![]() 14.12.2006 17:40:35 | |
---|---|
Sitähän mä tässä just funtsailin...Mitä pitää tehdä, jotta oppii funk-asennetta? Siis noin niiko teoriassa. Siis asennetta, ei komppia tai sointuja. Kuunnella levyjä? Tän kysymyksen voisit sitten jo siirtää jonnekin toiselle keskustelualueelle, lähestytään jotain aivan muuta aluetta kuin "Musiikin teoria ja säveltäminen". | |
![]() 14.12.2006 19:54:15 | |
Osta J.B. peruukki ja mene saunaan. Tule hikisenä pois, vedä peruukki päähän ja kiljaise mikkiin muutaman kerran. Syntyy loisto musaa. Tätähän vois kokeilla oikeesti. Tässä ollaan muuten jäljillä, laittaisin sen peruukin vaan jo ennen saunaan menoa. Lähtee aidon tuskainen kiljahtelu. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. Älä klikkaa tät | |
![]() 14.12.2006 20:12:31 (muokattu 14.12.2006 20:19:36) | |
Tän kysymyksen voisit sitten jo siirtää jonnekin toiselle keskustelualueelle, lähestytään jotain aivan muuta aluetta kuin "Musiikin teoria ja säveltäminen". Ei välttämättä. So What? Who Cares? What ever... | |
![]() 14.12.2006 20:18:03 | |
Tässä ollaan muuten jäljillä, laittaisin sen peruukin vaan jo ennen saunaan menoa. Lähtee aidon tuskainen kiljahtelu. Näinhän se varmaan parhaiten toimis. Mitähän muuta keksis vielä parantelemaan soundia? Genret p*rseeseen | |
![]() 14.12.2006 20:49:10 | |
Ei välttämättä. Ei sitten. | |
![]() 15.12.2006 03:33:33 | |
Moro. Kiitos kaikille osallistujille. En muistanut käydä kattoos tätä juttua, ja kun tulin niin täys sota oli näköjään pystyssä :). Ihan oikein ymmärsitte eli just niitä juice kuvioita yritän välttää. Se on just siinä et pari sointua on sitä "coolia georgea" ja sit se horjahtaa sinne juice osastolle ku ei o taitoo pyörittää sitä koko palettia sillä coolilla osastolla. Kiitos hyvistä neuvoista. Atte | |
![]() 18.12.2006 19:03:01 | |
Jos arvostelet muiden keskustelijoiden kirjoituksia, niin kerropa nyt mitä varsinaisesti UUTTA sinä tähän keskusteluun toit? Olen pahoillani, jos joku koki vääryyttä, en omasta mielestäni arvostellut kenenkään kirjoituksia, vaan Mnetin yleistä ilmapiiriä, joka on ainakin itseni saanut "Shut up ´n´ play yer guitar" asenteeseen (joka on hyvä asia minulle). No nyt kuitenkin otin haparoivia askelia, ja yritin jälleen lähestyä Mnetiä, vaan havaitakseni saavan ym. vastaan oton. En lukenut koko ketjua, koska siellä ei tuntunut kauheasti asiaa olevan, varsinaista uutta (en ole varma puhuiko joku jo samoista asioita) ehdotin paria omasta mielestäni groovea sointukulkua, tai "vamppia", ja sanoin että groove ei ole soinnuista kiinni. Hyvästi Mnetin keskustelu palsta, ehkä tulen taas sörkkimään kepillä jäätä muutaman kk:n päästä, ja katsomaan saanko kasan paskaa niskaani, vai mitä. (Tätä tekstiä ei tarvitse kommentoida) Kaikkea hyvää. | |
![]() 18.12.2006 19:06:32 | |
(Tätä tekstiä ei tarvitse kirjoittaa) | |
![]() 18.12.2006 19:12:16 (muokattu 18.12.2006 19:34:19) | |
