Aihe: Finale vs. Sibelius
1 2 3
U.Honey
29.01.2007 00:44:18
Pitäisi hommata uusi notaatiosofta. Olen tähän asti käyttänyt etupäässä lyijykynää ja jonkin verran Encorea. Ko. softa ei oikein vakuuta.

Ajattelin hankkia joko Finalen tai Sibeliuksen. Kumpaa suosittelisit ja miksi? Softalla pitäisi saada tehtyä kaikkea yksinkertaisista komppilapuista Bigband-arreihin.
My name is Baron, U.Honey Baron.
steelysam
29.01.2007 00:50:16
Pitäisi hommata uusi notaatiosofta. Olen tähän asti käyttänyt etupäässä lyijykynää ja jonkin verran Encorea. Ko. softa ei oikein vakuuta.

Ajattelin hankkia joko Finalen tai Sibeliuksen. Kumpaa suosittelisit ja miksi? Softalla pitäisi saada tehtyä kaikkea yksinkertaisista komppilapuista Bigband-arreihin.

Mulla on Sibelius 4. Hyvä on.
Möllisty
isojussi
29.01.2007 00:58:37
Mulla on Sibelius 4. Hyvä on.

Sinä olet itse Sibelius Toinen...

No ei vais - eiköhän se Sibelius taho olla nykypäivänä ykkössofta. Jos olis varaa lopettaa toi Encorella vääntäminen, ostaisin Siben.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
baron
29.01.2007 04:58:28

Mulla on Finale. Sillä voi tehdä kaiken, mutta ei välttämättä ole ihan helppokäyttöinen. Kummastakin on tietääkseni demoversio saatavissa, downloadaa ne ja kokeile, kumpi enemmän miellyttää.
COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
EP
29.01.2007 08:37:27 (muokattu 29.01.2007 13:05:51)

Jaa, miksei vakuuta? Onko päivitykset kunnossa?
Mikään ohjelma ei tee "ihmeitä" ja lisäksi kova opettelu edessä jos olet Encoreen perusteellisesti perehtynyt.
Hmm, jos itse vaihtaisin niin se olisi Sibelius, toiminta on Encoren tapaan looginen ja helpompi oppia.
hörhö
29.01.2007 23:33:51

Itse olen käyttänyt pelkkää Sibeliusta, joten Finalesta en osaa sanoa mitään muuta kuin että jälki on jokseenkin siistimmän näköistä. Siis miellyttävämmät fontit Finalessa IMHO, mutta tosiaankin arvailuksi menee. Ei sillä, että hyviä vaihtoehtoja molemmat luulisin.
"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
EP
05.02.2007 13:11:25
..Olen tähän asti käyttänyt etupäässä lyijykynää ja jonkin verran Encorea. Ko. softa ei oikein vakuuta.

Kiinnostaisi tietää miksi ei vakuuta?
Sharkman
05.02.2007 15:40:15 (muokattu 05.02.2007 15:41:00)
Sibeliuksen nelonen on tosi hyvä ja muutenkin tykkään ehkä enemmän sibeliuksen sinfonioista. Seiska on ehdoton suosikkini. Tällaiset ketjut "vs." ketjut jossa väitellään säveltäjien keskinäisestä paremmuudesta ovat melkosen turhia.
Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun.
Tietysti Pauligin
06.02.2007 10:35:11
Sibeliuksen nelonen on tosi hyvä ja muutenkin tykkään ehkä enemmän sibeliuksen sinfonioista. Seiska on ehdoton suosikkini. Tällaiset ketjut "vs." ketjut jossa väitellään säveltäjien keskinäisestä paremmuudesta ovat melkosen turhia.

..................??
hoho?

Sarkasmitutkakaan ei hälytä.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Jucciz
10.02.2007 03:39:33
Oon käyttäny Sibelius 4:ää ja Finalen uusinta ja näistä kahdesta ainakin mulle Sibelius oli paljon helppokäyttöisempi. Finale vaikutti jotenkin sekavalta - siinä on ehkä aavistuksen enempi ominaisuuksia, mutta käyttöliittymä on jotenkin tosi epäjohdonmukainen.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Sävis
10.02.2007 08:58:08
Oon käyttäny Sibelius 4:ää ja Finalen uusinta ja näistä kahdesta ainakin mulle Sibelius oli paljon helppokäyttöisempi. Finale vaikutti jotenkin sekavalta - siinä on ehkä aavistuksen enempi ominaisuuksia, mutta käyttöliittymä on jotenkin tosi epäjohdonmukainen.

