k... 07.03.2004 15:45:47 | |
---|
Antakaas vinkkejä millä sais kehitettyy vähä tota sävelkorvaa et vois soitella semmosia biisejä mitä ei oo ennen harjotellu. Löytyyks jotai ohjelmaa mikä treenais tätä? En oo varma kuuluuks tää tälle palstalle mut semmonen fiilis et täält saattas tulla järkevimmät vastaukset. |
anguished 07.03.2004 16:26:38 | |
---|
Tsekkaappas semmonen kuin Ear Master Pro, aika hyvä ohjelma. Sointujen ja sävelten tunnistamista, rytmioppia jne. ba-Rokki |
lxi 07.03.2004 16:52:08 | |
---|
Biisien kuuntelu ja blokkaaminen levyltä. Uskallan väittää suoraviivaisemmaksi ja kehittävämmäksi tavaksi kuin tietokoneohjelmia. (Tosin niissäkään tuskin mitään vikaa on.) "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
juzci999 07.03.2004 20:59:52 | |
---|
Biisien kuuntelu ja blokkaaminen levyltä. Uskallan väittää suoraviivaisemmaksi ja kehittävämmäksi tavaksi kuin tietokoneohjelmia. (Tosin niissäkään tuskin mitään vikaa on.) myös vähemmän vittumainen tapa, yleensä jopa hauskaa :D |
k... 07.03.2004 21:06:53 (muokattu 07.03.2004 21:10:23) | |
---|
Biisien kuuntelu ja blokkaaminen levyltä. Uskallan väittää suoraviivaisemmaksi ja kehittävämmäksi tavaksi kuin tietokoneohjelmia. (Tosin niissäkään tuskin mitään vikaa on.) Elikkä siis levy vaan pyörimään ja yrittää ite pysyy mukana ja soitella sitä? Epäilisin että tehokkaampiakin tapoja löytyy. Ja luulen että tällä keinolla ei ainakaan helposti saa ekasta sävelestä kiinni. Rohkeesti vaan vastailemaan, mielellään semmoset jotka hallitsee tän. Voisinki kysyy nyt että kuinka moni vastainneista edes hallitsee tätä? Niin ja tosta ear masterista.. koitin sitä joskus ja nuottien luku palautu tossa hyvin mieleen ja kait se jonkin verran sävelkorvaa kehitti mutta lähinnä soinnuissa. En nähny että siinä ois ollu mitään ohjelmaa yksittäisten sävelten tunnistamiseen. |
lxi 07.03.2004 21:15:54 | |
---|
Elikkä siis levy vaan pyörimään ja yrittää ite pysyy mukana ja soitella sitä? Levy, MP3-tiedosto tai vaikka kasetti. Kaikkia noita voi kelailla edestakaisin suhteellisen kätevästi. Eikä alussa todellakaan tarvitse pysyä mukana, biisiä voi kuunnella vaikka tahti kerrallaan ja yrittää löytää kuulemansa otelaudalta. Epäilisin että tehokkaampiakin tapoja löytyy. Ja luulen että tällä keinolla ei ainakaan helposti saa ekasta sävelestä kiinni. Periaatteessa kun tuntee biisin niin että pystyy vaikka hyräilemään sen mukana, luulisi myös löytävän samat sävelet kitaran otelaudalta. Voisinki kysyy nyt että kuinka moni vastainneista edes hallitsee tätä? Minä olen tehnyt tuota levyltäblokkausta niin kauan kuin muistan ja ehkä juuri siksi en osaa antaa oikein päteviä neuvoja omaan tilanteeseesi. Eartrainereita ja sen semmoisia en ole koskaan käyttänyt. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
juzci999 07.03.2004 21:19:36 | |
---|
