Jonte 04.04.2004 08:58:25 | |
---|
Vääriä ja vääriä. Kromaattisia ennemminkin. Ne on mahdollista kätkeä erilaisilla soittokikoilla, jolloin syntyy vaikutelma tahallisuudesta. Ihan niinkuin soolosoitossa väärän äänen jälkeen... Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Swan 04.04.2004 14:49:08 | |
---|
Juu. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta nyt ollaan teoriapalstalla ja kyse oli miten kvinttiympyrän voisi mieltää paremmin ja hahmoittaa biisistä sävellaji... Käsitin kysymyksen niin, että kuinka selvittää soivasta biisistä sävellaji. Tähän vastasin, kuinka itse menettelisin. Tsemppiä orkesterillenne. Voimme auttaa, jos konsulttiapua tarvitsette. Kiitos, ja eiköhän homma etene muutenkin, kun porukassa on pätemisen mestari (eli minä). :) Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
Fuzzy Boner 04.04.2004 15:48:12 | |
---|
Käsitin kysymyksen niin, että kuinka selvittää soivasta biisistä sävellaji. Tähän vastasin, kuinka itse menettelisin. Kappaleen toonikanhan kuulee kahdessa sekunnissa.
Kiitos, ja eiköhän homma etene muutenkin, kun porukassa on pätemisen mestari (eli minä). :) Mä en uskalla liikaa päteä;) Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Swan 04.04.2004 15:58:49 | |
---|
Kappaleen toonikanhan kuulee kahdessa sekunnissa. Niin joo, mutta ymmärsin taas kysymyksen tarkoituksen väärin. Mä en uskalla liikaa päteä;) Ei tässä mitään egojen taistelua sentään ole. :) Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
Allegro 04.04.2004 20:37:22 | |
---|
Kukahan nuokin lorut on alunperin kehittänyt? Ja se muuten jatkuu vielä: Fiksusta Boksista ESiin AStuu DESpootti GEStapon. |
Fuzzy Boner 04.04.2004 21:26:28 | |
---|
Kukahan nuokin lorut on alunperin kehittänyt? Ja se muuten jatkuu vielä: Fiksusta Boksista ESiin AStuu DESpootti GEStapon. ja Ces Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
baron 04.04.2004 21:31:29 | |
---|
ja Ces ja Fes Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Fuzzy Boner 04.04.2004 22:37:01 | |
---|
ja Fes shh.. pois siitä Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Fuzzy Boner 04.04.2004 22:39:02 | |
---|
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
baron 04.04.2004 22:52:07 (muokattu 04.04.2004 23:02:30) | |
---|
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
guitarmonkey 04.04.2004 22:57:32 | |
---|
Kappaleen toonikanhan kuulee kahdessa sekunnissa. Kuulet sä toonikan myös esim. rumpusoolosta tai kappaleeseen kuuluvasta hiljaisuudesta? Mä en uskalla liikaa päteä;) Eiköhän se riitä tarpeeksi "vahvaksi näytöksi" että osaa sanoa kahden sekuntin perusteella 4'33" :n toonikan. Tuskin sitä enempää tarvitsee yrittää päteä. Taidan lopettaa musahommat tähän :) |
baron 04.04.2004 23:05:04 (muokattu 04.04.2004 23:06:27) | |
---|
Eiköhän se riitä tarpeeksi "vahvaksi näytöksi" että osaa sanoa kahden sekuntin perusteella 4'33" :n toonikan. Tuskin sitä enempää tarvitsee yrittää päteä. Taidan lopettaa musahommat tähän :) Mun ymmärtääkseni teoreetikot kiistelee siitä, onko kappaleen sävellaji Cis-molli vai Des-duuri. Mä kallistuisin jälkimmäisen kannalle. Siihen on kyllä käytetty enemmän aikaa kuin kaksi sekuntia, yli neljä ja puoli minuuttia. Säveltäjän nuottimerkinnät ovat sen verran epäselvät, että sävellaji ei yksiselitteisesti niistä ilmene.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Fuzzy Boner 04.04.2004 23:10:20 (muokattu 04.04.2004 23:18:34) | |
---|
Kuulet sä toonikan myös esim. rumpusoolosta tai kappaleeseen kuuluvasta hiljaisuudesta? Hehee!! Kunhan vaan nuorta kolleegaa kiusasin.