Finalen ja Sibeliuksen olennaisin ero on siinä, että Sibelius on tehty säveltäjien, Finale kustantamojen käyttöön. Meinaa siis sitä, että Sibeliusta on helppo käyttää ja asiat löytyy varsin nopeasti. Finalella taas voi tehdä "mitä vaan", mutta koska ominaisuuksia on enemmän, on jonkun tietyn ominaisuuden löytäminen vähän hankalampaa.
Aimo
10.02.2007 14:19:47
Finalen ja Sibeliuksen olennaisin ero on siinä, että Sibelius on tehty säveltäjien, Finale kustantamojen käyttöön. Meinaa siis sitä, että Sibeliusta on helppo käyttää ja asiat löytyy varsin nopeasti. Finalella taas voi tehdä "mitä vaan", mutta koska ominaisuuksia on enemmän, on jonkun tietyn ominaisuuden löytäminen vähän hankalampaa.

Kiteytit kaiken, mitä aioin sanoa. Paitsi, että olisin sanonut epäselvemmin.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
U.Honey
10.02.2007 23:58:46
Mikään ohjelma ei tee "ihmeitä" ja lisäksi kova opettelu edessä jos olet Encoreen perusteellisesti perehtynyt.
Hmm, jos itse vaihtaisin niin se olisi Sibelius, toiminta on Encoren tapaan looginen ja helpompi oppia.

Joo, taisi tulla dissattua Encorea vahän turhan kärkkäästi. Taitaa olla niin, että kaikki notaatiosoftat vaatii vähän opettelua ennenkuin käyttö sujuu nopeasti. Täytyypä vielä tutkia vähän Encoreakin.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Neljä Ruuvia
22.02.2007 18:09:21
Mulla tuli tänään ratkaisu Sibelius 4:n hyväksi.Pitäiskö perustaa Sibelius ketju...
Ei tosin kauheesti tarvi kysellä mitään,oon käyny kurssia...
EP
22.02.2007 18:12:32
Mulla tuli tänään ratkaisu Sibelius 4:n hyväksi.Pitäiskö perustaa Sibelius ketju...
Ei tosin kauheesti tarvi kysellä mitään,oon käyny kurssia...

Eikö täällä ole vielä? Sitten vaan kiireen vilkkaa perustamaan, aina sieltä jotain uutta oppii ja voihan neuvoa muita.
baron
22.02.2007 19:44:58

Eikö täällä ole vielä? Sitten vaan kiireen vilkkaa perustamaan, aina sieltä jotain uutta oppii ja voihan neuvoa muita.

Mut jos se tarvitse kursseja, ei se ookaan niin helppo kuin mainostetaan. Mä en kummiskaan mitään Finale-kursseja oo käynyt ja kuiteskin teen hienommat laput kuin kurssin käynyt Sibeliuksen käyttäjä!
COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Neljä Ruuvia
22.02.2007 20:16:15
Mut jos se tarvitse kursseja, ei se ookaan niin helppo kuin mainostetaan. Mä en kummiskaan mitään Finale-kursseja oo käynyt ja kuiteskin teen hienommat laput kuin kurssin käynyt Sibeliuksen käyttäjä!

Ööö,ootas pari päivää ni otetaan skaba.
Dr Dominant
23.02.2007 10:29:29

Ööö,ootas pari päivää ni otetaan skaba.

JESJES, skaba!!!
"Dr. Dominant, I presume?"
EP
23.02.2007 12:10:48 (muokattu 23.02.2007 12:16:43)
Löytyi!

Muistelinkin, että sellanen on..

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 9&t=92277&o=0&#p2724560
Neljä Ruuvia
25.02.2007 13:54:56
JESJES, skaba!!!

En mä sun kans ala :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)