kumina 25.09.2006 19:07:50 | |
---|
heippa! enpä ole tänne ennen kirjoitellut, mutta nyt tuli eteen ongelma, joten osaisikohan kukaan minua auttaa.. Sointuanalyysiä tässä yritän tehdä, mutta taidot eivät meinaa riittää. Kyseessä on nimittäin bossabiisi, jonka A-osa loppuu seuraaviin sointuihin: As7 -- Am7-5 -- D7-5 D7 -- G7 --G7. Kertokaa mulle sointuasteet, pliis. Sävellaji on c-molli. Ja entäs sitten kappaleen lopun Coda, jossa soinnut ovat Cm -- Dm7-5 Bb9 -- Esm9 -- Esm9 (tarkoittaa siis es-molli 9 -sointua) Suurkiitos sille, joka jaksaa uhrata aikaansa. On elämä välillä niin vaikeaa.. ;) |
Neljä Ruuvia 25.09.2006 19:55:43 | |
---|
heippa! enpä ole tänne ennen kirjoitellut, mutta nyt tuli eteen ongelma, joten osaisikohan kukaan minua auttaa.. Sointuanalyysiä tässä yritän tehdä, mutta taidot eivät meinaa riittää. Kyseessä on nimittäin bossabiisi, jonka A-osa loppuu seuraaviin sointuihin: As7 -- Am7-5 -- D7-5 D7 -- G7 --G7. Kertokaa mulle sointuasteet, pliis. Sävellaji on c-molli. Ja entäs sitten kappaleen lopun Coda, jossa soinnut ovat Cm -- Dm7-5 Bb9 -- Esm9 -- Esm9 (tarkoittaa siis es-molli 9 -sointua) Suurkiitos sille, joka jaksaa uhrata aikaansa. On elämä välillä niin vaikeaa.. ;) Eikö se sinun opettajasi joka tuon tehtävän antoi auta? Jos toi taas ei oo koulutehtävä ni mitä väliä,vedät vaan ;-) |
kumina 25.09.2006 19:59:47 | |
---|
No tuota, kun ihan itse menin tällaisen tehtävän valitsemaan... Gradua nimittäin yritän vääntää, ja sointuanalyysi on tässä vain pieni osa, enkä viitsisi yrirasittunutta ohjaajaani näin "pikkuongelmalla" vaivata. Siksipä tänne pistin viestiä, kun ajattelin että täällä on paljon fiksuja ihmisiä. ;) Siispä vielä ystävällisesti pyydän: auttakaa pliis. |
Apricot 25.09.2006 20:49:51 (muokattu 25.09.2006 20:56:39) | |
---|
As7 -- Am7-5 -- D7-5 D7 -- G7 --G7. Kertokaa mulle sointuasteet, pliis. Sävellaji on c-molli. Laittaisin että siinä on emissiotilanne. Ab7:sta G7:aan voisi mennä suoraankin, Ab7 olisi sV/V => siitä nuoli G7:aan. Am7b5 - D7 on II - V/V, se on se emissio eli turha kikkailu millä vain pitkitetään lopullista ekstaasia. Cm -- Dm7-5 Bb9 -- Esm9 -- Esm9 Dm7b5 on sävellajin II, Bb9 on V/bIII, ja se Ebm9 on bIII eli rinnakkaissävellajin (Eb-duuri) modaalinen muunne. Se on siis lainattu rinnakkaissävellajista. Voinee laittaa myös tonikisaatioksi, jolloin loppusointu voi olla mikä hyvänsä. Toisaalta tonikisaatiossa tultaisiin myös takaisin, joten valitse itse... Suurkiitos sille, joka jaksaa uhrata aikaansa. On elämä välillä niin vaikeaa.. ;) Eipä kestä. Niin se on itse kullakin. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
kumina 25.09.2006 22:19:40 | |
---|
Kiitos paljon! Ehkäpä tämän avulla selvitän myös loput hankalat kohdat. :) |