![]() 22.03.2007 15:32:00 | |
---|---|
Pitääkö päivitystä hankkiessa hommata kokonaan uus ohjelma ja maksaa aina sama hinta vai...? Tuleeko alkuvuodesta aina uus versio vai mikä n se ajankohta noin niinkun vuodenaikaan nähden? Meinaan vaan et voisin kesällä sen ohjelman ostaa, mutta kannattaako kuitenkaan jos on tulossa jo uusi päivitys, tai ei kai niitä nyt keskellä vuotta tule, vai riippuuko vuodesta... Täytyy kai hommata noi kokeiluversiot ennen kun tekee ostopäätöksen, saa sitten vähän tuntumaa, että onko ohjelma sitten loppujen lopuksi niin tarpeellinen. Tai sitten odotan niin kauan että tapaan jonkun kaverin kenellä on ohjelma ja asennan sen hänen levyltä vähän "laittomasti", tosin siitä ei ohjelmanvalmistajat kauheesti tykkää ja eikä muutenkaan noi lainvalvojat, tosin kuinkahan paljon noita loppujen lopuksi sitten mahdetaan valvoa... Ehkä on aina järkevämpää ostaa itse oma ohjelma niin saa sitten ainakin toimivat rekisteröintinumerot ja muut... | |
![]() 22.03.2007 15:36:53 (muokattu 22.03.2007 15:39:24) | |
Pitääkö päivitystä hankkiessa hommata kokonaan uus ohjelma ja maksaa aina sama hinta vai...? Tuleeko alkuvuodesta aina uus versio vai mikä n se ajankohta noin niinkun vuodenaikaan nähden? Meinaan vaan et voisin kesällä sen ohjelman ostaa, mutta kannattaako kuitenkaan jos on tulossa jo uusi päivitys, tai ei kai niitä nyt keskellä vuotta tule, vai riippuuko vuodesta... Täytyy kai hommata noi kokeiluversiot ennen kun tekee ostopäätöksen, saa sitten vähän tuntumaa, että onko ohjelma sitten loppujen lopuksi niin tarpeellinen. Tai sitten odotan niin kauan että tapaan jonkun kaverin kenellä on ohjelma ja asennan sen hänen levyltä vähän "laittomasti", tosin siitä ei ohjelmanvalmistajat kauheesti tykkää ja eikä muutenkaan noi lainvalvojat, tosin kuinkahan paljon noita loppujen lopuksi sitten mahdetaan valvoa... Ehkä on aina järkevämpää ostaa itse oma ohjelma niin saa sitten ainakin toimivat rekisteröintinumerot ja muut... Päivitys on selvästi halvempi kuin uusi ohjelma mutta kuitenkin kallis. Käytännössä saa CD:n jossa on koko ohjelma eli koneella voi samaan aikaan olla useita versioita. Uusi päivitys on tullut joskus elo-syyskuussa. Kaverin levyltä asennettu toimii vain hetken, se pitää aktivoida niitten antamalla koodilla. Niitten antama tuki on aika hyvä, mutta sitä saa tietenkin vain kun on itselleen rekisteröinyt laillisen version. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 22.03.2007 16:04:35 | |
Mun mielestä päivittäminen ei ole mitenkään itsestäänselvyys, eikä sitä kannata tehdä ellei selkeästi ole siihen painavia syitä. Itse siirryin vanhasta macistäni uuteen vuosi sitten ja samalla vanhasta 8.6-käyttiksestä uuteen kymppikäyttikseen. Siten tuli Finalenkin vaihto ajankohtaiseksi. Vanhoilla vermeillä olisin periaatteessa tullut vieläkin toimeen ja saanut kaikki hommat hoidettua ihan okei, mutta nyt on nopeutta vähän lisää ja käyttöä suoraviivaistavampi meininki. Mun mielestä siis kannattaa ostaa vain muutama hyvä softa ja opetella käyttämään niitä hyvin. Sillä pärjää sitten pitkään. "Dr. Dominant, I presume?" | |
![]() 22.03.2007 16:11:33 (muokattu 22.03.2007 16:17:41) | |
