Aihe: Kuinka yleistä tietylle kielelle kirjoitus on?
1
JPQ
31.07.2007 22:20:20

Kuinka yleistä tietylle kielelle kirjoitus on? eli vaikka viulun alimmalle kielelle. Asiaa sivuten onko näissä missään softa sinfoniaorkkasoundipaketeissa mahdollisettu tuota? toki tosi marginaalia ymmärykseni mukaan. PS. kaikki eksoottisuudet josta kyselen ei tarkoita sitä että soveltaisin sitä itse biiseihini silti koskaan saahan teoriasta olla kiinnostunut laajemmaltikin kait jollei niin miksei.:)
filtteri
01.08.2007 00:25:23

Suosittelen tuollaisten pienkysymysten keskittämistä yhden aiheen alle... kiinnostaisi muutenkin tietää, minkälaista vastausta edes odotat tällaiseen kysymykseen
JPQ
01.08.2007 00:37:30

Suosittelen tuollaisten pienkysymysten keskittämistä yhden aiheen alle... kiinnostaisi muutenkin tietää, minkälaista vastausta edes odotat tällaiseen kysymykseen

Mikähän olis sopiva otsikko jos kaikki olis samassa ketjussa ja odotan tietoa vaikkapa sävellyksistä jotka tehty näin.
risto
01.08.2007 00:45:30

Kuinka yleistä tietylle kielelle kirjoitus on? eli vaikka viulun alimmalle kielelle. ...

Et viitsisi kertoa mikä tässä jutussa on pointti?
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
Sävis
01.08.2007 07:31:30
Ei ole kovin yleistä. Yleensä vain sellaiset säveltäjät, jotka ovat itse todella hyviä soittajia, kirjoittavat tietylle kielelle tai edes merkitsevät mitään sormituksia. Säveltäjän ei tarvitse aina miettiä pelkästään sitä, miten joku asia toteutetaan, kyllä ne soittajat tuntevat oman soittimensa paremmin kuin säveltäjät.
"Kato! Mää joogaan sua nopeemmin! Mun aurani on rauhallisempi ku sulla, saatana! Mun sieluni kiertää korkeammilla tasoilla, senkin paskavelli! Siinäs istut lootusasennossa, niinku mykkä paskalla, sillävälin ku meikä harppoo pitkin avaruutta! NI!" -noir
Torniojaws
01.08.2007 07:58:52 (muokattu 01.08.2007 08:02:34)

Et viitsisi kertoa mikä tässä jutussa on pointti?

Ainakin kitarasta lähtee täysin erilainen soundi eri kieliltä soittaen: sama E3-nuotti kuulostaa täysin eriltä riippuen soittaako sen E2-kielen 12. nauhalta vai D3-kielen 2. nauhalta. E2-kieleltä soitettuna se soi tummemmin ja D3-kieleltä kirkkaasti. Enkä puhu mistään pikkuerosta, vaan se on kenen tahansa kuultavissa. Sama ero pätee mihin tahansa korkeammilta nauhoilta soitettuun verrattuna mataliin nauhoihin.

Viulusta en tiedä, mutta sama fysiikka taitaa päteä kaikkiin otelaudallisiin kieli-instrumentteihin.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Sävis
01.08.2007 08:20:13
Viulusta en tiedä, mutta sama fysiikka taitaa päteä kaikkiin otelaudallisiin kieli-instrumentteihin.

Jep, viululla saundierot on varsin selvät varsinkin G- ja D-kielten ja A- ja E-kielten välillä.
"Kato! Mää joogaan sua nopeemmin! Mun aurani on rauhallisempi ku sulla, saatana! Mun sieluni kiertää korkeammilla tasoilla, senkin paskavelli! Siinäs istut lootusasennossa, niinku mykkä paskalla, sillävälin ku meikä harppoo pitkin avaruutta! NI!" -noir
risto
02.08.2007 01:10:03

Ainakin kitarasta lähtee täysin erilainen soundi eri kieliltä soittaen: .

No tietysti, mutta etkö huomannut että kysymys oli osoitettu alkuperäiselle kysyjälle. Vastaus olisi voinut olla kiinnostavampi.
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
JPQ
02.08.2007 02:43:14

No tietysti, mutta etkö huomannut että kysymys oli osoitettu alkuperäiselle kysyjälle. Vastaus olisi voinut olla kiinnostavampi.

Äärimäisen puhdas mielenkiinto ääniä/värejä kohtaan. Tosin tässä tapauksessa vain ääniä enkä puhu niistä jota kunnallisvaaleissa annetaan.:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)