- - en omasta mielestäni arvostellut kenenkään kirjoituksia, vaan Mnetin yleistä ilmapiiriä, joka on ainakin itseni saanut "Shut up ´n´ play yer guitar" asenteeseen (joka on hyvä asia minulle). No nyt kuitenkin otin haparoivia askelia, ja yritin jälleen lähestyä Mnetiä, vaan havaitakseni saavan ym. vastaan oton. Ikävää jos sulla on tuollainen kuva. Kyllä sultakin ihan asiaa tuli, mutta älä nyt hyvä mies ota tuollaista marttyyriasennetta. Jos kirjoitat foorumille ja viestin ensimmäisessä lauseessa teilaat koko paikan, voit syyttää kylmästä vastaanotosta vain itseäsi. Varsinkin kun et vaivautunut perustelemaan asiaa sen kummemmin. Ei ihmisten välinen kanssakäyminen toimi vaan yhteen suuntaan vaikka internetissä ollaankin. Toisekseen musta sä olet turhan herkkähipiäinen tässä. Ethän sä voi teilata koko foorumia, ja odottaa että sen käyttäjät lähtevät innolla mukaan. Kukaan ei ole sulle syytänyt paskaa niskaan, sä sait vaan yhden nenäkkään vastauksen vähintäänkin provosoivaan viestiisi. Mitä muuta odotit? Kun taas kuukauden päästä tulet kokeilemaan kepillä jäätä, toivottavasti törmätään eri merkeissä. Peace. :-) Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 18.12.2006 22:58:39 (muokattu 18.12.2006 23:02:34) | |
Onpa tää teoria/sävellys räjähdysherkkä mesta... Teoreetikot pitävät itseään kaikkitietävinä ja enemmän mutu/ fiilis-pohjalta toimivat jäävät jalkoihin. Hoh. Älytöntä... Selittää tällaisia asioita sanallisesti kenellekään. Voin kuvitella, että jos useimpia teoreetikkoja pyydetään tekemään oikeasti jotain ( ei siis ogelikikkeligroovea tms.), niin voi suu mennä vähän vinoon. Enkä todellakaan tiedä, mitä täällä kukakin tekee työkseen jne. ja se on minulle loppujen lopuksi aivan sama, mutta aika älytöntä hyökkimistä... Ja kepulainen/ kimurantti... Tervetuloa muuten käymään mestoilla milloin huvittaa. Helsingissä sijaitaan. Pistä privaviestiä, tuu kuuntelemaan juttuja ja nauttimaan kuppi hyvää kahvia. Keskustellaan asiasta lissöö. Voin näyttää mielelläni useammankin erilaisen grooven. Jotkut georgemichaelia, joissain UMO:n heput veivaavat, sitten löytyy vaikka löysää trippelihoppelia tai klasarimpaa. Jos osaatte soittaa jotain itse, olis ihan makee pyytää teitä jopa palkkatyöläiseks. Mutta hemmetin huono asenne on... Tuntuu, että ootte valmistuneet kumpikin sibiksen solistiselta = ) heh. Huono vitsi. Älkää nyt taas joku vetäkö herneitä... Oon väsyny. GIGO | |
![]() 18.12.2006 23:35:01 (muokattu 18.12.2006 23:49:20) | |
Teoreetikot pitävät itseään kaikkitietävinä ja enemmän mutu/ fiilis-pohjalta toimivat jäävät jalkoihin. Hoh. Älytöntä... Selittää tällaisia asioita sanallisesti kenellekään. Ei täällä kukaan ole väittänyt tietävänsä kaikkea. Jos palstan nimi on "musiikin teoria ja säveltäminen", niin mä ainakin käsitän homman niin, että musiikin teorian ja termonologian käyttäminen on ihan jees. Vaikka kuinka älyttömältä tuntuisi selittää tällaisia asioita sanallisesti kellekään, niin ne asiat joita levyllä kuuluu pystyy kuitenkin teoretisoimaan. Eri asia on, kuinka hyvin sanallinen selitys vastaa todellisuutta, mutta sanallisia selityksiä ketjun aloittaja ilmeisesti haki. Jos ei, niin ainoa oikea vastaus olisi ollut "kuuntele itse levyltä". Jos jotain asiaa pitää selvittää sanallisesti, niin asian teoretisointi ja sen kautta selvittäminen on aina pätevämpi argumentti, kuin "musta tuntuu-osasto". Voin