Aihe: Kappaleen soinnuttaminen melodiasta
1 2
Dr Dominant
18.04.2007 11:33:30

Hitsi tässähän joutuu kohta työttömäksi. Pitäiskö siirtyä seiväshyppyyn tai katiskan rakentamiseen.

Mä oon miettinyt tuota monesti, mutta olen ihan kädetön seiväshypyssä ja katiskan rakentamisessa. Mitähän sitä sitten tekisi?? ;)
"Dr. Dominant, I presume?"
baron
18.04.2007 11:34:37

Mä oon miettinyt tuota monesti, mutta olen ihan kädetön seiväshypyssä ja katiskan rakentamisessa. Mitähän sitä sitten tekisi?? ;)

Täytyyhän jonkun ohjelmoida ne itsestään soivat laitteet!
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
piiska2
18.04.2007 11:45:00
Ainahan voi ruveta stailaamaan tai mennä Tosi-TV -ohjelmiin ;)
Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa.....
Sertzo S
18.04.2007 12:14:15
Ainahan voi ruveta stailaamaan tai mennä Tosi-TV -ohjelmiin ;)

Jumankekkumalauta niitä eri stailausohjelmia, joita eukkokin tuijottaa.
Tälle kämpällemme pitäisi tehdä kunnon remontti, siihen ei niitä mitään "stailausneitejä" tarvitse.
risto
18.04.2007 18:40:57

Mä oon opetellu tekemään Open musicilla kaikkia hienoja venytettyjä ja puristettuja yläsävelsarjoja. Niillä soinnutan mitä vaan!

Mikä on Open music?
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
Sävis
19.04.2007 09:08:48 (muokattu 19.04.2007 09:09:46)
Mikä on Open music?

http://www.ircam.fr/logiciels_forum … l?&L=1&tx_ircamboutique_pi1showUid=2&cHash=c41a45b7d4
Tuommoinen aputyökalu säveltäjille. Sillä on helppo luoda materiaalia, joka täyttää tietyt ehdot. Siitä voi sitten napata ne, jotka tuntuvat itsestä hyviltä.

Tuolta vielä lisää infoa http://recherche.ircam.fr/equipes/repmus/OpenMusic/
Säviksen pimeä puoli
risto
20.04.2007 20:26:35

http://www.ircam.fr/logiciels_forum … boutique_pi1=2&cHash=c41a45b7d4
Tuommoinen aputyökalu säveltäjille. Sillä on helppo luoda materiaalia, joka täyttää tietyt ehdot. Siitä voi sitten napata ne, jotka tuntuvat itsestä hyviltä.

Tuolta vielä lisää infoa http://recherche.ircam.fr/equipes/repmus/OpenMusic/

Siis pitääkö tuota varten hankkia jokin mainituista kääntäjistä vai löytyykö paketti valmiiksi käännettynä?
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
tyttönen
21.04.2007 16:30:04
Juu. Siinäpä se, basso puuttuu, eikä se minulle niin helppoa olisi vaikka olisi se bassolinjakin, mutta jostainhan tätäkin olisi kiva alkaa opetella.

Ehkä jonain päivänä vaikka sitten osaisi tuommoisen bassottaakin, mikäänhän ei ole vaikeaa kun vain osaa.

Mä yleensä tökin niitä bassoja ja sointuja ilmassa yhtä aikaa jos mä sovittelen jotain. Sillee vaan yleensä ottaen mikä kuulostais hyvältä, mut siis en kirjoita mihinkään. Mut ehkä on fiksua tehdä ensin se bassolinja siihen melodiaan. Mulla ainakin sitten se bassokin ajan kuluessa muuttuu, jos en tee sitä valmiiksi ensin. Ei muista enää miten se basso nyt alun perin menikään ja miten se nyt ois hyvä ja sitten muuttuu samalla soinnut ja olen kauheissa probleemissa.

Tee niinku mä sanon, älä niinku mä teen. Melodiaan sopiva basso ensin. Mä oon ite ihan kauhea räveltäjä-sovittaja. Soinnut ei ole aina mitään kokonaisia, basso seikkailee miten seikkailee, loppu tössähtää aina jotenkin enkä mä koskaan saa sovituksia ihan valmiiks...he-hee. Silti mulla on vaan joku himo tuohon sointujen tökkimiseen, lahjoja puuttuu.

