![]() 28.07.2006 16:31:18 (muokattu 28.07.2006 21:53:15) | |
---|---|
3p. Sharkman 2p. Northern - hyvä kappaleen pohja sisältäen kelvollisia ideoita, mutta kuitenkin kokonaisuutena keskeneräisen oloinen. ehkäpä kuvittelemani sähkökitarasoolo (lisäkitara) olisi hyvä lisä rakenteellisine muutoksineen. 1p. Zernobilly - tarttuvin tunnelma, mutta mielestäni sävellyksenä ei tarpeeksi rikas kohoamaan korkeammalle edit: pari korjausta | |
![]() 28.07.2006 18:48:00 (muokattu 28.07.2006 18:49:20) | |
Perusteellisen ja pitkällisen harkinnan jälkeen, olen tullut seuraavaan tulokseen: 2N3904: http://kotisivu.mtv3.fi/mtme/sk2_2n3904.mp3 3 p. Sharkman: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=214643&type=hi 2 p. northern: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=214238&type=hi 1 p. Aika metka sävellys, sovituksesta puhumattakaan, mutta en minä ainakaan oikein sitä kaipausta tästä tahtonut löytää. No, ainakin tämä erottui selvästi kaikista muista Täytyy myöntää, vaikka säännöthän olivat, että pitäisi säveltää nimenomaan tätä kilpailua varten, oma sävellykseni oli aikaisempia kokeiluja. Alunperin tämä sävellys oli nimeltään BAMBU ja soolosoittimena PAN-HUILU. Mutta koska täällä keskustelupalstalla tuntuu olevan hyvin sanavalmiita musiikin arvostelijoita, niin ajattelin kuitenkin osallistua kilpailuun. Kykenevien arvostelijoiden puute oli yksi suurimmista ongelmista, kun aloitin sävellysharrastuksen n.6 vuotta sitten. Vieläkin olisi yksi vanha jäljellä seuraavaan kilpailuun, toivottavasti aihe sopisi paremmin, vaikkapa SURU. | |
![]() 29.07.2006 11:01:15 (muokattu 29.07.2006 11:01:54) | |
northern: 3p. 2N3904: 2p. ZernoBilly: 1p. No siinä ne nyt oli. Ite olisin tehnyt omankin biisin, mutta olin matkoilla. Pääsin kyllä koneelle, ja oli aika hermoja raastavaa puuhaa kattella kun muut pysty lähettään omia sävellyksiänsä, ja ite piti kattoo vaan vierestä, koska ei ollu äänitysmahdollisuuksia. Ja oma Kaipaus-kappalekin oli valmis, äänitystä vaille. Vi**u! Nyt jälkeenpäin en jaksa lähettää kappaletta. Tai ehkä saatankin, en tiedä. EDIT: Milloin mahtaa olla seuraava kiplailu? | |
![]() 29.07.2006 11:21:40 | |
Northern: Tässä oli kyllä ainesta, ja niin kuin joku muukin mainitsi, tahtilajin vaihdokset istuivat hyvin. Vähän häiritsi yhden väliosan sointukulku, joka oli suunnilleen suoraan jostain radiosta tutusta kappaleesta (Such a lonely day, and it's mine...(??)). Loppu toimi hyvin. Ei kuitenkaan aivan yltänyt pisteille. NHR: Omalla tavallaan johdonmukainen ja hyvin aiheeseen sopiva, kenties vähän turhan nopea ja vähän latteahko. (ps. se liukuva soitin oli itse tehty Thereminiä jäljittelevä härveli. Kiitos kun listasit osallistujat, minulla vain katkesi kamelin selkä juuri siinä kohtaa; jos en olisi lomalla, olisi enemmän aikaa m.netille :) Sharkman: Tämä oli hieno. - 3p Zernobilly: Tässä oli suorastaan voittaja-ainesta, mutta jäi niukasti toiseksi. Tunnelmallinen, rauhallinen näppäily vastasi mielestäni hyvin otsikkoa. - 2p Filtteri: Samoin tämä tavoitti mielestäni hyvin otsikon tunnelman. Vähän jäi lyhyeksi ja hajanaiseksi, mutta kuitenkin vakuuttava. - 1p Erkki Linden: Ihan vinkeä sävellys muuten, mutta ei oikein istunut otsikkoon. kalamies#22 >-)))>
-Tieto lisää tuskaa, tiedottomuus ennakkoluuloja- | |
![]() 31.07.2006 00:43:16 | |
No niin, laskeskelin tuossa, että tilanne olisi tällä hetkellä tällainen: Sharkman 13p 2N3904 10p Northern 7p Zernobilly 4p Filtteri 2p Sharkmanin ja Zernobillyn äänet kuitenkin puuttuvat vielä, ja sääntöjen mukaan vähintäänkin kaikkien osallistujien pitäisi äänestää. Lähden huomenna (tai siis tänään, koska tänäänhän on jo huominen :) neljän päivän reissulle. Katsotaan lopulliset tulokset torstai-iltana tai perjantaina; kaikki halukkaat voivat vielä äänestää siihen asti. kalamies#22 >-)))>
