Aihe: toteutus, vai opiskelu ensin?
1
lade
24.07.2007 18:19:04

Tarvisin apua ongelmaan säveltämisessä. MInulla on tosi kova tarve säveltää ja saa koko ajan lisää ideoita(musiikillisia ja teosten ), mutta nuotinluku taitoni on melko huono tällä hetkellä. Ostin Tohtori toonikan ja päätin , etten tee mitään säveltämisjuttuja, ennenkuin osaan nuotit hyvin . Olen kyllä tutkinut ekoja kertoja partituureja ja pystyn jotenkin hitaasti lukemaan niitä. Kannattaako minun ensin opiskella paljon ja mitä??
Dr Dominant
24.07.2007 20:31:34

Ryhdy vaan toimeen saman tien, huomaat kyllä koko ajan matkan varrella mitä taitoja tarvitset lisää. Pelkästään se että kirjoittelet nuottikirjoituksella ideoitasi ylös pakottaa sut käyttämään notaatiota ja se kehittyy.
"Dr. Dominant, I presume?"
piiska2
25.07.2007 17:07:41
Jos soittotaitoa on, niin äänitä ihmeessä "nauhurille" (tietokoneelle tmv.).
Joillekin teoria voi aluksi ahdistaa, eikäuskalla säveltää ennenkuin se on hallussa edes jotenkin. Ainahan voi tehdä ns. biisiaihioita eli keksii jonkun osan ja yrittää yhdistää sen joa aikaisemmin keksimäänsä.
Ja tietenkin musateoriaa kannattaa lukea pala kerrallaan siinä sivussa..
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
lade
25.07.2007 21:34:50

Joo. kiitos neuvoista. NIistä on paljon apua, koska tajusin ettei kannata nyt ottaa mitään vuoden teoriaopintoputkea vaan opiskella siinä sivussa. Olen sitä paitsi ensi lukuvuonna kahdella teoriaa käsittelevällä tunnilla viikossa. Luulisi sinnä jotain opivan.
Anonymous-jazz
20.08.2007 03:41:53

Tarvisin apua ongelmaan säveltämisessä. MInulla on tosi kova tarve säveltää ja saa koko ajan lisää ideoita(musiikillisia ja teosten ), mutta nuotinluku taitoni on melko huono tällä hetkellä. Ostin Tohtori toonikan ja päätin , etten tee mitään säveltämisjuttuja, ennenkuin osaan nuotit hyvin . Olen kyllä tutkinut ekoja kertoja partituureja ja pystyn jotenkin hitaasti lukemaan niitä. Kannattaako minun ensin opiskella paljon ja mitä??

Se on se vanha sanonta "tekemällä oppii" pitää täysin paikkansa.
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
JPQ
20.08.2007 08:13:23

Minäkin opiskelen sävellysprojektieni sivussa tärkeintä on oppia soittimien rajat muusta selviän isolta osin sanoisin korvilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)