Ehkä se kiinteä basso auttais asiaa.
it mustn't sound bad
Hammermul
17.05.2007 18:35:16

Mä olen siis aika aloittelija näissä asioissa, mutta sävelkorva mulla on parhaimpana apuna soinnuttelussa. Mulla jää melodiat helposti soimaan päähän. Mun mielestäni on helpompaa/mukavampaa hyräillä melodiaa ulkomuistista eikä plokkailla jotain 5 sekunnin pätkiä. Eli rauhassa hyräilee sitä melodiaa kitara kourassa ja sovittelee siihen melodiaan sointuja. Yksinkertaisesta liikkeelle luonnollisesti.
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Mare552
17.05.2007 22:56:37
Pitäis olla helppo soinnuttaa esim. Martti Innasen "Hatullinen p..kaa", mutta siinäpä vaan se sointu vaihtuu niin nopeasti että ei mun aivomassa ehi mukaan.

Väärän soinnun minäkin tajuan, mutta sen oikean sijoittaminen oikeaan paikkaan ei ole tällä tasolla niin helppoa.

Varmaan ihan helppo mutta kun ei osaa.

Kiinnostaisi myös mitkä soinnut siihen kuuluu ja mielestäni ihan C- duurin, mutta homma jäi kesken.

Kirjoitin kappaleen kyllä hätäsesti nuottipaperille korvakuulolta, voi olla että mennyt jo sekin hukkaan.

Sillä on paljon muitakin hyviä biisejä vaikka johonkin kinkereille laulettavaksi sillä kaikki hyvän sekä huonon maun rajat ylittävällä Huuhaaralliäänitteellään joskus 70- luvun lopulta.

Ois muuten vinyyli maksanut 400 markkaa joskus takavuosina.
Oma kasettini hukkunut ajat sitten.

Mulla ne on vähän huonolla C-kasetilla mutta voisin jollekin asiasta kiinnostuneelle laittaa vaikka tiedostona joitain biisejä.
risto
18.05.2007 19:50:17 (muokattu 18.05.2007 19:50:30)

...Kiinnostaisi myös mitkä soinnut siihen kuuluu ja mielestäni ihan C- duurin, mutta homma jäi kesken...

No et sitten laittanut linkkiä,
mistä vois heittää vinkkiä?

Oho, tuohan melkein rimmaa:-)
Mare552
18.05.2007 20:37:23
Niin, en oikein osaa laittaa mitään tänne "kellumaan", joten pikaviesti ja sähköposti liikennettä ajattelin.

Tarjosivat jo talvella Soneralta adsl pakettia, lähettivät jo modeeminkin mutta en ole soitellut perään kun nykyinenkin yhteys pelaa.

Siihen Soneraan kyllä ajattelin jotain kotisivun tapaista, saa nähdä paljonko poninhäntäni kasvaa ennenkuin kotisivuni pelaa.
risto
18.05.2007 23:12:49

Niin, en oikein osaa laittaa mitään tänne "kellumaan", joten pikaviesti ja sähköposti liikennettä ajattelin.
.

Eiks niitä ole kaikenlaisia ilmaisia nettimestoja johon voi ladata?
Hammermul
19.05.2007 02:57:20

Eiks niitä ole kaikenlaisia ilmaisia nettimestoja johon voi ladata?

Paha se on modeemilla pistää, jos yhteys on hidas.
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Mare552
19.05.2007 05:46:40
Siis mulla on 512/1Mega yhteys.

Pääni vain niin hidas etten osaa laittaa sinne, osaako joku neuvoa helpon tavan miten siirrän ja mihin?

Ei noista C-kasettiversioista ees kannata mitään kovin isoja tiedostoja nähäkseni ladata.
risto
19.05.2007 06:57:14

...osaako joku neuvoa helpon tavan miten siirrän ja mihin?

Voisit laittaa kysymyksen tuonne tietokoneet ja musiikkiohjelmat puolelle, luulis että siellä joku tietää...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)