Rohkeesti vaan vastailemaan, mielellään semmoset jotka hallitsee tän. Voisinki kysyy nyt että kuinka moni vastainneista edes hallitsee tätä? no ainakin sen verran hallinnassa on tää touhu että jos joku alkaa jotain biisiä soittamaan niin laulumelodian (tai melodian yleensäkin) saa soitettua oikeastaan saman tien vaikkei sitä ois ikinä soittanukkaan (olettaen tietysti että se melodia on päässä). |
k... 07.03.2004 21:35:19 | |
---|
no ainakin sen verran hallinnassa on tää touhu että jos joku alkaa jotain biisiä soittamaan niin laulumelodian (tai melodian yleensäkin) saa soitettua oikeastaan saman tien vaikkei sitä ois ikinä soittanukkaan (olettaen tietysti että se melodia on päässä). Jeh.. juuri tätä hain.. eli ei semmosta että treenataan levyltä jotain biisiä nii että sen osaa vaan että jos osaa hyräillä biisin ni osaa ensisoittamalta sen myös kitaralla. |
Schnowotski 07.03.2004 21:46:48 | |
---|
www.teoria.comIntervallien, skaalojen ja kolmisointujen tunnistamista korvakuulolta (ja nuoteista). Myös muita harjoituksia. Tuolta voit myös ladata sellaisen kivan ohjelman, niin ei tarvitse aina avata nettiä. |
poppamies 07.03.2004 22:02:45 | |
---|
No jos sävelkorvalla tarkoitetaan että esim. pytyy soittamaan ilman lappuja minä laittaisin kaksi asiaa etusijalle... Ensimmäinen on että pystyy hyräilemään/laulamaan sen kappaleen(ehdoton vaatimus). Toinen on että harjoittelee harjoittelemalla intervalleja niin että ne pystyy tunnistamaan (myös käännöksinä). "G-strings are for strippers" |
Notefix 07.03.2004 22:25:21 | |
---|
Antakaas vinkkejä millä sais kehitettyy vähä tota sävelkorvaa et vois soitella semmosia biisejä mitä ei oo ennen harjotellu. En nyt ole mikään asiantuntija tuossa sävelkorvan treenaamisessa, mutta luulisi että nimenomaan biisien kanssa treenaaminen auttaisi ymmärtämään musiikkia ja säveliä kokonaisvaltaisemmin kuin mikään ohjelma. Samalla oppii vielä kaikenlaisia likkejä yms., joita voi hyödyntää myöhemmin. My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
JarnoH 09.03.2004 16:24:11 | |
---|
Mp3.sien blokkaukseen hyvä apuväline on Winampiin ladattava Roni Music Slow Me Down -plug in, jolla saa hidastettua raitaa muuttamatta sävelkorkeutta. Jos on kinkkisiä kohtia. Sen saa ladattua ilmaiseksi... jostain. Googlella. " La ballerina si chiama bella rusa " |
Huevos 09.03.2004 17:51:41 | |
---|
juu, nahkiksen vinkki on hyvä. voin olla teknisesti aika keskinkertainen kitaristi, mutta väitän, että omaan suht hyvät korvat. |
lxi 09.03.2004 18:38:35 | |
---|
voin olla teknisesti aika keskinkertainen kitaristi, mutta väitän, että omaan suht hyvät korvat. Nämä klubit ovat nyt muodissa täälläpäin, kohta täytyy varmaan perustaa sellainen. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Sertzo S 09.03.2004 18:48:10 | |
---|
Biisien kuuntelu ja blokkaaminen levyltä. Uskallan väittää suoraviivaisemmaksi ja kehittävämmäksi tavaksi kuin tietokoneohjelmia. (Tosin niissäkään tuskin mitään vikaa on.) Juuri näin minä olen aloittanut arrihommat. Mielenkiintoista on sitten saada biisistä mahdollinen alkuperäinen sovitus nenän eteen ja katsoa, kuinka itse on onnistunut sen kopioimaan. |
Huevos 10.03.2004 10:51:13 | |
