Dr Dominant 07.06.2005 17:25:43 | |
---|
Eräs hyvä kirjoittaja kerran totesi, että voihan se mössö olla hyvänkin kuuloinen mössö ... :) "Dr Dominant, I Presume?!" |
Hieroglyfi 07.06.2005 20:02:36 | |
---|
Eräs hyvä kirjoittaja kerran totesi, että voihan se mössö olla hyvänkin kuuloinen mössö ... :) No hoh hoh :) Koskaan ei ole tarpeeksi viisas oppiakseen jotain uutta |
etnopoju 07.06.2005 21:23:32 (muokattu 07.06.2005 21:23:46) | |
---|
Kiitos muuten ettei täällä oo tullu yhtään sellasta masentavaa "luovuta jo" kommenttia. mulle muuten piti eräs nimeltämainitsematon jazz- muusikko (sen takia, etten muista sen nimeaä; muuten olisin paljastanu ihan vaan v****illessani) sellasen "unohda koko juttu"- puheen, kun olin 19- vuotias ja opettelin epätoivoisesti jazz- sointuja ja asteikoita, kun mainitsin, että haluaisin oppia säveltämään. tämä oli vielä kitaraoppitunnin yhteydessä. annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja menin heti treenaamaan kahta kauheemmin; ihan vaan v****illessani. |
Hieroglyfi 07.06.2005 21:45:41 | |
---|
mulle muuten piti eräs nimeltämainitsematon jazz- muusikko (sen takia, etten muista sen nimeaä; muuten olisin paljastanu ihan vaan v****illessani) sellasen "unohda koko juttu"- puheen, kun olin 19- vuotias ja opettelin epätoivoisesti jazz- sointuja ja asteikoita, kun mainitsin, että haluaisin oppia säveltämään. tämä oli vielä kitaraoppitunnin yhteydessä. annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja menin heti treenaamaan kahta kauheemmin; ihan vaan v****illessani. Aika karua. Nuo on todella inhottavia, eteenkin jos se tulee suoraan päin naamaa. Koskaan ei ole tarpeeksi viisas oppiakseen jotain uutta |
MrShaft 07.06.2005 22:21:18 (muokattu 07.06.2005 22:24:15) | |
---|
sellasen "unohda koko juttu"- puheen, kun olin 19- vuotias ja opettelin epätoivoisesti jazz- sointuja ja asteikoita, kun mainitsin, että haluaisin oppia säveltämään. tämä oli vielä kitaraoppitunnin yhteydessä.. :..( Jotenkin tää aina vaan jaksaa masentaa. Muuttuukohan nää asenteet koskaan ennen kuin jään eläkkeelle. Minä kuitenkin yritän lyödä rumpua sen puolesta, että jokainen kynnellekykenevä alkaisi iloiset ja palkitsevat musiikkiopinnot. Jokainen joka haluaa oppia musiikkia, vaikka vain pienen ja mitättömänkin asian, tukee suomalaista musiikkiyhteisöä ja on (jos ei muuta niin) potentiaalista konserttiyleisöä. Jotenkin tää asia ei tunnu menevän kaikille perille. Paul F. Berlineriä ja itseäni lainaten: Musiikkikulttuuria eivät yllä pidä vain yhteisön omistautuneimmat ja lahjakkaimmat jäsenet, vaan kaikki yhteisössä toimivat jäsenet joiden omistautuminen ja taidot ovat hyvin kirjavat. Tästä syystä nämä markkinoiden armoilla elävät iskelmämuusikot toisinaan ymmärtävät kuukausipalkkaisia klasari/jazz ammattiveljiään tai -sisariaan paremmin sen, kuka tuo leivän pöytään. Mielestäni suomalaiselle musiikkialalle olisi parasta, että suuret taiteilijatkin (jotka siis musiikillaan hyvin harvoin maksavat vuokransa) kesyttäisivät hiukan egoaan. Ystävällisyys, positiivisuus ja kannustavuus ei valitettavasti ole kokemukseni mukaan ollut suomalaisen musiikkialan kantavia piirteitä. Mielestäni tässä on muutoksen paikkaa ja musiikkikoulutukselle töitä. Saavuin päivänä muutamana taas maailmalta, ja olin työskennellyt pitkään tosi taitavien ja innostavien kansainvälisten muusikoiden kanssa, joilla oli silti varaa olla kohteliaita, ystävällisiä ja rakastavia -- siis heillä ei olisi varaa olla epäkohteliaita. Sitten kun ensikosketukseksi suomenmaasta törmää "suuriin suomalaisiin musiikkitähtiin", jotka unohtavat sellaiset peruskäytöstavat kuin tervehtimisen, niin kyllä sitä miettii että loppuuko tästä maasta kateus, nurkkakuntaisuus ja negatiivinen "äijäkulttuuri" koskaan. nimim. rakentavaa sosiaalista ympäristöä odotellessa Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
