Aihe: Biisien teko
1 2
Chimera
25.11.2004 15:59:33
Itse en suosittele sitä että valitsee sen itselle parhaan tavan ja jää siihen. Minä vaihtelen tyyliä tehdä biisiä silloin tällöin ja kyllä aina tulee niin tuoreelta kuulostavaa loistavaa kamaa vaikka siinä onkin se tietty juttu mikä kaikissa omissa biiseissä on. Se myös pitää sävellystyön mielekkäänä ja vaihtelevana. Esim. voi vaihdella sitä vaikka että tekee sen riffibiisin ja sit yhen tekee sanotuksen pohjalta pelkkää sointukiertoa ja melodiaa käyttäen jne,

Näin on ja oikeastaan tällaisia threadeja on melko turha perustaakaan, liika analysointi vie monesti asioilta pohjan. "Ai sä teetkin silleen piisejä no jospa mäkin koitan" ja silloin omat toimintatavat jäävät löytämättä/käyttämättä. Itse olen jo moneen kertaa jonnekin päin foorumia todennut että teen musiikkia todella monella eri tavalla. Joskus soitan hyvän riffin vahingossa, joskus taas saan sellaisen päähäni ihan tyhjästä.
Tervetuloa #Muusikoiden.net -IRC-kanavalle QuakeNet-verkkoon! Rentoa keskustelua musiikista vailla nipottamista.
Pitkavirta
01.12.2004 14:25:08
ihan vaan pikkuvinkkinä kannattaisi (tai no tietysti taas vain minun mielipiteeni) ensin tehdä melodia ihan vain yhdellä äänellä kerrallaan ja vasta sitten ruveta muokkaamaan riffejä sointuja sun muuta siihen päälle.

totuus
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)