mr.muzak 07.02.2005 23:03:36 | |
---|
Ei, vaan se keskimmäinen ääni vuorotteli kahdella sävelellä. No, sitten vähän vaikeampi: Aaug | G#sus2(-5) | Cm(-5)/F# | ??????? Vastaus annettava perusmuodossa, ei siis käännöksenä. Vastaukseen mieluummin myös perustelu, niin siitä näkee, että onko vastaaja ajatellut sen samoin kuin minä.. Viitsiikö tähän nyt vastata enää kun ei ole takeita niistä oluistakaan..? |
Nuages 07.02.2005 23:12:04 | |
---|
Viitsiikö tähän nyt vastata enää kun ei ole takeita niistä oluistakaan..? Kernaasti tarjoan oluen, jos tänne Ouluun eksytte tuon arvoituksen ratkottuanne. Paitsi jos tuo dominanttitohtorin pirulainen ratkaisee mun vaivalla laaditun arvoituksen toistamiseen kuitaten sen vielä helpoksi, hän saa kyllä tarjota mulle oluen! Prkl! ;) "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Dr Dominant 08.02.2005 09:30:05 (muokattu 08.02.2005 09:38:14) | |
---|
Ei, vaan se keskimmäinen ääni vuorotteli kahdella sävelellä. No, sitten vähän vaikeampi: Aaug | G#sus2(-5) | Cm(-5)/F# | ??????? Vastaus annettava perusmuodossa, ei siis käännöksenä. Vastaukseen mieluummin myös perustelu, niin siitä näkee, että onko vastaaja ajatellut sen samoin kuin minä.. F-duuri. Mikäli ymmärsin oikein, ylin ääni liikkuu logiikalla pieni terssi alas - puoli ylös - pieni terssi alas - puoli ylös, keskimmäinen ääni logiikalla pieni terssi alas - koko ylös - pieni terssi alas - koko ylös jne. Alin ääni liikkuu dominanttidimiä pitkin alaspäin, eli puoli alas - koko alas - puoli alas - koko alas etc. Tällä logiikalla vastaus on F-duuri. Seuraava samaa logiikkaa jatkava sointu olisi Eb7(#5)non3. Olen pahoillani sitä edellistä helppo-kommenttia, mutta kun se mun silmiin oli oikeasti niin ilmeinen ... :) Ymmärrän että näit vaivaa arvoituksen laatimisessa! Ihan hauskaa jumpata aivosoluja tällä tavalla - en olekaan koskaan ennen kokeillut!! EDIT: tarkensin perustelut "Dr Dominant, I Presume?!" |
sähkö 08.02.2005 13:42:57 | |
---|
Tässä hiukan erilainen arvoitus
----- ---- ------ ----- ---- -#o--- -o--- ---- ------ ----- -#o- ------ ---o- LSIN ---- SÄ ON ------ O -o-
|
Sävis 08.02.2005 14:10:29 | |
---|
----- ---- ------ ----- ---- -#o--- -o--- ---- ------ ----- -#o- ------ ---o- LSIN ---- SÄ ON ------ O -o-
Nuottiavain puuttuu. :) "Säveltäjä on säveltäjä vapaallakin." -Sam Other |
mr.muzak 08.02.2005 16:42:38 (muokattu 08.02.2005 16:43:58) | |
---|
Matematiikka onkin aina ollut muusikoiden keskuudessa vahva laji! Siks esim. C13#11 sointu tulee suoraan alkuluvuista, c(1)-e(3)-g(5)-b(7)-d(2)-f#(11)-a(13). HOHOOO |
Nuages 08.02.2005 17:45:41 (muokattu 08.02.2005 17:48:01) | |
---|
F-duuri. Mikäli ymmärsin oikein... En ole ihan varma olenko laatinut tuon arvoituksen virheettömästi, mutta se logiikka jota hain takaa veisi seuraavanlaiseen sointuun: D#sus4(+5) Ok, myönnän että noiden kolmen soinnun perusteella on mahdotonta varmasti sanoa, mikä tuossa on logiikkana. Olikin alunperin tarkoitus laittaa neljä sointua, mutta laiskuus iski. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
mr.muzak 08.02.2005 18:06:13 | |
---|
En ole ihan varma olenko laatinut tuon arvoituksen virheettömästi, mutta se logiikka jota hain takaa veisi seuraavanlaiseen sointuun: D#sus4(+5) Eli G#m/D#...kauheen hankalasti kirjoitat. |
Nuages 08.02.2005 18:08:50 | |
---|
Eli G#m/D#...kauheen hankalasti kirjoitat. No tämähän olikin arvoitus. :) "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Nuages 08.02.2005 18:14:33 | |
---|
Hoho. Tuo oli hyvä. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
M.i.k.key 10.02.2005 01:29:15 | |
---|
Hoho. Tuo oli hyvä. Kyllä, ja sanotaan nyt vastaus vielä ääneen... "Helsingissä on dise" Mä lopetan nää hommat! |
baron 10.02.2005 06:43:49 | |
---|
Kyllä, ja sanotaan nyt vastaus vielä ääneen... "Helsingissä on dise" Disce? Children of Baron: Magic in Keyboards.
Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa! |