta on vain kuihtunut pois. Toivottavasti bändi vetäisee maton massojen alta seuraavalla pitkäsoitollaan. Että tämmöistä mielipidettä. Minä voisin sanoa ihan samaa. Muistan vieläkin kun Metalliliitossa tuli Takatalvi ensimmäisen kerran ja meinasin täräyttää autolla ojaan kun oli niin jotenkin mahtava biisi. Se sitten jotenkin unohtui vaikka bändin nimen mieleen painoinkin ja taas sai radiosta kuulla Kasvot kohti itää ja sitten ei muuta kuin levykauppaan. Kurimus on ihan jurkeleen hyvä levy. TMRH, odotus oli kova mutta ei vain pysty samaan kuin Kurimus vaikka ihan hyvä levy onkin. Punainen kukko-EP ja Kurimus, muuta ei oikeastaan tarvitse. DVD:kin oli ihan jees. Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut. Ibanez, probably the best guitar in the world! |
...And Justice For All 23.06.2005 11:39:29 | |
---|
Mäkin löysin Mokoman juuri uusiksi tuon Sauna-Openin keikan myötä. Piru vie miten rankka oli. Aivan samat fiilikset mullakin! THV-Klubi #21 |