etnopoju 07.06.2005 23:09:58 | |
---|
öhöm. se jätkä oli muuten virolainen eikä suomalainen, mut kuitenkin. |
Dr Dominant 09.06.2005 12:13:44 | |
---|
Ystävällisyys, positiivisuus ja kannustavuus ei valitettavasti ole kokemukseni mukaan ollut suomalaisen musiikkialan kantavia piirteitä. Mielestäni tässä on muutoksen paikkaa ja musiikkikoulutukselle töitä. Tästä joutuu valitettavasti olemaan samaa mieltä. Saavuin päivänä muutamana taas maailmalta, ja olin työskennellyt pitkään tosi taitavien ja innostavien kansainvälisten muusikoiden kanssa, joilla oli silti varaa olla kohteliaita, ystävällisiä ja rakastavia -- siis heillä ei olisi varaa olla epäkohteliaita. Se vähä minkä itse on tuota herkkua maistanut tuotti täsmälleen saman kokemuksen. Sitten kun ensikosketukseksi suomenmaasta törmää "suuriin suomalaisiin musiikkitähtiin", jotka unohtavat sellaiset peruskäytöstavat kuin tervehtimisen, niin kyllä sitä miettii että loppuuko tästä maasta kateus, nurkkakuntaisuus ja negatiivinen "äijäkulttuuri" koskaan. Juu, toi tervehtiminen on suomalaisille vaikeaa jo ihan näin naapureittenkin kesken aina välillä... tai tuolla maalla mistä olen kotoisin se oli ihan luonnollinen juttu mutta täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan hieman erilainen kulttuuri. En nyt halua tällä tarkoittaa sitä että helsinkiläiset olisivat ilmiön takana. Olisiko sitten niin, että kun on paljon toisilleen vieraita ihmisiä ahtautuneena liian lähelle toisiaan, niin jotenkin se jurnutus alkaa. Pitäiskö suomalaisten sitten asua siellä metsässä jossa osaa olla onnellinen? Mene ja tiedä ... Se on hassua, että eihän huomaavaisuus ja lähimmäisten huomioon ottaminen ole itseltä pois. Päinvastoin se, jos naama on nurinpäin ja antaa muidenkin huomata että on eri sarjassa, on sitten tavalla tai toisella pitkän päälle itseltä pois. Näin ainakin uskon minä. Tuolla humppavankkureissa kun istuu kiertelemässä suomenmaata niin huomaa mikä merkitys on sosiaalisilla taidoilla. Pitänee pistää pystyyn joku "Hyväkäytöksisten muusikoiden kerho" ja alkaa levittämään ilosanomaa genre- yms. -rajojen yli. Sellainenkin pointti tulee tässä mieleen, että todelliset huippuosaajat yleensä eivät ole niitä v****maisia tyyppejä. Ehkä meillä suomessa ei ole niin paljon niitä todella kovan sarjan tekijöitä? Enemmän niitä välisarjan tekijöitä joilla on varaa olla nokka pystyssä? :) "Dr Dominant, I Presume?!" |
Epämuusikko 09.06.2005 15:49:44 | |
---|
FAQ-ainesta, kertakaikkiaan, koko ketju! Antaisin plussan kaikille, jos jaksaisin. Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Hieroglyfi 11.06.2005 10:56:09 | |
---|
FAQ-ainesta, kertakaikkiaan, koko ketju! Antaisin plussan kaikille, jos jaksaisin. Tosiaankin iso plussa kaikille vastaajille Dr. Dominantista etnopojuun ja takasin! "Me amerikkalaiset tiedetän, että Irakissa on joukkotuhoaseita! Meillä on kuitti tallella." Bill Hicks |