Mun mielestä päivittäminen ei ole mitenkään itsestäänselvyys, eikä sitä kannata tehdä ellei selkeästi ole siihen painavia syitä. Itse siirryin vanhasta macistäni uuteen vuosi sitten ja samalla vanhasta 8.6-käyttiksestä uuteen kymppikäyttikseen. Siten tuli Finalenkin vaihto ajankohtaiseksi. Vanhoilla vermeillä olisin periaatteessa tullut vieläkin toimeen ja saanut kaikki hommat hoidettua ihan okei, mutta nyt on nopeutta vähän lisää ja käyttöä suoraviivaistavampi meininki. Mun mielestä siis kannattaa ostaa vain muutama hyvä softa ja opetella käyttämään niitä hyvin. Sillä pärjää sitten pitkään. Voisko sanoa, että mä en ole havainnut mitään hyötyä mun päivittämisestä, ihan hyvin tulisin toimeen sillä ekalla 2003 versiolla. Se on tietenkin mihin tarvitsee, mä väsään humppabändin lappuja. PS: Vuoden mittaan tulee pari kolme ilmaista päivitystä sen vuoden versioon, jossa bugeja on korjattu, mun nykyinen versio on Finale 2006c. PS2: Downloadaa se ilmainen Notepad, siitä saa kuvan millainen Finale on, vaikka hienoudet puuttuu. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 22.03.2007 17:41:09 | |
Voisko sanoa, että mä en ole havainnut mitään hyötyä mun päivittämisestä, ihan hyvin tulisin toimeen sillä ekalla 2003 versiolla. Se on tietenkin mihin tarvitsee, mä väsään humppabändin lappuja. PS: Vuoden mittaan tulee pari kolme ilmaista päivitystä sen vuoden versioon, jossa bugeja on korjattu, mun nykyinen versio on Finale 2006c. PS2: Downloadaa se ilmainen Notepad, siitä saa kuvan millainen Finale on, vaikka hienoudet puuttuu. Ja saahan Finalesta toki demonkin: http://www.finalemusic.com/downloads/index.asp Itse testasin jokin aika sitten ja valinta oli lopulta selkeä; Sibelius 4. PS: Sibestäkin demo löytyy: http://www.sibelius.com/cgi-bin/dow … load/get.pl?com=sh&prod=sibdemo PPS: Onko kukaan päässyt kokeilemaan Notionia? http://www.notionmusic.com/products/software.cfm Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. | |
![]() 22.03.2007 18:23:16 (muokattu 22.03.2007 18:23:39) | |
Tuolta löytyy Encoren demo: http://www.gvox.com/encore.php Toi Notion vaikuttaisi , että se ei ole varsinainen nuotinnusohjelma, vaan sisältää paljon muutakin. Noissa on yleensä se huono puoli, että niiden nuotinnusominaisuudet ovat melko vaatimattomat tai suorastaan kehnot. En suosittele missään tapauksessa jos aiot nimenomaan kirjoitella nuotteja! Muu softa, sekvensserit ym. kannattaa ostaa erikseen! | |
![]() 22.03.2007 19:27:19 (muokattu 22.03.2007 19:30:42) | |
Ja vieläkin liputtaisin Finalen pienempien versioiden puolesta. Allegro-versio on jo varsin monipuolinen, ja eiköhän PrintMusicillakin pysty tekemään yhtä ja toista. Hinta on Allegrossakin selvästi alle puolet täysversion hinnasta. Ja jos huomaa, ettei pienemmät versiot riitäkään, esim. haluaa orkesterikirjastoja käyttöön (Allegron mukana tuli auttavan kuuloisia SoundFontteja), niin pienemmästä versiosta voi päivittää täysversioon halvemmalla. Jälkihän on Finale-jälkeä, siinä ei ole eroa. Moscowianin linkin kautta löytyy myös linkit näiden demoihin. Näyttivät olevan täysin toimivia 30 päivän ajan! Se oli uutta... www.elisanet.fi/samuli.rask | |
![]() 22.03.2007 20:57:29 | |
Notaatio ohjelmia ei kannata varmaan käytetyiltä markkinoilta edes yrittää hakea... No joo! Sibelius ohjelmaa on koulun kurssilla tullut käytettyä, se vaikutti aika hyvältä. Aikaisemmin on tullut käytettyä myös finale 98 demoa, siis vuosia sitten.. Sibelius vaikutti ainakin ihan järkevältä, tosin muista ohjelmista ei olekaan kovinkaan ihmeellistä kuvaa... Mun Cubase äänitysohjelmassa on joku notaatiopuoli midihommissa, mutta se on kyllä aika onneton noihin finaleen ja sibbeen verrattuna. Eihän Cubase tosiaan mikään notaatio-ohjelma olekaan. En sitten tiedä noin hintapuolella, mikä ohjelma tulisi loppujen lopuksi edullisemmaksi ostaa ja ylläpitää(päivityksiä)... | |
![]() 22.03.2007 22:01:09 | |