![]() 31.07.2006 14:30:51 | |
Ai joo, tullut taas hortoiltua näkinkengässä. (heräsin just 21h "nokosilta") Tällaista: Northern 1p ----------- Sielunveli. Vois olla mun sävellys. Käytän paljon tuon kaltaisia sointuja/rytmejä. Olen samaa mieltä kuin joku aikaisempi; Tuohon olisi ehdottomasti tarvinnut jonkun Melodiaa soittavan instrumentin. Katos itse varmasti kuulet sen melodian tuota soittaessa, mut me ei. Lopetus oli myös veli henkinen; ei purkaudu, oikein korostat sitä että, ei purkaudu, mutta toimii. Jossain 1:20 tienoilla vaihtui ehkä vähän liiankin omituisesti. Linden --------- Ihan jees. En jaksa tarkemmin arvioida koska ei oikein sopinut temaan. Mitään järin häiritseviä elementtejä ei kuitenkaan "hyppinyt" silmille. NHR -------- Tässä(kin) oli jotain, mitä itse harrastan. Ehkä se oli toi Robin Hood henkisyys. Vähän niukasti kävi teemaan. Kuulosti valmiilta. Niukasti pisteittä. Sharkman 3p ----------- Et tainut säveltää tätä kisaa varten? Tuntuu että itsellä ei ole edes pontetiaalia arvostella jotain näin kovaa paskaa. Jos olisit syntynyt 1860, ja ollut vaikuttamassa 1800-1900 taitteessa, niin olisit varmasti jäänyt historiaan. Sharkmanilla on potentiaalia (ehdottomasti) tuoda taas klasaria myös kansan syvien rivien korviin. En keksi mitään korjattavaa tuosta. Ehdottoman valmis. Ei jäänyt päähän soimaan, joka tarkoittaa sitä että kestää useamman kuuntelu kerran. Toisin sanoen: ehkä peräti ajaton. 2N3904 2p ------------- Perinteitä kunnioittava jazz ballad. Saman henkisellä fiiliksellä kisaan kuin itsekkin. Teki mieli antaa 3p, koska annoin edellisessä Sharkmanille, mutta ei se riitä motiiviksi. Olisit vetänyt ton "thereminin" hieman vireisemmin, niin olisi ollut täydellinen. Filtteri -------- Kuulosti siltä kuin hieno kappale on synty vaiheessa, ja säveltäjä pohtii pianon ääressä muutoksia. Tai sitten välttelet "clisheitä" vähän liikaakin. Alku oli hyvin lupaava. Niukasti pisteittä. ----------------------------------------------------------------------------------------- Tällästä. Hyvä kisa. Jäi vähän harmittamaan, kun en jaksanut vetää omaani uudestaan. Soitin aika heikosti. Pari kurautusta. Seuraavaan kisaan vähemmän "aitaava" teema ok?. Ensimäiseen tarvitsi aurinkoa ja horisonttia. Tähän kaipausta. Toisaalta pysti taitaa mennä "Sharkmanille" joka on parhaimmillaan "aitaavissa" teemoissa (ilmeisesti). Nöyrä pyyntö silti. Vaikka vähän rokkia ja meininkiä. Onhan nyt kesä. Masennutaan sit muutaman kuukauden päästä. | |
![]() 01.08.2006 14:13:15 | |
Nyt kun osa kilpailijoista on jo ottanut kantaa mahdolliseen tulevaan kilpailuaiheeseen, päätän itsekin ehdottaa jo Erkki Lindemin esilletuomaa SURUa. | |
![]() 02.08.2006 18:52:17 | |
Nyt kun osa kilpailijoista on jo ottanut kantaa mahdolliseen tulevaan kilpailuaiheeseen, päätän itsekin ehdottaa jo Erkki Lindemin esilletuomaa SURUa. Itse olen sitä mieltä että nyt olisi joku iloisempi aihe. Mutta enhän minä sitä päätä :) Onnea vaan voittajalle! | |
![]() 04.08.2006 00:04:33 | |
Laittakaa vaikka 3 eri aihetta seuraavaan, saatte enemmän osallistujia. Otin tänään lopputilin, ja alan säveltämään Oikeasti, en tiedä lähdenkö messiin...Tuskin. Hyviä kisoja.- | |
![]() 04.08.2006 11:32:55 | |
Kas näin, sävellyskilpailu 2 on nyt virallisesti päättynyt. Zernobillyn äänten jälkeen lopputulos on seuraava: Sharkman 16p 2N3904 12p Northern 8p Zernobilly 4p Filtteri 2p Onnea voittajalle ja ei kun uutta kisaa vetämään. kalamies#22 >-)))>
![]() 04.08.2006 12:18:16 | |
