Aihe: Tahtien laskeminen
1 2
pkhlo
19.01.2005 00:00:48
Tuntematta kappaletta, niin nuotithan ovat vain viitteellisiä.

Kerro se Steve Vaille;-)
Pastilli? They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
J.Ahonen
19.01.2005 16:52:25
Viitteelliset, joo mutta voit itse laskea vaikka metronomin kanssa että se menee tasan sen 13 kertaa, joten ei se ole enään viitteellinen. Zappa vain tykkää vittuilusta. Vrsinkin musiikissa.
baron
19.01.2005 17:00:26

Viitteelliset, joo mutta voit itse laskea vaikka metronomin kanssa että se menee tasan sen 13 kertaa, joten ei se ole enään viitteellinen. Zappa vain tykkää vittuilusta. Vrsinkin musiikissa.

Vois pitää päänsä kiinni, kun ei tunne kappaletta. Ehkä mä vielä opin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
pkhlo
19.01.2005 18:08:47
Asian sivusta: On kvintolit sun muut, Törmäsin Zapan black page #2 "sävellykseen", (tabit/nuotit mysongbook.com). Siinä menee tasan
13 kertaa 4/4 osa tahtiin joku marimba juttu. Mikä se on nimeltään? Miten Ihminen voi tuollaisia edes soittaa, tarkasti?!?

Mun vahva ARVIONI ton jutun nimestä on triodesimoli (desimoli + trioli), ku onhan semmonenki ku duodesiimi, joka on siis intervalli, oktaavin kvintti. Lisäksi toi on alkuluku, ni et tuskinpa siinä käytettäis mitään kertonimitystä.

Barska, kielipoliisi, tarraappas sanakirjaan.
Pastilli? They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
baron
19.01.2005 18:59:45

Mun vahva ARVIONI ton jutun nimestä on triodesimoli (desimoli + trioli), ku onhan semmonenki ku duodesiimi, joka on siis intervalli, oktaavin kvintti. Lisäksi toi on alkuluku, ni et tuskinpa siinä käytettäis mitään kertonimitystä.

Barska, kielipoliisi, tarraappas sanakirjaan.

Mä sanoisin tredesimoli analogian, että duodecim, 12 jälkeen tulee tredecim, 13.

Latina ei oo mulle vahva.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)