Finale 2007 maksaa slsx:llä 599 e. Sibelius 4 Professional Carbon Musicissa tarjouksessa (!) 539 e. Encore 399 DOLLARIA GVoxin nettisivuilla. Opiskelijaversiot ovat jonkun verran halvempia - puhumattakaan Encoren ja Finalen pienemmistä versioista. Mielestäni toimivaa ohjelmaa ei tarvitse päivittää. Tietysti muutaman vuoden kuluttua tulee varmaan vastaan tilanne, että oma versio tuntuu antiikkiselta softatehtaiden uusimpien kehitelmien rinnalla. Korjauspäivityksiähän yleensä saa ilmaiseksi. Mielestäni ei ole mikään ihme kun ihmiset hakeutuvat piraattien pariin noilla hinnoilla, varsinkin kun oppilaitoksissa opetetaan paljon juuri Sibeliusta. Hyvä ja kätevä softa se varmaan on, mutta tavalliselle palkansaajalle melkoinen sijoitus. Harva kuitenkaan työkseen kirjoittaa nuotteja. Sinänsä en pidä Finalen tai Sibeliuksen hintoja pahana AMMATTIKÄYTTÖÖN - niillä kun saa aikaan julkaisukelpoista materiaalia. Jos siis ei ole suunnitelmissa sinfoniaorkesterille kirjoittaminen, kannattaa tutustua softiin Finale PrintMusic tai Allegro ja Gvoxin MusicTime deluxe. www.elisanet.fi/samuli.rask | |
![]() 23.03.2007 20:40:27 | |
Mielestäni ei ole mikään ihme kun ihmiset hakeutuvat piraattien pariin noilla hinnoilla, varsinkin kun oppilaitoksissa opetetaan paljon juuri Sibeliusta. Hyvä ja kätevä softa se varmaan on, mutta tavalliselle palkansaajalle melkoinen sijoitus. Harva kuitenkaan työkseen kirjoittaa nuotteja. Sinänsä en pidä Finalen tai Sibeliuksen hintoja pahana AMMATTIKÄYTTÖÖN - niillä kun saa aikaan julkaisukelpoista materiaalia. Jos siis ei ole suunnitelmissa sinfoniaorkesterille kirjoittaminen, kannattaa tutustua softiin Finale PrintMusic tai Allegro ja Gvoxin MusicTime deluxe. Niinpä! Täytyy vain katsoa noista pienemmitä versioista itselle sopiva! Ettei tule hommattua liikaa toimintoja "reserviin" tai jotaan... | |
![]() 23.03.2007 22:37:14 | |
Niinpä! Täytyy vain katsoa noista pienemmitä versioista itselle sopiva! Ettei tule hommattua liikaa toimintoja "reserviin" tai jotaan... Ainoa syy, miksi ilmainen Notepad ei mulle kelvannut oli se, että aikoinaan kun sen laput transponoi, se ei transponoinut sointuja vaan se piti tehdä erikseen käsin. Nykyiset ilmaiset Notepadit tekee senkin. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 24.03.2007 10:04:51 | |
Ainoa syy, miksi ilmainen Notepad ei mulle kelvannut oli se, että aikoinaan kun sen laput transponoi, se ei transponoinut sointuja vaan se piti tehdä erikseen käsin. Nykyiset ilmaiset Notepadit tekee senkin. Itse pidän notepadia kuitenkin enemmän mainosversiona ja finalefailien lukuohjelmana. En siis odottaisi siltä liikoja - tosin saattahan se johonkin tarkoitukseen riittääkin. Omalla kohdallani mainostus toimi! www.elisanet.fi/samuli.rask | |
![]() 24.03.2007 10:19:28 | |
Itse pidän notepadia kuitenkin enemmän mainosversiona ja finalefailien lukuohjelmana. En siis odottaisi siltä liikoja - tosin saattahan se johonkin tarkoitukseen riittääkin. Omalla kohdallani mainostus toimi! No mullakin meni Notepad - Printmusic - Finale Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 28.03.2007 15:27:21 (muokattu 29.03.2007 16:46:08) | |
Pystyykö Finale NotePadiin importtaamaan miditiedostoja? Ellei, onko jotakin ilmaista nuotinkirjoitusohjelmaa, johon pystyisi? Pitäisi olla Intel Mac -yhteensopiva. EDIT: Taas kerran totesin, että kannattaa mieluummin sijoittaa muutama kymppi kuin käyttää tuntejaan turhaan etsiskelyyn ja kokeiluun. Finalen SongMaker -halpisversio tuo midiä ja riittää muutenkin harrastelijapopparille hyvin. (Ja siitä sai vielä kympin alennusta, kunhan oli ensin ladannut ja rekisteröinyt ilmaisen NotePadin... 30 erkkiä ei vielä vienyt konkurssiin.) "Toiset ei uskalla tanssii kun ne pelkää et sillä aikaa joku varastaa niiden telkkarin" (Pelle) | |
![]() 29.03.2007 20:21:32 | |