Onnea Sharkmanille ja muille hyvistä yrityksistä! Millon seuraava kisa järkätään, jos ehtisin mukaan :) | |
![]() 04.08.2006 13:25:15 | |
Millon seuraava kisa järkätään, jos ehtisin mukaan :) Voittaja järjestää uuden kisan ja päättää aikatauluista. Odotellaan, että Sharkman nousee jostain kivenkolosta ja huomaa voittonsa. kalamies#22 >-)))>
![]() 04.08.2006 15:11:36 | |
Voittaja järjestää uuden kisan ja päättää aikatauluista. Odotellaan, että Sharkman nousee jostain kivenkolosta ja huomaa voittonsa. Joo muutin tällä viikolla Vaasankadulle Helsingin Kallioon ja tässä on ollut kaikenlaista säätöä ja sähläystä. Nyt sain netin toimimaan ja surffasin tietty ensinnä tänne! =D Voitte ihan vapaasti heitellä ehdotuksia seuraavan kisan teeman suhteen. Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun. | |
![]() 04.08.2006 18:22:28 | |
Joo muutin tällä viikolla Vaasankadulle Helsingin Kallioon ja tässä on ollut kaikenlaista säätöä ja sähläystä. Nyt sain netin toimimaan ja surffasin tietty ensinnä tänne! =D Voitte ihan vapaasti heitellä ehdotuksia seuraavan kisan teeman suhteen. Hassu idea pianon ja 3 soittimen melodinen kappale aiheenaan Suomen Luonto. ps. 2 tietolähdettä osoittaa ettei piano ole soitin kuten helpommin nyt muistuvana liikkeen nimenä Tammer Piano et Soitin.:) | |
![]() 06.08.2006 13:15:01 (muokattu 06.08.2006 13:16:18) | |
Hassu idea pianon ja 3 soittimen melodinen kappale aiheenaan Suomen Luonto. ps. 2 tietolähdettä osoittaa ettei piano ole soitin kuten helpommin nyt muistuvana liikkeen nimenä Tammer Piano et Soitin.:) Kolmen pianon ja yhden soittimen kokoonpano olisi kyllä jo paljon modernimpi foorumi. Suomen luontohan kuulostaa oikeen sibeliaaniselta teemalta ja siitähän voi keksiä vaikka minkälaista musiikkia. Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun. | |
![]() 07.08.2006 15:24:17 | |
Kolmen pianon ja yhden soittimen kokoonpano olisi kyllä jo paljon modernimpi foorumi. Suomen luontohan kuulostaa oikeen sibeliaaniselta teemalta ja siitähän voi keksiä vaikka minkälaista musiikkia. Toki useampiakin pianoja saa olla ideassani oli siis minimi pianojen määrässä. | |
![]() 07.08.2006 21:07:06 | |
Jotta kaikilla olisi tasapuoliset osallistumismahdollisuudet niin tuo pianopakote on jätettävä pois. Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun. | |
![]() 07.08.2006 22:57:14 | |
3. Oletusarvoisesti sävellys saa sisältää (korkeintaan) kaksi vapaavalintaista ja vapaasti käytettävää soitinta. Sävellyksen pituutta ei ole rajattu. 4. Kilpailun aloittaja voi halutessaan muuttaa kohdan 3 reunaehtoja, esim. sävellyksen pituus, soittimien määrä + tyyppi, musiikkityyli jne. Jotta kaikilla olisi tasapuoliset osallistumismahdollisuudet niin tuo pianopakote on jätettävä pois Kyllähän nuo säännöt sen ainakin sallisivat.. vai ovatko ne kilpailukohtaiset? Toisaalta taas: 11. Kilpailun voittaja valitsee seuraavan aiheen ja vie seuraavan kisan läpi. (Kisan aloitusthread, äänestysthread, pisteiden lasku, voittajan ilmoittaminen jne.) Että miten vaan.. Ajattelin vaan itsekin osallistua. Minusta tuo kolmen pianon idea olisi aika houkutteleva. Tosin olen pianisti.. | |
![]() 08.08.2006 21:53:09 | |
Ehdottaisin että soittimet olisivat trumpetti, metsästystorvi ja yksi vapaasti valittava rumpu. Aihe: Puolan poliittinen tilanne 1970-luvulla. =) | |
![]() 08.08.2006 23:40:30 | |
Jotta kaikilla olisi tasapuoliset osallistumismahdollisuudet niin tuo pianopakote on jätettävä pois. Sopii se minulle aihe olikin se tärkeämpi ja jos tuntisin paremmin puolan poliitisen tilanteen 1970 luvulla ja olisi synassa metsästys torvi soundi niin idea kelpais mullekkin :)... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)