Aihe: Sävellyskilpailu
1 2
northern
30.12.2005 18:16:05

Luulen että osaisin parhaiten säveltää jotain elokuvamusiikin tyyppistä. Kelpuuttaisivatkohan he sellaista?
Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä.
wrshredder
30.12.2005 19:43:30
Luulen että osaisin parhaiten säveltää jotain elokuvamusiikin tyyppistä. Kelpuuttaisivatkohan he sellaista?

Miksei? ja jos ei kelpuuta niin se on niiden murhe. osallistu ihmeessä..
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
northern
31.12.2005 17:48:39

Täytyy ainakin harkintaan pistää. Voi olla kyllä liian iso haaste minulle alkaa tuollaista kappaletta säveltää, mutta olisihan se mukava kuulla oikean orkesterin soittavan jotain omaa tuotosta, vaikka en kilpailua sitten voittaiskaan :)
Sharkman
31.12.2005 18:26:57
Luulenpa että vain voittajaksi valittu teos soitatetaan orkesterilla. Yleensä kokeneet säveltäjät(tuomaristo) pystyvät suoraan partituurista näkemään kuinka syvällä ymärryksellä teos on sävelletty ja orkestroitu eikä jokaista osallistuvaa teosta tarvitse erikseen soittaa/harjoituttaa. Arviointi tehdään luultavasti pianon ääressä läpikäymällä kohtia sävellyksestä.
northern
01.01.2006 18:15:41

Herää kysymys että kenellä tuo kilpailu on oikeastaan tarkoitettu? Pitempään orkestereille säveltäneille, jonkin verran kokeneille vai aloittelijoille jotka voivat kokeilla taitojaan? Ja sellainenkin juttu tuli mieleen että pitääkö säveltäjän toimia myös kapellimestarina? Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista kokemusta orkesterin johtamisesta. Kuulisin ehkä mitä haluaisin muuttaa, mutta en ole koskaan ymmärtänyt kapellimestarin käsienliikkeitä ja mitä hän yrittää niillä viestiä...
wrshredder
01.01.2006 19:20:58
Herää kysymys että kenellä tuo kilpailu on oikeastaan tarkoitettu? Pitempään orkestereille säveltäneille, jonkin verran kokeneille vai aloittelijoille jotka voivat kokeilla taitojaan? Ja sellainenkin juttu tuli mieleen että pitääkö säveltäjän toimia myös kapellimestarina? Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista kokemusta orkesterin johtamisesta. Kuulisin ehkä mitä haluaisin muuttaa, mutta en ole koskaan ymmärtänyt kapellimestarin käsienliikkeitä ja mitä hän yrittää niillä viestiä...

tuskin joudut kapellimestariksi. :)
ei ne siellä luultavasti muita kappaleita soitakkaan kun sen voittajakappaleen sitten siinä tilaisuudessa, jne, vaikka en minö näistä oikeen tiiä.
Romantikkoitkijät#23 Describe yourself: fat kid. i play saxophone in a black metal band called "Eat My Shit"
Sävis
01.01.2006 19:51:23
tuskin joudut kapellimestariksi. :)
ei ne siellä luultavasti muita kappaleita soitakkaan kun sen voittajakappaleen sitten siinä tilaisuudessa, jne, vaikka en minö näistä oikeen tiiä.

Tuolla sivuilla sanotaan: "Kilpailussa myönnetään rahapalkinto, jonka tuomaristo jakaa haluamallaan tavalla yhden tai useamman osallistujan kesken. Nuorelle säveltäjälle merkittävä asia lienee myös se, että Ylioppilaskunnan Soittajat sitoutuu esittämään vähintään yhden palkituista teoksista kauden 2006-2007 aikana jossakin pääkonserteistaan." Kaikkia osallistuneita ei tietenkään soiteta, eikä säveltäjä joudu kapuksi.

Kilpailuhan on tarkoitettu nuorille (alle 35 v.) säveltäjille. Osallistujat ovat luultavasti pääasiassa sävellyksen opiskelijoita tai jo valmistuneita nuoria säveltäjiä. Taso saattaa olla kova, koska rahaa on jaossa. Tuomaristo on todella asiantunteva, joten aloittelijalla ei välttämättä ole kovin hyviä mahdollisuuksia.
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
mklami
21.09.2006 09:13:42

Käsittämätöntä... Sijoituin palkinnoille tässä kisassa yhdessä Jarkko Hartikaisen ja Jimmy Lópezin kanssa. Rahan lisäksi YS kantaesittää biisini ensi keväänä. Jotenkin epätodellinen olo, olin asennoitunut niin että mulla ei finaaliin ole mitään asiaa.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
wrshredder
21.09.2006 11:05:59
Käsittämätöntä... Sijoituin palkinnoille tässä kisassa yhdessä Jarkko Hartikaisen ja Jimmy Lópezin kanssa. Rahan lisäksi YS kantaesittää biisini ensi keväänä. Jotenkin epätodellinen olo, olin asennoitunut niin että mulla ei finaaliin ole mitään asiaa.

Onnittelut!
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Sävis
21.09.2006 11:17:16

Kas. Onnea! Aika tuttuja nimiä... :)
Skäppädubaa hubaa städää!
Sharkman
21.09.2006 11:42:58
Hyvä hyvä. Pitää sitten mennä kuuntelemaan keväällä.
Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)