Pystyykö Finale NotePadiin importtaamaan miditiedostoja? Ellei, onko jotakin ilmaista nuotinkirjoitusohjelmaa, johon pystyisi? Pitäisi olla Intel Mac -yhteensopiva. EDIT: Taas kerran totesin, että kannattaa mieluummin sijoittaa muutama kymppi kuin käyttää tuntejaan turhaan etsiskelyyn ja kokeiluun. Finalen SongMaker -halpisversio tuo midiä ja riittää muutenkin harrastelijapopparille hyvin. (Ja siitä sai vielä kympin alennusta, kunhan oli ensin ladannut ja rekisteröinyt ilmaisen NotePadin... 30 erkkiä ei vielä vienyt konkurssiin.) Mistäs sellaisen halppisversion saa? Täytyy ensin kokeilla tota notepadia, sen jälkeen sitten harkita tota. Onko tuo netissä ladattavissa kun vaan antaa luottokortinnumeron ja salasanan tai jotaan? :D Tai siis kun on maksanut sen muuten... | |
![]() 30.03.2007 08:29:36 | |
Mun maikka antoi johonkin piisiin sormituksia ja merkkasin ne Finalella lappuihin. Täytyy kertoa, että Finalella piti käydä manuaalista lukemassa. Kävi ilmi, että maikan Sibeliuksella ne tulee riviin ja voivat sattua nuottien päälle, Finale pistää ne automaattisesti niin että ovat sopivassa kohdassa nuotin alla tai päällä, kumpi parempi näkyvyyden kannalta. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 30.03.2007 10:59:41 | |
Mun maikka antoi johonkin piisiin sormituksia ja merkkasin ne Finalella lappuihin. Täytyy kertoa, että Finalella piti käydä manuaalista lukemassa. Kävi ilmi, että maikan Sibeliuksella ne tulee riviin ja voivat sattua nuottien päälle, Finale pistää ne automaattisesti niin että ovat sopivassa kohdassa nuotin alla tai päällä, kumpi parempi näkyvyyden kannalta. Toi hoituu Sibessä (4) näin: 1) kirjoitetaan sormitukset (Text type: Fingering) välittämättä siitä, menevätkö numerot nuottien päälle vai eivät 2) valitaan koko score (Ctrl-A) 3) käytetään Plug-Iniä "Reposition Text", jossa voi valikosta määrittää, mitä tekstityyppiä siirretään (oletuksena Fingering) ja millä tavoin (always above, always below, above/below note jne.) Jotain yksittäisiä numeroita voi ehkä joutua siirtelemään hiirellä (sorminumerointi, kuten muukin teksti Sibeliuksessa on täysin vapaasti liikuteltavissa, samaten fontin ja koon jne. saa määrittää aivan vapaasti), mutta lähes kaikki numerot menevät tuolla tavoin nätisti paikalleen. | |
![]() 30.03.2007 11:03:12 | |
Toi hoituu Sibessä (4) näin: 1) kirjoitetaan sormitukset (Text type: Fingering) välittämättä siitä, menevätkö numerot nuottien päälle vai eivät 2) valitaan koko score (Ctrl-A) 3) käytetään Plug-Iniä "Reposition Text", jossa voi valikosta määrittää, mitä tekstityyppiä siirretään (oletuksena Fingering) ja millä tavoin (always above, always below, above/below note jne.) Jotain yksittäisiä numeroita voi ehkä joutua siirtelemään hiirellä (sorminumerointi, kuten muukin teksti Sibeliuksessa on täysin vapaasti liikuteltavissa, samaten fontin ja koon jne. saa määrittää aivan vapaasti), mutta lähes kaikki numerot menevät tuolla tavoin nätisti paikalleen. Ilmeisesti mun maikka ei sitten osaa käyttää Sibeliusta. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 30.03.2007 13:20:53 | |
Ilmeisesti mun maikka ei sitten osaa käyttää Sibeliusta. ..aina riittää opeteltavaa. | |
![]() 04.04.2007 14:15:22 | |
Mistäs sellaisen halppisversion saa? Täytyy ensin kokeilla tota notepadia, sen jälkeen sitten harkita tota. Onko tuo netissä ladattavissa kun vaan antaa luottokortinnumeron ja salasanan tai jotaan? :D Tai siis kun on maksanut sen muuten... Täältähän ne: https://www.finalemusic.com/store/productoverview.aspx Perusta tili ja lataa ja rekisteröi NotePad, SongWriter-crossgraden saa sit product-sivulta luottokortilla "erikoistarjouksena". "Toiset ei uskalla tanssii kun ne pelkää et sillä aikaa joku varastaa niiden telkkarin" (Pelle) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)