kuvitella, että jos useimpia teoreetikkoja pyydetään tekemään oikeasti jotain ( ei siis ogelikikkeligroovea tms.), niin voi suu mennä vähän vinoon. Enkä todellakaan tiedä, mitä täällä kukakin tekee työkseen jne. ja se on minulle loppujen lopuksi aivan sama, mutta aika älytöntä hyökkimistä... Sä siis väität, että teorian osaaminen on jotenkin pois käytännön taidoista? Tekeekö se musta käytännössä osaamattoman, jos pystyn selittämään musiikin teorian keinoin mitä biisissä tapahtuu? Sulla tuntuu olevan aika kummallinen kuva musiikin opiskelusta/opiskelijoista. Olisiko sulla jotain perusteita noille väittämillesi? Ts. oletko opiskellut jossain, niin että voisit kokemuksesta sanoa asioiden olevan niin kuin väität, vai onko ne vain sun omia olettamuksia? Nuo väitteet menee vähän samaan kastiin kun "kaikki etelä-suomalaiset ovat ylimielisiä". Mä en myöskään ymmärrä miksi sä käsität kaiken väittelyn hyökkäämisenä. Jos mä sanon olevani eri mieltä kanssasi jostain asiasta, niin mä en tarkoita sillä sitä, että olisit jotenkin huonompi. Se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että olen eri mieltä kanssasi. Pitkän vastauksen kirjoittaminen ja argumenttien perustu ei myöskään ole herneen vetämistä nenään tai hyökkäämistä. Ja kepulainen/ kimurantti... Tervetuloa muuten käymään mestoilla milloin huvittaa. Helsingissä sijaitaan. Pistä privaviestiä, tuu kuuntelemaan juttuja ja nauttimaan kuppi hyvää kahvia. Keskustellaan asiasta lissöö. Voin näyttää mielelläni useammankin erilaisen grooven. Jotkut georgemichaelia, joissain UMO:n heput veivaavat, sitten löytyy vaikka löysää trippelihoppelia tai klasarimpaa. Jos osaatte soittaa jotain itse, olis ihan makee pyytää teitä jopa palkkatyöläiseks. Mutta hemmetin huono asenne on... Kiitoksia pyynnöstä tulla Hesaan ja palkkatyöläiseksi, mutta mihin? Ihan oikeasti tässä ei ole kyse siitä, kenellä on eniten meriittejä tai uskottavuutta, vaan kenen argumentit on pätevimmät. Musta huonoa asennetta todistaa vain se, että kun ei pystytä vastaamaan argumentteihin, aletaan syyttää toisia liian teorian tai terminologian viljelystä ja todistelemaan, että "kyllä multa lähtee". Jos sä kuitenkin otat sen argumentiksesi, olisi sun hyvä myös pystyä todistamaan että asia myös on näin. Mä tyydyn argumenteissani ihan vaan sanalliseen puoleen, en mä näe tarpeelliseksi alkaa mitään ääninäytteitä soittelemaan, kun ne jutut joita aloittaja pitää coolina ja groovaavina löytyy ihan varmasti jo äänitetyiltä levyiltä. Sieltä vaan plokkaamaan. Tuntuu, että ootte valmistuneet kumpikin sibiksen solistiselta = ) heh. Huono vitsi. Älkää nyt taas joku vetäkö herneitä... Oon väsyny. En ole valmistunut Sibiksen solistiselta. Yritän vaan kirjoittaa perusteltuja argumentteja aiheesta, eikä se tarkoita sitä, että vetäisin/olisin vetänyt herneen nenään. ;-) Musta on jotenkin huvittavaa, että kun argumentit loppuu vedetään mukaan väite siitä, että musiikin opiskeleminen tekisi muusikosta jonkun ihmeellisen ylimielisen koneen, joka ei enää tajua mistä musiikissa on oikeasti kysymys. Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 18.12.2006 23:41:19 (muokattu 18.12.2006 23:43:56) | |
