Sipilä 13.02.2008 08:34:44 | |
---|
Silloin kun säveletään, ei pidä miettiä mitään teorioita, ettei menee liikaa "tieteeksi". Näin itse teen. Pitää kirjoittaa sitä mikä omaan korvaan kuulostaa hyvältä. |
Susiääni 13.02.2008 21:53:56 | |
---|
Silloin kun säveletään, ei pidä miettiä mitään teorioita, ettei menee liikaa "tieteeksi". Näin itse teen. Pitää kirjoittaa sitä mikä omaan korvaan kuulostaa hyvältä. Anteeksi vaan mutta kun tämä on jo varmaan kolmas tämän tyyppinen kommentti tähän ketjuun niin tulee vaan mieleen että mikä helvetti teitä oikein vaivaa. Ei siihen varmaan hirveästi teoria tietämystä tarvita jos vedetään humppaa ceestä, mutta kyllä aika poikkeuksellinen nero saa olla jos ilman teoria tietämystä jazz tai klassis vaikutteista musiikkia tekee niin että vielä kuulostaa hyvältä. "Living is easy with your eyes closed" |
Sipilä 13.02.2008 22:29:19 | |
---|
Anteeksi vaan mutta kun tämä on jo varmaan kolmas tämän tyyppinen kommentti tähän ketjuun niin tulee vaan mieleen että mikä helvetti teitä oikein vaivaa. Ei siihen varmaan hirveästi teoria tietämystä tarvita jos vedetään humppaa ceestä, mutta kyllä aika poikkeuksellinen nero saa olla jos ilman teoria tietämystä jazz tai klassis vaikutteista musiikkia tekee niin että vielä kuulostaa hyvältä. En omasta mielestäni maininnut sitä, että ei tarvita teoria tietämystä. Henk. koht. mielipiteeni on että jos pelkästään teoriaan tukeutuu, säveltämisestä menee maku. Ja sitäkin, että kun säveltääpi niin ei mieti, että onkohan tämä nyt teoreettisesti oikein. Sitä hain tässä takaa. |
Susiääni 13.02.2008 22:41:39 | |
---|
En omasta mielestäni maininnut sitä, että ei tarvita teoria tietämystä. Henk. koht. mielipiteeni on että jos pelkästään teoriaan tukeutuu, säveltämisestä menee maku. Ja sitäkin, että kun säveltääpi niin ei mieti, että onkohan tämä nyt teoreettisesti oikein. Sitä hain tässä takaa. Tottahan se on ettei mitään järkevää voi säveltää pelkällä teoria tietämyksellä jos ei omaa melodista korvaa ja taas toisin päin ilman teoriaakin voi säveltää hyvinkin järkeviä juttuja jos on lahjoja. Teoriasta on kuitenkin mun mielestä todella paljon apua musiikin tekemisessä ja sen takia sitä kannattaa kehittää. Siksi nää "ei siihen mitään teorioita tarvita" kommentit ärsyttää. "Living is easy with your eyes closed" |