Klezberg 07.07.2007 18:03:33 | |
---|
1. Etsin sointukierron jossa ei ole järjen hiventäkään 2. Etsin asteikot, joilla ei ole mitään tekemistä sointujen kanssa. 3. Keksin melodian jolla ei ole mitään tekemistä sointujen eikä asteikkojen kanssa. Tämän proseduurin pystyisi toteuttamaan kohtuutyöllä tietokoneohjelmalla. Pitäisiköhän tehdä? Sitä vaan ihmettelen miten tuo kakkoskohta tuossa näkyy lopputuloksessa? lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
Tommi S. 07.07.2007 22:04:51 | |
---|
1. Etsin sointukierron jossa ei ole järjen hiventäkään 2. Etsin asteikot, joilla ei ole mitään tekemistä sointujen kanssa. 3. Keksin melodian jolla ei ole mitään tekemistä sointujen eikä asteikkojen kanssa. Nyt pientä filosofointia joka ei oikeastaan liity varsinaiseen aiheeseen: Lopputulos on tuo 3. askel, eli melodia, vai? Jos on, niin: Kakofonia, jota kriitikot kehuvat maasta taivaaseen todelliseksi musiikilliseksi mestariteokseksi. ei välttämättä pidä paikkaansa, sillä tuossa ei sanota että järjetön sointukierto tai asteikot joilla ei ole mitään tekemistä sointujen kanssa esiintyisivät missään muodossa lopullisessa tuotoksessa, vaan lopullisessa tuotoksessa vaikuttaa olevan ainoastaan melodia, joka kaiken lisäksi on laadittu siten että se ei liity mitenkään järjettömään sointukiertoon, eikä myöskään järjettömiin asteikkoihin. Lopputuloksena voisi siis olla hyvin perinteinen melodia, koska aloitetaan valitsemalla järjettömät soinnut, mutta prosessi viedään loppuun nimenomaan välttelemällä tätä järjetöntä sointukiertoa. |
Klezberg 07.07.2007 22:42:24 | |
---|
Nyt pientä filosofointia joka ei oikeastaan liity varsinaiseen aiheeseen: Lopputulos on tuo 3. askel, eli melodia, vai? Jos on, niin: ei välttämättä pidä paikkaansa, sillä tuossa ei sanota että järjetön sointukierto tai asteikot joilla ei ole mitään tekemistä sointujen kanssa esiintyisivät missään muodossa lopullisessa tuotoksessa, vaan lopullisessa tuotoksessa vaikuttaa olevan ainoastaan melodia, joka kaiken lisäksi on laadittu siten että se ei liity mitenkään järjettömään sointukiertoon, eikä myöskään järjettömiin asteikkoihin. Lopputuloksena voisi siis olla hyvin perinteinen melodia, koska aloitetaan valitsemalla järjettömät soinnut, mutta prosessi viedään loppuun nimenomaan välttelemällä tätä järjetöntä sointukiertoa. No minä tulkitsin tuota niin että lopputuloksessa soi soinnut ja melodia, niinkuin sävellyksissä yleensä. Sensijaan ihmettelin tuota kakkoskohtaa, koska asteikkohan ei sinänsä soi muuta kuin melodioissa. Siihenkin toki pätee tuo käänteinen logiikka, eli valitaan järjetön asteikko jota melodia ei ainakaan käytä. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
EP 08.07.2007 17:03:40 | |
---|
1. Etsin sointukierron jossa ei ole järjen hiventäkään 2. Etsin asteikot, joilla ei ole mitään tekemistä sointujen kanssa. 3. Keksin melodian jolla ei ole mitään tekemistä sointujen eikä asteikkojen kanssa.. ..tai sit voi olla, et ei mitää noista vaan.. tai sit voi olla et.. tai sit.. tai.. Öh, tapoja on monia ..sano Musti ku nuolas mu...aan. HOH! 8)) |
ten 09.07.2007 13:24:27 | |
---|
Onko sinulla ten joku ohjelma jolla saat rumpunauhoja? Trackerillä teen ja sitten fruity loopsilla... THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
JudeJude 17.07.2007 14:36:14 | |
---|
1.Kirjoitan ensin melodian kitaran kanssa ihan fyysiselle nuottipaperille. Joskus olen tehnyt melodioita myös "päässä soivista" suoraan, mutta sellaisten soitettavuus on usein nollaluokkaa vaikka hurjan hienolta kuulostaisikin. 2.Sitten opettelen laulamaan melodian, korjaan epäloogisuudet ja kuulostelen sopivia sointuja edelleen kitaran kanssa. 3.Vien biisin bänditreeneihin ja punastun kun kaverit kehuvat hyviksi. Samoin muilla soittimilla (esim piano, harmooni, pillit) tekemäni biisit harvoin sopivat bändisoitettaviksi, vaikka kuinka yrittäisin. Kitaran melodisuus on uskomaton juttu. |
KillingMachine 18.07.2007 12:35:49 | |
---|
Eli kirjoittaa yhden soittimen osuuden valmiiksi lisää sitten muut yksitellen ? vai onko tuo ihan normaali menettely. Ei tuossa mitään epänormaalia ainakaan ole. Itse ainakin olen tehnyt noin. Sävellän yleensä ensin bassolla jonkinlaisen pohjan biisille ja sitten kehittelen kitararaidat ja kuvittelen mielessäni rumpukompit, koska en omista rumpuja. Lyriikat tulee mukaan joko heti ensimmäisenä tai sitten viimeisenä. "Common ruse dirty face
Pretty noose is pretty hate" |