Tuntuu, että ootte valmistuneet kumpikin sibiksen solistiselta = ) heh. Hehheh! Varmasti jo kymmenes ketju tällä palstalla jossa nahistelu loppuu(EDIT: juu ei mitään, edellinen kerkesi ensin) siihen että sanotaan että "joo joo säkin oot varmaan Sibiksen solisteselta/jazzosastolta/tähän haluamasi osaston nimi" Olen jossain määrin huvittunut siitä että turhautuessaan lopullisesti muusikko vetää kuin viimeisenä oljenkortena keskusteluun mukaan -- *tähän pahaenteistä musiikkia*-- SIBELIUS-AKATEMIAN!!!!!! Tuon pelätyn, sieluja syövän, aivopesevän ja yli-inhimillisiä teoriatietäjiä tuottavan hornankattilan josta kerrotaan mystisiä tarinoita sukupolvesta toiseen! Hei, se on vaan koulu. Anteeksi offtopicointi (voiko sellaisesta enää puhua threadin tässä vaiheessa?). Tämä oli siis sitä "huumoria", ei ollut tarkoitus loukata ketään. Kuten edellistä edeltäväkin kirjoittaja, olen väsynyt. Nyt nukkumaan :-) Oonpa aika körny. | |
![]() 18.12.2006 23:49:26 (muokattu 19.12.2006 00:00:11) | |
Sä siis väität, että teorian osaaminen on jotenkin pois käytännön taidoista? Tekeekö se musta käytännössä osaamattoman, jos pystyn selittämään musiikin teorian keinoin mitä biisissä tapahtuu? Teorian osaaminen ei todellakaan ole pois käytännön taidoista. Ei todellakaan. Jos itse jotain toivoisin enemmän, olisi se musiikin teorian parempaa osaamista. Toiskohan pukki, jos pyytäis? Kuten sanoin, jos lähdetään teoreettisesti väittelemään, jään heti toiseksi. Usein se tuntuu vaan käytännön musikantin elämässä rajaavan ulos monia musiikkin tekemiseen ja fiilikseen liittyviä juttuja; Asioita ei ymmärretä muuta kuin teorian kautta. No joo... vaikea selittää. Ymmärrät ehkä? Ehkä et. Yritän vaan kirjoittaa perusteltuja argumentteja aiheesta, eikä se tarkoita sitä, että vetäisin/olisin vetänyt herneen nenään. ;-) Sun pitäis aivastaa kunnolla. Kyllä se herne sieltä ulos tulee. Vähän rennommin? Näitä grooveen liittyviä asioita on ehkä kuitenkin vaikea argumentoida? Jäbä on kuitenki ihan varmasti guru, eikä tuon sanomisessa ollu minkäänlaista sarkasmia. Mutta en pidä siitä, että on hirvee hyökkäys päällä heti. Ei se oo argumentointia, vaan pätemistä. GIGO | |
![]() 18.12.2006 23:58:40 (muokattu 19.12.2006 00:01:51) | |
Mä tyydyn argumenteissani ihan vaan sanalliseen puoleen, en mä näe tarpeelliseksi alkaa mitään ääninäytteitä soittelemaan, kun ne jutut joita aloittaja pitää coolina ja groovaavina löytyy ihan varmasti jo äänitetyiltä levyiltä. Sieltä vaan plokkaamaan. Pakko heittää vaan lisää bensaa liekkeihin.... = ) Niistä tuskin kovin moni menee kuitenkaan osastolla Am, C, G, E7... edit... Olen idiootti...Anteeksh GIGO | |
![]() 19.12.2006 00:15:10 (muokattu 19.12.2006 00:42:49) | |