---|
Nämä klubit ovat nyt muodissa täälläpäin, kohta täytyy varmaan perustaa sellainen. klubit? meni vähän ohi toi läppä... |
Keppi 10.03.2004 11:03:35 | |
---|
Minä en oikeen usko, ett joku ohjelma ois kovinkaan hyvä tollaseen hommaan? Tottakai se voi jollain toimiakkin, mutt itsestä vaikuttas aika tylsältä hommalta. Itse kannatan levyltä opettelua. Avainkysymys ainakin itselläni oli aikoinaan se, ett on pakko oppia joku juttu, mikä miellyttää ja minkä haluu oppia. Sillon sitä levyä jaksaa yleensä myös hinkata. Siihenhän varmaan kaikki perustuukin, ett on musiikkityyli jota rakastaa ja haluaa soittaa. Sitt sitä kuuntelee paljon ja koska on yleensä niin sisällä siinä musassa, ni on helpompi myös omaksua sen hienoudet ja uskon että on sillon ymmärtää myös miten soitetaan, jotta lopputulos miellyttää. Mä en esim. osaa soittaa Jazzia kovin hyvin. Siinä on hienoja juttuja, joita ois kiva osata. En oo kuitenkaan riittävän innostunut tyylistä, enkä ole kuunnellu sitä riittävän paljon, että käsittäisin, mistä siinä musassa on kyse. ...no ei vaineskaan;) |
blastoff 10.03.2004 13:00:51 | |
---|
Tuollaiset ohjelmat ovat ihan hyviä, jos haluaa harjoitella esim. intervallien tai yksittäisten sointujen tunnistamista. Melodioiden ja sointukulkujen tunnistamiseen ei varmaankaan ole paljon muita vaihtoehtoja kuin levyiltä opettelu. I forgot my mantra |
k... 10.03.2004 16:05:39 | |
---|
Mp3.sien blokkaukseen hyvä apuväline on Winampiin ladattava Roni Music Slow Me Down -plug in, jolla saa hidastettua raitaa muuttamatta sävelkorkeutta. Jos on kinkkisiä kohtia. Sen saa ladattua ilmaiseksi... jostain. Googlella. Kiitoksia tosta.. ite oonki kaivannu tämmöstä pluginia winamppiin.. oon audigyn mukana tullutta ohjelmaa käyttäny hidastukseen ja jotain toista mut en pahemmi viimeaikoina ku yleensä musan kuunteluun tulee just käytettyä winamppia eikä sit jaksa niillä muilla alkaa leikkimään. vois soitella semmosia biisejä mitä ei oo ennen harjotellu Tolla mä sit niinku tarkotin biisejä mitä ei oo ikinä ennen harjotellu, eli jos oot kerran koittanu ni siin on jo tullu liikaa harjotusta. Elikkä että osaa heti ensi yrittämältä oikein.. Ja tuohonha juuri vissiin pitäs opetella tunnistamaan niitä säveliä ja kenties sointujaki. En siis tarkottanu että harjotellaan biisejä levyn tahdissa kerta toisen jälkeen kunnes menee oikein vaan että homman osaa oikein heti ekal kerral kuhan muistaa miten melodia menee. |
sähkö 12.03.2004 09:38:35 | |
---|
Tuollaiset ohjelmat ovat ihan hyviä, jos haluaa harjoitella esim. intervallien tai yksittäisten sointujen tunnistamista. Melodioiden ja sointukulkujen tunnistamiseen ei varmaankaan ole paljon muita vaihtoehtoja kuin levyiltä opettelu. No ei niitä "yksittäisiä" intervalleja ja sointuja turhaan opetella. Kyllä ne melodiat ja sointukadenssit muodostuu ihan niistä samoista soinnuista ja intervalleista. Eli jos opettelee kuulemaan yksittäisiä sointuja ja intervalleja, niin kyllä siitä on suunnattomasti apua biisien blokkailuun. |