Aihe: sointuasteet
1 2
Vestu
04.04.2012 17:02:58
komppaaja: Ei tästä tarvitse alkaa hermostumaan tai väittelemään.

Alkaa hermostua, rupeaa hermostumaan. Nyt, nyt, nyt!

Tärkeintä on, ettei tee musiikissa, eikä elämässä lainkaan virheitä.
Like father like scum
levesinet
04.04.2012 19:17:33
Komppaajan ollessa paikalla käytiin enemmän mielenkiintoisia väittelyjä.
baron
04.04.2012 22:17:02 (muokattu 04.04.2012 22:25:19)

levesinet: Komppaajan ollessa paikalla käytiin enemmän mielenkiintoisia väittelyjä.

Se mikä mua Komppaajassa vitutti oli se että vaikka hän tuntui tietävän asioista niin hän ei koskaan kertonut miten asiat hänen mielestään ovat, ainoastaan kritisoi toisten kommentteja.

Jos mä oon kirjoittanut hänen mielestään jotain peetä niin jos hän sen lisäksi että haukkui mut, olisi kirjoittanut miten asiat oikeesti on niin ne monet hiljaiset, jotka tätäkin palstaa lukevat olisivat saaneet muutakin tietoa kuin että mä olen paska.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
piiska2
12.04.2012 19:03:42
Baron mielestäni tiivisti asian hyvin: lokrinen ja superlokrinen ovat perinteisesti asteikkoja jotka kuullostavat hyvältä puolidimin päällä. (Baron on Levinensä lukenut).
Ne ovat siis käyttökelpoisia säveliä puolidimin päälle. Asteikon edestakainen rullaminen ei kuullosta kovin musikaaliselta....ainakaan minun mielestäni.

Eräs kuuluisa jazzpianisti kehoitti work shopissaan myös niin, että soittaa ensin soinnun sävelet esim Bm7b5 =B-D-F-A ja hakea KORVALLA sitten loput "puuttuvat" sävelet.
Janus
12.04.2012 19:07:19 (muokattu 12.04.2012 19:11:26)
piiska2: Baron mielestäni tiivisti asian hyvin: lokrinen ja superlokrinen ovat perinteisesti asteikkoja jotka kuullostavat hyvältä puolidimin päällä. (Baron on Levinensä lukenut).

Superlokrinen = alt-asteikko eli dominanttisävyinen skaala. Puolidimin päälle istuu nätisti lokrinen#2-asteikko (jazzmollin VI moodi, "half diminished scale").

Ihana mnet.

EDIT: Siis joo, baron oli näköjään edellisellä sivulla maininnutkin tuon loc#2-skaalan, siitä ei ollut tässä kyse - ainoastaan siitä, että superlokrinen (super locrian) EI tarkoita ko. asteikkoa.
baron
12.04.2012 20:21:24 (muokattu 13.04.2012 08:40:56)

Janus: EDIT: Siis joo, baron oli näköjään edellisellä sivulla maininnutkin tuon loc#2-skaalan, siitä ei ollut tässä kyse - ainoastaan siitä, että superlokrinen (super locrian) EI tarkoita ko. asteikkoa.

Rakkaitten lasten nimet:
1. Duuriasteikon seitsemäs: lokrinen
2. Melodisen mollin kuudes: lokrinen #2 = aiolinen b5 = half diminished scale
3. Melodisen mollin seitsemäs: superlokrinen = alt-asteikko = muunneasteikko (Backlund!)

Mun maikka antaa usein vaihtoehdoiksi molli II-V-I:ssä lokrisen ja loc#2:sen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Janus
12.04.2012 21:12:06
baron: 3. Melodisen mollin seitsemäs: superlokrinen = alt-asteikko = muunneasteikko (Backlund!) = diminished whole tone
baron
12.04.2012 22:33:38 (muokattu 12.04.2012 22:34:59)

Janus: = diminished whole tone

Mua aluksi hämäsi kun jossain jenkkiteoriaoppaassa esiteltiin piisiin sopivia asteikkoja ja kesti tuokion ennen kuin DWT avautui:-)
(Ettei olisi ollut Aebersold?)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)