Ymmärrät ehkä? Toki ymmärrän. Sehän on fakta, että kun mitä tahansa asiaa opiskelee, suhtautuminen ja näkökannat siihen muuttuu. Mä itsekin olen siihen törmännyt moneen otteeseen. Onko se sitten huono asia? Ei välttämättä. Mä koen, että musiikin opikeleminen on tuonut aivan määrättömästi uusia näkökulmia ja juttua hommaan, joita en joskus tullut ajatelleeksikaan. Sun pitäis aivastaa kunnolla. Kyllä se herne sieltä ulos tulee. Vähän rennommin? Näitä grooveen liittyviä asioita on ehkä kuitenkin vaikea argumentoida? Ei sieltä mitään muuta tule kun mustaa töhnää kiitos viikonlopun savuisten keikkapaikkojen.. Tottahan grooveen liittyviä asioita pystyy argumentoimaan ja teoretisoimaan. Mä voin tehdä nuotin vaikka rumpukompista, sanoa mihin kohtiin rumpali soittaa esim. aksentit, laahaako/kiilaako joku isku jne. Sitten vaan perustelen toimiiko/eikö toimi mun mielestä. Usein tuollaista ei tietysti tarvitse tehdä, yleensä se fiilispohjainen miete "tää svengaa kun hirvi" riittää. Itse äänite on tietysti aina pätevin perustelu asialle, eikä äärimmilleen viety teoretisointi useinkaan ole tarkoituksenmukaista, mutta kyllä se mahdollista on, eikä siihen tarvita kymmenien vuosien opiskelua. Jäbä on kuitenki ihan varmasti guru, eikä tuon sanomisessa ollu minkäänlaista ironiaa. Mutta en pidä siitä, että on hirvee hyökkäys päällä heti. Ei se oo argumentointia, vaan pätemistä. Hehe, en mä pidä itseäni guruna. Ne on aivan toiset nimimerkit tällä saitilla. Tässä on ilmeisesti meidän näkemysero. Mun mielestä argumentointi ei ole hyökkäystä eikö pätemistä. Mitkä pätkät tekstistäni on susta hyökkäämistä? Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 19.12.2006 00:38:52 | |
Mun mielestä argumentointi ei ole hyökkäystä vaan pätemistä. Mitkä pätkät tekstistäni on susta hyökkäämistä? Päteminen määrää = ) No juu. Ei muuta, ku rokkamaan! GIGO | |
![]() 19.12.2006 00:42:33 (muokattu 19.12.2006 00:45:50) | |
Mun mielestä argumentointi ei ole hyökkäystä vaan pätemistä. Päteminen määrää = ) No juu. Hehe, ai noinko mä ajatuksissani kirjoitin. Tarkoitin näin: Mun mielestä argumentointi ei ole hyökkäystä eikä pätemistä. Ei pätemistä ainakaan sanan negatiivisessa merkityksessä. Ei muuta, ku rokkamaan! Eikun nukkumaan.. :-) Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 19.12.2006 00:47:34 (muokattu 19.12.2006 00:48:06) | |
Hehe, ai noinko mä ajatuksissani kirjoitin. Tarkoitin näin: Mun mielestä argumentointi ei ole hyökkäystä eikä pätemistä. Ei pätemistä ainakaan sanan negatiivisessa merkityksessä. No juu... Ymmärsin kyllä. Annetaanko jo olla? Eiköhän kysyjä kuitenkin näiden fiksujen ohjeiden pohjalta osaa jo tehdä sellaset groovet, että sukat heiluu ja hattu väpättää... = ) Yätä! GIGO | |
![]() 19.12.2006 01:36:12 | |
Toisinajattelija: Ei se oo sointukierrosta kiinni onko musa funkyä vai ei. Mun mielestä mun bravuurit on Emma-valssi ja Ievan Polokka (Loituma Girl) funkkina eikä niihin tarvitse muuta kuin panna vähän seiskoja sointuihin lisää (doorinen asteikko) ja oikea rytmi niin se on funkia! "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 19.12.2006 08:33:45 | |
Toisinajattelija: Emma-valssi ja Ievan Polokka (Loituma Girl) funkkina eikä niihin tarvitse muuta kuin panna vähän seiskoja sointuihin lisää (doorinen asteikko) ja oikea rytmi niin se on funkia! Niin ja asennetta! Ihan varmasti moni klasarinkin oppineista ymmärtää teoriassa kaikki ne hienot soinnut ja rytmit... --->Karita Mattila goes James Brown So What? Who Cares? What ever... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)