Kurenniemen DIMI-T(DIMIt olivat ensimmäisiä digitaalisyntikoita) ohjataan aivosähkökäyrällä. Eli anturit päähän ja menoksi. Kuulemma muutaman tunnin jälkeen oppii jo hiukan hidastamaan ja kiihyttämään ajatuksiaan. Laiteella tuotettuja tuloksia en ole kuullut. Kurenniemi oli mun duunikaverini kauan sitten ja sai multa idiksiä. Omaa aivosähkökäyräänsä oppii aika helposti ohjaamaan kun saa audiopalautteen eli rentoutumaan ja "pingottamaan" vuorotellen. Mä kyllä käytin elukoita, joiden aivosähkökäyrään voi vaikuttaa ulkoisilla ärsykkeillä. Edit: Mulla oli aikoinaan idea, että konserttitilanne olisi instant: Säveltäjä istuisi keskellä lavaa piuhat päässä ja hänen aivosähkönsä ohjaisi joko digilaitteita tai livesoittajia, mutta osoittautui, että hienon idikseni toteuttaminen käytännössä ei oikein toiminut, ajatukset eivät heijastuneet aivosähkökäyrään vaan ainoastaan vireystila. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Köhköh, eikö e^x:n derivaatta ole e^x? Ja integraali e^x+C :D Tulis kyllä aika tylsä biisi. Minä taas olen luullut että e^x:n derivaatta on xe^(x-1). hö. Mitä tuohon aivosähkökäyrään tulee, niin erilaisilla ulkoisilla stimulanteilla voisi saada aikaan aika mielenkiintoisia kappaleita. Esim. Lavalla olisi kattila täynnä kiehuvaa vettä ja sitten työntäisi kätensä vuoroin sinne, vuoroin kylmään veteen jäähtymään. Sitten kun yhdistäisi vielä erilaiset päihteet asiaan, syntyisi jo melkoista happomusiikkia. "Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden."
-F.Nietzsche |