Eiköhän se riitä tarpeeksi "vahvaksi näytöksi" että osaa sanoa kahden sekuntin perusteella 4'33" :n toonikan. Tuskin sitä enempää tarvitsee yrittää päteä. Taidan lopettaa musahommat tähän :) Mä voisin taas aloittaa ne. Äh, kunhan taas. Älkää ottako niin vakavasti kaikkea. Lue tarkemmin mitä keskusteltiin, toi kuulostaa jo aika irralliselta ku irrotat kaks mun tyhmää kommenttia noin. Tsekkaa mikä sen aiheutti. On tää ihmeellinen sivusto kyllä. Ammattilaiset, amatöörit, dikkarit, muun alan ihmiset ja kaikki kimpassa keskustelee mistä sattuu, myös paljon aiheesta sanailee. Tää on kova huume tää m-net. Pakko sanoa. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
baron 04.04.2004 23:24:17 | |
---|
On tää ihmeellinen sivusto kyllä. Ammattilaiset, amatöörit, dikkarit, muun alan ihmiset ja. Miks' sä paljastit, että mä oon ammattilainen? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Fuzzy Boner 04.04.2004 23:25:56 | |
---|
Miks' sä paljastit, että mä oon ammattilainen? Kyl sen täällä kaikki tietää. Baron on undercover Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Notefix 05.04.2004 09:15:57 | |
---|
On tää ihmeellinen sivusto kyllä. Ammattilaiset, amatöörit, dikkarit, muun alan ihmiset ja kaikki kimpassa keskustelee mistä sattuu Heh, jee...huimaa keskustelua :) Näin musadiggarina sitä vain pyörittelee päätään...mut ei tää tm-palstalle vedä vertoja!! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Allegro 05.04.2004 15:01:16 | |
---|
Kyllähän tuota kvinttiympyrää voi jatkaa vaikka loputtomiin, tulee vaan kaikkia tripla-alennuksia ja 50-kertaisia ylennyksiä ja vaikka mitä. Toisaalta se on aika turhaa, ja kvinttiympyrä riittää periaatteessa seitsemään etumerkkiin. Ja on siinä muuten hieman eroa, vaikka Cis ja Des ovatkin enharmonisesti samat sävelet. |
Fuzzy Boner 05.04.2004 15:20:19 | |
---|
Kyllähän tuota kvinttiympyrää voi jatkaa vaikka loputtomiin, tulee vaan kaikkia tripla-alennuksia ja 50-kertaisia ylennyksiä ja vaikka mitä. Toisaalta se on aika turhaa, ja kvinttiympyrä riittää periaatteessa seitsemään etumerkkiin. Ja on siinä muuten hieman eroa, vaikka Cis ja Des ovatkin enharmonisesti samat sävelet. Jännä juttu on että improvisoidessani on helpompi ajatella b-merkkisiä sävellajeja.. Ristimerkkiset on jotenkin inhottavampia.. En nyt pysty ilmaisemaan tarkasti mitä tarkoitan, mutta joku ymmärtää varmasti.. Eli Dessästä on helpompi vetää ku Cissästä :) Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Janus 05.04.2004 15:46:56 | |
---|
Eli Dessästä on helpompi vetää ku Cissästä :) Yhdyn. Mut kyllähän C#-blues on helpompi kuin Db-blues?=) Kitaristit tuntuis ajattelevan taas kaikki "mustat koskettimet" luontevasti ylennettyinä sävelinä, poikkeuksena ehkä Bb? "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
baron 05.04.2004 15:54:34 | |
---|
Yhdyn. Mut kyllähän C#-blues on helpompi kuin Db-blues?=) Kitaristit tuntuis ajattelevan taas kaikki "mustat koskettimet" luontevasti ylennettyinä sävelinä, poikkeuksena ehkä Bb? Kitaristien suosikkisävellaji on E-duuri ja mun kaverini soitti rokkibändeissä alttosaksikaa, joka on Eb-viritteinen eli soittimensa kannalta kaikki kappaleet Cis-Des-duurissa, mikä tietysti kehitti hänen tekniikkaansa merkittävästi. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |